/fotboll/osk/forum/8750.aspx/fotboll/osk/forum/8750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-10-16 22:41
Kolla länktipset, klicka på sport. Fick det av Joson från TFF. Lite lugnare blev man inför helgen.
Syrianska FC Gefe-Suryoye
2006-10-16 22:37
Kubanen...publiksiffran ökar när vi spelar i en högre serie! Sedan så hade vi ju 3500 pers på vår div 1 match mot Valsta Syrianska...är inte detta en bra publiksiffra?
Örebro kubanen_90
2006-10-16 22:36
Ämne: Tickets...du snackar....
Inget illa menat men 4000? Hahaha ni har ju inte ens så många på era matcher! Så du hävdar alltså på allvar att ni skulle vara ca dubbelt så många som Black Army var på parken? Men jag håller med dig om att det var dåligt att vi inte var fler men jag skulle tro att det var ca 800 ÖSK fanns total och i Degen var vi 3000.
Örebro Per Persson
2006-10-16 22:36
Gefe-Suryoye//

Du har möjligen inte tänkt tanken att det kan bero på att det finns betydligt fler Syrianer i Sverige än Örebroare ?

Använd hjärnan i___t
Örebro Per Persson
2006-10-16 22:33
Mattias69//

Exakt, själv skulle jag tyvärr också kunna hamna i en "uppgörelse" med en sådan typ. Det är just därför vi måste stå enade i alla lägen, som ett riktigt lag.
Syrianska FC Gefe-Suryoye
2006-10-16 22:31
Tickets...du snackar om publiksiffra, men varför jämför du inte med ditt eget lag istället innan du yttrar dig? Jag följde IFK Norrköping - Örebro SK på Idrottsparken i Norrköping för ca 2 veckor sedan. Jag skrattade inombords när jag såg er klack, inget illa menat men det är smått pinsamt i mina ögon att ni hade e publik på ca 300 pers på den matchen. Ni fajtas i toppen av Superettan och ändå är intresset svagt för era bortamatcher...så detta är inte heller så imponerande ;)P

Jag funderade lite för mig själv och kan garantera att om Syrianska Fc hade spelat i Superettan och även fajtats i toppen hade vi haft minst 4 000-5 000 syrianer på plats på Idrottsparken! Det är lite mäktigare än fjuttiga 300-400 pers...
Örebro Mattias69
2006-10-16 22:28
Per// Jo, det kanske är ett försvar på sitt sätt, i varje fall en förklaring till viss frustration.

Som igår kväll t.ex. när vi hade stannat i Ljungby för att gå in på McDonalds. Flera av oss hade ju ÖSK-tröjor på oss och då ropar en kille till oss att ÖSK har inga pengar. Killen visade sej vara från Helsinborg och HIF-fantast. En av kubanerna gick fram för att snacka och det såg ett tag ut som om det skulle bli en uppgörelse ute på parkeringsplatsen. Men det löste sej till slut, men man ser att bara ordet Örebro väcker ont blod lite var stans i Sverige.
Örebro Per Persson
2006-10-16 22:23
Mattias69//

Jag tillhör ju dom som har lite svårt att hålla tyst när resultaten och domarna är emot oss. Men visst är din analys helt rätt, väldigt, väldigt mycket bottnar i hur vi blivit misshandlade. Det anser jag vara ett försvar. Det går inte att hålla sig innan rättvisa skipas.
Örebro Mittåt
2006-10-16 22:17
När det gäller reservmatchen mot Djurgården så bör man ha i åtanke att DIF spelade med så gott som enbart juniorer. Inte så härt motsstånd med andra ord.
Örebro Mattias69
2006-10-16 22:14
Ämne: Mattias69// Skrev ef....
ahlstrand// Tackar för dom orden, dom värmer gott i höstmörkret! Känns skönt att veta att det finns vettiga människor även i Trelleborgs klack!

Sen är det naturligvis lika bekligt om det finns Örebro-supporters som har gett uttryck för åsikter som upprört supportrar i andra klubbar.
Som en liten förklaring (ska dock inte ses som ett försvar) kan vara att ÖSK har blivit ganska så misshandlat genom åren. Tänker främst på nedflyttningen kontra Helsinborgs dåliga ekonomi, Örgrytes ständiga återbesök hos Licensnämnden, Malmö FF som spelade med folk utan uppehållstillstånd och IFK Göteborgs skattefiffel. Men det är ju som bekant skillnad på folk och fä.
Örebro go_osk
2006-10-16 22:06
Kul att reserverna vann samtidigt som provspelarna visade framfötterna. Bra dessutom att Robert Walker fick komma med i målprotokollet, eftersom att han lär bli aktuell om Larsen inte kan spela mot AFF.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-16 21:43
Såg Petterssons grova miss på tv4.se

Den är helt klart värd en petning till nästa match! Riktigt dåligt att inte få bollen på mål...
Trelleborg ahlstrand
2006-10-16 20:39
Mattias69// Skrev eftersom jag inte visste vilka du menade men det finns rötägg på alla arenor. Självklart var det illa gjort av dem. För det skäms jag lika mycket som jag gör när det kommer så lite folk till Vångavallen.

Avgå Lagrell!// Den frågan ställer vi oss ofta men tydligen är det så mycket (lite). Det går ju in en del på ståplats trots att det ser lite ut så brukar man ha fel.
Vi tog det snacket med spelarna också och de förstår inte. De gör vad de kan och denna säsongen är den bästa jag har varit med om, trots det kommer inte folk.

Vi är bortskämda med framgång! (Ta framgången som UEFA-cupen, Allsvenskan, SM-Guld inomhus osv. för en så pass liten klubb som vi är). Trelleborgare är märkliga och tänker väl att de kan komma någon annan gång eftersom vi nu till exempel redan är klara, varför ska man då dit?
Länktips: www.trueblues.nu
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-16 20:13
Mittåt//

Ja, det tänkte jag inte på... Är det någon som är på plats i Stockholm för att se matchen?

ahlstrand//

Var det bara jag som tyckte att det såg ut som om det var mindre än 1800 personer på läktaren? Eller har man blivit bortskämd med relativt bra publiksiffror på Eyravallen?

Jag tycker det är synd att ni inte har en större publik, jag tycker synd om grabbarna i laget. Ni har legat med i toppen av tabellen hela säsongen, omöjligt att ni har fotbollsmördat er genom hela serien även om jag tyckte det efter matchen i Örebro ;-)

Man kan ju inte påstå att ni har medgångssupportrar i alla fall! :P
Örebro Mattias69
2006-10-16 20:11
Ämne: Läste Mattias förspe....Ursäkta om jag var lite otydlig i min krönika, men kritiken är riktad mot dom som stod upp och i ren SKADEGLÄDJE jublade åt att BP tagit ledningen. Dom som inte gjorde det behöver ju inte ta åt sej heller.

Jag utgår utfrån det du skrev i ditt inlägg ahlstrand att du inte var en av dom som jublade och det glädjer mej.

Det hör till att få gliringar, det kan jag ta. Har varit på match både i Degerfors och i Västerås och fått höra "Hata, hata, hata Örebro" (storebrorskomplex i dom fallen) Men det jag och många med mej reagerade mot det var just det faktum att skadeglädjen riktigt lös i ögonen på folk. Vad var det som var så kul, ni är ju i allsvenskan. Glädj er år den bedriften.

Förra året torskade AIK i bägge matcherna mot Väsby, om jag inte har fel så är det inget lag som tagit 6 poäng på Trelleborg i år. Bara en snå sak borde man lägga mer energi på att glädjas åt än att håna andra.
Trelleborg ahlstrand
2006-10-16 19:51
Avgå Lagrell!// Det förstår jag och jag tycker det är pinsamt! Likt övriga Trelleborgare, hallå 1800 på matchen!? Det är sjukt och tur att det är fotbollen man går efter och inte publiksiffrorna! ;)

Däremot tror jag att det hade varit så på de flesta arenor, även BA.

När LSK gjorde mål på oss i Ljungskile ställde en supporter sig upp vid vårt stängsel och jublade något så frenetiskt så jag hade aldrig sett på maken! Ifall det var ren glädje över att faktiskt ha gjort mål på oss eller ifall det var för att håna oss vet jag inte men man kan inte komma ifrån det oavsett arena.

Annars håller jag med dig, AVGÅ LAGRELL!
Örebro Mittåt
2006-10-16 19:44
Avgå Lagrell// Det verkar att handla om en rätt kompetent spelare med en rätt bra erfarenhet av fotboll på en högre nivå än Brages. Han har under en femårsperiod spelat ca 100 matcher för FC Universitateta Craiova, som ligger i den rumänska högstadivisionen. Sedan återstår givetvis frågan om hur pass mycket han gått ned sig av att spela ett och ett halvt år med Brage. Men killen verkar faktiskt rätt erfaren.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-16 19:40
ahlstrand//

Jag reagerade inte mot eran klack utan sittplatspubliken på samma läktare som vi hade. De hördes knappt när ni gjorde målet, sedan när BP gör 2-1 ställer sig ganska stora delar upp vänder sig mot oss och jublar.

Jag vet att jag och många fler blev förbannade pga det!
Trelleborg ahlstrand
2006-10-16 19:32
Läste Mattias förspel och eftersmak och kan berätta att anledningen till att klacken (vet inte ifall han menar publiken som satt vid Kubanerna) jublade när BP gjorde mål var för att det är skoj att ett litet lag som BP håller sig kvar där uppe likt att vi har gått upp i Allsvenskan i år trots små resurser.

Att övrigt folk jublar kan bero på att man läst diverse uttalanden från ÖSK-supportrar och det var en gest mot dem... Nåja, tror att det hade varit likadant ifall vi hade varit i ert läge och tvärtom. Lycka till på lördag!
Örebro Grohl
2006-10-16 19:32
Ska jag vara ärlig tror jag faktiskt att fotbollsförbundet föredrar ÖSK framför BP i allsvenskan. En sån sänkning av publiksnittet i allsvenskan som BP skulle bidra med kan knappast hjälpa att vinna tillbaka de sponsorer man har tappat till hockeyn. Totalt ointressant tanke kanske, men troligtvis sann =)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-16 19:25
Scoutingavdelningen verkar helt klart ha gjort ett mycket bra jobb! Nu gäller det bara att andra också gör det, annars är det ingen nytta med en bra scoutingverksamhet...

Kollade in Assyriskas forum nyss, såg att en del personer pratar om att föra in bengaler till arenan.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-16 19:22
Mittåt//

Jo jag vet det... Reagerade på det ändå, borde väl finnas mer intressantanta spelare som dessutom är yngre?

Jag tror att det är svårare att anpassa sig till "elitfotboll" när man kommit upp i åldern, eller man behöver ett par år att anpassa sig när man kommer från lägre divisioner och då kan det vara för sent. Kanske blir Johan Pettersson ett sånt fall?
Örebro Mittåt
2006-10-16 19:21
Jag tycker för övrigt att scoutingavdelningen verkar att ha jobbat på bra i höst. 21-åringen från IFK Hässleholm verkar heller inte helt ointressant. Inför denna säsong provspelade han för både Mjällby och Trelleborg men valde, enligt egen utsago, Hässleholm därför att där var han garanterad speltid.

Hässleholm verkar vara på väg mot konkurs med stora skatteskulder och åkte dessutom ur ettan, så det lär inte vara några problem att få loss honom om ömsesidigt tycke skulle uppstå.
Örebro joth
2006-10-16 19:20
Någon som vet hur det går för B-laget? Dom spelar väl mot Djurgården ikväll?
Örebro Mittåt
2006-10-16 19:17
Ämne: Utan att ha sett Ali....
Avgå Lagrell// Det är ingen som har värvat honom än. Däremot är det väl inte fel att ta en titt på honom. Med tanke på Håkan Juhlins kontakter i Borlänge med omnejd (moderklubb, hans pappa har tränat Brage etc.) så vet man nog rätt så bra vad det är för slags spelare man tar ner för ett provspel.
Örebro Per Persson
2006-10-16 19:11
Avgå Lagrell//

Du har helt rätt i att det är bra med medias bevakning om en "läggmatch". Även Sportexpressen sänder ju, så det är lätt för alla att se hur TFF agerar.

Vinner inte vi mot as-syriska så får vi skylla oss själva. Då får vi väl avgöra efter 80 minuters tillägg i kval, att vara ÖSK-supporter är inget för folk med svagt hjärta ;)
Örebro Kapsyl
2006-10-16 19:07
Varför avbröts matchen mellan Kalmar och Elfsborg?

EDIT: Elavbrott (enligt IFE:s sida här)
Örebro Per Persson
2006-10-16 19:07
micke_1891//

Det tackar vi för ;)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-16 18:34
Utan att ha sett Alin Vigariu så kan jag säga att det inte känns rätt att värva en 26-årig spelare från division 1 eller 2. Då måste han verkligen vara något extra!
Djurgården micke_1891
2006-10-16 18:27
Tjenare. Det är på lördag ni lirara mot assyriska va? Hoppas ni vinner och slipper kvala. För jag vill så hellre ha örebro i allsvenskan än BP.
Annons: