/fotboll/osk/forum/8851.aspx/fotboll/osk/forum/8851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK labr
2006-09-24 09:05
Kära Anders Östling.Är matchen slut så skall domaren blåsa oavsett var bollen är.
AIK Saywee
2006-09-24 09:04
Förresten, Anders Östling, missade ditt öppna brev till SvFF. Kan inte annat än instämma efter mer än 40 år som fotbollsåskådare.
Örebro Aspen
2006-09-24 09:00
Man kan undra vad som hänt med mittfältet som i våras var i särklass. Och som nu är ett sorjebarn. Tränaren får se till att det blir mindre snack och mer verkstad från hans sida.
Hade vi tur i våras och den håller på att jåmnas ut nu ???
AIK Saywee
2006-09-24 08:55
God morgon alla svartvita fans!

D. McGrain//
Skaplig diagnos doktorn, men även domaren "var inte bra nog", åt båda håll. För många fel helt enkelt.

Mittåt//
Instämmer, klokt!

Alla till Peking, heja på ÖSK!
Örebro Aspen
2006-09-24 08:53
Vill bra understryka Mittås inlägg. Näfver var helt slut när han byttes ut.
Örebro D. McGrain
2006-09-24 08:33
I besvikelsens anda är det mycket gäll och klagande...Men:
Domaren måste blåsa av när matchen är slut - inte före, inte efter.
Lite nyanserad? kritik är dock värd att fundera på: Vi är inte bra nog.
Det är för dålig kvalité på passningar, inlägg och avslut för att nå allsvenskan. Tompa är för långsam (ingen nyhet) för att lag för toppen. Javisst är Fredde S en terränglöpare som inte kan jonglera till tre men likväl har vi han i truppen.
Kvalitén på ex. inläggen är för dåliga: Mirza & Fredde S prickade byggarbetsplatsen bakom mål, Nobbes hörnor är varannan gång i knähöjd och andra gången bara en lyftning in mot mitten utan fart eller precision - Jämför med Larsen som siktar (och träffar) någons huvud. Näfver hade minst 4 avslut och jag tror alla hamnade borta vid universitetet... Visst är Näfver en frisk fläkt osv. men kvalitén?
Sen kan man undra lite över hur Walker tänker när han går ner på trebackslinje med tre minuter kvar? Kanske måste man våga för att vinna? och prova det lite tidigare? Se och lär av AIK - när de anfaller de går hela laget fram och det har ingen tanke på att försvara sig i offensiven. Alltför ofta huserar en svensk ande att "ligga rätt i positionerna när motståndarna får bollen" t.o.m. i anfallen. Om man måste vinna matchen kanske man ska spela med tre anfallare direkt efter paus? Eller från start? Eller gå ner på trebackslinje efter 50 min?
Nåväl, sanningen är att vi har inte de kvalitéer som behövs. Roligt var att Bosniern var bra när han fick rätt bollar (Larsen). Tyvärr är Larsen den enda som kan slå passningar, inlägg, avslut av kvalité men han kan inte spela till sig själv. Det man undrar över är hur mycket de tränar med boll och framför allt teknik?
Fyra matcher kvar och med mycket tur kan vi fortfarande hamna på kval och vi kommer sitta där även nästa match och tro att plötsligt har allt blivit bättre... :-)

Forza ÖSK!
Örebro Mittåt
2006-09-24 07:27
Jag förstår inte de som inte förstår att Näfver blev utbytt. Både Uddling och Wirström får ju detta byte att framstå som tjänstefel av Walker. I själva verket var nog tjänstefelet i så fall att låta honom vara kvar så länge på planen. Näfver tog ju helt slut några minuter in i andra halvlek. Han småjoggade tillbaka då BP hade bollen och inte såg han mycket piggare ut då ÖSK hade den. Svårt att förstå hur en heltidsspelare kan vara så orkeslös. Det kanske är ett virus eller något åt det hållet. Så dåligt skall det inte behöva vara.

Och inte hade Walker någon större lycka med sig på den andra kanten heller. Jeffs verkar tycka att det är mycket roligare at spela på det inre mittfältet och tog varje tillfälle som gavs att överge högerkanten. Där var det öde och tomt med undantag på de gånger som Fredrik Samuelsson fyllde på. Och det var ju inte så många gånger - det fanns ju ingen att spela med på den kanten.

Mot Norrköping kanske vi kan få se Anttonen och Ridddez på kanten istället.
Örebro rirobban
2006-09-24 04:44
Jag brukar alltid försvara Walker och laget efter deras matcher. Så trodde jag även idag direkt efter matchen då det kändes som dom tryckte på riktigt mycket i andra. Men när jag kommer hem nu sent på natten och kollar på matchen på inspelat band så måste även jag få klaga på laget. Detta var faktiskt en av de sämsta matcherna i år på hemmaplan. Nävfer var riktigt usel och Jeffs ser man inte mycket av. Det är ju just kantspelet som brukar vara så bra, men idag ser vi inte det. Halilovic gör en bra match måste jag säga, hela tiden kämpar han på hårt och pressar. När ÖSK fick straff sa jag att den skulle missas, jag tycker att Thomas Andersson ska ta straffar i sånna här viktiga matcher, han har ju rutinen och är sen tidigare en god straffskytt i allsvenskan. Viserligen gjorde Nordback ett straffmål mot BP på bortaplan, men det var inte en lika viktig match då!

De sista matcherna som är kvar nu är tuffa, men jag orkar knappt tänka på hur dte ska sluta. I dagsläget är jag riktigt nöjd med att vi tar oss till ett kval! IFK borta blir en rolig match, hoppas vi kan få grepp om dem som hemma. Hoppas verkligen att Holgersson är tillbaka i startelvan, det försvaret som försökte försvara i dagens match lyckades nämligen inte alls bra med det. Holgersson och Haginge ska vara i mittlåset.... Men jag tror vi klarar oavgjort 2-2 mot peking. Dessutom tappar dom poäng mot Ljungskile. Men 2:a platsen är ute säger jag nu, BP är starka, dock har de nu snart halva spelartruppen borta pga skador och sjukdomar osv. De kan förlora mot både Trelleborg och Norrköping, men det kan å andra sidan vi med. Spänningen fortsätter på Idrottsparken om en vecka:)
Örebro kubanen_90
2006-09-24 03:22
Nu tycker jag att alla anmäller sig till Peking på lördag!
Örebro kubanen_90
2006-09-24 03:13
Mattias_Jonsson//
Som Emdemalm skrev så är det målskillnad som gäller. Jag tror att inbördes inte går före i någon tävling längre.
Örebro kubanen_90
2006-09-24 03:05
Johan Emdemalm//
Tack för det. Känns skönt att veta att du inte accepterar såna påhopp. Mindra påhopp om tex stavning kan jag ta med ett smile:) hans inlägg gick långt över gränsen.
Degerfors Johan Emdemalm
2006-09-24 03:03
Mattias_Jonsson:
Målskillnad!
Elfsborg Mattias_Jonsson
2006-09-24 02:57
Förresten, är det målskillnad eller inbördes möte som räknas vid lika poäng vid seriens slut?
Inbördes möte skulle ju tyvärr innebära att vi måste förbi BP på poäng..
Målskillnad ser ju ialf ut att vara fördel svartvitt.
Elfsborg Mattias_Jonsson
2006-09-24 02:55
Tänkte på något intressant (ialf tycker jag det) förut..
Nästa match är mot Peking borta.. Ett Peking som antagligen MÅSTE vinna matchen mot oss, för att knipa kvalplatsen till Allsvenskan. Alltså bör vi möta ett offensivt lag som satsar på tre poäng från start. Det är för mig ett lag/en taktik som ÖSK av tradition har lite enklare för att möta. Jag ser i mina bästa drömmar en match där Larsen, Jeffs och Anttonen (om det nu blir han som tar andra kanten) får ytor på mitten och där Halilovic kan använda sin snabbhet på ljupet mot en högt liggande backlinje. Peking har endast förlorat en match på de senaste 13. Nu är det f--n dags för förlust nr 2, ÖSK vinner!!
Degerfors Johan Emdemalm
2006-09-24 02:47
Kubanen_90: Inlägget är borttaget och dessutom är han avstängd en längre tid framöver. Så nu kan ni lägga ner tjafset att jag inte stänger av mina egna.
Örebro kubanen_90
2006-09-24 02:42
I det fallet agerade de ansvariga på Degens sida bra genom att omgående ta bort det. CRED!
Örebro GT
2006-09-24 02:33
Ruel Fox //

Underbart ! Bra att du ger dig till känna !!

Var inte blyg, men vi vet alla att du spelar banjo i den filmen !
Örebro kubanen_90
2006-09-24 02:32
Skulle gärna vilja att ni på forumet läser Ruel Fox grova påhopp och hot mot mig på Degens forum!
Örebro ÖrebroSK
2006-09-24 01:19
KROSSA PEKING! Alla till Norrköping, om vi är under 150 personer på läktaren så är det en stor skam för Örebro och Kubanerna.
AIK Saywee
2006-09-24 00:14
ForZZZZZZZZZZZZa ÖSK
AIK Saywee
2006-09-24 00:12
Vi tycker inte så olika, vi hejar på ÖSK!
Men det mesta har ju "två sidor" eller flera!
Man får väl själv rätta till det man inte är så bra på och inte bara enkelt skylla i från sig?

Det skiljer ju inte så många metrar mellan spelarna ...
... och en del kortväxta har en himla spänst.
Sen kan man ju alltid försöka spela bollen lite lägre. Lite närmare gräset! Alla inlägg behöver väl inte vara tjonghöga, kanske lite mer av snabba varrianter i gräsnivå?
Örebro dietrich
2006-09-24 00:12
Det var inte domaren som avgjorde. ÖSK hade tur att matchen inte var avgjord i halvtid. BP kunde lika gärna haft 4-0 då. Det lag som Walker tog ut är helt enkelt inte tillräckligt bra. Jag tror inte att Walker är mannen som kommer ta ÖSK till Allsvenskan.
Örebro Fang
2006-09-24 00:11
Varför ska det alltid göra så ont att älska ÖSK? Varför kan aldrig vi får njuta av lite flyt? Det var ju så näääära. :(

Jaja, det var ju en bra match i alla fall...
Örebro ÖrebroSK
2006-09-24 00:10
Jag tippade först förlust mot Peking men nu tror jag att det blir vinst. Bara Larsen spelar som han gjorde i andra halvlek!
Örebro Aspen
2006-09-24 00:07
Saywee//Vi tycker väl olika Du och jag. Men det ser konstigt ut med lilla Larsen centralt i anfallet och med SEB och Nedim på kanterna.
Och sedan börjar man pumpa in höga lyror i straffområdet. Se även Wirströms blogg.
Walkers matchning är ett problem
Örebro Aspen
2006-09-24 00:02
Wirström i bloggtagen.
AIK Saywee
2006-09-24 00:01
Men, Aspen, man kan ju också se det som så, att då borde Larsen inse att han borde rätta till detta något ...?

Det mesta som går lite snett kan väl inte vara Walker´s fel?

Forza Svartvitt!!!!!!!!!!
Örebro Aspen
2006-09-24 00:00
DN har ett bra referat från matchen
Örebro Aspen
2006-09-23 23:47
Man måste hålla med Larsen:
– Det fanns väl någon tanke och förhoppning om att jag skulle lyckas komma fram mer, men jag kommer inte direkt till min rätt på höga inlägg, konstaterar han själv

Walker har problem med matchningen av laget
AIK Saywee
2006-09-23 23:47
Var inne och smygtittade i "Degens jästbok" för att försöka förstå varför Emdemalm så flitigt besökt vårt svartvita forum ...
... och jag förstår!
Annons: