/fotboll/osk/forum/8817.aspx/fotboll/osk/forum/8817.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-10-03 18:34
Enligt föreningens stadgar skall medlemsavgiften vara inbetald senast den 30 juni för det aktuella verksamhetsåret.

Vad händer om man betalar in medlemsavgiften efter detta datum? Helt klart är att man betalt in medlemsavgiften för nästkommande verksamhetsår. Frågan som kvarstår om man så att säga får resten på köpet.

Fråga därför kansliet vilken period man blir medlem för om man betalar in sin medlemsavgift nu. Jag misstänker starkt att den då gäller för resten av det nuvarande verksamhetsåret plus nästkommande. Det borde den i alla fall göra.

Verksamhetsåret är i detta sammanhang inte lika med kalenderåret utan perioden från en ordinarie föreningsstämma tills nästa. Alltså mars-mars någonting.
Örebro go_osk
2006-10-03 18:32
Ämne: Näfver är väl ingen ....
Lägg dessutom till Nordback som borde vara ett hett byte för många klubbar. Måtte vi gå upp till AS så att vi kan förlänga med de vi vill ha kvar.
Örebro nibor
2006-10-03 18:23
Skulle precis fråga detsamma Jocke, men vågade inte! ;=)
Örebro jocke.
2006-10-03 18:20
Ingen som har för avsikt att lägga ut målen (iallafall Nedims omtalade) från Norrköpings-matchen på något annat ställe där man inte behöver vara medlem ;) ?

Blir det så här bra nästa år också på hemsidan tänker jag garanterat bli medlem direkt i början på säsongen :)
Örebro joth
2006-10-03 18:17
Näfver är väl ingen 90 minuters spelare än så går han till Bajen kommer det att bli mycket bänk. Stannar han i ÖSK är han nästan ordinare snart. Frågan är väl om vi får behålla Riddez som man nu nästan får se som den som har den ordinarie vänstermittfältsplatsen framför Glenn...

Intressant Silly Season blir det iaf, Om inte Wickström kommer så flyttas nog Glenn in och Riddez om han är kvar flyttas ner "igen". Då är det plötsligt väldigt öppet om vänstern mittfältsplatsen.... James eller Näfver.

Frågan är hur man resonerar kring Anttonen... han har inte direkt rosat marknaden i år, kanske vill man här ha in något nytt, istället för Anttonen som har varit lovande länge.

Spekulationerna är många...

Nu blir det Behrn Arena och Yunus.... om han får spela.
Örebro Erki
2006-10-03 18:08
Underbart att se Nedims lobb igen!
Tack joth :-)

Mirza gjorde inte alls någon bra match men trots det ligger han till stor del bakom segern då han spelar fram till både straffsituationen och avgörande 3-1 målet.

På tal om straffsituationen så är det inga protester alls från de IFK-spelarna som är närmast situationen. Sen har vi ju sett bildbevis i NA, så straffen var solklar :-)

Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 17:58
Erki//

Problemet är att han bara har ett år kvar på kontraktet. Jag som hade fått för mig att han skrev på ett treårskontrakt innan säsongen...

Hoppas att han förlänger kontraktet, någon gång måste vi få betalt för våra talanger också!
Örebro Erki
2006-10-03 17:53
Näfver stannar förhoppningsvis eftersom vi kommer gå upp i Allsvenskan ;-)
Om han vill sticka ska vi ha mer betalt för honom än vi fick för Alven och Emra tillsammans!
Hoppas ÖSK gör allt för att behålla honom.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 17:49
BajenDanne

Då får du säga att vi vill ha kvar honom! ;-)

Nedim faller ganska enkelt när han får straffen men det är vara klumpigt gjort av försvararen!
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 17:45
Min pappa känner Bajens sportchef, och han har avslöjat att de har kollat in denna Näfver ganska länge, han säger att de kommer lägga ett bud efter säsongen.
Örebro Hilltop
2006-10-03 17:44
Ämne: BajenDanne//
Jag är....
Undras om Näfvers blir de första bror och syster som representerat ett A-landslag i så fall?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 17:43
joth//

Ett STORT tack, uppskattas verkligen!
Örebro Hilltop
2006-10-03 17:37
Tack för det joth! Var tyvärr bortrest till annan ort, så det var kul att få se målen!
Örebro joth
2006-10-03 17:26
Nu finns målen från matchen mot IFK på officiella... och som vanligt gäller det att vara medlem!

Ps. Jag jagar för tillfället Jönköpingsmatchen och får den förhoppningsvis under veckan...
Örebro kubanen_90
2006-10-03 17:06
BajenDanne//
Jag är nästan övertygad om att han kommer vara en man i landslaget om säg 5 år. Om vi inte går upp så är jag tyvärr nästan säker på att han stiker snabbt. Går vi upp kommer han nog att stanna i ÖSK. Sen så kan man ju undra hur mycket ÖSK vill förhandla med Hammarby efter PFO felet.
PS. Jag vet att jag skrev felet! :)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 16:38
BajenDanne//

Jag tar tillbaka det jag sa, Näfver håller knappt superettanklass ;-)
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 16:34
Avgå Lagrell!:

ok, vi lär ju få punga ut några miljoner för att köpa honom.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 16:30
BajenDanne//

Hans offensiv håller helt klart allsvensk klass, däremot verkar han ha det lite tufft med fysiken och det defensiva arbetet...

Om du har sportexpressen kan du kanske se han mot Qviding på söndag, jag tror dock att han börjar på bänken då han var avstängd sist och Riddez klarade sig så bra som ersättare.
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 16:25
Hur bra är Kristoffer Näfver då? tror ni han skulle ta en plats i Bajen?
Örebro Mittåt
2006-10-03 16:20
Rock_strongo// Ja, det gjorde man. Men Moses har inte spelat med ÖSK Ungdom under hösthalvan av serien.
Rock_strongo
2006-10-03 16:16
Avgå Lagrel//

Ösk ungdom spelade väll också i lördags
Örebro Chivas
2006-10-03 16:11
ÖSK!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 16:02
MAD FOR IT!//

Dagen innan pekingmatchen? Visst, han var ju inte uttagen i truppen men ändå!
Örebro Mittåt
2006-10-03 15:55
Att Yunus inte får spela tycker jag inte är så förvånande eftersom det rör sig om en tävlingsmatch.

Normalt skulle man väl sätta upp Sandro i anfallet. Problemet man får är att det då fattas en högerbräddare. Alternativet är väl närmast Tobias Johansson. Han har dock varit skadad och spelade bra några minuter mot IFK Örebro. Han kanske inte orkar än.

Ytterligare ett alternativ skulle kunna vara att sätta Näfver i den positionen. Han är väl inte främmande för att spela anfallare.

Christian Lumbana-Kapasa var sjuk förra veckan så han är nog inte något alternativ.

Om man flyttar upp Sandro så ligger antagligen Fejda Jelecak närmast till för att ta kantjobbet. Simon Ramström är ett annat alternativ.
Örebro Hilltop
2006-10-03 15:50
PFO är lika ödmjuk som vanligt: "Det finns jättemånga lag som vill ha mig". Intressant att han ger Bajenfansen toppbetyg, samma fans som berövade Bajen segerchansen i årets allsvenska när laget åkte på poängavdrag. Skrattretande....
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-03 15:28
checka länktipset!
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-03 15:23
Antar att Sandro flyttas upp i anfallet nu när Yanus inte får spela.
Örebro Per Persson
2006-10-03 15:21
Näfver kan väl bara gå till ett lag som spelar på konstgräs, så Bajen kan ju inte vara aktuellt.
Hammarby ...grönvita sidan upp!
2006-10-03 15:16
Stui: Skulle tro att relatonerna mellan Bajen och Cabrera är minst sagt frostiga. Patrik Gerrbrand har (hade?) honom också som agent.

Just därför tvivlar jag starkt på att Näfver skulle vara aktuell för Bajen. Tror att man vill deala med Cabrera så lite som möjligt.
Örebro Per Persson
2006-10-03 15:15
Jag är så trött på alla dessa agenter och deras utspel. Det borde rensas upp ordentligt i den djungeln. Nästan samtliga tänker mer på sig själva än spelaren.
Annons: