/fotboll/osk/forum/8848.aspx/fotboll/osk/forum/8848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 19:41
Erki//
Om du har uppfattat mina inlägg som att jag tycker att engagemanget i klubben ska sträcka sig till att finnas även icke matchdag så har du tolkat mig rätt.
Anser du själv att ÖSK är en klubb med flyt just nu?
Örebro Erki
2006-09-24 19:18
Marquis de Sade//

Som jag uppfattade saken så blir du och PP upprörda över att ÖSK-spelarna är glada på sin fritid. Du tycker att detta speglar hur ÖSKarna har fel inställning och motivation.
Eller ordagrant:
"Den här iakttagelsen speglar väl egentligen det som jag anser är problemet - sägert igen: rätt inställning, rätt förberedelser, rätt motivation genererar flyt.
Något felar, och jag fattar inte varför."

Om jag har tolkat det fel ber jag om ursäkt!
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 19:10
Erki//
Det är visst roligt att tolka in lite fel ser jag...jag ska låta dig fortsätta med det i fred tills du skriver en motreaktion på vad jag egentligen skrev.
Örebro Erki
2006-09-24 19:08
Marquis de Sade//

Så att spelarna uppträder lugnt och harmoniskt på fritiden är ett tecken för att någonting är fel?
Det säkraste tecknet på att någonting är fel hittar man på fotbollsplanen, inte på stan!

Jag skiter i hur dom bearbetar poängtappet, bara dom åtgärdar det och spöar Peking så är jag nöjd ;-)
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 19:07
Per Persson//
Jag ser att vi förstår varandra mycket väl i den här frågan.
Örebro The Ghoooooost
Mittåt/

Tack, du är den ende som ser min konstruktiva kritik mot laget.

ÖSK har inget i allsvenskan att göra med denna trupp. Den måste förädlas !

Att nöta med en 38 åring i backlinjen istället för att spela in framtiden är fan ta mig ett så grovt tjänstefel att det är skamligt.

Att klubben inte sedan ser vilka spelare som skall spela i ett framtida ÖSK är också helt galet.

Walker har inga framtida planer för Antonnen, så varför inte sälja honom ? Visserligen kanske så att ingen vill köpa. Men han håller en plats som någon framtida ÖSK:are skall ha.

Nordback skall väck. Han sa att han inte skulle vara kvar i ÖSK när de sparkades ur allsvenskan.

Han är ännu kvar, varför ?

ATt du sedan tror att jag vill provocera är helt fel. Jag är bara heligt förbannad på fans och
klubbledare som aldrig lär sig.

SAMARBETA med länets ALLA klubbar och sug upp talangerna. ÖSK skall vara en plantskola sör egna spelare, inte ett drivhus där plantan drivs upp för att till sist vissna, d.v.s gå till en annan klubb och blomma ut. Bara för att de hölls tillbaka av gamla dönickar som inte utvecklas vare sig sitt eget spel eller klubben.

Jag har sett ÖSK sedan Håkan Sandbergs cykelsparkar i slutet av 70 talet. Därför är det fan ta mig dags att föreningen sällar sig till klubbar som AIK och Elfsborg. Ta fram spelare och släpp in dem i matchspel. Inget utvecklar spelare så bra som det.

ÖSK skolar om en mittfältare till forward och killen har gjort 1 (ETT !) jävla mål i serien.

Här har de en kille på bänken som satte 25 mål i 2:an. Där hade han självförtroende. Vem faan skulle inte bli knäckt av att bli värvad som målskytt, få spela mittfältare de sista 20 min. och sedan sitta och titta på när anfallspelet går på kryckor.

Sedan petas han helt ur truppen för att sedan få spela från start i en liten "måste" match borta mot Väsby FF matchen efter. Hur faan kan man tro att man skall nå framgång med denna typ av matchning ?

Nej, jag har sagt det förr. Ut med det gamla ÖSK och släpp fram framtiden. Motivation slår klass
och jag ber till gud att jag skall få slå upp sportbladet en dag där tidningarna med braskande krigsrubriker skriver "Det nya unga frejdiga ÖSK flyger mot SM guldet".

Fram för spelande backar, mittfälts virtouser och anfallande kanonjärer.

Tyvärr verkar det som man får vänta flera år till ................

Jag
Örebro The Ghoooooost
Mittåt/

Att nöta med en 38 åring i backlinjen istället för att spela in framtiden är fan ta mig ett så grovt tjänstefel att det är skamligt.

Att klubben inte sedan ser vilka spelare som skall spela i ett framtida ÖSK är också helt galet.

Walker har inga framtida planer för Antonnen, så varför inte sälja honom ? Visserligen kanske så att ingen vill köpa. Men han håller en plats som någon framtida ÖSK:are skall ha.

Nordback skall väck. Han sa att han inte skulle vara kvar i ÖSK när de sparkades ur allsvenskan.

ATt du sedan tror att jag vill provocera är helt fel. Jag är bara heligt förbannad på fans och

SAMARBETA med länets ALLA klubbar och sug upp talangerna. ÖSK skall vara en plantskola sör egna spelare, inte ett drivhus där plantan drivs upp för att till sist vissna, d.v.s gå till en annan klubb och blomma ut. Bara för att de hölls tillbaka av gamla dönickar som inte utvecklas vare sig sitt eget spel eller klubben.

Jag har sett ÖSK sedan Håkan Sandbergs cykelsparkar i slutet av 70 talet. Därför är det fan ta mig dags att föreningen sällar sig till klubbar som AIK och Elfsborg. Ta fram spelare och släpp in dem i matchspel. Inget utvecklar spelare så bra som det.

ÖSK skolar om en mittfältare till forward och killen har gjort 1 (ETT !) jävla mål i serien.

Här har de en kille på bänken som satte 25 mål i 2:an. Där hade han självförtroende. Vem faan skulle inte bli knäckt av att bli värvad som målskytt, få spela mittfältare de sista 20 min. och sedan sitta och titta på när anfallspelet går på kryckor.

Sedan petas han helt ur truppen för att sedan få spela från start i en liten "måste" match borta mot Väsby FF matchen efter. Hur faan kan man tro att man skall nå framgång med denna typ av matchning ?

Nej, jag har sagt det förr. Ut med det gamla ÖSK och släpp fram framtiden. Motivation slår klass
och jag ber till gud att jag skall få slå upp sportbladet en dag där tidningarna med braskande krigsrubriker skriver "Det nya unga frejdiga ÖSK flyger mot SM guldet".

Jag
Örebro The Ghoooooost
Mittåt/

Jag
Örebro Per Persson
2006-09-24 19:06
Marquis de Sade//

Just det, de kanske hade varit och tränat, därav den glada stämningen. Huvudsaken för vissa är ju att det är så kul på träningarna ;) Eller också hade de fått reda på att de slipper övernatta i Trelleborg, sådant verkar ju också uppskattat.
Örebro Per Persson
2006-09-24 19:01
Erki//

Det hoppas jag verkligen att de har, samtidigt borde de känna så mycket för ÖSK, så de inte bara låtsas vara deppiga när sport-journalister är i närheten.
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 19:01
Å du Erki, är vi tillbaks i "inte ställa krav" cirkeln igen...de vill inte så de behöver inte , eller?
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 19:00
Per Persson//
Den här iakttagelsen speglar väl egentligen det som jag anser är problemet - sägert igen: rätt inställning, rätt förberedelser, rätt motivation genererar flyt.
Något felar, och jag fattar inte varför.
Örebro Per Persson
2006-09-24 18:59
Pelle2-Avgå Walker....//

Tyvärr finns det vissa som inte förstår detta med att den man älskar agar man. I mitt fall gäller det dock inte FrSa ;)
Örebro Erki
2006-09-24 18:58
Per Persson// Det kan ju vara så att dessa spelare har ett liv vid sidan av fotbollen som är ganska lyckligt? Fotboll är viktigt men det är ju långt ifrån allt!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-24 18:53
Per Persson

Kul o se att man inte är ensam om att bli mobbad när man kritiserar ÖSK :-)
Örebro Per Persson
2006-09-24 18:32
Marquis de Sade//

Exakt, tror inte att t.ex Haginge, Nordback och Larsen ler med hela ansiktet idag. Vissa har klubbkänsla, andra har det inte. Det var det som slog mig när jag under ganska lång tid "studerade" Mirza och FrSa idag.
Örebro MAD FOR IT!
2006-09-24 18:31
MAD FER IT!
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 18:28
Per Persson//
Det är i det närmaste chockerande hur man kan ta så lätt på det.
Att man inte tar alvarligare på det än att man uppsluppet kan flanera gatan fram under glada skratt och tillrop, när man befinner sig i en så - intressant(?) - situation.
Örebro Per Persson
2006-09-24 18:25
Saywee//

De borde känt sig "dagen efter". Sedan håller jag med dig om att det är bara är att spotta i nävarna och gå vidare. ÖSK har skrällt förr och jag har inte på långa vägar gett upp.

Vad gäller FrSa så har jag alltid blivit glad de gånger han varit avstängd, ÖSK spelar nämligen bättre då. Precis som den otroligt roliga hösten -04, när han inte kunde delta på grund av personliga problem. Han har räddats av de fantastiska tränarna Lundin och Walker.

Förövrigt kommer jag att göra allt för att vråla fram mitt kära ÖSK till seger på Parken 30/9.
AIK Saywee
2006-09-24 18:13
Heja ÖSK!
AIK Saywee
2006-09-24 18:10
Per Persson//
Man måste gå vidare även om det tar emot, att gräva ned sig i det som skett, oavgjort mot ett av seriens bästa lag är inget större problem.

Det du påstår dig ha sett kan dessutom vara väldigt påhittat när argumenten tryter, men några tror blint på vad andra skriver. De väljer som de vill.

Att sitta hemma och sura är väl ingen bra laddning inför de fyra sista matcherna!

Alla till Peking, support och stöd till ÖSK ..., eller?

Även om det sista var ironi, så finns tankarna i ditt huvud, mycket lågt! Vill nog inte bemöta dina fåniga kommentarer i fortsättningen, men vem vet?

Heja ÖSK!
Örebro Kenneth.
2006-09-24 17:59

Per Persson//
Det vet du väl att en ÖSKare alltid skall vara glad o positiv? Förr var det inskrivet i deras kontrakt fsat i exakt ordalydelse kan jag inte återge det men de fick t.ex aldrig neka autografskrivning... :-)
Örebro Per Persson
2006-09-24 17:53
Såg Mirza och FrSa på stan idag, de gick och garvade o log med hela ansiktet. Hade jag varit spelare i ÖSK så hade jag varit deppig efter "förlusten" igår.

Egentligen kanske man borde gett FrSa någon form av skada, så Walker inte kunnat köra med honom i laget, OBS !, det sista var ironi.
Örebro Aspen
2006-09-24 17:31
Torskar Väsby i dag så måste dom kriga mot BP i nästa match.
Örebro Gordon
2006-09-24 17:21
Det var inte Lerjeus som dömde igår. Det var Lagrell förklädd till Lerjeus.
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 16:54
ÖSK har en trupp som med självförtroende är riktigt grym - ni som inte tror att laget håller i allsvenskan såg kanske inte ÖSK i våras?
Men det är andra året i rad det låser sig i sinnet på spelarna och självförtroendet försvinner...har inte sett något ens i närheten tidigare år.
Och att inte spelarna själva vill vinna och pissa den småländske jävulen i ansiktet förstår jag inte...
AIK Larsa78
2006-09-24 16:44
Varför gjorde inte ÖSK som AIK som petade Svensson från målet och fixade rutin till Örlund i superettan. Bort med Westman och in med Simon...
AIK Saywee
2006-09-24 16:43
Om ni inte visste det innan, men Saywee är en ÖSK-supporter!

Heja ÖSK!
AIK Saywee
2006-09-24 16:40
Härligt Erki, du ser framåt!

Alla till Peking!

Heja ÖSK!
Örebro Erki
2006-09-24 16:37
Forza Svartvitt!
Krossa Peking!
Hey! Hey!
Annons: