/fotboll/osk/forum/8794.aspx/fotboll/osk/forum/8794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bovard
2006-10-09 02:31
Som sagt .. inte ofta man hör någon kommentator säga något positivt om ÖSK?
Varför är det så många som inte gillar dem?

Jag håller på Ösk och hoppas och tror med 97% chans att de kommer att spela *Allsvenskt nästa år.....

Örebro hejhejjohannes
2006-10-09 01:50
Sportexpressen är ju lika roliga som kindvalls stamningar... Under matchen sa en av kommentatorerna "Seb" håller allsvensk klass men "halilovic" verkar ha tufft för svårare backar och undrade om han höll allsvensk klass, nedim är kung, 5 mål och 3 straffar på 6 matcher säger väl en del? En miss till dom gjorde var att kritisera Larsen för inte gjort några projektiler i år, minns någon 1-0 hemma mot väsby i år? Jag gör iaf det, gonatt o tack för 6-1!
Örebro Mr.Mancini
2006-10-09 01:10
BP har 3 säkra poäng mot Qviding....det har inte vi.....Qviding spelar med sin andramålvakt som är en utespelare....
Örebro Mr.Mancini
2006-10-09 01:10
BP har 3 säkra poäng mot Qviding....det har inte vi.....Qviding spelar med sin andramålvakt som är en utespelare....
Örebro Per Persson
2006-10-09 01:07
Count Dooku//

Jag har inte gjort mig känd för att ta ut några segrar i förskott på vårt forum. Men jag tror du har fel, chansen är större att BP kammar noll och Peking tar kvalplatsen, mot att de tar 6 poäng. Jag känner mig rätt säker på att det räcker med 4 poäng för oss till en direktplats.
Örebro Mr.Mancini
2006-10-09 01:04

Qviding har lika många borta som BP.

ÖSK har TFF borta - BP har TFF hemma
ÖSK har Asyriska - BP har Qviding

Alltså är spelprog. enklare för BP, men vi ligger före så.......det är jämt!
Örebro Per Persson
2006-10-09 01:03
JAAAA, 4-0 efter första, underbart ;)

Faktum är att jag håller med Kindvall i studion, regeln som gör att målvakten blir utvisad är idiotisk. Han måste ju alltid försöka rädda och ofta blir det ju straff. Men att samtidigt bli utvisad är en för hård regel just på målvakten.
Örebro rirobban
2006-10-09 00:55
Ämne: Vilken kross mot Qvi....
Jag tror inte BP tar full pott de två sista matcherna. Örebro kanske inte heller gör det, men den chansen är större då BP har halva sitt lag borta på grund av skador. Qviding har redan slagit seriens två bästa lag på hemmaplan, varför skulle de inte kunna slå BP då? Trelleborg är samma lik för oss, visserligen på bortaplan men ÖSK har verkligen kommit igång nu som de brukar göra på hösten:) Assyriska hemma känns som en säker 3poängare, dels för att det är hemmaplan, men också för att Örebro är ett mycket bättre fotbollslag än dem!
Djurgården Count Dooku
2006-10-09 00:21
Vilken kross mot Qviding ! Men jag är ganska säker på att ni måste ta 6 poäng i sista 2 matcherna för att ro det här i land.
BP har 2 lik kvar i slutmatcherna. Qviding är helt enkelt för dåliga och Trelleborg är redan färdiga.
TFF resonerar nog som så att BP blir en enklare motståndare i Allsvenskan ,eventuell räddningsplanka.
Alltså har ni ingen hjälp att vänta ni måste ta 6 poäng !

Trots dagens vinst -det blir bara kval för ÖSK
Örebro Gooner
2006-10-09 00:12
Hmmm... Insåg precis att oavsett hur det går mot TFF så finns chansen kvar i sista omgången (eftersom BP omöjligt kan dra ifrån med mer än tre poäng). Men ser naturligtvis helst en seger... Dags för en Nobbe-frispark igen?
Örebro Per Persson
2006-10-08 23:57
Avgå Lagrell//

Samma här, otroligt duktig spelare. Utan det köpet hade vi inte varit här uppe nu.
Örebro jappel
2006-10-08 23:55
Gooner //
Tack...jag hade gett upp hoppet om officiella för dagen..
Örebro Gooner
2006-10-08 23:50
Äntligen har officiella vaknat... Nu ligger reffet uppe.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-08 23:49
Ska nog se första halvlek i alla fall, känner att man börjar bli lite trött men jag måste få höra vad de tycker om Nedim! ;-)
Malmö FF smartvirre
2006-10-08 23:38
fan inte örebro till allsvenskan.. det räcker med kalmar
Örebro kitcar25
2006-10-08 23:29
Per Persson //

Det är lugnt du slipper Fredrik nästa säsong Där kommer Lustig regera Istället
Örebro Per Persson
2006-10-08 23:27
Nu börjar snart reprisen av dagens match på sportexpressen. Se och njut.
Örebro Per Persson
2006-10-08 23:26
DaSa//

Idag får hele backlinjen en trea, Seb en fyra, Riddez och Nedim en femma. Mirza och Walker en tvåa, resten en trea.

Vad jag exakt har emot FrSa är att han spelar som en robot, han gör exakt som han blir tillsagd och inser inte när han t.ex måste gå ur sin Zon. Dessutom, vilket du också konstaterat, sätter han ofta sina backkompisar i svåra lägen. Mot bra motstånd framstår han som rena rundningsmärket. Att han sedan försöker hålla bollen efter marken uppväger inte alla övriga brister.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-08 23:23
Nedim har rätt bra statistik!

14 skott, 10 på mål och 5 gjorda mål!

Dessutom har han fixat tre straffar...
Örebro jappel
2006-10-08 23:20
man kan genom google bland annat få reda på att han blev utvisad i matchen mot Spanien i wm-kvalet sommaren 2005 då var han fortfarande med i bosniska lanslaget.
Örebro kitcar25
2006-10-08 23:19
Efter dagens match så har väl Johan Pettersson gjort fler mål än Mirza nu? har för mig att Mirza gjort 2 och nu har väl Johan gjort 3 . detta visar verkligen hur inneffektiv Mirza är .men även hur effektiv Johan är !

Heja Örebro SK !! sänds matchen mot tff på Sportexpressen ?
Örebro jappel
2006-10-08 23:14
Annars står det lite på:
weltfussball som för övrigt är en bra site!
http://www.weltfussball.de/spieler_profil.php?id=7842
mer fakta finns här...
http://en.wikipedia.org/wiki/Nedim_Halilovi%C4%87
i övrigt är en googlesökning och ett bosnisk-engelskt lexikon att rekomendera!
Örebro jappel
2006-10-08 23:07
Ämne: Finns det något stäl....
Har du provat INTERNET???? :o)
Örebro Mr.Mancini
2006-10-08 23:04
Finns det något ställe där man kan läsa mer om Nedim?....känner att jag vill veta lite mer om han.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-08 22:59
Är inte så orolig över Assyriska matchen faktiskt... De är inte ett lag som backar hem med hela laget, de har i varje fall inte material för det! Om Nedim är med kontrar han in två bollar, men först avgör han mot Trelleborg!

Neeedim Neeedim Halilååååååååååvic

Vår frälsare är här!
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-08 22:54
I riksmedia hålls ÖSK som favoriter till den andra direktplatsen. Men nog har BP ett något mer behagligt spelprogram kvar. Ser Assyriska som ett betydligt svårare motstånd än Qviding som tar emot BP nästa omgång. Hoppas verkligen att Assyriska har säkrat kontraktet efter nästa omgång.
Skönt att vi inte drog på oss några varningar idag. Inga avstängningar i Trelleborgsmatchen. Dessutom är det skönt att vi lär behålla vår placering i fairplayligan.
Örebro Mittåt
2006-10-08 22:46
Sett ur ett Qvidingperspektiv var siffran bra. Deras högsta publiksiffra denna säsong var 2.766, vilka kom och såg deras bortamatch mot Landskrona. Andra bortamatcher med över 2.000 åskådare var 2.343 (JöSö) samt 2.181 (GIFfarna Sundsvall). Antagligen har ingen av deras spelare uppträtt inför så stor publik tidiare. Ja, Gravem har det förstås, men knappast så många fler.
Örebro nibor
2006-10-08 22:43
En seger mot Trelleborg kan vi nog räkna med ett fullsatt Behrn Arena!
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-08 22:42
4500 mot ett bottenlag är väl en ganska normal publiksiffra. Tror många tog segern för given, framförallt marginalpubliken.
Örebro jappel
2006-10-08 22:39
Erki //
Kul att se klippet för övrigt!!
Klacken skötte sig riktigt bra, hördes vid flera tillfällen på tvsändningen.
Annons: