/fotboll/osk/forum/8787.aspx/fotboll/osk/forum/8787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Oscar O
2006-10-10 11:40
Hetaste forumen på SvenskaFans.com:

1. Örebro
(203 inlägg senaste dygnet)
2. Göteborg
(157 inlägg senaste dygnet)
3. Djurgården
(139 inlägg senaste dygnet)
4. Hammarby
(136 inlägg senaste dygnet)
5. Malmö
(133 inlägg senaste dygnet)
Örebro Stui
2006-10-10 11:34
rirobban//
Förstår inte hur du menar.
Om vi går upp i allsvenskan så sänds alla matcher.
Örebro rirobban
2006-10-10 11:32
Ämne: Det är inte för stor....
I år har vi nog fått se många fler tv-sändningar av ÖSK än vad vi kommer att få göra nästa år. Så av det skälet är Superettan bättre. Tycker bevakningen av Superettan har blivit mycket sörre sen ÖSK åkte ur och det är en klar fördel:)
Örebro hejhejjohannes
2006-10-10 11:17
Det är inte för stor skillnad mellan allsvenskan och superettan. Det som skiljer mest är publiken, tv-sändningar (inte på slutet då) och dommmar kvalitet och spelar kvalitet i viss mån. Sen är dommarna av sämre rang! Men du kan ta vilket lag som helst i superettan och lägga till 3 bra "allsvenska" spelare och laget klarar sig säkert kvar! Superettan är svår, det är exempelvis inte bara att åka till Falkenberg borta och vinna, som vi vet... men allsvenskan i år håller fin klass!
Halmstads BK Peter
2006-10-10 11:08
//Yeah 03:44

Det kanske förklarar varför Zvirre gav honom en tjottablängare i somras. Vore kul om ni gick upp och värvarde honom (förutsatt att vi hänger kvar - brr...). Upplagt för en intressant drabbning nästa år.
AIK opus
2006-10-10 10:32
Oscar O, Avgå Lagrell mfl.//

AIK stängde inte av någon alls efter planstormningen i västerås, däremot fick klubben böta 100 000 kr pga. div. orsaker. Bla att folk skadade sig och att gräset blev pajat. Men den stora summan var nog för själva företeelsen.

Fansen sammlade dock ihop till böterna (och lite till som gick till AIK handboll om jag inte minns fel) på 10 dagar eller så.
Örebro ÖrebroSK
2006-10-10 10:24
Vilka åker till Trelleborg?
Örebro joth
2006-10-10 10:19
Nu verkar det som att medlemsinloggningen fungerar igen. Och för er medlemmar i ÖSK Fotboll så finns målen mot Qviding upplagda.

FoOn//Jag tror att det är större skillnad på Superettan och Divsion 1 jämfört med Allsvenskan och Superettan. Bland annat för att Division 1 är två divisioner. Man kan ju även titta hur det gick för lagen som gick upp från Division 1 jämfört med hur det gick för lagen som gick upp till Allsvenskan...
Örebro ÖrebroSK
2006-10-10 10:13
Det måste bli 1 buss till Trelleborg annars är det fan pinsamt! Jag åker antingen snett eller med Kubanbussen, inte bestämt mig än.
Örebro ÖrebroSK
2006-10-10 10:12
Jag tycker ÖSK ska satsa på talanger men också värva en bra anfallare om vi lyckas att gå upp eftersom vi måste stanna i allsvenskan och bygga på "det nya ÖSK". Att gå efter Elfsborgs modell är jättebra även fast vi inte har lika bra ekonomiska förutsättningar.
Örebro Ericson
2006-10-10 10:11
GT// Det skulle jag också vilja veta. Kanske redax skulle kunna ta reda på?
Örebro Yggdrasil
2006-10-10 10:10
Vi har fortfarande platser att fylla på bussen ner till Trelleborg. Inte vill ni missa när ÖSK säkrar den Allsvenska platsen? Anmäl er på resor@kubanerna.se
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro Ericson
2006-10-10 10:10
FoOn// Om man jämför med de spelare vi har nu som var med i allsvenskan så tror (iaf jag) att de åtminstone håller samma klass som våra anfallare. Bortsett från Nedim.
Örebro GT
2006-10-10 10:09
Fråga :

Nå´n som kan svara på vad som händer i PFO-affären ???
Örebro FoOn
2006-10-10 10:05
Visserligen, men hoppet mellan 2:an och Superettan känns mindre än mellan Superettan och Allsvenskan. Hoppas jag har fel :-)
Örebro Ericson
2006-10-10 09:46
FoOn// Därför att de spelar i en högre div. än vad Johan gjorde
Örebro FoOn
2006-10-10 09:29
DaSa//
Vad är det som säger att Rodevåg och Guterstam klarar steget bättre än Johan Pettersson gjort?
Örebro ÖrebroSK
2006-10-10 09:24
Ämne: Sen tycker jag även ....
Det tycker jag med! Men det kanske bara är talanger för framtiden? Guterstam och Nedim, love it!
Örebro DaSa
2006-10-10 09:23
Sen tycker jag även att direkt efter vi vet om vi är klara för AS så kontrakterar vi både Guterstam och Rodevåg istället för nya div1/2 spelare som sprutar in mål i de nedre divisionerna.

Känns som en av de mest intressanta posterna att förstärka med nästa år blir målvaktsplatsen då det verkar som Nurme är på väg bort.
Örebro DaSa
2006-10-10 09:19
Hur många u-landslags män har vi?

Tycker och hoppas att vi värvar högerbacken från Sylvia, då skulle vi kunna ställa upp men en backlinje med en snittålder på typ 20 år nästa säsong istället för 30+ som denna säsong.

Om vi skulle värva Sylvia spelaren så kan han få nästa säsong på sig att spela sig in i startelvan i konukrrens med FrSa för att sedan dominera hb platsen ett antal år framåt...
Örebro Sekt. E
2006-10-10 09:04
Crizz / Charmigt inlägg. Tack så mycket. I det fall det är helt okej att basera sin åsikt på fördomar och vad andra säger är du helt rätt ute. Härliga BP lirar nykomlingssamba inför minst sjuhundra ute i Bromma. Det är fina grejer och borde vara bättre än vad vi kan åstadkomma.

Fjant / Tack. Vi hoppas att dyka upp snart.
Örebro ÖrebroSK
2006-10-10 09:00
Jag trodde hela tiden på Trelleborgvinst men nu tror jag att ÖSK vinner efter att ha visat sin klass dom senaste 2 matcherna! Forza svartvitt
Trelleborg FORZ@ TFF
2006-10-10 05:32
låt höra vad talar för o emot örebro i matchen mot trelleborg ja tror poängen kommer delas två bra lag vi har hemmaplan ni behöver poängen
Trelleborg FORZ@ TFF
2006-10-10 05:25
alltså detta kan sluta precis hur som helst fotbollsmässigt vill ja ha er i allsvenskan men om bara ett lag åker ut nästa år hade de varit skönt med bp de e bättre om ni kvalar för ni klarar av de
Örebro Yeah
2006-10-10 03:44
Fina bilder brage hade på anfallaren som visst var aktuell för ÖSK (men det verkar ju alla som gjort mer än 15mål i sin div. vara), koll länken o kolla handen! :D
Örebro rirobban
2006-10-10 00:30
Ämne: Haha! Ni verkar vara....
"/en difare med BP hjärta! "

Det säger nog allt... din DIFkollega i inlägget före tycker tvärtom;) Örebro har spelat den finaste och mest underhållande fotbollen i serien under året. Till och med Zoran sa det och då är det något allvarligt:) Men jag förstår på ett sett varför du hellre vill ha upp BP, så att ni får ytterligare en bortamatch utan något större avstånd och så ni har 6 säkra poäng. Inte något av dem har ni om vi går upp:)

Väl mött på Behrn arena för allsvensk fotboll 2007... vi går upp direkt eller genom kval;)
Djurgården Crizz
2006-10-10 00:25
Haha! Ni verkar vara lite väl säkra på att gå upp i allsvenskan redan.. men, ack så fel ni har.. BP kommer ta den platsen! Vi behöver inte er tråkiga Örebro i Allsvenskan.. vi behöer lite nytt blod, lite roliga lag att se på. :).. så ställ er in på kval ;).. /en difare med BP hjärta!
Djurgården Fjant
2006-10-09 23:59
Vi behöver er och Peking i allsvenskan.

Lycka till!
Örebro hahaa
2006-10-09 23:30
Jag hoppas på Peking de är ett klassiskt allsvenskt lag de behövs i allsvenskan de har ekonomin arenan vad har bp inget. Bp har alldrig varit uppe i allsvenska så men det kommer inte va så för evigt bp spelar kval till allsvenska 2007 och ösk spelar allsvenska 2007. med mitt sista inlägg för dagen tackar jag för mig och säger god natt.
Örebro nibor
2006-10-09 23:30
Fyfan det pirrar redan i magen!
Annons: