/fotboll/osk/forum/8725.aspx/fotboll/osk/forum/8725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rasberg
2006-10-20 14:24
Skulle det (mot all förmodan i hela världen visserligen) bli WO till bp pga att Trelle är försenade så ska jag bränna ner hela skåne. You have my word...

Är otroligt positiv till chanserna vi har imorrn men samtidigt så sjukt nervös. Har bara blivit mer och mer sjuk pga nervositet ju längre veckan gått. Kommer vara ett vrak imorrn.
Örebro joth
2006-10-20 14:12
Ett litet tips:
Om ni nu måste spy galla över andra lag så gör det i det här forumet. Om ni vill skriva något positivt om något annat lag så går det nog bra att göra det i deras forum.

Annars blir vi alla ÖSKare stämplade som lika dryga som de supportar från det laget som skulle kunna vinna Superettan med två lag, om ni är med på vilka jag menar.
Örebro Farsen fortsätter
2006-10-20 14:08
Finns risk för att farsen fortsätter då jag inte är så säker på ÖSK seger.. Assyriska är inte att leka med! En jävligt tråkig situation skulle vara att TFF vinner med 3-4 mål och vi förlorar.. fan vad närking jag känner mig
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-20 14:01
Avgå Lagrell!//
Intressant fråga!
Enligt regelverket så måste ALLA matcher i sista omgången spelas samtidigt! Om TFF missar matchstart... vad händer då? Vad säger Lagrell? WO och 3 poäng till BP....
Örebro E-A
2006-10-20 13:59
Ämne: Måste vi kvala så vi....
exakt! vi behöver inte skittrelleborgs hjälp! vi klarar oss själva!
Örebro Per Persson
2006-10-20 13:57
Måste vi kvala så vinner vi det. Då har vi två veckor på oss att läka såren och skadorna på nyckelspelarna. Sedan skall både BP och fotbollsmördarna från Skåne få veta att de lever nästa år.
Örebro E-A
2006-10-20 13:53
Ämne: Jag förstår inte hur....
Avgå Lagrell!//
tror du helt ärligt att dom bryr sig ett dugg om den här matchen?

i mina ögon inte ett skit!
FOTBOLLSMÖRDARE!!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-20 13:53
Jag tycker vi skickar ett stort tack till sportbladet som verkligen försöker hjälpa oss:

"Sportbladet sökte flera i Trelleborg för en kommentar i natt."

Idioter...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-20 13:43
Jag förstår inte hur Trelleborg tänker när de planerar sin resa till Stockholm... Hur i helvete kan man åka med SJ som är försenat 9 gånger av 10?

Vad händer om Trelleborg inte kommer fram i tid? Tvingas de lämna Walk over?
Örebro Per Persson
2006-10-20 13:35
Mats Ohlsson törs ju inte skriva ÖSK rakt ut, han gnällde ju över alla mail han fick förra gången. Kanske är dax för en bombning igen ?
Örebro Per Persson
2006-10-20 13:33
Så Mats Ohlsson är igång och jobbar igen. Han blev ju så knäckt av kritiken han råkade ut för när han skrev skit om Karro, så han fick sjukskriva sig. Han är Sveriges vidrigaste journalist, tätt följd av Uddling.
Örebro Per Persson
2006-10-20 13:26
Avgå Lagrell//

Du glömde bortamatchen mot Falkenberg, med rätt reseplanering så hade vi haft minst 3 poäng till nu. Det hade räckt. Så enkelt är det.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-20 13:23
Jessis//

Om det stämmer att ÖSK har varit det bästa motståndet på Vångavallen i år är det fan inte konstigt att ni ligger i topp, vi gjorde en dålig match på alla sätt!

Vi har dock haft chansen att avgöra säsongen tidigt men då har vi sumpat det, vi har förlorat mot bottenlag som man istället borde krossa. Jag vet inte vad anledningen är till att ÖSK förlorade mot Umeå och Qviding på bortaplan men vann stort på hemmaplan.

Kan det vara motivation? Det har vad jag vet inte varit många supportrar på plats på plattmatcherna på bortaplan, kanske lyfter de sig när de känner vårat stöd i ryggen?

Låt oss utnyttja den tolfte spelaren i morgon!
Örebro joth
2006-10-20 13:16
Mackan//Jag vet i alla fall vad han menar oavsett hur han skriver det... det är ju Mats Olsson vi pratar om. ;-)
Örebro joth
2006-10-20 13:14
Kinnunen//Ni har helt klart varit det bästa laget i Superettan i år. Att ni skulle vara tråkiga borde vara lika borttvättat som vårt dito rykte. Nåväl, på Behrn Arena kanske ni inte hade det bästa anfallsspelet, men att ni har kommit till flest avslut av alla lag i Superettan visar att ni är lika bra framåt som bakåt. Min förhoppning är att ni fortsätter att vara lika bra över den sista omgången!

Och precis som det sägs så har vi själva försatt oss i den här situationen, men hade ni mött BP borta för några omgångar sedan är jag helt säker på att ni hade vunnit, nu är jag inte lika säker längre.

Problemet är att det aldrig kan bli ett rättvist spelschema.

Men, som sagt, jag hoppas att TFF ger allt i matchen borta mot BP för att ge oss en "sportslig" chans att visa att vi faktiskt är det näst bästa laget i Superettan i år!
Örebro Kronblom
2006-10-20 13:10
stödben//
Trelleborg spelar fotboll taktiskt men knappast underhållande och kul att se på men vad gör det när plockat så många poäng.ÖSK har gjort flest mål i serien men släpper på tok in för mycket mål men det är väl så att defensiven blir lidande på grund av offensiven.I Trelleborg blir effekten det motsatta.
ÖSK I ALLSVENSKAN 2007!
Örebro Mackan
2006-10-20 13:06
Joth//

På mig låter det där som om han inte vill se ett par av 08-lagen i allsvenskan nästa säsong. Det känns verkligen inte som om det är något riktat mot ÖSK. Tycker jag i alla fall.
Örebro E-A
2006-10-20 12:58
Kinnunen//
villka är det som hejar på ert lag? har ni supporters? stackars fotbollssverige som får upp ett sånt pisslag som TFF, helt utan historia och publik.. vi tar oss upp av egen kraft genom kvalet ska du se sen är det kört för er när vi möts nästa gång! fotbollsmördare!
Örebro stödben
2006-10-20 12:55
Ämne: Ni hade kunnat klara....Du har så rätt, Ösk hade kunnat vinna på Vångavallen och haft allt i sina egna händer, men jag tycker att vi fick vara nöjda med 1 p. Att trelleborg har spelat tråkig fotboll i årets S1 vet jag ingenting om, men i mötet med ÖSK så var ni -i mitt tycke- det bättre laget. Hoppas att vi möts i Allsvenskan.
Örebro Sekt. E
2006-10-20 12:55
Kinnunen / Du kan vara lugn, vi kommer att heja på ÖSK i morgon. Var det inte högst jubel i "vår" match senast när BP gjorde mål för övrigt. Ni är enna riktiga hejare ni.
Örebro sekt b
2006-10-20 12:49
och vem fan e Malin Roos haha..

Thomas Andersson gör enda målet på straff i morgon.
Bp lirar 2-2 efter en sen kvittering av Tff.
Trelleborg Kinnunen
2006-10-20 12:45
Ni hade kunnat klara det av egen kraft. Så sluta gnäll. Men så har ni alltid varit. Först inga pengar o nu - gnäll gnäll.... Heja på ert lag istället. Det gör vi....

Mvh fotbollsmördarna - som ni så trevligt kallade oss.
Örebro joth
2006-10-20 12:33
ÖSK-Marte//Antar att Mats Olsson är på gränsfall till hets mot folk grupp eller åtminstone förtal:
"1. Vilket lag vill du helst slippa i allsvenskan nästa år?
- Det lag som anser sig ha råd att hålla sig med firma, det lag som inte kan hålla ordning på fansen, det lag som tar på skygglappar och sätter i öronproppar medan våldet, rasismen, sexismen och den rena dårskapen sprider sig på läktarna. Ni vet vilka lag det handlar om, det är bara att välja."

Dags för en anmälan...
Örebro stödben
2006-10-20 12:30
jag är helt lugn, Tff kommer att vinna mot BP, jag kan inte tro annat, även om jag inte besitter någon större dos av det som kallas "tävlingsinstinkt" så har jag sett tillräckligt av den varan för att tvärsäkert säga att Trelleborgspelarna -oavsett vad de säger- kommer att spela för seger. Jag hoppas bara att våra spelare gör vad de ska så att vi om inte annat kommer till ett kval med en positiv trend intakt. Fast jag tror egentligen på direktavancemang, man måste ju tro på seger.
Men som sagt -bollen är rund, allt kan hända osv. osv.

edit: la till lite ord som jag missade i hasigheten
Örebro joth
2006-10-20 12:30
Se länk.
Örebro ÖSK-Marte
2006-10-20 12:29
Malin Roos, Sportreporter:

"Vilket lag vill du helst slippa i allsvenskan nästa år?
- Örebro. Gnällig dialekt, tråkigt lag, profillöst. De skulle aldrig ha släppt Mats Rubarth..."

Moget Malin Roos, moget.
Örebro ÖrebroSK
2006-10-20 12:11
Jessis//

Jag hoppas verkligen att du har rätt! Men något säger mig att TFF verkligen ville sätta ÖSK på plats senast dom möttes och nu är dom "mätta" och kommer inte ge allt i BP matchen. Men jag hoppas innrligt att ÖSK vinner och att TFF gör en bra match. Kul om Trelleborg blir kallade för "lägglaget från Skåne" eller nått liknande.

I morgon blir det öl! Forza svartvitt
Trelleborg Jessis
2006-10-20 11:56
Ni kan vara lugna! TFF kommer aldrig att lägga sig! Har sett TFF hela mitt liv (36år), och de har aldrig gjort något sådant förut! Att de åker tåg är inte konstigt, Tåget tar inte mer än 4-4.5 timmar. Det är lugnt! Klart att man vill slå AIK:s poängrekord från i fjor oxå! Man är bara en poäng ifrån det. Jag kan lova att få slå ett rekord från en 08-klubb är större än att hindra er från ett kval (som ni för övrigt tar hem om det blir så)! Örebro har varit det bästa motståndet i år på Vångavallen! Så det är ni och TFF som ska gå upp direkt! Må fotbollen segra!

Lycka till! Vi ses i allsvenskan nästa år!

Jessis

PS BP-TFF 1-3
PS 2 Joth// TFF har spelat bäst fotboll utan Thylander DS
Örebro joth
2006-10-20 11:54
Själv skulle jag nog tippa på att Thylander, Mensah, Westerblad och Malmqvist under veckan har drabbats av någon sjukdom eller skada.
Örebro joth
2006-10-20 11:49
TJC//Med andra ord så ska det bli spännande att se deras elva... tror helt klart att Conny har fått en del skador på viktiga spelare.
Annons: