/fotboll/osk/forum/8829.aspx/fotboll/osk/forum/8829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro sahlin007
2006-10-01 00:08
Fan att inte Tompa fick lägga straffen mot BP, då kanske vi hade haft en allsvensk plats just nu !
Örebro sahlin007
2006-10-01 00:08
Hoppas att Seb är med nästa match. Var jävligt nära att han nickade in ÖSK:s första hörna. Mirza passar bäst på bänken
Örebro Mittåt
2006-10-01 00:07
PP// Nej, inte så där rakt av. Snittet var dock några hundra lägre än förra årets siffra, så årets publikbudget bör klubben nog nå. Men sedan är det ju även fråga om vilken typ av biljetter det är som sålts. En ståplats ger ju inte lika mycket som en bra sittplats i intäkter.
Örebro Erki
2006-10-01 00:07
Ämne: Jag ser ingen anledn....Men tänk om vi får straff då?
Då måste ju Thomas vara med ;-)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-01 00:05
Jag tycker att Mirza var helt ok när han fick spela mer som en släpande forward mellan deras försvar och mittfält!

Noterade för övrigt publiksiffran från årets hetaste derby: 611 pers!
Örebro jappel
2006-10-01 00:04
rirobban //
Låter som en helt ok backplan!!
Örebro sahlin007
2006-10-01 00:03
rirobban: Ja hellre vad som helst istället för Mirca på topp. Han springer ju bara i vägen för Halilovic hela tiden. Fattar han inte att han måste bredda och löpa för att få isär försvaret ?
Tydligen inte, I övrigt ett helt ok lag tycker jag, ojojoj vad Larsen kommer snurra med Qviding nästa Söndag !
Örebro go_osk
2006-10-01 00:03
Jag ser ingen anledning till att ändra mer i startelvan än vad som absolut är nödvändigt, speciellt inte när samtliga spelare håller den höga nivån som i dagens match.

Den här elvan skulle jag vilja se:

----------PeWe------------
--PaHa--FrJa--GlHo--JoRi--
--IaJe--FrNo--LaLa--KrNä--
--------SeHe--NeHa--------
IFK Norrköping Kung Flodström
2006-10-01 00:02
ErikP/ och känns då inte ett kryss som ett rättvist resultat?

Tyvärr, för er del och kanske även för vår med tanke på våra resultat mot er, tror jag vi ses även nästa år i SE.
Örebro jappel
2006-10-01 00:02
Angående backbesättningen.
Jag hoppas helt klart att hagge och hogge blir vårt nya radarpar i mitten, med Jeffs och FrSa som wings. (men ny högerback ligger helt klart högst på värvningslista just nu..) i mitten har vi ju riktigt stabila kort som ersättare i Tompa och FrJa. Till vänster kan vi alltid flytta ut hogge om det krisar...
Örebro rirobban
2006-10-01 00:01
Sålänge Samuelsson är på bänken tror jag att ÖSK vinner.... måtte Haginge fortsätta som högerback säsongen ut. Vill helst inte se några stora förändringar från detta lag. Holgersson in i mitten tillsammans med Jansson nästa match. Haginge och Riddez på kanterna... då får vi in Nävfer på vänsterkanten och Jeffs eller Anttonen på höger. I mitten så är det klart att Nordback och Larsen spelar. I anfallet är Halilovic klar... sen är det dött lopp mellan Henriksson och Jelecak!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-01 00:00
ErikP//

Norrköping hade en hel del boll i första men de skapar ju nästan inga farliga lägen! Jag tycker att segern var helt rättvis, men det kanske inte är så konstigt? ;-)
Örebro Per Persson
2006-10-01 00:00
keny//

Håller du verkligen på IFK Norrköping, vill du att ÖSK skall spela kvar med er i SE. Vi spelade ut er ur AS, sista åren i AS var vi överlägsna er i våra möten. I år tog vi alla 6 poängen med 6-2 i målskillnad. Du tror möjligen inte det är bättre för IFK att ni får kvar BP istället ?.
Örebro sahlin007
2006-09-30 23:59
Är det någon som vet om vi börjar borta eller hemma i en eventuell kvalmatch ?
Persson: Ja hahaha Nurme är ett bra alternativ om man inte skulle damma av Arne Ohlsson (han sitter ju i styrelsen)
Örebro ErikP
2006-09-30 23:58
Självklart finns det rötägg i örebo också, det är an väl inte dummare än att kunna inse. Men jag tycker bara det var rätt underhållande när de började muckade. =)

Vad gäller matchen så tycker jag bilden att IFK äger matchen är aningen fel. Sett över 90 minuter så tycker jag det är jämt fördelat mellan lagen.
Örebro jappel
2006-09-30 23:57
Trist bara att NA som vanligt inte har koll på vad som händer och sker.
Nu har dom fått det till att peking-ÖSK 8944 är fler än ÖSK-DIF 9049....men men allt för att förringa det lokala laget ÖSK eller???
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-30 23:57
Kung Flodström//

Tack, ska jag också sjunka till din nivå?

Om du nu inte förstår att det fanns en hel del ironi i mitt inlägg tycker jag synd om dig.

Visst finns det rötägg i flera städer, jag villö precis som du få bort dem från fotbolssarenorna!

Det jag reagerar på är att du tycker att våran klack är pinsam när vi sjunger "ska ni gå hem nu" när just de grabbarna reser sig och drar. Och sen att du försöker få det att låta som om de inte är pekingsupportrar..

Aja, skiter i den här diskussionen nu. Lycka till mot BP!
Örebro jappel
2006-09-30 23:56
Ämne: Förra året hade ÖSK ....
Det ska vi väl kunna slå med råge.
Över 5500 mot Qviding!! (revanch)
och i den troligtvis oerhörtspännande betydelsefulla avslutningsmatchen mot ass kan det nog komma bortåt 9000 på nytt.
Med lite jippon och gratisbiljetter kan vi nog fylla arenan :-)
Örebro Per Persson
2006-09-30 23:55
sahlin007//

Du har så rätt. T.o.m bättre att spela in Nurme som högerback istället för FrSa ;)
Örebro sahlin007
2006-09-30 23:55
Keny: Verkar vara en glad grabb !
Väldigt optimistisk. Sitter du möjligtvis tillsammans med de gamla 80 åringarna på Idrottsparken ?
Örebro Per Persson
2006-09-30 23:54
Mittåt//

Vet du hur många det är budgeterat för i år ?.
Örebro sahlin007
2006-09-30 23:53
Persson: Ja helst vill jag se Holger/Haginge som mittbackar men det verkar inte som om mr Walker och jag har samma åsikter. Antonen är väl osäker startande ???? Annars så tycker jag att Walker borde ha spelat in honom som högerback för länge sedan istället för Fresa.
Örebro jappel
Vilken underbar afton.
Segerns sötma smakar alltid lika gott.
Hoppas att alla vi ÖSK:are får smaka på den varan mycket och ofta!
IFK Norrköping keny
Inte fan kommer peking att vinna över BP, skrattretande att läsa inlägg om att IFK kommer spöa BP med 3-0. Det kommer istället att bli BP vinst med minst 2 bollar. Peking är banne mig alltid sämst när det gäller och hoppas att ÖSK inte går upp till AS.
Örebro Avgå Lagrell!
Frippe måste väl ha gjort sin bästa match för i år? Grymt säker i brytningarna, sen så var det kul att se att paniken i försvaret inte fann som man har sett under de senaste matcherna!

Hur fan ska vi ställa upp i nästa match på vänsterkanten? Jag tror Näfver blir petad, Glenn var sjukt stabil defensivt och helt ok offensivt. Riddez gör som vanligt en bra match, slarvar kanske lite i passningsspelet men överlag en bra match!
Örebro Mittåt
2006-09-30 23:52
PP// Ja, jag vet hur det är med Anttonen. Nästan i alla fall. E-A borde väl också göra det.
Örebro sahlin007
2006-09-30 23:51
Herr Persson: Javisst men vad har vi för alternativ ? Jag har hittat ett: Holgersson som högerback och sveriges bästa vänstersida återförenad: Firma Riddez/Näfver.
Glöm att jag skrev Fresa, jag tar tillbaka allt !!!!!!!!!!
Örebro Per Persson
2006-09-30 23:51
sahlin007//

Bättre att Holgersson får spela mittback, sedan Riddez och Anttonen som ytterbackar, då kör vi så kostymen fladdrar på Zoran.
Örebro Mittåt
2006-09-30 23:50
Förra året hade ÖSK totalt 75,511 åskådare på sina hemmamatcher. Så här långt i år ligger man på 67,765. Det fattas således 7,746 för att komma upp i fjolårsnivån. Inte alls omöjligt om spänningen kan hållas vid liv. Snittet på de två kvarvarande matcherna måste vara minst 3,873 åskådare.
IFK Norrköping Kung Flodström
2006-09-30 23:50
Avgå Lagrell!// ärligt talat... du verkar ligga på en ganska låg nivå intulektuellt sett, så jag ska förklara. Det finns rötägg i alla städer.. dessa personer är bara ute efter bråk och bryr sig inte alls om hur det går för laget, i detta fall IFK. Det finns ingen som står bakom dem och hade jag fått bestämma hade de åkt ut från parken direkt.
Annons: