/fotboll/osk/forum/8820.aspx/fotboll/osk/forum/8820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kitcar25
2006-10-02 16:20
Och även om matchen skulle tvsändas så skulle den tvsändas imorgon (onsdag).
Örebro Stui
2006-10-02 16:05
Mittåt

Matchen går inte på TV.
Den betyder inget.
Så den är inställd.
Örebro Mittåt
2006-10-02 15:49
Kvällens match på TV-Expressen hör inte direkt till säsongens höjdare. Varken Landskrona eller Umeå har något kvar att spela för. Så jag kan nog titta på Hammarby - Malmö med rätt gott samvete.
Örebro Jimpa_90
2006-10-02 15:35
Krossa Qviding!!!
Örebro joth
2006-10-02 15:29
houston//Får Match-DVD:n imorgon... så förhoppningsvis på officiellas medlemssidor imorgon kväll!
Örebro houston
2006-10-02 15:20
Var kan man se de fina mål som vi gjorde i lördags??
Örebro Arx
2006-10-02 14:59
Grönvit Spabs//
Ja, i alla fall jag. Kommer säkert en hel del folk för att se ÖSK:s återkomst. Sedan får man väl vara realist och inse att vi inte har så värst stor chans i just den matchen, det är inte VSK som vi ska slå i första hand.

I alla fall inte i år... ;-)
Örebro bison
2006-10-02 14:19
läste krönikan en gång till och såg att det faktiskt stod 7 av 9 poäng på de senaste 3 bortamatcherna så jag tar tillbaka det jag skrev om poängskörden.
Örebro bison
2006-10-02 14:18
Bra krönika av Östman, skulle gärna också ha sett att ÖSK tagit 7 av 9 möjliga på de senaste tre, men tyvärr blev det väl bara 1 pinne mot Väsby och följaktligen 5 av 9 möjliga på de tre senaste. Jag är en av de som klagat på sportklubbens framfart på hösten, och tycker fortfarande att poängförlusterna mot Väsby och BP var onödiga. De största katastroferna kom dock tidigare förlusterna mot Umeå och Falkenberg, samt krysset mot Åtvid hemma.
Grönvit Spabs
2006-10-02 14:14
Hej! Jag undrar om det är många fotbollssuportrar som tänker gå på ÖSKs bandy premiär i högsta serien mot VSK?
Örebro Grixx
2006-10-02 13:57
Mackan// Den första inkastvarianten är ett måste mot Qviding.
Trelleborg FORZ@ TFF
2006-10-02 13:40
jag tror att ni fixar de de e nog inte så bra för vår del för vi har alltid haft svårt mot er men ja tror att bp förlorar o ni går förbi tror inte deras nerver pallar trycket men låt bästa lag vinna
Örebro Mackan
2006-10-02 13:35
Mycket intressanta varianter på länken ovan.
Nåt för ÖSK att ta fasta på till matchen mot Qviding?
Örebro E-A
2006-10-02 13:24
rirobban//
dina inlägg är rätt motsägelsefulla..

"Allt snack här om att Trelleborg inte skulle göra allt dom kan i kvarvarande matcher är rent skitsnack."

"TFF kommer att spela lungt och avslappnat mot både ÖSK och BP"

tror inte TFF skulle "lägga sig" medvetet för att sabba för oss men som PP skrev är det inte omöjligt att de luftar en del yngre spelare/bänknötare mot BP om deras förstaplats blir klar. det är ju faktiskt så att det skiljer en hel del i prispengar mellan ettan och tvåan i SE så jag tror inte heller de frivilligt skulle "ge bort" förstaplatsen för att se till att ÖSK blir kvar i SE.. men OM det skulle bli klart nästa omgång så vem vet..
Örebro Fair Play
2006-10-02 13:19
Michael Lerjéus Skövde, f. 1973, officer
Superettan 66 debut 2002.
Internat. 7 debut 2003.
Internat. ass. 1 debut 1996
Förbundsdomare debut 1996

Ovanstående är hämtat från Svensk Fotboll.se.
Det är självklart - Lerjéus är militär.
Örebro Arx
2006-10-02 13:13
Varför nämner ingen Halmstad? De är definitivt inte på säker mark. Kan mycket väl bli så att Emra T får spela på Behrn Arena förr än han anar. Vilket jag iofs inte hoppas, tror inte att ÖSK skulle ha någon chans.

Saywee//
Gärna många mål, men först en rejäl seger. ÖSK har redan +8 mot BP, så 1-0 mot Qviding räcker bra. Detta eftersom BP har väldigt små möjligheter att komma ikapp ÖSK:s målskillnad om ÖSK skulle ta igen BP:s poängövertag.
AIK Saywee
2006-10-02 12:51
Genom att bättra på målskillnaden ytterligare mot Qviding, så har vi nog en "extrapoäng" i målskillnad, kan kanske vara bra att ha.
Örebro
2006-10-02 12:45
Tyvärr, jag mindes tabellen fel. Det kan faktiskt bli Öster.
AIK Saywee
2006-10-02 12:43
Apropå, skövdedomare ...
... kan ge mig tusan på att i vart fall Lerjeus är en avdankad militär, han uppträder ju lite grann som en sådan?!
Örebro
2006-10-02 12:35
.... och hade det blivit Öster hade vi nog fått skövdedomarna i båda matcherna.
Örebro
2006-10-02 12:28
Turligt nog kan det inte bli kval mot Lagrells Öster - dom är redan akterseglade.
AIK Saywee
2006-10-02 12:13
Tippar
Örebro rirobban
2006-10-02 11:51
Ämne: Garanterat vill hell....
Öster vill inte jag... Vem vet vad Lagrell hittar på ifall vi vinner ett kval. Eller vilka domare han sätter in för att ge "sitt" lag fördel. ÖIS är de absolut bästa vi kan få möta, dem har vi haft ganska lätt för tidigare när vi var i AS. Dagens ÖSK är inte sämre och kan vi spela så taktiskt bra som mot IFK kan vi slå vilket allsvenskt lag som helst under postition 8:a. Går vi upp vill jag absolut ha tillbaka Lundblad och Mambo Mumba... skulle vara skönt att slippa hoppas på en massa nya spelare:) Ett kval är både roligt och olidligt spännande... helst ska vi undvika det, och det tror jag vi kan göra. TFF kommer att spela lungt och avslappnat mot både ÖSK och BP, förhoppningsvis för lungt mot ÖSK och sen vill de avsluta sista matchen med seger så att inte seriesegern endast blir 1-2 poäng ned till 2:an. Sen tror jag absolut som sagt inte att spelarna tänker speciellt mycket på vilka lag de vill ha med upp och så vidare... om BP och TFF (klara) går upp är det två riktigt dåliga publiklag som gör det. Häcken hade igår allsvenskans näst sämsta publiksiffra under 2000-talet... endast Trelleborg har haft lägre. Men dessa rekord kommer med råge att slåss av Brommapojkarna i AS. Nu gäller det för ÖSK att ge järnet och se till att svensk fotboll får en framtid att räkna med, vi måste gå upp i år! IFK vinner mot BP med 2-1 och vi slår Qviding med 4-0. Sedan spelar vi ut Trelleborg och vinner med 1-0.... hemma mot AFF ska dom få tillbaka gammal ost, vi slår dem med 3-1 och saken är klart---- BP vinner sina sista två matcher, men med hjälp av målskillnad tar vi andraplatsen:) ÖSK har ju också fått självförtroende efter den fina segern mot IFK:) Jag tror att höstlaget Örebro visar att traditionen lever kvar... alla till Behrn arena de två sista hemmamatcherna nu!

PS: Tycker att kubanerna ska ta samma pris för både medlemmar och icke medlemmar till Trelleborg för att få med så många som möjligt! Laget behöver bli stöttat in i det sista:)
Örebro Per Persson
2006-10-02 11:38
Garanterat vill hellre TFF ha med sig BP upp. I sista matchen mot just BP kommer de säkert att lufta en massa killar som fått lite speltid och även yngre. Skall BP få stryk så måste det bli mot Norrköping eller Qviding.

Själv börjar jag så smått förbereda hjärtat på ett olidligt kval. Helst mot Öster. Men det lär väl bli Häcken och då skall vi fans äga Rambergsvallen, eller hur ???.
Örebro apskallen
2006-10-02 11:08
Jag håller helt med rirobban. Varför skulle Trelleborg, medvetet eller omedvetet, helt plötsligt börja spela sämre än innan?

Historiskt sett är det sällan ledarlag tappar stingen bara för att de säkrat seriesegern. Man har en bra känsla i truppen och den går ju inte ur bara för att man vunnit.

Däremot händer det ofta att lag som länge krigat för att undvika nedflyttning tappar luften när nedflyttningen blir definitiv. Det skulle ju möjligtvis kunna gynna ÖSK i nästa match mot Qviding som ju nu är helt nedflyttningsklara. Ett tidigt mål och det finns risk att Qviding rasar samman totalt.
Örebro Mittåt
2006-10-02 10:39
Jag tror att TFF mycket väl kan förlora matcherna mot både ÖSK och BP. Laget har inget kvar att spela för så medvetet eller omedvetet kommer spelarna att ta det lugnare.

Som jag ser det har vi en nyckelmatch och en potentiell nyckelmatch framför oss. BP mot IFK kommer att bestämma det mesta. Om BP vinner så är nog möjligheterna att hämta in dem väldigt små.

Den andra matchen som kan bli väldigt viktig och oviss är ÖSK sista match mot Assyriska. Assyriska kan då mycket väl spela för att undvika en kvaplats. De har inget lätt program kvar. Först Åtvidaberg borta och sedan tunga Ljungskile hemma.
Örebro Arx
2006-10-02 10:20
rirobban//
TFF kommer inte att lägga sig medvetet. Men erfarenheten visar att lag som inte har mer än äran att spela för ofta åker på stryk mot lag som kämpar vilt. Visserligen spelar de utan press, men den där lilla extra gnistan saknas också. Och i jämna matcher är det ofta det som fäller avgörandet.
Örebro rirobban
2006-10-02 10:09
Allt snack här om att Trelleborg inte skulle göra allt dom kan i kvarvarande matcher är rent skitsnack. Jag är väldigt säker på att spelarna inte tänker på vilka lag de vill ha med upp osv. Fansen kanske gör det, men att klubben vill avsluta en sån här fin säsong på bästa sätt tror jag verkligen på. Fortfarande är inte förstaplatsen klar vilket de säkrt vill ta, om vi slår TFF kanske de måste slå BP för att vinna serien. Om de nu inte gjort det tidigare. Men jag tror mycket väl att BP kan förlora minst en match eller spela 2 oavgjorda mot TFF och IFK. Om vi då vinner resten av matcherna (som inte är omöjligt) så går vi om dem. Jag tror dock mest på en kvalplats, men jag blir absolut itne förvånad ifall det blir en andraplats. Synd att Häcken vann igår, de är den svåraste motståndaren vi kan få i ett kval. Jag hoppas fortfarande på att ÖIS kan ta sig upp till kvalet... så vi kan skjuta ur en viss "Ola" hur allsvenskan:=) Vi vinner hemma mot Qviding med 4-0, en rejäl urladdning:)
Örebro joth
2006-10-02 10:08
gnipek//Det finns alla typer av supportrar i alla klubbar. Jag hoppas att ni klämmer dit BP, för trots allt finns det fortfarande en teoretisk chans att både Norrköping och ÖSK går upp i Allsvenskan. Jag åker hellre till Idrottsparken än Grimsta IP... och jag har hellre Norrköpings fans på Behrn Arena än... ja än vadå?
Sen kan vi ju därtill lägga att ÖSK inte på något sätt är klara för någonting än. Omgång 28 kommer att vara mycket viktig för båda lagen!
gnipek
2006-10-02 09:54
Grattis till segern, ni gjorde tre mål vi ett därför vann ni.
Vill inte framstå som dålig förlorare..men att som några av era supportrar skriver att ÖSK ägde matchen i 80minuter är skär lögn.
Man kan vara en ödmjuk vinnare också, och det menar jag tillfullo gäller er då ni anklagar oss för att vara dåliga förlorare.
Är det några som är härdade av motgång så är det vi.
Men som sagt lycka till ni ödmjuka ÖSK:are.
Annons: