/fotboll/osk/forum/8828.aspx/fotboll/osk/forum/8828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK kribba
2006-10-01 15:02
jappel, kvalplats pengarna är peanuts på vad ni får i allsvenskan kontra se,och ett kval mot tex örgryte vore nog rätt tufft för er. Det är väl bara häcken och öster som fallit ifrån helt i år och just dom parkerar sist och näst sist.
Örebro jappel
2006-10-01 14:57
Ämne: Det bästa vore om Tr....
Bäst är helt klart att TFF vinner alla matcher utom den mot ÖSK,
vinst nästa omgång (glädje över att ha säkrat platsen i AS =
svidande storförlust mot ÖSK, =
taggade och peppade TFF spelare till max mot BP varvid saken borde vara biff ;-)
Örebro jappel
2006-10-01 14:53
kribba //
Det skulle svida att inte få direktplatsen, fast å andra sidan så rasslar det till lite extra i kassakistan om det blir en rafflande kvalmatch mot t.ex ÖIS.
Men jag vill hemskt gärna slippa kvalet, och BP måste få sin svacka förr eller senare under säsongen, i och med att det bara finns senare kvar att välja på för dom nu så kommer svackan lagom till avslutningen lagom när tankarna om AS bubblar upp i spelarnas undermedvetna.
Örebro jappel
2006-10-01 14:50
Kanske är bra för peking att dom nästan är uträknade. Då kan dom ju slappna av och spela sitt spel hela matchen utan att det finns några måsten eller någon press. Det brukar alltid gå bättre för laget som spelar helt utan press, i alla fall om laget man pratar om är peking...

AIK kribba
2006-10-01 14:49
Er kvalplats ser helgjuten ut nu. Ser inte hur ni ska kunna tappa den till ifk, även om det är möjligt teoretiskt, man ska väl aldrig säga aldrig,men som sagt,svårt att se det hända.

Nu är frågan hur stor möjlighet ni har på en direktplats? BP ser ruskigt starka ut i år och det är den platsen som finns kvar att spela om,plats 2. Jag tror nog chansen är stor att tabellen slutar som det står nu.

Misstänker att det svider en hel del att inte(troligtvis inte) få en direktplats men samtidigt har både Trelleborg och BP varit den stabila vinstmaskin som ni var i början av serien...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-01 14:47
Halle 20mål//

Jo jag har läst den... Förstår inte vad domaren gjorde som var så fel! Visst, han var ojämn. Om pekingfans ville att Thomas skulle bli utvisad då skulle tamig fan Dybendahl och Nordbeck också visas ut, speciellt Nordbeck eftersina attacker på Larsen!

Och var det Laitinen i första halvlek som tog tag i Riddez när ÖSK fick ett inkast? Vad sysslade han med, försökte han ta bollen från Riddez när det var vårat inkast? Jag menar, killen omfamnar Riddez och knuffar honom när han inte får bollen!
Örebro Halle 20mål
2006-10-01 14:12
Nörköping verkade bara förlora på domaren? läs krönikan så får ni se :D
nu tar vi qviding ochgår upp :d
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-01 14:11
Erki//

Självklart måste de göra allt för att vinna, men jag tvekar lite. Man såg hur de vek ner sig efter varenda mål av ÖSK!

Jag hoppas att BP åker på en riktig käftsmäll på torpavallen!
Örebro Erki
2006-10-01 14:08
Varför i H-vete skulle Peking vika ner sig mot BP?
Dom spelar en dag före oss och vet inte hur vi spelar mot Qviding. Vinner dom mot BP och vi torskar är dom bara 3 poäng efter oss med två matcher kvar.
Dom måste väl ge allt för att nå kvalplatsen?

Dom får väl ge upp EFTER att vi har slagit Qviding ;-)
Örebro Kronblom
2006-10-01 12:55
initforlife//
ja,det blir nog "bara"en tredjeplats för ÖSK tyvärr.ÖSK kommer vinna de resterande matcherna men det tror jag även BP gör.Jag hoppas Norrköping kan kriga till sig en pinne på Grimsta men att vinna tror jag inte de mäktar med,inte efter förlusten igår!
Örebro ErikP
2006-10-01 12:52
Angående hur vi ska vinna mot Träleborg.. Eftersom de lever efter principen "köttmur"-försvar så får vi helt enkelt vara grymma på fasta.

Eller så fixar Nedim en straff. ;)
Örebro initforlife
2006-10-01 12:27
Norrköping viker nog ner sig totalt mot Bp,tyvärr...
Örebro ÖSKare i exil
2006-10-01 12:23
Man kan ju inte annat än att vara glad. Har peking nog med krut och hopp kvar att hota BP nästa match?

Lite saker jag lurar på.
".... men till nästa säsong skall Magnus Wikström hem." Vem fan är Nisse Hult, menar Magnus Wikström.

På tal om att hylla Thomas och tidigare avtackningar får jag gåshud bara jag tänker på minnena. Thomas insats i ÖSK är ju i magnitud med Anders Karlssons. Kommer ihåg hur han var uträknad som för gammal och inte tillräckligt bra, startade med indviduell träning och tog tillbaks sin plats. Snacka om fighter hjärta.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-01 12:13
Ösk-Power//

Heja på Peking, njae... Igår skrek jag något om Väsby när de gjorde 1-1, längre går jag inte!
Örebro Ösk-Power
2006-10-01 12:09
Egentligen borde vi åka upp ett par till Stockholm och heja fram Norrköping mot BP, trots att det egentligen strider mot mina principer.
Vet att AIK var och hejade på Bp när GAIS var på plats.
Örebro initforlife
2006-10-01 12:08
Jag föreslå en jättebanderoll med texten"Tack för allt Thomas"
Örebro Per Persson
2006-10-01 12:06
På tal om att tacka av Kapten. Får nästan fortfarande rysningar när jag tänker på hur hela publiken stod upp och tackade av Dan Sahlin och Gudjonsen när ca.10 min återstod av matchen. Även avtackandet av kämpen Danielsson var fint, synd att han "la av" så tidigt i sin karriär.
Örebro Jimpa_90
2006-10-01 11:33
Ämne: Thomas Andersson mås....
Alldeles riktigt. Den matchen ska bli mycket ängnad åt thompa.
Örebro Erki
2006-10-01 11:29
ÖSK har nu 51 poäng och 3 vinster i de sista matcherna innebär 60 poäng. Lika många poäng som man får när man vinner hemmamatcherna och spelar oavgjort borta. Det var en del skriverier i början av säsongen att detta skulle räcka till Allsvensk direktplats, det tror jag också att det gör men vinner BP 3 i rad blir det kval trots 60 poäng.

Jag hoppas att ÖSK tar in två mål på BP så att man kan stoltsera med titeln "superettans målgladaste lag"
ÖSK har just nu gjort 47 mål på 27 matcher vilket ger ett snitt på 1,74 mål per match.

Forza Svartvitt!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-01 11:22
Thomas Andersson måste hyllas ordentligt mot Assyriska eller en eventuell kvalmatch! Han har ett enormt ÖSK-hjärta, har spelat i ÖSK i 18 säsonger och gjort många viktiga insatser i backlinjen.

Thomas, du är en legend!
Örebro Jimpa_90
2006-10-01 11:15
Underbart sköööööönt!!!
Örebro van Persie
2006-10-01 11:08
Dom tog sig verkligen samman igår o presterade! Skönt!
Örebro rirobban
2006-10-01 10:26
Ämne: Ämne: Sålänge....
Skrev inte att någon av dom var bra... skrev att någon av dom antagligen spelar bredvid Halilovic nästa match och att det inte spelar någon roll vem av dem det blir. Jelecak gjorde det bra igår medan Henriksson tappat sin form helt och hållet. Därför blir det dött lopp mellan dem om vem som startar matchen. Bara Jeffs spelar på högerkanten så är allt bra:)
Örebro Gohan
2006-10-01 09:59
Ämne: Hur funka det för ha....
Han är inte lika offensiv som fresam var lite långsamm upp ibland, men betydligt bättre defensiv. Så om jag får välja så ser jag hellre Hagge där och Fresam på bänken
Örebro Gordon
2006-10-01 09:34
Såg matchbiderna i NA. Rackarns, vad jag gillar de svarta dräkterna!
Örebro Aspen
2006-10-01 09:23
Ämne: Sålänge Samuelsson ä....
"dött lopp mellan Henriksson och Jelecak"??? Hade de blindas förening möte på Parken igår?? Ja, troligen då man utsåg Mirza till bäste ÖSK:are och tycker att det är dött lopp mellan Seb och Mirza.
Hoppas det var trevligt för alla!!!
Örebro Yeah
2006-10-01 04:40
Hur funka det för haginge som högerback? samspelet med jeffs? Offensiven? deffensiven?
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-10-01 04:10
Uj uj uj, nu har man äntligen lite tid att skriva på forumet, kul att komma hem från matchen och åka direkt till jobbet och göra 2 personers jobb själv när det åskar och jävlas i halva Sverige, bleh! Wellwell, efter gårdagens seger kan man leva med det mesta :)
Örebro Erkan
2006-10-01 04:07
Erki: joo jag vet. Saker o ting har dock ändrats sen dess. Ny tränare, kommit nya spelare + att FreSa o Mirza blviit sämre sen dess.
Assyriska vill kanske ha tillbaka Fresa o Forward blir nog glada för Mirza, då är alla nöjda o glada :-)
Örebro ÖrebroSK
2006-10-01 03:23
Så sjukt underbart. Fy fan vilken sjuk seger alltså. Och äntligen har ÖSK värvat GRYMT. Jeffs, Nedim och Holgersson, ojoj säger jag bara.
Annons: