/fotboll/osk/forum/8736.aspx/fotboll/osk/forum/8736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-10-16 13:17
Ämne: Ämne: Ämne....
sant att det är han som får ta kritiken men han är också det som utmärker sig mest vad gäller skillnaden i spelet på hemma respektive bortaplan, tycker jag.. okej hela laget sänker sig ju en del (som de flesta andra lag) på bortaplan men just han är den jag mest reagerar på.. därmed inte sagt att jag inte vill se han och Riddez tillsammans i startelvan!
Örebro Kronblom
2006-10-16 13:12
uttalandet kan ju vara ett sätt från media att få upp tempen ytterligare men jag förutsätter att Trelleborg sköter detta snyggt på lördag!
Örebro Aspen
2006-10-16 13:04
Tror TFF är väldigt proffsiga så vi behöver nog inte vara oroliga. Så är det ett bra lag också
Örebro Aspen
2006-10-16 13:04
Ämne: Otur med BP:s sena m....
Det är knappt någon som besöket TFF sida på svenskafans.com. Så ett bombardemang av den märks nog inte då det inte är någon som tittar där.
Örebro add.
2006-10-16 13:00
Trelleborg kommer nog vara lika motiverade som vanligt när dom möter BP. iaf att dömma av vad deras målvakt säger. Och om Trelleborg spelar som dom gjort under hela säsongen ska dom slå BP, det har jag inga som helst tvivel på. Återstår dock att se om det blir så.
AIK Saywee
2006-10-16 13:00
Ämne: Saywee// Vi måste v....
Litar på TFF, de vill inte spräcka en bra svit genom att släppa in onödiga mål och få en massa "mediasnack". BP vacklar verkligen och hade problem med Qviding.

Vi vinner på lördag helt enkelt därför att vi är bästa laget och har ett bra tryck av hemmapubliken och kubaner i kubik och skrik!

Det blir fest efter matchen på BA!

Men vi har en hel del att jobba med fram till lördagen, tröjan skall tvättas och strykas, kepsen skall ses över, ÖSK muggen skall diskas ren och fin samt halsduken skall hängas rak och slät ...
... dessutom skall vi sjunga upp oss!

FORZA ÖSK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Syrianska FC Gefe-Suryoye
2006-10-16 12:57
Hur tror ni matchen mot Aff slutar?

Ni ska nog inte koncentrera er för mkt på Trelleborg-matchen utan istället sköta ert eget jobb och försöka vinna 3 poäng.

Vet någon om matchen tv-sänds?

Undrar även om man brukar sända kvalmatcher...då tänkte jag på ett ev. komande möte mellan Bunkeflo - Assyriska? Någon som vet?
Örebro Kronblom
2006-10-16 12:53
Otur med BP:s sena mål,när man läser Trelleborgsspelarnas tankar i skånska medier så föredrar de ju BP i Allsvenskan;hoppas bara man uppträder så proffsigt så man inte lägger sig mot BP för då lär ju alla vi ÖSK-are bombardera Trelleborgs svenskafans sida så att den kollapsar.
Sen håller jag inte med dem som påstår att ÖSK är chanslösa mot det allsvenska kvallaget,det lag man möter kommer ha pressen på sig och ÖSK kan vänta på lägena som kommer dyka upp.Jag hoppas man grejar direktplatsen på lördag men om man inte gör det så får man ju ändå en extra hemmamatch då man får kvala!
Örebro ÖrebroSK
2006-10-16 12:48
Saywee// Vi måste vinna på Lördag. Då måste BP antingen förlora eller kryssa. Men tror du verkligen att TFF spelar så bra som dom gjorde igår? ;)
AIK Saywee
2006-10-16 12:47
Snart är det lördag, ALLA till Behrn Arena!

... sedan kanske vi kan bada på Stortorget, där finns en bassäng och Lagrell kan ju inte ge oss avdrag för att vi badar mitt i staden, eller kan han?
AIK Saywee
2006-10-16 12:44
Jeffs mål innebär väl att BP inte kan spela för oavgjort om vi vinner, eller?

Den sena kvitteringen kan bli värdefull.

FORZA IAN!
AIK Saywee
2006-10-16 12:36
Ämne: Ödet kommer att åter....
Gringo//

En av mina medmänskliga gärningar idag blir att ge dig rådet att i första hand uppsöka en vårdcentral ...
... och i andra hand att uppsöka en ...?

With Good on our side!/Manfred Mann?
Örebro ÖrebroSK
2006-10-16 12:33
Måste ge eloge till Ian Jeffs. Den lilla engelsmannen som alltid ger allt i varje match. Han är en underbar spelare som ÖSK behöver om vi får stanna i Superettan men även i Allsvenskan så tror jag att han har det som krävs.

Stolta Örebro SK!

För övrigt så förlorar TFF mot BP.
Örebro Per Persson
2006-10-16 12:17
Grixx//

Om BP vinner över TFF räcker det inte med thunderstorm, då är det tsunami som kommer att drabba Trelleborg.
Örebro Per Persson
2006-10-16 12:15
Aspen//

Håller med dig helt. Riddez och Näfver måste få spela på vänsterflanken. För min del får gärna Holgersson spela mittback och Haginge högerback.
Örebro kenya
2006-10-16 12:11
Gringoo/ Okej?

Forza SvartVitt!
Örebro Grixx
2006-10-16 11:36
Kan bli ett äckligt drama a la Sverige-Danmark Italien.

......mycket snack innan matcherna och vid en "missad" Trellevinst så blir det en thunderstorm utan dess like.....
Örebro joth
2006-10-16 10:53
Simon Bank:
"Hur det blir med den där andraplatsen får vi se. BP var skandalöst uselt mot IFK Norrköping senast de hade chansen att rycka mot allsvenskan. På lördag har de chansen en gång till, och om jag vore ÖSK:are så hade jag nog mest glad över att TFF har en dumt ärlig målvakt.
Jag menar, de skulle ju bara våga göra en dålig match, nu när hela Sverige vet vilka de håller på."
Örebro joth
2006-10-16 10:50
"Fredrik Persson lovar dock att göra allt för att slå BP på lördag.
- Ser man rent spelmässigt tycker jag Örebro är mer värda en allsvensk plats än BP och för mig gäller inget annat än att vi ska slå BP. Jag vill inte släppa in fler mål och det ligger mot vår natur att inte spela för att vinna, säger Persson.

Conny Karlsson lugnar alla Örebro-anhängare.
- Vi är vinnarskallar. Vi kommer att var fullt motiverade på lördag, säger Karlsson."
Örebro Sekt. E
2006-10-16 10:50
Gringoo / Hmmm. För det första är du väldigt fel ute. För det andra vinner Sport. Vi SKA tillbaka.
Örebro Charlezzz
2006-10-16 10:40
Gringoo//
Vad är det för fel på dig??
Örebro Jonte R
2006-10-16 10:38
Oavsett vad Fredrik Persson har sagt så är jag inte så orolig för att TFF skulle lägga sig. Och gör de det så skadar det dem mer än oss. Uppenbara läggmatcher kan som bekant rendera straff från fotbollsförbund i form av poängavdrag.

Matchbilden på Grimsta kommer att passa TFF. BP måste föra spelet och TFF kan ligga på kontringar. Jag har svårt att se att TFF inte tar minst en poäng mot BP om de inte höjer sig flera snäpp jämfört med två senaste matcherna.

ÖSK vinner hemma mot Assyriska, det är jag övertygad om. Sedan får vi se hur långt det räcker. Kval eller direktplats. Blir det kval så har vi statistiskt ett bra utgångsläge. Nu gäller det att stå upp för Örebro och låta spelarna från planen känna det massiva stödet de behöver från tolfte spelaren, publiken.
Syrianska FC Gringoo
2006-10-16 10:32
Ödet kommer att återigen formatera era chanser att nå allsvenskan!!

Då kan fortsätta med eran underliggande motivation, hat och frustration mot invandrar laget AFF!!

VI ska Uppfylla våra medmänskliga gärningar och tysta er eb gång för alla!!!!

"We shall over come"

AFF
Örebro Chivas
2006-10-16 10:32
ÖSK!!
Örebro Aspen
2006-10-16 10:30
Ämne: Ämne: Inför r....
Det är ju inte bara Näfver som levererar sämre på bortaplan. Men det som är Näfver som får kritik, fel tycker jag.
Totalt levererar laget sämre när Riddez-Näfver saknas.
Dessutom är Riddez vår bästa spelare som inte längre placeras på sin favoritposition där han gör mest nytta.
Glenn saknar Riddez förmågan att komplettera anfallet. Tror därför att Glenn skulle vara ett bättre alternativ som mittback.
Assyriska AM
2006-10-16 10:29
väl mötts på lördag. det ändå som är bra ur AFF:s perspektiv är att vi inte har något att förlora eftersom ingen tror på vinst mot ÖSK...vem vet...
Örebro Grixx
2006-10-16 10:25
Misstänker att det blir lapp på luckan mot Assyriska och några kommer inte in....dvs bäst att vara där i god tid, inte minst för att haussa upp stämningen!!!!!!
Örebro Mackan
2006-10-16 10:09
Två provspelare i kväll.
ÖSK:are i 08, ta er till Hjortshagens IP.
Örebro Sekt. E
2006-10-16 10:02
Kom på en sak till.. Hoppas verkligen att alla supportrar tar sig ut på stan innan matchen och laddar upp!
Helsingborg SM-Guld?
2006-10-16 10:02
Kom igen nu, gå upp!
Orka med BP!

Tycker dessutom att ert spel är mycket roligare o se på
Annons: