/fotboll/osk/forum/879.aspx/fotboll/osk/forum/879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2015-12-08 08:17
Idag har vi en svartvit 17-mannatrupp och misstänker att flera är på väg in.

Har inte hört eller läst något om hur stor trupp vårt ÖSK har tänkt sig, eller har råd med. Är det någon som vågar gissa?

22 kanske, eller är det för många?

Men skaderisk, skador och utveckling av nya, tar ju lite tid och kraft, så truppen ska väl inte vara allt för liten till antalet.

Å andra sidan kanske man bör vänta och se vad som händer, för det går ju ofta att förstärka i den lagdel som behöver förstärkas om det skulle behövas.

Tar en TOY och tuggar lungt ett tag till, men är lite orolig över att 10 kontrakt löper ut nästa höst (enligt Asbjörn#10), och det är inga dåliga lirare ...

Det ordar sig oftast:)
Örebro Minatankar
2015-12-08 06:38
@Motgångssupportern:

Jag håller helt med dig. Följande spelare anser jag det oerhört viktigt att kontraktera snarast för ett längre kontrakt: Rinne, Dajje, RÅP, Kalle och Crespo. Med Astrit har man sannolikt precis försökt.

Mest angeläget är Crespo. Även om risken finns att han kommer bli skadad igen, sitter samtidigt ÖSK på en möjlighet till ekonomiskt utfall som man tidigare inte varit i närheten av.
Örebro Motgångssupportern
2015-12-07 23:21
Härligt med ett nyförvärv till, men som Örebroare måste man ju ändå hitta nåt att bekymra sig över. Hela 11 spelare har kontrakt som går ut efter nästa säsong, dvs riskerar att lämna för småpotatis redan i sommar. I gruppen hittar vi bl.a, :

Jacob Rinne
Daniel Björnquist
Erik Moberg
Daniel Gustavsson
Robert Åhman Persson
Daniel Nordmark
Astrit Ajdarevic
Alhassan "Crespo" Kamara
Kalle Holmberg

Dvs mer än halva startelvan. Det är verkligen ingen bra sits att gå in i en säsong med ettårskontrakt på så många spelare. Skulle säsongen börja bra och några spelare verkligen levererar så kan vi glömma dem, redan i sommar om vi vill ha kaffepengar eller i höst och då får vi noll.

Och så får lagbygget börja om igen... Precis som det gjorde för fem år sedan. Snälla, säg att jag är fel ute i mitt gnäll.
Örebro Hagge till landslaget
2015-12-07 23:16
IronMike och en "Sobralensetyp" så ror vi hem en topp 5 placering
Örebro Aspen.
2015-12-07 23:00
@Asbjörn#10:

Han ska in direkt, tycker jag. Har dock aldrig sett honom spela. U21 utveckar INGEN på den nivå han befinner sig.
Örebro T8
2015-12-07 22:05
Eyravallen Bara att du är herre på täppan. En enhällig jury har korat dig till "Forumorakel 2015", med bäst insyn i ÖSKs inre krets. Grattis. Vad händer mer i veckan då?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Asbjörn#10
2015-12-07 21:45
Spännande med jänkaren då ju omdömena från i somras var positiva. Det känns dock väldigt viktigt nu att mittbacksförvärv nummer två består av ett etablerat namn så att Brendan får den tid han behöver för att växa in i det.
Örebro Minatankar
2015-12-07 21:30
@Aspen.:

Det är också min uppfattning. Tror att jänkarnas vinnarmentalitet grundläggs i skolan där man gläds åt och sporras av andras framgångar.
Örebro Vinnartradition
2015-12-07 21:09
@Nicka i ribban:

Jag är inne på samma linje. Samtidigt vet vi hur skadebenägen Crespo är. Om vi väljer att inte värva Pär Eriksson och om Crespo sedan går sönder står vi där med Holmberg och Ajdarevic på topp samt Lundberg som backup.

Det bästa vore nog om Jansson/Rinne säljs så att vi får loss ytterligare kapital att investera i spelartruppen.
Örebro Aspen.
2015-12-07 21:07
Måste applådera dagens värvning av mittback. Kommer ihåg att man efter provspelet helst vill behålla honom. Jänkare tillför alltid ett jävla ammama, dvs vinnarmentalatet
Örebro Nicka i ribban
2015-12-07 20:54
Anser man att Crespo håller tycker jag att man borde lägga "Pärlans pengar" på en bra mittback. Har man redan pengar för det skulle det inte skada med en vänsterback. Låna ut Ring till en Superettaklubb om man inte kan sälja Logi.
Örebro Vinnartradition
2015-12-07 20:42
Jag hoppas och tror att det andra mittbacksförvärvet blir Liverstam, Almebäck eller Fällman. En annan sak jag funderat på under dagen är Pär Erikssons framtid. Jag skulle gärna se att han stannar men frågan är hur mycket speltid ÖSK har att erbjuda om Holmberg konserverar höstformen, Crespo håller sig skadefri och Jonathan Lundberg fortsätter att utvecklas. Lägg sedan till att Ajdarevic, på pappret, placerades på en av anfallspositionerna.
Örebro Örebrosonen
2015-12-07 19:24
Nick i Ribban// Om jag inte missminner mig så har samtliga våra Nordamerikanska förvärv varit från collegefotbollen eller liknande... Boniek var från någon farmaliga... Oyuga kom ju på rekommendation av Boniek.... Osäker här, han kan ha varit från ordinarie seriespel... Pozniak lirade i någon typ av farmaliga fast i Kanada... Bedoya, som bekant från Boston college Hur som, så verkar vi ha flyt med Nordamerikanska värvningar.... Inte riktigt samma med Syd/latin Amerika... där har väl Ricardo Costa varit den i särklass bästa. Med lite eftertanke så vill jag påstå att under modern historia i klubben så är det Mats Jingblad som har stått för de bästa värvningarna... Det var väl enbart den där backen Wahlqvist (?) som inte gjorde ett ända framträdande pga skada under 3år?? Som får räknas som ett misslyckande... "Kalasvärvningar" av icke på förhand tippade spelare som kom att dominera hos oss under Jingblad... Skoog Paulsson Boniek Oyuga Pozniak Larsen (turligt) Är vad jag kommer på, på rak arm... Någon med bättre minne/googlefärdigheter kan väl rätta och fylla på här...
Örebro Center
2015-12-07 19:09
@Eyravallen Örebro:

Jag är alltför luttrad för att inte vara det
AIK Nissesson
2015-12-07 18:51

Bra jobbat ÖSK!

Är det Brendan som väljer ÖSK eller är det ÖSK som väljer Brendan?
Skitsamma, kanske både och, hoppas verkligen att det blir bra!

Hur och av vilka har han scoutats, frågorna blir många.

DaSa 17:29,
Tack för ett optimistiskt inlägg, jag kommer som vanligt troligtvis tro på topp fem, trots att jag får en massa skit av alla pessimister:)

Eyravallen Örebro,
Vad duktig du har varit:)
Örebro TommyS
2015-12-07 17:35
@DaSa:

Det var ungefär så jag tänkte när jag ställde min fråga. Vi behöver någon som leverar bredvid Erik direkt när cupen startar, sedan hoppas vi att Brendan utvecklas till en spelare som snabbt utmanar.

Droos uppdateringar av truppen är alltid välkomna. Det är verkligen inte många som har kontrakt över 2017. Vi måste ha utrymme för vissa förlängningar i budgeten. Det här kanske jag borde veta men när kommer tidigast pengar för nyemissionen in? Och när vet vi ungefär hur mycket den kommer att ge?
Örebro DaSa
2015-12-07 17:29
När man kollar Droos sammanställning så ser det ju riktigt bra ut inför nästa säsong än vi ett gäng spelare till skall in. Ut med truppspelare och in med klass och "talang".

Känns som vi kan få en rätt så slagkraftig offensiv nästa år, om alla är skadefria så kommer vi ju ha flera olika "poängalternativ":
- Astrits fot vid fasta situationer.
- Brobergs målskytte (om det nu håller i sig)
- Crespos mål
- Nya snabba yttern som skall in kommer förhoppningsvis göra X antal omställningsmål.
- Dajje skadefri och kan följa med upp mera -- fler assists än i år.
- Ny vänsterback (förhoppningsvis) -- ngr assists från vänsterkanten också
- Pärlan som back-up, vilket ger ett vettigt alternativ när Crespo är borta.
- Om Kalle kan hålla i sin form från slutet av säsongen så har vi ytterligare ett alternativ som kan komma in och göra ngr poäng.Även DG som back-up ger en mycket bättre bänk än i år.
Örebro DaSa
2015-12-07 17:21
Sen så tror inte jag att Rinne är garanterad en startplats i premiären om båda målvakterna är kvar. Kanske är Jansson som är formtoppad efter försäsongen och Rinne får nöta bänk. Jag tycker att de är likvärdiga och att form avgör vem som skall stå. Därför jag vill att en av dem säljs denna vinter.

Vet att vi inte söker ngn central mittfältare, men jag tycker att vi skall undersöka att ta in Ivo Pekalski på ett prestationsbaserat kontrakt. En frisk Ivo i form skulle lätt konkurrera ut Nordin. Vet att han är skadad för tillfället men det skulle ju kunna göra att vi kan få till en bra deal.
Örebro DaSa
2015-12-07 17:15
Utan att ha koll på vad Brendan har kostat så tror inte jag att han är värvad för startelvan till våren. Jag tror han är tänkt som Mobergs ersättare när hans kontrakt går ut nästa säsong och kommer att börja som tredje alternativ och spel i U21 för att komma in i europeisk fotboll. Om vi sedan har tur så kommer han att utmana på "riktigt" till sommaren, om vi har otur så har vi en ny Eidur:)

När man kollar tillbaka på Eidur värvningen så har ju den sköts så jävla dåligt. Först att han värvades som ersättare till Iron-Mike som då var landslagsaktuell och sedan var han utlånad under nästan hela sitt långa kontrakt för att sista året få speltid och då "upplärd" att inte göra junior-misstag. Vore ju lite kul om nu Iron-Mike skulle bli hans ersättare:)
Örebro Pedretti
2015-12-07 17:03
Lite info om Brendan.
Örebro Droos
2015-12-07 16:43
Satsningen mot Allsvenskan 2016 ser ut så här: IN, hösten 2015 / vintern 2016: 1. Astrit Ajdarevic (2016, innermittfältare/anfallare, FÖRNYAT kontraktet) 2. Brendan Hines-Ike (2019, mittback, ny från University of South Florida Bulls) UT, hösten 2015 / vintern 2016: 1. Christoffer Wiktorsson (mittback/vänsterback, kontraktet går ut, till Degerfors) 2. Samuel Mensah (innermittfältare/försvarare, kontraktet går ut och förnyas inte) 3. Marcus Pode (anfallare, kontraktet går ut och förnyas inte) 4. Ayanda Nkili (innermittfältare/mittback, kontraktet går ut och förnyas inte) 5. Christer Lipovac (anfallare, kontraktet går ut och förnyas inte) 6. Eidur Sigurbjörnsson (mittback, kontraktet går ut och förnyas inte) 7. Lukman Murad (anfallare/mittfältare, kontraktet går ut och förnyas inte ) Spelare vars kontrakt går ut hösten 2015: 1. Pär Ericson (2015, LÅN, anfallare, ÖSK har OPTION på köp) Truppen, spelare med kontrakt åtminstone t o m 2016: Målvakter 1. Jacob Rinne (2016) 2. Oscar Jansson (2017) Försvarare 1. Daniel Björnquist (2016, högerback) 2. Erik Moberg (2016, mittback) 3. Sebastian Ring (2016, vänsterback/vänstermittfältare) 4. Logi Valgardsson (2017, vänsterback) 5. Patrik Haginge (2017, högerback) 6. Brendan Hines-Ike (2019, mittback, ny från University of South Florida Bulls) Mittfältare 1. Daniel Gustavsson (2016, yttermittfältare) 2. Robert Åhman-Persson (2016, innermittfältare) 3. Daniel Nordmark (2016, mittfältare) 4. Nordin Gerzic (2018, innermittfältare) 5. Martin Broberg (2018, yttermittfältare) Anfallare 1. Alhassan ”Crespo” Kamara (2016, anfallare) 2. Kalle Holmberg (2016, anfallare/yttermittfältare) 3. Astrit Ajdarevic (2016, innermittfältare/anfallare, FÖRNYAT kontraktet) 4. Jonathan Lundberg (2017, anfallare) Utlånade: 1. Mozart Surville (?, anfallare, UTLÅNAD till Forward) Tillhör inte A-truppen officiellt, men är ofta med i matchtruppen: 1. Carl Ekstrand Hamrén (2016, mittback) Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
Benny Böckling
2015-12-07 16:26
@TommyS:

Tycker inte Moberg ska känna sig alltför säker på en startplats med sin halvdana säsong i bagaget. Visserligen ganska skadedrabbad i år, något som garanterat spelade in i prestationerna. Men ändå.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-07 16:07
Hur många collegespelare har vi värvat genom åren? Om Bedoya är den enda har Brendan lite att leva upp till :D
Eyravallen Örebro
2015-12-07 16:04
@Örebro Center:

Typisk närkebo.
Örebro Lord Pode
2015-12-07 15:37
Spännande!
Örebro Center
2015-12-07 15:32
4-års kontrakt? Då hoppas jag verkligen klubben vet vad de gör
Örebro Minatankar
2015-12-07 15:28
@TommyS:

Om ÖSK hade haft många miljoner att placera i en "dyr" och bevisligen duktig spelare, torde en sådan satsning innebära att man räknar med spelaren i startuppställningen om han håller "normal" form och inte är skadad.

ÖSK har inte dessa pengar utan jag tror att man med nästan alla nyförvärv, oavsett ålder och tidigare prestationer, hoppas på att de ska ta plats i startelvan.

Jag tror med andra ord inte att Alik i dagsläget har en startelva klar utan att den får ta form under försäsongens träningar och träningsmatcher. Undantaget från den tron torde vara Rinne, Nordin,RÅP, Astrit, Broberg och Crespo som alla torde kunna räkna med plats i startelvan om de inte är skadade eller är helt ur form.
Eyravallen Örebro
2015-12-07 15:19
@TommyS:

Utmanare.
Örebro Minatankar
2015-12-07 15:18
Vad jag gillar hos Brendan Hines-Ike, efter att tidigare ha studerat honom i ett långt Youtube-klipp, är hans förmåga att ta några snabba steg framåt förbi motståndaren och slå långa djupledspassar längs backen.

Upplever inte att det är så många sidledspassar och höjdbollar han står för, om man nu vågar gå på en marknadsföringsfilm :-)

Man måste våga för att vinna. Tror på fyraårskontrakt i detta fall. Det finns troligen passusar med utgångar för båda parter. Hade varit bra med ett fyraårskontrakt även på Bedoya :-)
Örebro TommyS
2015-12-07 15:17
Tror ni att Brendan ses som startspelaren bredvid Erik eller som utmanaren till den andra mittbacken som vi hoppas få in?
Annons: