/fotboll/osk/forum/8843.aspx/fotboll/osk/forum/8843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2006-09-27 13:13
När man läser artikeln om Lundblad så hade ju blivit mycket förvånad om han kommit tebaks.Allt kan ju hända men han blir nog kvar i Frankrike framöver!
Örebro Neutral
2006-09-27 11:06
Visar någon tv-kanal Norrköping - Örebro?
Örebro Per Persson
2006-09-27 10:06
Gordon//

Du har möjligen inte tänkt på att det tillkommer debatörer som inte läst allt femtioelva gånger. Om jag anser att jag kan bidra med att hålla FrSa utanför laget på minsta lilla vis, skriver jag det gärna ettusenfemtioelva gånger.

Mobbing, löjligt, tror du att spelarna i ÖSK är fridlysta.
Örebro Per Persson
2006-09-27 10:01
joth//

Din nya andraelva köper jag till 100 %. Snacka om att det skulle röra till i grytan. Dessutom tror jag de skulle göra 1-2 kanonmatcher på ren inspiration. Synd du inte får ta ut laget ;)
Örebro pemo
2006-09-27 09:54
Rirobban// Jag ser väldigt gärna att man satsar på egna unga produkter än att köpa in osäkra kort från typ Brasilien. Vad jag menar med Toma och Frippe är att verkligheten är inte samma sak som önskemålen på detta forum. Uteblivna vinster beror på måltorka ihöst och det kan man inte lasta försvaret för. Hur många matcher har du sett med Hagge och Glenn? ( i mitten )
JP har tyvärr inte psyke för SE och visst Mirza har inte producerat mål, men han har jobbat fram både mål till SEB och vassa chanser. Att köpa in toppar mitt i säsongen har inte varit så lyckade för ÖSK. Tack vare min ålder så kommer jag i håg hur man misshushållade med M Jonsson och Wowoha när de var runt 20. Powel och Jonsson bytte nog av varandra medans äldre och inte alltid så lyckade andraforwards fick fortsätta på planen.
Men det är alltid lättare att byta ut en yngling och hoppas att gammelgubben får upp farten. Vem vet, hade M Bengtsson fått fler chanser hade han kanske varit fotbollsspelare i dag.
Örebro Chivas
2006-09-27 08:30
Heja svartvitt!!
Örebro Mittåt
2006-09-27 08:28
Av vad jag kommer ihåg från förra året så var Haginge inte någon succé som högerback/högerbräddare. Men nöden har väl som vanligt ingen lag.
Örebro joth
2006-09-27 07:06
Med tanke på avstängningar och skador skulle detta kunna bli elvan:

-------PeWe--------
FrSa-FrJa-ThAn-GlHo
PaHa-FrNo-LaLa-JoRi
-----SeHe-NeHa-----

Eller skifta plats på FrSa och PaHa....

Men kul vore om vi fick se denna:
-------PeWe--------
NiLö-PaHa-GlHo-MoRe
JeFr-FrNo-LaLa-JoRi
-----SeHe-NeHa-----

Peking_wille//Näfver är ett avbräck precis som Anttonen och Jeffs är... å andra sidan kanske detta kan leda till att det rörs om i laget tillräckligt mycket för att vi ska få fart på vinstmaskinen igen!
IFK Norrköping Peking_wille
2006-09-27 00:59
Ser ni Näfvers avstängning som ett avbräck för ösk? Eller ser ni hellre någon annan spelare än juts han på den positionen?
Näfver va ju han som va riktigt bra senast när ni vann med 3-1.. Han låg ju bakom de mesta farligheter under hela första halvlek och var ständigt ett orosmomment för ifk.
Örebro Johannes A.
2006-09-27 00:57
Kanske vi får se Hagge och Hogge som ytterbackar mot Peking?
Örebro rirobban
2006-09-26 23:49
Pemo//
Kära du, vi har väl alla sett när duon Andersson-Jansson även misslyckas. Att ÖSK vann match efter match i våras var knappast deras förtjänst. Jag tycker laget varit stabilt med Holgersson i mitten... och varför då inte placera honom där tillsammans med Haginge då de två har lite mera fart i sig!? Ser att du är 52 år, kanske lever du kvar i att man ska spara allt det gammla och låta den nya generationen vänta sålänge man kan spela med de äldre. Du nämner Jelecak och Henriksson, visst gjorde vi flest mål med de två på topp, men varför tror du klubben köpte in två nya anfallare för? Knappast för att Jelecak gjorde strålande resultat där uppe. Han har gjort lika många mål som Johan Pettersson, då borde du vilja ha in honom också!? Jag vill gärna se Mirza inne, dock inte som anfallare, utan strax bakom de båda anfallarna som bör heta Henriksson och Halilovic även i nästa match. Kanske dags att peta Henriksson snart om han inte börjar leverera igen!
Örebro Gordon
2006-09-26 22:59
Per Persson// Tror alla förstår vid det här laget, efter femtioelva inlägg med samma budskap, att du inte tycker att FreSa skall spela. Detta liknar inte ett åsiktsutbyte utan en kampanj, som är på gränsen till mobbning.
Örebro Per Persson
2006-09-26 22:51
Själv räknar jag med att vi kryssar borta mot IFK och TFF, sedan slår vi Qviding och as-syriska hemma. Det tror jag faktiskt räcker till en andraplats. BP viker ner sig.
Örebro Per Persson
2006-09-26 22:48
pemo//

Kapten ser gammal och trött ut. Frippe är en säkerhetsrisk nästan i klass med FrSa. Det var annorlunda i våras, detta då aldrig backlinjen blev satt under press, såsom varit fallet nu i höst.
Örebro pemo
2006-09-26 22:46
Ämne: Rirobban//

Har va....
Hur f-n kan du skriva att Haginge och Glenn är bästa mittbackspar? Hur många matcher har de spelat ihop? Vakna upp och inse det tråkiga i att ÖSK vann flest matcher med Tompa och Frippe som mittbackar! Jag vill också se Haginge som ordinarie mittback, men han har rätt mycket att hämta in. Viktigast är att fixa andraplatsen så vi slipper kvala. Flest mål gjorde vi när Mirza och SEB spelade på topp! That´s the fact, boys.
Örebro Per Persson
2006-09-26 22:09
Rirobban//

Har varit bortrest (igen) och håller på att läsa ifatt. Visst vore det fint att likt -04 avsluta med 4 raka vinster. Enda stora problemet jag ser varför vi inte skulle göra det, är att då var Fredrik Samuelsson borta p.g.a personliga problem, det är han inte nu, därför har laget problem istället.

Förövrigt håller jag med dig om att Haginge och Holgersson är bästa mittbacksparet.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-26 20:38
The Ghoooooost//

Jag menade främst att det inte är lojalt av spelare att sätta upp sig på transferlistor på Internet när de fortfarande har ett kontrakt!

Men för att svara på din fråga så ser inte jag Thomas som en gubbe för nästa års startelva, oavsett serie. Dock vill jag gärna ha kvar honom inom klubben, men vad finns det för lämpliga uppgifter åt honom?

Som ersättare ser jag gärna Lovén från Ungdom. Han har varit bra de matcher jag har sett men han går nog inte in i elvan på en gång utan då behöver vi ett alternativ utifrån också!

Wikström från Gefle eller kanske Thorbjörnsson från Falkenberg?
Örebro The Ghoooooost
2006-09-26 20:11
Avgå Lagrell:

Vem f-n bryr sig om att vara lojal som fans när truppen inte håller ?

Klubben skiter fullständigt i vad du tycker, de skulle få köpa 50 spelare för att få ett lag så alla är nöjda.

Kul att se att poletten äntligen har trillat ner
och även du ser att vissa kanske borde sluta i
Örebro SK.

Vilka vill du ha bort och vad har du för förslag på ersättare ?
Örebro bandoo
2006-09-26 20:07
Ämne: Dokument Västra Stå ....
Tack för en härlig reportageserie, kul att se vad som händer på Behrns!
Örebro Mittåt
2006-09-26 20:05
Frempong är knappast en spelare för startelvan. Men man skulle mycket väl kunna slänga in honom sista kvarten om man vill röra om en del i Norrköpings försvar. Vem vet, om han gör bra ifrån sig ikväll så kanske han får chansen.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-26 20:01
Hittade en transferlista som spelare själva kan skriva på... Känns väl inte så lojalt mot ens lag att göra det när säsongen fortfarande pågår?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-26 19:32
The Ghoooooost//

Anttonen är skadad!

Frempong är ett osäkert kort, det håller jag med dig om, men är inte Johan det också? Vad har han egentligen visat upp för spel i Superettan med ÖSK? Visst, han vann skytteligan FÖRRA året i division 2. I år har han inte tagit för sig när han fått chansen! Dock tror jag fortfarande mycket på honom men han måste bli tuffare i närkamperna.

Frempong är en spelare som man aldrig vet vart man har, han kan göra nästan vad som helst med en fotboll. Jag tror att ÖSK kan behöva en sådan spelar nu när Näfver är borta, ÖSK har blivit lättlästa ju längre säsongen har gått!

Om det står mellan Frempong, Riddez, Seb och Glenn på vänsterkanten vill jag se Frempong! Om det inte funkar kan man ju alltid byta ut honom!
Örebro Gohan
2006-09-26 19:24
Ämne: Någon/några spelare ....
Bara en massa skräp, Dom flesta är ju skadabenägna lr värdelösa
Örebro The Ghoooooost
2006-09-26 19:22
Avgå-Lagrell:

Frempong ? Varför då, han är ett för osäkert kort. Ung och oprövad med vilja.

In med Anttonen bredvid Nordback, Larsen och sedan lyfter vi in "Joppe" som värvades som forward på mitten, han ser spännande ut på den platsen. Vi har ju laborerat hela säsongen så
varför inte en match till ?
IFK Norrköping All hail peKing
2006-09-26 17:52
erat "dokument västra stå" är ju riktigt seriöst :)

väl mött på lördag!
Örebro go_osk
2006-09-26 17:04
Någon/några spelare borde vara intressanta för ÖSK. (se länk)
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-26 16:55
Dokument Västra Stå uppdaterad!
Örebro Chivas
2006-09-26 16:26
Öka tempot ÖSK!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-26 16:15
Får en otäck känsla av att Walker kommer "chansa" fegt mot Norrköping!

Tror Riddez får starta som vänsterback med Henriksson som vänsterytter...

Jag vill se Frempong!
Örebro The Ghoooooost
2006-09-26 14:04
rirobban/

Angående ÖSK:s spelprogram och slutspurten.

Tror du verkligen att Qviding-BP är en bergsäker 2:a ? BP är slitet, det syntes sista 30 min. mot
ÖSK.

Jag tror Qviding spöar BP hemma.

OM Örebro SK lyckas slå Peking borta, vilket de kan göra, så har Örebro ett kanonläge.

Efter att ha sett Peking igår så är jag tämligen säker på att de blir kvar i ettan.

Örebros chans är att de är ett säreget bra senhöst lag. Det som oroar är mittlåset, den
och defensiva mittfältaren och målvakten.
ÖSK har alltså sina svaga länkar centralt defensivt.

Flyt med andra resultat har infriats hitills och nu är matchen på lördag den viktigaste under säsongen. Tar ÖSK Peking så är det i princip klart.

BP håller inte linan ut ........
Annons: