/fotboll/osk/forum/8860.aspx/fotboll/osk/forum/8860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro houston
2006-09-23 21:03
hur fan kan det vara offside när målvakten slår retur rakt ut och man sätter dit den.
Örebro Mr.Mancini
///Avgå Lagrell!

Håller helt med! Om det står att det blir 3 övertidsminuter, så ska det vara MINST 3!

Första halvlek:
Näfver är inne i motståndarens straffområde och skall skjuta. Domaren blåser av!

Andra halvlek:
Larsen är inne i motståndarens straffområde och skall skjuta. Domaren blåser av!

SLUTA JÄMFÖRA MED ISHOCKEY!!! ISHOCKEY ÄR EFFEKTIV TID - INTE FOTBOLL - DE ÄR JU VARANDRAS MOTSATS!! YTTERS OKUNNIGT ATT JÄMFÖRA TIDTAGNINGEN PÅ DE TVÅ SPORTERNA. VISAR BARA HUR LITE DU VET OM FOTBOLL!!!
Örebro houston
hur fan kan det vara offside när målvakten slår retur rakt ut och man sätter dit den.
Rock_strongo
2006-09-23 21:02
Saywee//

deras b lag gjorde exakt samma saker
AIK Saywee
2006-09-23 21:02
Emdemalm//
Om du inte passar dig blåses nog Degen ur Superettan denna höst!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 21:01
houston//

Har ingen aning om vad han dömde för, såg inte så bra från sektion K... Grannen sa att det var Nedim som var offside!
Örebro kubanen_90
2006-09-23 21:01
Ämne: Hmm... ska inte en d....
VAr någon stans i ert kontrakt med er målvakt står det att han inte får bytta klub eftersom NI ha telefon trakat han! Dessutom var det SOLKLAR offside när dommaren blåste av. Jag är ganska nöjd med 1-1.
AIK Saywee
2006-09-23 21:00
Det var länge sedan jag såg ett lag´s spelare vifta så mycket med händerna som BP, så fort det uppstod någon slags situation, inkast? frisparksmöjlighet, hands? eller vad de chansade på. Fjantigt!

Kanske sådana fjanterier påverkade ett och annat domslut. Men det är ju inget försvar för resultatet - så kan ju alla uppträda.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 21:00
Så kommer Emdemalm in som haft en lysande karriär som domare och försöker förklara...

Om domarna kommer överens om 3 minuter övertid och BP maskar hela tiden, ska domaren då blåsa av efter precis 3 minuter när det ena laget har en solklar målchans?
Örebro houston
2006-09-23 20:55
vad fan sa de om offside målet på tv4?
Någon som såg matchen på tv
Örebro MangeSvartAndVit
2006-09-23 20:55
Saywee// Tack...man behöver fan allt medhåll man kan få ikväll...Nu biter vi ihop... Vi Vill ju fan ha ett allsvenskt örebro i Våran nya sen tok fina arena:) Ha en kul kväll nu boys
Degerfors Johan Emdemalm
2006-09-23 20:54
Hmm... ska inte en domare blåsa av när det är slut enligt er? Eller ska målchansen få spelas klart först? Låter ju som ett gammalt datorspel jag hade för länge sen, Sensible soccer, där var bollen tvunget att komma upp till mittlinjen innan det blåstes av.
Kom igen, ingen klagar i hockey när det är slut även om man avlossar ett skott precis när signalen går. Samma i fotboll, när domarens klocka piper ÄR det slut. Står så solklart i reglerna och att gnälla på domaren för det är låter som dåliga förlorare.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 20:49
Domartrion gjorde mängder av fel idag! Vet inte hur många straffar de missade, såg säkert 3-4 solklara tröjdragningar på Nedim i första, Hagge borde blivit frilägesutvisad och någon form av känsla för spelet måste väl en domare ha?

Om det står att det blir 3 övertidsminuter, så ska det vara MINST 3! Han ska fan inte blåsa av när ett lag har bra lägen att avgöra matchen och det har gått 3 minuter och någon sekund!
AIK Saywee
2006-09-23 20:46
Mange...//
Exakt!!!
AIK Saywee
2006-09-23 20:45
Domaren var faktiskt inte bra oavsett vilket lag man höll på, för många fel! Vet att det inte är lätt att se allt, men han var definitivt inte någon av de bättre!

Skyller inte resultatet på något, det blev som det blev.

Heja ÖSK, 12 p kvar att spela om, nu tar vi dom!
Örebro MangeSvartAndVit
2006-09-23 20:45
Okey...det här kommer bara av ren frustration!!
Men jag har sett fotboll i hela mitt liv...å har fan inte sett en domare blåsa av 2 halvlekar på raken i ren jättemålchans pga av att han tycker tiden är ute!! Övertid MÅSTE kunnas lägga till även på övertid....Som BP maska visa några tillfällen då...måste bara bli ytteliggare minst 30 sekunder övertid då---Å vad hade hänt...JO 2-1 till oss!! Jaja...Va lugna...vi fixar det här:)
Örebro Erki
2006-09-23 20:39
ALLA TILL PEKING!!!
AIK Saywee
2006-09-23 20:38
Härligt med kvitteringen, fortfarande bara tre poäng efter BP på direktuppflyttningsplats!
... och bättre målskillnad, det kan bli avgörande...?

Spännande med LSK-Peking på måndag, lycka till Ljungs Chile!

Så här spännande skall fotboll vara, tänk vad tråkigt det var när Blåvitt avgjorde AS i augusti och publiken tröt, se nu även på damernas Umeå ...

FORZA ÖSK!!!!!
Örebro Erki
2006-09-23 20:33
Madez//

Du anser alltså inte att tröjdragningar är ett regelbrott?
Örebro Madez
2006-09-23 20:31
Håller också med om att det är dåligt att publicera en artikel med massa skit mot domarna. Jag såg bara en situation som var straff i matchen och då blåste han också! Dom andra var inga straffar.
Örebro Madez
2006-09-23 20:28
Fruktansvärt dåligt vill jag säga om dagens match. Sett de två matcherna på TV, Landskrona och dagens. ÖSK har inget bra spel, massor av bollar som inte resulterar i någonting. När man dessutom får ett gyllene läge att sänka Brommapojkarna genom en vädning på 20 sekunder, så totalsumpar man den. 1-1 snyggt! Sedan kommer straffen, riktigt dålig! Vill man ha en plats i allsvenskan, gör man mål på den straffen. Jag tror tyvärr att det blir för tufft nu.
Kalmar Kalmar-Enklaven
2006-09-23 20:24
För min del ser jag Lagrell som något helt annat än en smålänning. Han har tappat alla sina rötter och sitt jordnära synsätt. Han har köpts upp av storstadslag och går aftonbladet och expressens tjänster.
Man ska ha krav på domarna, men i sådana matcher som denna(BP- ÖSK) en klar nyckelmatch i superettan som kanske avgör hur det kommer gå i superettan måste man vara ytterst kritisk mot domarens insats, den ska helt klart granskas ordentligt. Hur många domare får hot i sin telefonsvarare från fans i allsvenskan? Inte för att jag tror att BP har en massa huliganer, men det finns helt klart intressenter som till varje pris att BP ska ta en allsvensk plats. Detta påverkar domaren. Superettan är dock inte avgjord än.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 20:18
Jag är grymt besviken på den första halvleken, det var det som förmodligen avgjorde matchen! Det var väl bara första 5 som var godkända + andra halvlek?

BP kunde och borde ha avgjort matchen i första när vi har ett väldigt passivt försvar!

Sedan är det ju kul att det tredje bortdömda målet kom i dag, av samma domare på två matcher!

Dessutom var det inte så bra drag i klacken.. Erik saknades grymt mycket idag!
Örebro nibor
2006-09-23 20:02
Ämne: Tack Kalmar-Enklaven....
Alltså lägg ner och sluta skyll så jävla mycket på domarna! Förutom avblåsningen i 93e och offside målet gör domaren en perfekt match. Dömmer dessutom straff så sluta klaga tack.
Örebro gnumule
2006-09-23 19:59
ÖSK-TV från presskonferensen är upplagd under medlemssidorna på officiella.
Örebro Per Persson
2006-09-23 19:55
Tack Kalmar-Enklaven//

I år har vi inte haft en enda "hemmadomare". Det verkar som om SvFF vill ha en AS bestående av så många 08-lag som möjligt, utfyllt med 031-lag och Skånelag plus Öster förstås. Sätt stopp för Den Småländska Djävulen Lagrell NU.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-23 19:52
Gulingen

Ta inte åt dig, en domare skall blåsa när tiden är ute oavsett om ÖSK har bollen eller inte.
Örebro Per Persson
2006-09-23 19:45
The Ghooooost//

Du kan ha rätt i vissa saker du skriver (möjligen), men den dag Fredrik Samuelsson skär stora hål i motståndarens backlinje kommer ingen av oss att få uppleva om han så spelar i div.7. Var det inte fler än vi på vår bänkrad som bl.a såg honom låtsashoppa efter en boll som gich 1 m. över hans huvud, istället för att i god tid backa och nicka bort bollen. Han är en skam för Örebro och ÖSK. Att Walker inte insett det drar även en skam över honom.
Kalmar Kalmar-Enklaven
2006-09-23 19:44
Idag var det Stockholm mot övriga Sverige. Domaren får hybris. Hoppas ni kommer tillbaka till allsvenskan, a pain in the ass på "den roliga fotbollen" och etablissemanget. Tugga på och se till att vi slipper ytterligare nollåttor i allsvenskan.
Örebro ÖrebroSK
2006-09-23 19:43
Helt förbannat sjukt alltså. Nedim var bra idag, Larsen var bra. ÖSK var bra! Men domaren kan dra åt helvete, har studerat matchen på DVD såhär i efterhand. FY FAN VAD BP inte hör hemma i Allsvenskan, usch vad dåliga dom är!
Annons: