/fotboll/osk/forum/8822.aspx/fotboll/osk/forum/8822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Stui
2006-10-03 14:33
Näfver har kontrakt.
Cabrera är korkad.
Bajen får betala dyrt.
Vi har inga bra kontakter med dem.
Det gynnar inte Bajens förhandlingsläge.
Intressant i sammanhanget.
Cabrera har varit med i Hammarbys styrelse.
Se detta:
Hammarbys styrelse har gjort bedömningen att klubben ska ha en ny inriktning under de närmaste fem åren.
– Det hade inte spelat någon roll om vi legat etta eller femma i serien. Det var dags att gå isär säger Oliver Cabrera Hammarbys sportkommitté.
Flera år sen. Tror inte han är kvar där nu. Sen han bråkade med Hammarby om Dede.
Hoppas Näfver stannar.
Petar han Aubunn?
Örebro E-A
2006-10-03 14:18
vet inte riktigt hur det fungerar med agenter och eventuella intäckter för dom men dom lär ju ha ett avtal som ger dom en viss lön även om inte deras spelare blir sålda. sen blir det jackpot när spelarna väl blir sålda. men vad jag tänkte på var att även om dom nog allmänt inte bryr sig speciellt mycket om spelarens framgångar (då de antagligen inte skulle ha kvar samma agent då) så ligger det ju i deras intresse att spelaren utvecklas så mycket som möjligt eftersom de då kan kräva mer betalt för en spelare, villket gör att deras del av kakan blir större.. sen har väl aven agenterna nån form av kontrakt (bindningstid) med spelarna..?
Örebro jappel
2006-10-03 14:02
Mittåt //
Självklart är det så.
Men för Näfvers egen del tror jag ändå att ÖSK är helt perfekt just nu.
Örebro E-A
2006-10-03 13:56
Sponsorn//
det är möjligt, men dom lär ju fortfarande vara intresserade av vad för pris ÖSK kommer sätta på han då.. och hur hade dom tänkt lösa PFO-affären isåfall?
Örebro Sponsorn
2006-10-03 13:52
EA//
Jag har pratat med den person som under två år scoutat Näfver åt Hammarby, enligt honom är det mer fråga om NÄR än OM Näfver går till dem.
Örebro Mittåt
2006-10-03 13:46
jappel// Läs mellan raderna. Det här är ett utspel från Cabreras sida. Han kan bara tjäna pengar om han kan få Näfver såld. Det är därför han ringt upp Wirström och berättat att ett ospecificerat antal anonyma och allsvenska klubbar samt Hammarby är intresserade. Tillräckligt vagt för att egentligen inte säga något, men tillräckligt intressant för att NA skall ställa upp och ge honom gratisreklam.
Örebro Mittåt
2006-10-03 13:41
"Får se det positiva"
Jingblad ville helst blicka framåt när han hade fått lite perspektiv på den tunga förlusten mot Örebro i lördags.

- Vi ska i alla fall avsluta på ett snyggt sätt. Vi är professionella och har inte helt gett upp. Men det är klart att det fortfarande känns tråkigt. Jag pratade med ÖSK idag, vi diskuterar träningsmatch till nästa år, och de tyckte det var ofattbart att de hade sex poäng i matcherna mot oss.

- Vi får ändå se det positiva. Vi har tagit ett steg framåt i år, och ska upp inom tre år. Nu ska vi bygga på det här, förhoppningsvis behålla stommen och spetsa med några.
Örebro jappel
2006-10-03 13:36
Näfver passar fint i ÖSK och ÖSK passar torligtvis honom perfekt också.
Vad är det som skulle göra att han får mer speltid i t.ex. bajen??? troligtvis får han mindre speltid där.
ÖSK är den perfekta språngbrädan ut i europa, vänta bara får ni se.
Örebro Kronblom
2006-10-03 12:58
E-A//
javisst hoppas jag man behåller Näfver,flera klubbar i Allsvenskan är intresserade av våran speedkula!
Örebro Mr.Mancini
2006-10-03 12:12
Ämne: Ämne: En lite....ÖSK hade inte matchen i 80 %. Men ÖSK var effektiva det var inte IFK. Effektivitet är nog det viktigaste som finns, speciellt inom fotboll. Bra lag är effektiva, dåliga lag är ineffektiva. Sen om IFK hade mer bollinnehav; kul för dom men det vinner man inga matcher på.
Örebro rirobban
2006-10-03 12:09
Ämne: Ämne: En lite....
Ok att vi inte hade matchen till 80%... men att vi vann rättvist och hade matchen under kontroll efter straffmålet är helt klart. Visst hade ni några chanser som kunde blivit mål på, i övrigt kändes det stabilt när ÖSK gjorde sin bästa insats på bortaplan i år! Jag har inte sett någontstans om hur bollinnehavet var fördelat, men kan tänka mig att det var ganska jämt precis som avsluten. En jämn match var det över lag men vi hade marginalerna på vår sida... vilket vi inte haft allt för många gånger genom tiderna! Domarna på denna nivå är svaga, men för en gångs skuld hade vi en hyfsad bra domare som skötte det mesta rätt.... vilket samma domare gjorde i derbyna mot DIF:) Men nu tycker jag att IFKmatchen ska vara lagd bakom oss, nu gäller det att fokusera mot Qviding och säkra kvalplatsen totalt. Förhoppningsvis kan IFK ha hjälpt oss dagen innan.... men vi måste göra vårat jobb nu!
gnipek
2006-10-03 11:43
Ämne: En lite sen respond ....LÄS HELA MITT INLÄGG, OCH DU ÄR DET BEFÄNGT ATT DET LAG SOM GÖR FLEST MÅL VINNER????
Var du på matchen förresten??
Det som är befängt är att vissa ÖSK:are säger att ÖSK hade matchen till 80% det är ren och skär lögn.
Kolla vad er Walker sade på presskonferensen.
Örebro Per Persson
2006-10-03 10:51
Blå Bergen Blues//

Man skall väl kramas efter att det blivit mål;)
Örebro Mittåt
2006-10-03 10:49
Enligt NA så är det Cabrera som sköter Näfvers affärer. Jag undrar om han planerat in någon resa ner på kontinenten än under vinteruppehållet.

Av artikelns innehåll och uppläggning att döma så är det Cabrera som tipsat NA. Innehållet är så där lagom svävande. Näfver vet ingenting själv, ÖSK är inte vidtalade och intresset sägs komma från "flera allsvenska klubbar, bland dem Hammarby".

Det verkar - om man läser mellan raderna - som om intresset inte är så där översvallande. Annars skulle Cabrera inte behöva släppa iväg den här typen av information. Det kan ju iofs. även röra sig om ett utspel i samband med diskussioner om en eventuell kontraktsförlängning också.

Att just Hammarby skulle vara den hetaste intressenten låter i mina öron inte så där väldigt trovärdigt. De har ju sedan tidigare en del ouppklarat att lösa med ÖSK. Eller så siktar man på en "paketlösning".
Örebro Chivas
2006-10-03 10:46
ÖSK!!
Örebro E-A
2006-10-03 10:31
sen som jag skrivit tidigare tror jag inte Walker blir kvar i klubben, i alla fall som tränare, efter denna säsong. oavsätt om vi går upp eller ej.. men den debatten är kanske uttjatad..
Örebro E-A
2006-10-03 10:24
Sponsorn//
men det är ju skillnad på att villja värva någon och att visa intresse för en spelare. allt handlar ju om villket pris ÖSK vill ha för han och vad han själv vill.. sen att Walker kanske inte är den bästa på att lyssna på spelarna själva eller utveckla dom kan jag hålla med om..

vad jag igentligen ville få fram var att det inte är kört med Näfver. han har ju ett år kvar på kontraktet och jag hoppas ÖSK verkligen kämpar för att förlänga det, åtminstonde ett par år till. för som det är nu lär dom inte få mer än småpotatis för han och han har mycket att tillföra i ÖSK..
Örebro Mittåt
2006-10-03 10:20
Lagrell borde vara mer än tacksam för att han inte drabbas av en pensionsnedsättning på grund av att han jobbat med en massa saker vid sidan av sitt arbete som landshövding. Arbetet som ordförande i Tomteförbundet är väl knappast något han klarat av på icke-arbetstid.
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-03 09:51
Ämne: Girigbuken Lagrell s....
Det verkar tydligen vara helt godtyckligt när Lagrell anser det vara viktigt "att följa regelverket" och inte. När det gällde Elitlicensen upprepade han ju detta närmast som ett mantra ("..hur skulle det gå om vi frångick 'regelverket'!?") Regelverket kring landshövdingepensioner synes vara helt tydligt: "Pensionen beräknas som ett genomsnitt av de sista fem åren innan man fyller 65". Eftersom LÅL själv nu "drabbas av regelverket" är tydligen hans gamla devis nu helt bortglömd....
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-03 09:35
Ämne: Matchen mot Qviding ....
Per Persson//
Låter ju lite gulligt det där med "kramaktigt uddamål".... "Kramgott" segermål gjort på tilläggstid eller? :-)
Örebro bandoo
2006-10-03 09:11
Har själv inte sätt honom live ännu, men just som du säger så är väll hans situation inte utredd än på ett tag, och tills dess kommer han inte att kunna representera A-laget iallafall.
Örebro Sponsorn
2006-10-03 08:51
Nu är det officiellt (det jag nämnde för några veckor sedan) att Hammarby kommer/vill värva Näfver efter denna säsong. Tror ÖSK kommer få svårt att behålla honom då han inte verkar helt nöjd med matchningen den här säsongen. Så om han går skyller jag det på Walker, som inte verkar klara av att hantera unga vinnarskallar, trist men uppenbarligen sant.
Örebro E-A
2006-10-03 08:35
när säsongen är över måste dom skriva ett nytt kontrakt med Näfver! hoppas vi lirar i AS då så de har lite bättre förhandlingsläge..
Örebro E-A
2006-10-03 08:32
men ojdå! 35000 i månaden.. vem klarar sig på det? ersättningen han får från förbundet är ju såklart inte medräknad men allvarligt lite fickpengar måste ju stackarn få! ska be att dom drar nån procent till i inkomstskatt så dom kan höja hans pension lite.. stackare!
Örebro Berra 72
2006-10-03 08:21
Som en typisk smålänning.
Örebro Hilltop
2006-10-03 07:58
Girigbuken Lagrell slår till igen, se länken ovan. Den snubben verkar ju ha några som helst betänkligheter när det gäller att tillskansa sig förmåner?
Örebro Erkan
2006-10-03 06:41
Tanken slog mig alldeles nyss att vi kan få möta Öster i ett ev. kval! Va underbart det vore att få sjunga "lagrell-visan" då, särskilt om ÖSK skulle gå upp o Öster åka ur allsvenskan. "nu ska den småländske djäveln få igen"...det smakar mumma :-)
Jönköpings Södra Frankeit
2006-10-03 01:04
Hörde att Yunus Ismail gjorde tre mål senast i B-laget, hur går det för honom i ÖSK? Såg honom alla hans matcher i Franke där han var helt outstanding. Tror ni gjort ett jättekap om det löser sig för honom. Vet nån om han är bra på träning?
Örebro Mittåt
2006-10-02 23:48
Jodå, Fredrik har spelat mittback i reservlaget tidigare och det såg helt ok ut. Bättre än på kanten faktiskt.

Den intressantaste frågan är egentligen varför Walker väljer denna uppställning. Är det för att han vill spela Fredrik som mittback eller för att han vill spela Niklas som högerback? För det kan knappast vara för att det saknas en mittback. Den rollen kan Moses ta och sedan spelar man Pontus Brunzell som vänsterback. Ingen egentlig försvagning att tala om i en sådan här match.

Som jag ser det är svaret på frågan att Walker vill testa/spela in Fredrik som mittback samt Niklas som högerback utifall att. Haginge och Holgersson står båda på två varningar och Fredrik har fem. Walker måste alltså veta vad han skall göra om både Hagge och Hogge blir varnade nästa match. Dessutom har han ett problem om Fredrik blir varnad. Jag tycker precis som föregående talare att Anttonen inte är någon bra lösning på högerbacken. Mot lite skickligare motståndare kommer han till korta.

Örebro rirobban
2006-10-02 23:39
Ämne: rirobban//

Efters....
Jag tycker absolut INTE att Anttonen ska vara högerback... senast var väl i Jönköping där han var rena konen för motstånaren. Haginge fungerade utmärkt där medan Jansson gjorde en helt okej insats i mittförsvaret... sen ska man inte ändra en vinnande uppställning mer än vad som måste. Vi behöver Janssons rutin där nere när det återstår så lite. Jag vill ogärna se Nävfer i startelvan också, hans form på hösten har varit allt annat än bra och hans skott mot BP hemma var bedrövliga. Tycker att Riddez/Holgersson kan få fortsätta där eftersom den kanten fungerade utmärkt senast. I såna fall skulle möjligen Anttonen få spela som högerback, men som sagt, helst inte.
Annons: