/fotboll/osk/forum/8855.aspx/fotboll/osk/forum/8855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖrebroSK
2006-09-23 19:43
Helt förbannat sjukt alltså. Nedim var bra idag, Larsen var bra. ÖSK var bra! Men domaren kan dra åt helvete, har studerat matchen på DVD såhär i efterhand. FY FAN VAD BP inte hör hemma i Allsvenskan, usch vad dåliga dom är!
Örebro Mr.Mancini
2006-09-23 19:43
Gulingen/// "Var i reglerna står det att domaren skall lägga till tid bara för att ett lag råkar ha en målchans när tider är ute?"

Du vet inget om fotboll. Annars hade du inte hävt ut dig detta. Det finns lagar och sen finns det normer. Om en i motståndarlaget slår ut bollen till inkast för behandling av spelare så slår man tillbaka bollen.

Allt står inte i regelboken. Vi andra som vet vad fotboll är skulle aldrig skriva något sådant.

Du har helt enkelt inget "öra" för musiken som kallas fotboll, gå och gör något annat!
Örebro ÖSK Fans
2006-09-23 19:41
nej kabba är mkt bättre
Örebro nibor
2006-09-23 19:39
Dagens var iallfall när Malmbergs delade ut termosar där vissa tog 7(!) st termosar, vilka sköningar sälja på loppis eller? :=))))
Örebro Hedman
2006-09-23 19:36
Haginge ska vara glad att han inte blev utvisad i slutet. Det var en solklar frilägesutvisning, syns tydligt på tv.bilderna.
Så sluta klaga på domaren, ösk kunde ju kommit till skott snabbare.
vi har faktiskt bättra målskillnad än BP så förlorar de en match och vi vinner är vi förbi.
Rock_strongo
2006-09-23 19:36
ÖSK Fans//

samura behövs inte.vi har Ismail exakt samma spelstil.
Örebro ÖSK Fans
2006-09-23 19:35
ok! sluta skyll på domaren(mm?..=)) vi tog inte ansvar i första halvleken....och som jag sagt förut! tomas andersson är för gammal. för tung.för långsam.

andra halvlek tycker jag är hyfsad men jag saknar en playmaker o en målskytt..typ Kabba!

jag tror vi kommer kamma hem andra platsen..

The ghooooost! hålle med dej fullstädigt! , vi saknar spets.Kvalite o vi känns alldeles för steriotypa...???

hmmm så svårt tycker inte vi kan skylla förlusten poå Walker...

Örebro cave
2006-09-23 19:34
En sak som vi tar med oss idag (För at ta ett gammalt Tommy Södeberg-uttryck) är publiken!
Tyckte att det var bra liv på arenan!
Även närkingar kan skrika o klappa händerna o heja och inte BARA bua o sitta tysta! Strålande skulle jag vilja säga!
Örebro nibor
2006-09-23 19:31
Ämne: Inser fler nu att Th....
Du är så långsökt. Konstigt att det just var de spelarna du suttit och nämt innan matchen att de är dåliga. Vad gör F.Samuelsson vid 1-0 målet? passiv som en padda. Synd att domaren inte har något innanför pannbenet och blåser av matchen när ÖSK är påväg att avgöra matchen. Väl mött i NKPG.
Hammarby Pax Vobiscum
2006-09-23 19:30
Snälla ÖSK:are - Hela världen är inte emot er, man måste faktiskt vinna matcher också, även om man blev utslängda ur allsvenskan på felaktiga grunder.
Örebro joth
2006-09-23 19:25
Ett bra lag vinner oavsett hur bra/dålig domarna är!

cave//Nedim är ett nyförvärv vi får hoppas att Fotbollsutkottet lyckas övertala att stanna... lägg där till Riddez.

Okej, det är inte kört än... men det är fan nära. IFK är fortfarande vårat största hot... BP kommer inte att ta någon direkt plats. Möjligtvis att BP kan vara med och slåss om kvalplatsen.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-23 19:25
Är det verkligen tillåtet att skriva vad som helst på start sidan ?
Står svartvitt och Svenskafans bakom detta då är det bedrövligt.

En vilsen,ledsen persons åsikter efter en poängförlust hör inte hemma där.
Örebro The Ghoooooost
2006-09-23 19:23
Inser fler nu att Thoams A och Nordback inte håller.

Det var deras fel att BP dominerade hela första halvlek. BP:s friskus i anfallet, Runnemo, (blott 19 år) sprang åttor kring Thomas Andersson. Nordback tog inte sitt defensiva jobb och ÖSK hade kunnnat ha både 2, 3 och 4-0 i aschlet.

I andra så tog Larsen tag i grejorna som det anstår en offensiv mittfältare och lagpappa.

Ytterbackarna Riddez och F.Samuelsson skar stora hål i BP i andra halvlek. P.Persson, vilken match såg du ?

Tyvärr så är ÖSK för enkelt och man har inte matchvinnarna. Nordback darrar när det bara
är att kliva fram och avgöra.

Inte utstrålar Westman någon auktoritet heller.

Nej, har vi en j-la tur med resultaten och grabbarna går ut och gör skitjobbet, vilket man inte gjorde i första halvlek, så kan det gå.

Nästa år, what ever, så är det bara att gallra ur truppen. Den som inte såg det idag är blind.
Elfsborg Mattias_Jonsson
2006-09-23 19:21
klasg/ Grattis till den överraskande femteplatsen (trodde ni skulle hamna längre ner)!!!
Örebro cave
2006-09-23 19:20
Tycker ändå att Nedim växte i mina ögon idag. Ha nsprang bra i djupled o är en måltjuv.

FreSa kan dom skicka på träning (med boll) - Tyvärr håller han inte måttet nu.

Larsen såg trött ut - Blixtrade till ibland men inte den gamle Lars
Landskrona klasg
2006-09-23 19:16
Grattis till den överraskande poängen.
Elfsborg Gulingen
2006-09-23 19:14
Var i reglerna står det att domaren skall lägga till tid bara för att ett lag råkar ha en målchans när tider är ute?
Åtvidaberg KP 13
Bra krönika.

Tyvärr så tror jag den är för döva öron och blinda möss.

Kontentan av att man inte får diskutera domarinsatser kommer att bli att många lägger fotbollen åt sidan.
Det finns som ni om någon vet regler för hur klubbar ska skötas som dessutom inte verkar gälla för alla..
När det gäller domarna så väljer SvFF hela tiden en strutspolitik.
Problemet med dåliga domare är att det bli sämre och sämre för varje år så det går inte ens åt rätt håll...
Örebro Erki
Jag tycker domaren var en starkt bidragande orsak till att vi inte vann. Hela jävla trion borde landsförvisas! Första halvlek spelade vi uselt, andra var riktigt mycket bättre.

Walkers coachning på slutet var skum. Helt fel att plocka ut Näfver och Jeffs, fel att sätta upp Tomas på topp när både Mirza och Seb fanns på mittfältet. Varför Larsen på topp hela tiden? Han borde vart utbytt efter första halvlek.

Men domarna var överlägset sämst! Okej, vi fick en straff men borde haft minst två till! Dessutom blåser han av matchen precis innan bollen når fram till Nedim som bara har att slå in den i mål då klockan visade 93.01! trots att BP hade maskat vid alla frisparkar och utsparkar på stopptid!

Men hade bara Nobbe satt straffen...
...varför har Tomas slutat slå straffar? Han var ju iskall i Allsvenskan!

Skitmatch, hatar allt!
Örebro -Malo-
2006-09-23 19:08
Vi måste inse att det inte bara hadlar om denna matchen. Det är inte för att vi spelade 1-1 idag som vi är där vi är, och det är inte dagens domares fel.
Örebro Mr.Mancini
2006-09-23 19:05
Hade vi inte fått straffen hade jag på allvar trott att domaren var mutad....
Örebro -Malo-
2006-09-23 19:02
Kenneth.// Nu förlorade du mig helt.... Förklara vad du menar.
2006-09-23 19:02
Tomten

Ja säger du det så.
Det är kul med tomtar som oavbrutet ser saker som inte står i inläggen.
Örebro Mr.Mancini
2006-09-23 18:57

Att ÖSK inte vinner idag beror inte på domaren så de som påstår att det var domarens fel, sluta med det!......men......DET VAR DEN SÄMSTA DOMAREN JAG HAR SETT!
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-23 18:56
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg // Låt mig gissa, det var Walkers fel att vi inte vann? Snacka om enögt...
2006-09-23 18:45
Fan va ynkligt att skylla på domaren!!!!!!

Ska ÖSK behöva en domare som enbart dömer till ÖSKs del för att vinna ?
Om ni tittade på hela matchen så såg ni också att han lät bli att blåsa många gånger till ÖSKs fördel.
Så länge som ni är enögda ska ni inte klaga.
Örebro Yggdrasil
2006-09-23 18:43
Skit.
Örebro Robben 82
2006-09-23 18:42
Per Persson/Larsen underkänd? Såg du matchen idag?! kan hålla med om att Samuelson inte håller...
Örebro MrsÖSK
2006-09-23 18:36
SNÄLLA! Sluta klaga så enormt! De hade faktiskt oflyt oxå...ingen bra domare och att byta straffskytt!? För att citera Larsen efter matchen:"Nordback har lagt alla straffar i år och satt alla". Så VARFÖR byta? Ingen vet ju innan hur det kommer gå...Nu hoppas vi att det går vägen ändå! SÅ trött på allt gnäll! Coachningen? Bra att Mirza fick spela mittfält igen...han gjorde det bättre än som forvard! Spelarna tycker nog det är värre än alla er som klagar,det blir inte bättre att deras supporters inte stöttar dom-i med OCH motgång.
Örebro Per Persson
2006-09-23 18:36
Först till spelarskandal: Större katastrof än Fredrik Samuelsson får man leta efter. Han är obeskrivligt dålig. När BP nästan gjorde sitt första mål, vem låg bakom, ja just det. När BP gjorde 0-1, vem missade helt markeringen, just det. Uppspel utan dess like, Westman undviker att kasta ut bollar på honom o.s.v. Hela Fredrik Samuelsson ser ut som ett knippe nervtrådar som kan ställa till vad som helst.

Spelarbetyg: I mina ögon får Riddez klart godkänt, Nedim och Haginge godkänt, med plus i kanten för Nedim. Resten får underkänt. förutom den obeskrivligt dålige FrSa som får max i minus.
Annons: