/fotboll/osk/forum/8847.aspx/fotboll/osk/forum/8847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 23:25
Undrar hur många det är som har fuskat på tipset:

TIPPA NÄSTA MATCH
2006-09-25
Kl 19:00

;-)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 23:25
Erki//

Vet inte hur det fungerar faktiskt... Lottning mellan länderna? Ranking?

Andreas_IFK//

Blir nog en hel del som reser snett, blir väl kanske en eller två bussar som kubanerna anordnar... Jag kommer i alla fall!
Örebro Erki
2006-09-24 23:24
Här står det lite om hur UEFA-cup platserna delades ut efter Fair Play-ligan förra säsongen.

Andreas_IFK//

Går matchen på TV!! Givetvis stannar jag hemma och kollar på den ;-)
Nej, skämt å sido. Intresset verkar vara ganska stort. Jag tror många kommer åka på egen hand, men Kubanerna borde fylla minst en buss!
Hundra pers är väl det minsta vi kommer med. Förhoppningsvis många fler!
Andreas_IFK
2006-09-24 23:20
Hur är intresset att åka till Norrköping på Lördag och se matchen IFK Norrköping-ÖSK???

Kommer det några bussar eller stannar ni hemma och kollar matchen på tv???
Örebro Erki
2006-09-24 23:10
Avgå Lagrell!//

Men det beror väl på om Sverige är så pass högt rankat i europa på någon slags fair play-liga?
Eller hur var det där?
Varje land får väl inte skicka fair play-vinnarna?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 23:02
Rock_strongo//

ÖSK ligger två precis som du säger, men som det ser ut just nu så kommer Elfsborg tilldelas en plats i Champions league eller Uefa Cupen! Då är det helt plötsligt ÖSK som kan få en plats ute i Europa...

Var det inte Gefle som fick det i år?
Rock_strongo
2006-09-24 22:59
totalt ligger Ösk två i fair play ligan.elfsborg leder den.
Örebro wurpa
2006-09-24 22:56
Ska bli spännande att se hur BP klarar sig mot väsby,nu när de har ösk matchen i benen.de har ju legat i bakvattnet bakom oss nästan hela sässongen.Precis som öster gjorde förra året.
Örebro Sersant
2006-09-24 22:29
Vi har väl inte lett hela det är väl bara SEs Fair Play liga och den leder vi väl fortfarande.
Örebro ÖSK tattoo
2006-09-24 22:16
Intressant läsning om Fair play ligan som ösk ligger två i, jag vet att vi ledde för att antal omgångar sen ,, undrar om dom idioterna som bla kastade in flaskan på plan vid ösk,s mål vet om att såna grejer kan kosta oss många värdefulla poäng, trors allt en europaplats på spel.
Krossa peking..
Örebro Mittåt
2006-09-24 22:02
Problem delvis löst.

Alla som använder Firefox vet säkert om vilka problem det är på officiella med detta program. ÖSK-TV och ÖSK-Radio fungerar ju inte med denna webläsare på grund av att sidan är programmerad med kod som bara IE verkar att förstå. (Jag antar att det är problem även för användare av Linux och Mac också).

Jag har dock hittat en elegant lösning för ÖSK-TV. I det här fallet rör det sig om ett enkelt litet tilläggsprogram ( MediaPlayerConnectivity) som kör igång videoavsnittet i en separat session med MS Media Player. Och då fungerar det plötsligt. En riktigt elegant lösning faktiskt.

Men problemen med ÖSK-Radio består. De utsändningarna klarar Foxen inte av. Jag försökte att lösa detta genom att installera en Active-X plug-in. Den kan ju vara bra att ha ändå. Men inte ens detta hjälpte. Så när man skall lyssna på ÖSK-Radio får man finna sig i att starta IE eller att använda IE Tab. Detta program fungerar ju, men jag råkar alltid ut för att jag måste logga in igen då jag switchar från Gecko till IE.
Örebro Per Persson
2006-09-24 21:57
Avgå Lagrell//

Med andra ord så innebär det att om vi kommer fyra nästa år i SE, så kickar vi ut antingen TFF eller BP ;) Allvarligt talat så är det nog lika svårt att komma minst fyra nästa år, som minst trea i år.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 21:53
Per Persson//

Det är väl tänkt att tre lag går upp direkt och det fjärde får kvala, alltså laget som kommer sist i allsvenskan åker ur samtidigt som 13:e lag får kvala...
Örebro Per Persson
2006-09-24 21:45
Avgå Lagrell//

Hmmm, bara ett lag ur, då är det inte så mycket lättare att gå upp nästa år. Tre lag direkt upp alltså. Vi konkurerar i så fall kanske med Norrköping, Bois, Öster och Häcken eller Örgryte. Inte så lätt med ett generationsskifte då heller. Men det måste komma någon gång.
Örebro Per Persson
2006-09-24 21:40
Avgå Lagrell//

Jag är ganska övertygad om att vi skulle få till en trupp som klarar sig kvar i AS. Det är ju alltid svårare att gå upp mot att hänga kvar. Vet du om näst sista laget från AS skall kvala nästa år ?.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 21:31
Per Persson//

Vore ju bäst att gå upp i år eftersom det bara är ett lag som flyttas ner direkt nästa säsong!

Samtidigt är det ju enklare med ett generationsskifte i superettan...
Örebro Per Persson
2006-09-24 21:24
Spöket, m.fl.//

Styrelsen och sportchefen med tränare har ju sagt att vi skall vara tillbaks i AS till 2008. Vissa saker gör att de verkar gå in för att infria det målet, alltså inte vilja gå upp i år.

Nästa år bör det ju rimligen också bli betydligt lättare, eftersom betydligt fler går upp från SE. Sedan får vi se om Lagrell mot förmodan följer reglerna och flyttar ned skattesmitarna.

Det är ju bara det att det är så vidrigt jobbigt om vi skulle behöva utstå ett år till i SE. Jag tänker mest på bortamatcherna. Nu slipper vi väl kanske både Torpavallen och Grimsta. Men då dyker väl något annat elände upp istället.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 20:45
Fasen vad kul det var att se Ungdom i dag! De spelade ut Västerås ganska ordentligt, bra rörlighet, fina individuella prestationer bra passningsspel och stabilt försvarsspel...

ÖSK Ungdom funkar som terapi när det går tungt för ÖSK!
Örebro DaSa
2006-09-24 20:24
Sen en liten kommentar till den senaste krönikan. Du kanske tyckte NA hade fel i sina bedömningar,men jag anser att din bedömning av Mirza är helt åt skogen. Såg du inte när han fipplade bollen över kortsidan eller när han blev av med bollen jätte enkelt. Att han skulle konkurrera ut Jeffs eller Anttonen har jag mycket svårt att tro. Mirza kommer heller inte att kunna konkurrera ut Nedim som bara blir bättre och bättre för varje match. Men jag tror fortfarande att vi behöver en etablerad anfallspartner till honom om vi går upp i AS.

Om vi mot förmodan skulle gå upp i AS och vi bstämmer oss för att köpa en ny högerback. Så kanske BPs högerback kan vara ngt, han skall tydligen spelat i U-18 landslaget om jag inte kommer ihåg fel.
Örebro Erki
2006-09-24 20:18
Spöket//

Jag håller med dig i väldigt mycket av det du skriver. Jag förstår inte varför det går så dåligt just nu, laget ser på pappret minst lika bra ut som i våras då vi körde över allt.

Walker måste jobba med att hitta tillbaks till det vi gjorde så bra i början! Snabbt, finurligt passningsspel med fina kombinationer på kanterna. Och löpvilja!
I nuläget får knappt mittfältet vara med i uppbyggnaden av anfallen vilket leder till att Larsen, Nordback, Näfver mfl. som var så lyckosamma på våren inte alls är lika delaktiga längre.

T Andersson hänger inte med längre, det är bara att inse. F Samuelsson måste bli vän med bollen om han ska få spela mer.
Larsen och Seb måste få veta att de inte är fastgjutna i startelvan hur illa de än presterar!

Marquis de Sade//

Håller med dig att flyt är någonting man får genom att kämpa och visa hjärta.
Det är lite dåligt med sånt just nu.
Örebro DaSa
2006-09-24 20:17
Varför skulle Walker inte ha ngr framtidsplaner för Anttonen? Jag tycker det känns som han är förstavalet på högerytter platsen!? Men jag tror att han skulle kunna må bra av miljöombyte så om ngn vill köpa honom så är det bara att sälja.
Örebro DaSa
2006-09-24 20:14
Ämne: Erki, fattar du inte....
Jag håller med dig till en viss del, men prio ett måste vara att spela upp ÖSK till AS. Att då inte spela Thompa som jag tycker är duktigare än Glenn vore tjänstefel av Walker. Om vi nu skulle gå upp så har vi ju krokar ute, så som t.ex. Wikström som skulle kunna ersätta Thompa.

Men jag har också förespråkat att vi skall spela våra talanger mera, för att få stämpel på oss att vara en klubb som släpper fram sina talanger. Då kanske vi kan få "heta" talanger istället för att bli av med dem.
Örebro The Ghoooooost
2006-09-24 20:05
Erki, fattar du inte vad som är fel ?

Fel spelare spelar !

Man har sedan några så dåliga mittbackar att det är rysligt. Westman är inte heller mycket att hurra för.

Mittåt är den ende som ser min konstruktiva kritik mot laget.

ÖSK har inget i allsvenskan att göra med denna trupp. Den måste förädlas !

Att nöta med en 38 åring i backlinjen istället för att spela in framtiden är fan ta mig ett så grovt tjänstefel att det är skamligt. Vem skall
ta den platsen har någon tänkt så långt ?

Fredrik Jansson eller Magnus Samuelsson är otänkbara om man vill bli bättre, nå vem ?
Skall vi värva ? eller har det funnits tid att spela in en bra mittback ? Inte har de gjort det i alla fall.

Att klubben inte sedan ser vilka spelare som skall spela i ett framtida ÖSK är också helt galet.

Walker har inga framtida planer för Antonnen, så varför inte sälja honom ? Visserligen kanske så att ingen vill köpa. Men han håller en plats som någon framtida ÖSK:are skall ha. Vi har Jeffs, Walker och Näfver men sedan skall en riktig ungtupp på mittfältet med i truppen. Larsen är pappan i laget.

Nordback skall väck. Han sa att han inte skulle vara kvar i ÖSK när de sparkades ur allsvenskan.

Han är ännu kvar, varför ?

Att man sedan tror att jag vill provocera är helt fel. Jag är bara heligt förbannad på fans och klubbledare som aldrig lär sig.

SAMARBETA med länets ALLA klubbar och sug upp talangerna. ÖSK skall vara en plantskola för egna spelare, inte ett drivhus där plantan drivs upp för att till sist vissna, d.v.s gå till en annan klubb och blomma ut. Bara för att de hölls tillbaka av gamla dönickar som inte utvecklas vare sig sitt eget spel eller klubben. Martin Bengtsson skulle ha fått speltid mycket tidigare. Nu lessnade han och stack till Italien. Kom hem helt förstörd. BRA ÖSK !

Emra Tahiri (Tahirovic) lessnade på att nöta bänk och Walker gnodde på med, njjjjjaaaa han måste matchas försiktigt. Faaan killen vill spela
boll och är hungrig, varför hålla tillbaka honom ? Nu gör han inte dåligt ifrån sig i HBK. Han håller i allsvenskan men inte i ettan med ÖSK. BRA ÖSK !

Jag har sett ÖSK sedan Håkan Sandbergs cykelsparkar i slutet av 70 talet. Därför är det fan ta mig dags att föreningen sällar sig till klubbar som AIK och Elfsborg. Ta fram spelare och släpp in dem i matchspel. Inget utvecklar spelare så bra som det.

ÖSK skolar om en mittfältare till forward och killen har gjort 1 (ETT !) jävla mål i serien. För Walker tycker att det ser spännande ut !!??
Leka med konstellationer kan man göra inom junior verksamheter, men vad faan det här är fucking superettan (citerar Baxtermed AIK i CL).

Här har de en kille på bänken som satte 25 mål i 2:an. Där hade han självförtroende. Vem faan skulle inte bli knäckt av att bli värvad som målskytt, få spela mittfältare de sista 20 min. varannan match och sedan sitta och titta på när Jelecak inte presterar.

Sedan petas han helt ur truppen för att sedan få spela från start i en liten "måste" match borta mot Väsby FF matchen efter. Hur faan kan man tro att man skall nå framgång med denna typ av matchning ?

Nej, jag har sagt det förr. Ut med det gamla ÖSK och släpp fram framtiden. Motivation slår "klass ???" .

Jag ber till gud att jag skall få slå upp sportbladet en dag där tidningarna med braskande krigsrubriker skriver "Det nya unga frejdiga ÖSK flyger mot SM guldet".

Fram för spelande backar (Det har vi inte haft sedan 1991 med Erlingmark och Munken Carlsson flankerade av N.Rasck och M.Wahlkvist), mittfälts virtouser (Gudhjonsen, Fursth, H.Stefansson och H.Holmqvist) och anfallande kanonjärer (Dan Sahlin, Mattias Jonsson och Mirozlaw Kubiztal).

Tyvärr verkar det som man får vänta flera år till ................

Örebro Chivas
2006-09-24 19:55
ÖSK!!
Örebro Mittåt
2006-09-24 19:46
Knotten hade en mindre lekstuga idag och beseglade definitivt IFK Västerås öde som div 3-lag. Sandro gjorde de första två målen och inbytte Edvin Möller gjorde sedan sitt första för laget. Med normal skärpa i avslutningarna borde det väl ha blivit betydligt fler mål. Så Julle har fortfarande en del att jobba på.
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 19:41
Erki//
Om du har uppfattat mina inlägg som att jag tycker att engagemanget i klubben ska sträcka sig till att finnas även icke matchdag så har du tolkat mig rätt.
Anser du själv att ÖSK är en klubb med flyt just nu?
Örebro Erki
2006-09-24 19:18
Marquis de Sade//

Som jag uppfattade saken så blir du och PP upprörda över att ÖSK-spelarna är glada på sin fritid. Du tycker att detta speglar hur ÖSKarna har fel inställning och motivation.
Eller ordagrant:
"Den här iakttagelsen speglar väl egentligen det som jag anser är problemet - sägert igen: rätt inställning, rätt förberedelser, rätt motivation genererar flyt.
Något felar, och jag fattar inte varför."

Om jag har tolkat det fel ber jag om ursäkt!
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 19:10
Erki//
Det är visst roligt att tolka in lite fel ser jag...jag ska låta dig fortsätta med det i fred tills du skriver en motreaktion på vad jag egentligen skrev.
Örebro Erki
2006-09-24 19:08
Marquis de Sade//

Så att spelarna uppträder lugnt och harmoniskt på fritiden är ett tecken för att någonting är fel?
Det säkraste tecknet på att någonting är fel hittar man på fotbollsplanen, inte på stan!

Jag skiter i hur dom bearbetar poängtappet, bara dom åtgärdar det och spöar Peking så är jag nöjd ;-)
Örebro Marquis de Sade
2006-09-24 19:07
Per Persson//
Jag ser att vi förstår varandra mycket väl i den här frågan.
Annons: