/fotboll/osk/forum/8823.aspx/fotboll/osk/forum/8823.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-10-02 22:23
Bara nu inte Walker testar FrSa som mittback imorgon för att han tänker spela med honom mot Qviding, när Kapten är avstängd. Tänk er honom och Frippe som mittbackar, säg att det inte finns en chans i Världen att Walker kan tänka så ???.
Örebro Per Persson
2006-10-02 22:17
Avgå Lagrell//

Landskronainvånarna kanske inte vågade gå ut. Igår blev de ju uppmanade att stanna inne och stänga alla dörrar och fönster p.g.a farlig brandrök. Synd att sådan rök inte kan ligga kvar i åratal ;)
Örebro Per Persson
2006-10-02 22:10
Matchen mot Qviding är oerhört svårtippad. Antingen vinner ÖSK med att kramaktigt uddamål, eller så gör de ett snabbt och fortsätter att rulla in en 4-5 bollar. Som gammal ÖSK-supporter är man ju van att lida, så mitt tips lutar åt det förstnämda.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 21:37
Landskronas supportrar verkar ha svikit laget, endast 1844 personer på läktarna när BoIS vann!

Jag uppmanar alla som har möjlighet att ta sig till Behrn Arena i morgon att göra det, det är fantastiskt roligt att se när de yngre grabbarna tar för sig! Själv ser det ut som om jag inte kan se matchen, får hoppas att jag kan lösa det på nått sätt...
Örebro Chivas
2006-10-02 19:33
ÖSK!!
Örebro Marquis de Sade
2006-10-02 18:46
masaboy//
Kanske är så att de orkade göra ÖSK bra...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 18:39
Verkar som om ÖSK har varit ute efter Armando Ibrakovic... En väldigt lovande kille men landslagsmeriter som spelar i Sylvia i division 1.
Örebro masaboy
2006-10-02 18:33
Det känns så himla gott att vara ÖSK supporter idag, trots den svacka vi befunnit oss i under flera omgångar!
Efter matchen mot Peking, så kom jag helt plötsligt ihåg att jag sparat ett uttalande som jag blev irriterad över!
Efter lite sökande i mina dokument, så hittar jag snabbt det jag letar efter, ett uttalande gjort utav en spelare i Peking när det återstod 7.st omgångar att spela!
Här är den, läs och njut!!!
- - -
Sju omgångar kvar. Man kan säga att ni har det i era egna händer.
- Oja, nu är det bara att fortsätta.
Det är en match i taget som gäller.
Visst är det klyschigt, men det stämmer.
Tänker vi så då vinner vi varje match, vi är bättre än de flesta.
Jag tror till och med att vi är starkare än både Brommapojkarna och Örebro.

- Det kommer att visa sig vilket lag som är starkast.
Vi har framförallt en bred trupp som gör bra ifrån sig.
Det ser bra ut på träningarna, det är många som är med.
Det känns bra faktiskt.
- - -
Haris Laitinens kommentar i Svenska Fans!!!
- - -
//masaboy
Örebro Marquis de Sade
2006-10-02 18:25
...sen verkar man ur blåvit synvinkel resonera som att det var ifk som "gjorde" ÖSK bra...gjorde ÖSK bra???

Så man kan säga att Trelleborg är seriens jumbo? eller?
Örebro Marquis de Sade
2006-10-02 18:21
En lite sen respond kanske...men en som kallar sig gnipek påstod runt 9 snåret idag att ÖSK vann för att ifk gjorde ett mål, och ÖSK gjorde 3.
Fullkomligen befängt anser jag.
ÖSK vann för att det är det bästa laget, och ifk det sämre laget.
Örebro Västbanken
2006-10-02 18:12
Enligt de jag snackade med (jag var också där) var det samma personer som på perrongen i Norrköping. Har svårt att tro att det skulle finnas tre (!) olika östgötska firmor på jakt efter handgemäng, en i Linköping och två i Norrköping.

Tycker f.ö. alltid att man måste ifrågasätta varifrån journalisten fått sina uppgifter. I det här fallet lär det vara från polisen, och polisen struntar rimligen i vem som sökte upp slagsmålet osv., de struntar rimligen också i vilket lag slagskämparna håller på. Därför blir artikelns uppgifter alltid generella, t.ex. "6 personer greps".

Min poäng är följande: Om en journalist skulle beskriva det som "hände" inne på Idrottsparken skulle det låta som om Kubanerna var lika skyldiga som huliganerna. Den som var där inser att det är en absurd åsikt. Om journalisten inte är trovärdig i en sån situation, varför skulle han/hon vara det i beskrivningen av ett slagsmål på stan (som journalisten nästan garanterat inte sett live)?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 18:04
Västbanken//

Jag var i Norrköping, jag såg de personerna som försökte provocera klacken men det här handlar ju om något helt annat!
Örebro Västbanken
2006-10-02 18:01
Avgå Lagrell, Mittåt//

Trodde ni visste bättre än att okritiskt lita på det som står i tidningen?

20 personer i Linköpings/Norrköpings (?) firma stod vid Kubanerna under matchen och försökte hetsa till slagsmål. En halvtimme efter matchen stod dessa gossar (av vilka minst en var glasögonbeprydd, tänk att glasögonormar slåss nu för tiden!) uppradade mot en husvägg i centrala Norrköping, flinandes medan polisen visiterade dem. Det var ingen slump att det var dessa 20 och inte 150 kubaner som stod uppradade mot den där husväggen, vad ni än läser eller tror.

Men jag antar att ni kan skilja kubaner från slagskämpar, men man undrar lite vad en journalist skulle kunna slå i er.
Örebro Mittåt
2006-10-02 17:53
Mer om bråket. Det verkar som om huliganerna satsat på en riktig heldag. Ölstöld i Mjölby, slagsmål med hockeyhuliganer i Linköping och sedan finkan i Norrköping.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 17:49
Mittåt//

Jadu, varför skulle de till Linköping ens? Och varför fans det Linköpingsupprtrar där? Känns som om det var något uppgjort mellan hockeyfirmorna...

Men varför fortsätta åka till Norrköping för att bråka?
Örebro Mittåt
2006-10-02 17:45
Avgå Lagrell// Åkte de tåg? Inte körkortsmogna än?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 17:40
Ursäkta språket men vafan är det för jävla idioter?

Jag som trodde att vi var befriade från sån skit!
Örebro houston
2006-10-02 17:29
joth// Nice, bra jobbat... Vill så gärna se Nedim mål :)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 17:25
K.Carlos//

Gång på gång? Det var väl nån tunnel? Annars tycker jag han var riktigt stabil! MÅnga bra brytningar, lite slarv kanske vid några situationer men man kan ju inte få allt här i världen ;-)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 17:24
ahlstrand, Joson//

Tror inte att ni lägger er, tror inte heller att ni luftar "sämre" spelare. Jag tror inte TFF kommer göra något medvetet för att försvåra för oss, det vill jag inte tro!

Jag förstår om spelarna kanske vill testa nya dragningar, Conny kanske vill testa nytt spelsystem till nästa säsong eller något liknande. Hade ÖSK säkrat en av direktplatserna skulle jag vilja se lirare som Frempong och Kevin få chansen!
Örebro K.Carlos
2006-10-02 17:21
Angående allas lovord om Fredrik Janssons insats, var vi på samma match? Killen blev ju uppsnurrad av Thordarsson gång på gång, tur att han ställt in siktet fel! :)
AIK Saywee
2006-10-02 17:16
Ämne: Michael Lerjéus Sköv....
Kunde ge mig tusan på detta! Avdankade militanta *******
Trelleborg Joson
2006-10-02 17:13
Till er som spekulerar i att TFF kommer att vilja ha BP med sig upp i AS:

Varför det? Troligtvis kommer ju inget av lagen i AS 2007 att åka ur pga förändringar i antal lag. Dessutom är jag övertygad om att TFF vill avsluta en lysande säsong med att vinna serien. Att ettan dessutom får pengar stärker ju denna vilja, men jag tror att det är av underordnad betydelse i förhållande till den sportsliga segern.

Lufta unga hungriga spelare? I princip hela TFF:s startelva består av unga, hungriga spelare...
Trelleborg ahlstrand
2006-10-02 17:08
Är säker på att vi kommer göra allt för att fortsätta vinna. Det ligger bland annat mer prispengar i potten för en förstaplats och dessutom har vi ett ansvar gentemot andra lag i serien.
Länktips: www.trueblues.nu
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 17:01
Fredrik Samuelsson som mittback?!?

Aja, det går nog bra när han har Zebbe bredvid sig...
Örebro Mittåt
2006-10-02 16:44
Avgå Lagrell// Alternativt senare på kvällen/natten.
Örebro Mittåt
2006-10-02 16:43
Mackan// Jag undrar om inte Karlslund till och med har tre bonusstraffar. En per division som det skiljer mellan lagen.

Jag tror inte att Yunus får spela i denna match då det rör sig om en av förbundet sanktionerad tävlingsmatch. Men jag kan ju ha fel. Eller så har det löst sig med uppehålls- och arbetstillstånd.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 16:41
MIttåt//

De brukar väl visa matchen som repris dagen efter också?
Örebro Mittåt
2006-10-02 16:39
Det är i och för sig roligt även för oss örebroare. Man kan ju spela in matchen och direkt efter matchen åka hem för att få njuta av alla målen en gång till, typ.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 16:34
Mittåt//

Fasen, du var 9 sekunder snabbare ;-)
Annons: