/fotboll/osk/forum/8744.aspx/fotboll/osk/forum/8744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D. McGrain
2006-10-20 21:56
Om man är lite ärlig så är det så att tabellen ljuger inte. Är ÖSK trea efter imorgon så har det ingenting med TFF att göra, vi måste ta poängen själva och inte lita på andra. Tror det är 60-40 till BP:s fördel: BP är otroligt hemmastarka och TFF kommer visserligen inte lägga sig men samtidigt är det ingen spelare som offrar korsbanden för att få poäng när man redan är klar. ÖSK får göra sitt mot Assyriska och hoppas...annars väntar ett mycket svårt kval.

FORZA ÖSK!
Örebro Mittåt
2006-10-20 21:54
Om ÖSK kunde ta stryk av Qviding och Umeå på bortaplan samt bara nå 0-0 borta mot Väsby mitt i slutspurten. Vad finns det då som säger att Trelleborg inte skall kunna ta stryk av ett supermotiverat BP?

Ingenting alls. Om det nu skulle gå så illa att vi inte når direktkvalificeringsplatsen bör vi vara ärliga nog att inse, att det inte var i seriens sista omgång som den förlorades.
Örebro Mr.Mancini
2006-10-20 21:52
Allt snack om att TFF förlorar (vilket även jag tror på) är ingenting mot om de inte skulle hinna fram.......då kan vi snacka skandal.....
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-20 21:50
Börjar blir riktigt nervös... Jag tror inte att Trelleborg lägger sig, jag tror de får det tufft ändå! Flera timmar i ett X2000-tåg hjälper knappast heller...

Någon som vet vad som händer om de inte hinner fram i tid? Blir det Walk over?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-20 21:48
Ämne: Lycka till i morgon!....
Är träningsmatchen redan inbokad?
Örebro rirobban
2006-10-20 21:45
Ämne: Lycka till i morgon!....
I Svenska cupen då eller?
Landskrona Cantona7
2006-10-20 21:44
Lycka till i morgon!

Vi ses nästa år.
Örebro Mittåt
2006-10-20 21:36
Rumenigge// PP är inget att bry sig om. Det mesta tyder på att han mentalt aldrig förmått att kravla sig ur sandlådan. I alla fall att döma av allt dynga han sprider omkring sig så fort han får chansen. Inte bara hos de andra lagen utan även här hos oss.

Jag skulle tro att de flesta här är mer än trötta på hans skriverier. Jag hoppas du kan ursäkta. Hans åsikter delas definitivt inte av majoriteten av ÖSKs supportrar.

Att ni sedan kanske inte var det mest offensiva laget vi sett på Behrn Arena i år är en annan historia. Vill man spela i allsvenskan måste man även klara av att dyrka upp ett försvar som erat.
Örebro kubanen_90
2006-10-20 21:16
Ämne: D...//
Och vi som b....
Jaha det var alltså därför vi sjöng ur er på vallen 2004?
Trelleborg Rummenigge
2006-10-20 21:16
Per// Du har systematiskt bombarderat vårt forum och kallat oss för "fotbollsmördare" i en dryg vecka nu. Du får verkligen ursäkta om vi skåningar blir upprörda, sånt ska vi så klart tåla.
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-20 21:15
snälla ösk, låt mej få göra min egen tolkning på stone roses imorgon!

have u seen them have you heard? the way they plays there are no words, do describe the way i feel! how could it ever come to fast, we're be the first you're the last to describe the way i feel!
Örebro Per Persson
2006-10-20 21:11
De kallar mig grönt//

Angående 08-lagen och min kalkonlista så är det mest beroende på att ni har alldeles för många hulliganer. Ett lag som nästan är att betrakta som 08 håller dessutom på med regelbunden stenkastning. Dessutom har ni lika svårt som skåningar att tåla en gliring. Listan kan göras lång.....
Örebro Per Persson
2006-10-20 21:02
joth//

Tänk om om fanns, då hade inte Nordback missat straffen mot BP. Av alla straffar som slås i hela världen, varför missades just den. Annars hade vi varit klara nu.....
Djurgården De kallar mig grönt
2006-10-20 21:02
D...//
Och vi som brukar köra "Sämre klack än ÖSK!" mot publiksvaga motståndare...

per persson//
Angående din kalkon-lista, vad har du emot Stockholmslagen?

Hoppas TFF lägger sig imorgon...
Forward BK FORWARD
2006-10-20 21:01
vi spelar i div 1 med egna spelare,,Och ni spelar i superettan med inga egna spelare..bra ösk
Örebro Per Persson
2006-10-20 20:59
Rummenigge//

Klart ni har pengar, med de publiksiffror och den haus som råder över TFF måste de ju strömma in.

Varför är ni skåningar så oerhört lättstötta, behövs ingenting så beklagar ni er.
Trelleborg Rummenigge
2006-10-20 20:59
Joth// Som du säger, elitlicensen var aldrig i fara. Visst, TFF hade budgeterat för både spelarförsäljningar och högre publiksiffror, men i och med att vi vann serien och går upp till allsvenskan så gick det på ett ut. Vår nygamla budgetsatsning fortsätter dock, det har ju gått bra så här långt.
Örebro joth
2006-10-20 20:57
Kapsyl//Tror helt klart att Mensah kommer att kontra in både en och två bollar på ett anfallsglatt BP, som inte har annat val än att anfalla.

Är det för övrigt någon som har koll på hur BP igentligen spelar, offensivt, defensivt... Mot ÖSK har jag inte fått något riktigt grepp om dem, de hade ju inte speciellt mycket att säga till om på Behrn Arena och Grimsta har jag förträngt.
Örebro joth
2006-10-20 20:54
Rummenigge//Hade för mig att jag läste en artikel i våras om att Trelleborg hade budgeterat med spelarförsäljingar och att de hittills inte blivit några... kan dock ha blandat ihopp det med något annat lag. Hur som helst så har ni elitlicens över nästa säsong, det är redan avklarat.
Örebro Kapsyl
2006-10-20 20:53
Jag tror att BP-TFF slutar 0-0. TFF har inga ambitioner att vinna matchen, däremot att hålla nollan, så de kommer att ha alla utom möjligen Mensah inblandade i försvarsspelet.
Tyvärr är jag orolig för att ÖSK ska sjabbla till sin match imorgon. Det vore ju för jävligt om TFF gör sitt men att ÖSK inte gör det?
Örebro D...
2006-10-20 20:53
Ämne: jag vet inte om jag ....
Nä det är ju bara och kolla på er och era EGNA spelare. Vilken serie spelar ni sa du. Känns skönt att vara bättre än er i allt!!!!!! Imorgon kör vi den här i klacken NI HAR SÄMRE KLACK ÄN FORWARD... ELLER EN FAVORIT, NI HAR SÄMRE LAG ÄN FORWARD... FROZA ÖSK
Örebro Kapsyl
2006-10-20 20:47
Ämne: Har ni sett oddsen f....
Svenska Spel ger ju oddset 1.65 på BP....
Trelleborg Rummenigge
2006-10-20 20:47
Brukar inte göra gästspel i andra gästböcker- men ikväll gör jag ett undantag.

Er egen "forumprofil" Per Persson är inne i vår gästbok och kallar oss både det ena och det andra. Känns rätt pinsamt. Efter att ha läst lite här i ert eget forum kan jag konstatera att ni inte riktig håller med Per i hans analys inför morgondagens match. Tur är väl det. Fast samtidigt- bollen är rund. Allt kan hända. Tro mig dock när jag säger att TFF inte kommer att lägga sig. Det har aldrig varit vår stil.

Och Joth, TFF har inga ekonomiska problem.
Forward BK FORWARD
2006-10-20 20:45
jag vet inte om jag är löjlig.Har jag fel om egna spelare.. köpa spelare utan hjärta går inte tur att thomas andersson hade hjärta för ösk..
Forward FFFF
2006-10-20 20:41
Håller med BK FORWARD,,,,
Örebro Per Persson
2006-10-20 20:27
Har ni sett oddsen från bet365.com. Snacka om att de räknar med läggmatch. BP-seger ger bara 1,95 mot TFF-seger 3,40.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-20 20:25
Gordon// Det vet du juh att dom inte har;)
Örebro Gordon
2006-10-20 20:01
BK Forward// Har ni inget eget forum att hålla till på? Här framstår du som enbart löjlig.
Forward BK FORWARD
2006-10-20 19:51
hoppas att ni inte går upp.. inga egna spelare i A-laget.. Vad ska ni upp att göra heja BP
Örebro # brorzan
2006-10-20 19:41
Hjälte-Nobbe inför matchen!
Annons: