/fotboll/osk/forum/872.aspx/fotboll/osk/forum/872.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2015-12-08 23:20
Vinnartradition

Jag vill som alltid tro på en bättre framtid, de fem första är viktiga, för 2015 var ingen bra start. Så dåligt kan det inte bli en gång till, det är nog nästan omöjligt.

Men, en fullsatt Arena kräver ett ruskigt underhållande spel och guldchans.

Å det kan bli verklighet om vi alla tillsammans vill och har råd och inte prioriterar annat som lockar på sommaren, eller är rädda för lite blåst eller regn:)

Alla till BA 2016 !!!
Eyravallen Örebro
2015-12-08 23:15
Hockeyfantasten lyser med sin närvaro. Jobbigt när de går bra för ÖSK för han.
Örebro Vinnartradition
2015-12-08 23:02
Jag ska inte tjata mer än nödvändigt men jag är ganska säker på att ÖHK nådde sin peak förra säsongen och att ÖSK under år 2016 befäster sin position som Örebros största klubb.

Jag har också en känsla av att ÖSK kommer att öka sitt publiksnitt markant nästa säsong.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-08 22:54
Jag såg en ytter på TV ikväll. En 30-årig portugis som gjorde 4 mål på MFF. Vet inte hur kontraktssituationen ser ut, men billig är han nog inte.
AIK Nissesson
2015-12-08 22:40
Mycket trevlig läsning, Simon kan leda oss framåt uppåt:)

Jag hoppas att visionen, snart kan bli verklighet, vi är många som väntat länge.

"En vägledande vision
Våren 2015 tog vi fram vår vision: ”Att inför en fullsatt arena spela en attraktiv fotboll och löpande ta allsvenska medaljer och kvalificera oss för europaspel.” Alla beslut och allt arbete ska utgå ifrån den visionen."
Örebro Vinnartradition
2015-12-08 22:21
Simon sammanfattar första året som VD i ÖSK och blickar samtidigt med optimism framåt.

Jag har en känsla av att ÖSK kommer att fortsätta öka sina intäkter under år 2016.
Örebro DaSa
2015-12-08 21:29
Nicka i ribban/ Precis, är ju därför det är typ längst ned på min önskelista:) Så i strikt prioordning så vill jag ha följande värvningar:
1. Ny mittback, gärna Iron-Mike
2. Back-up till Crespo, gärna Pärlan
3. Ny vänsterback, helst inte Batan:)
4. Ny ytter, kanske Steindórsson (fd HBK-spelare) eller Kroon.
5. Ny central mittfältare, Pekalski på ett prestationsbaserat kontrakt.
Örebro Asbjörn#10
2015-12-08 20:45
Vem vet, på AmaZulus forum kanske någon har postat Logis mål mot MFF i cupen med kommentaren "Jag förstår varför Marc inte platsade i detta lag". =)

På tal om vänsterbackar så skulle jag gärna få in Batan där nu när Adam Eriksson försvunnit från marknaden. Tror absolut han har 3 allsvenska säsonger kvar i kroppen.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-08 20:28
@Pedretti:

Han spelar i AmaZulu som blev nedflyttade från sydafrikanska högstaligan efter förra säsongen. Grym frispark, men det är knappast säkert att han varit bättre än Logi.
Örebro Pedretti
2015-12-08 20:05
På tal om vänsterbackar så var jag en av de som önskade att vi värvade Marc Van Heerden.

Den bifogade länken är ett frisparksmål han gjorde i år.
Örebro Pedretti
2015-12-08 20:03
DG fungerade ju som en anfallare, något endimensionell men det fungerade.
Så om vi får in en vänsterytter som kan konkurrera med DG så kan DG agera ersättare åt Crespo.

Dessutom så är det väl bra med en ersättare till Crespo men vi hittade ju ett spel som fungerade utan Crespo nu i höst så vi behöver inte vara så oroliga ifall Crespo går sönder. Det som skulle vara mer oroande är ju om Astrit OCH Crespo skulle gå sönder för då rycker jag i alarmet.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-08 19:19
DaSa

En central mittfältare som petar Nordin eller RÅP är väl knappast något vi behöver? Får vi däremot in en duktig ytter har vi ju DG som kan springa i djupled i anfallet samt Kalle och Jonis som blivit 1 år bättre. Just Kalle avslutade säsongen riktigt starkt. Jag tycker han borde få chansen som back-up med DG och Jonis som kan hoppa in/flytta upp i anfallet om det behövs. Vi vill ju satsa på ungdomarna, right?

Det vi inte har back-up till är ju yttermittfältare. Kalle och Pode spelade där förra säsongen, men Kalle vill jag se högre upp i banan. Där behövs det, precis som Sköldmark säger, en snabb spelare som kan löpa i djupled, precis som DG. Spelaren i fråga får gärna vara bättre mot djupt sittande försvar än vad DG är.

Logi kan säkert bättre än vad han visade i år, men det säger inte speciellt mycket. Han kommer nog aldrig bli en Allsvensk back. Skulle man kunna få in en spelare där vore det grymt. Som någon skrev här tidigare skulle ju denna spelare gärna vara kapabel till att spela både mittback och vänsterback. Då kan man ju få in Brendan i laget om han visar sig hålla under nästa säsong.
Örebro DaSa
2015-12-08 18:42
Min analys av orsaken till den dåliga våren är:
1. Ingen back-up till Crespo
2. Ingen Sobra/Astrit-spelare
3. Kass backlinje

Punkt 2 är redan säkrad, men att gå in i ytterligare en säsong utan vettig back-up till Crespo vore dåraktigt. Backlinjen kommer förhoppningsvis bli starkare också, men jag tror tyvärr att Logi aldrig kommer att bli en bra vänsterback. Om han hade visat i ngn match att han hade potential och problemet enbart var dåligt självförtroende så hade jag gärna satsat på honom en säsong till.

Efter punkterna ovan är säkrade så hade jag gärna också sett en central mittfältare och en ytter. Men bara om det är spelare som går in i startelvan, inga breddspelare.
Örebro Center
2015-12-08 17:32
@widemarsh:
Tomer blev bara bättre och bättre ju längre säsongen gick och ju mer han kom in i positionsspelet. Jag tror nog ÖSK (liksom jag) gärna hade behållit honom. Sedan var han den målvaktstypen som agerade lika mycket libero som målvakt. Sixten sa att han räddade betydligt fler mål än han släppte in på det sättet. Initialt hade han dock problem med att värdera och gick ut för mycket och för ofta. Men värderingen blev som sagt bättre och bättre med tiden. Bra på linjen var han också med fin räckvidd. Lite Isaksson över honom om vi bortser från utrusningarna. Kommer dock inte riktigt ihåg hur bra han var i luften
Örebro TommyS
2015-12-08 17:16
@Bastard on Parade:

Jag håller med om det mesta men tycker att man behöver beredskap för skada på Crespo hur som helst, det räcker inte att vara vaksam. Tycker att det är viktigare än vänsterbacken. Om man inte hittar en lösning för Logi tycker jag att man kan ge honom chansen i en ny backlinje i vår. Ibland behöver spelare ett år för att få självförtroendet att göra rätt avvägningar i spelet och våga ta för sig. Det är där Logi brustit mest.

Håller helt med om RÅP:s back-up - vi hade tur förra året att RÅP höll. Vore bra med en spelare som kan vara back-up på flera positioner, t.ex. en mittback som också kan spela innermittfält. Nu har vi väl ingen sådan och verkar inte få någon sådan. Men vi har ju Hagge, brukar göra bra ifrån sig när hjan får brunka i mitten.
Örebro AnteT
2015-12-08 16:40
Logi är omnämnd i aftonbladets premier league blogg, inte var dag ;)
Örebro widemarsh
2015-12-08 16:23
Inte bara en tavla nä. Men när Tomer höll sig i målet var han en bra målvakt. Gillade också honom, och verkade vara väldigt pådrivande och engagerad även de matcher han följde från bänken. Men tyvärr kommer han mest bli ihågkommen för att hamna på halvdistans titt som tätt.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2015-12-08 16:13
Jag gillade faktiskt Tomer! Visst, en tavla av gigantiska proportioner här och där men även ett par helt galna räddningar. Dessutom en ruskigt sympatisk person så undertecknad hoppas det går bra för honom i HIF.
Örebro Bastard on Parade
2015-12-08 16:02
Chensinski gjorde några tavlor, men avslutade säsongen riktigt bra. Jag skulle nog inte vilja se honom som 1:a i ÖSK, men han är nog inte tänkt som förstemålvakt i Helsingborg heller.

Jag tror det blir bra med Brendan Hines-Ike. Han bör vara välscoutad med tanke på att han provspelade i 2 veckor. Jag tycker han såg intressant ut under provspelet, men det är svårt att bedöma mittbackar på enbart träningar.

Nu hoppas jag på följande:
* En mittback som tar en given plats i startelvan.
* En vänsterback som tar en given plats i startelvan.
* En vänsterytter som gärna får ta en plats i startelvan.
* En innermittfältare som kan ersätta RÅP vid skador/avstängningar.
* Att någon klubb värvar Logi.

Sedan måste ÖSK ha en beredskap för att ta in en djupledslöpande forward om man är det minsta tveksam på Crespos skada. Får vi in en vänsterytter så känns det dock som att ÖSK borde klara sig ganska bra med Astrit, Kalle, Lundberg och DG.
Örebro Pedretti
2015-12-08 15:59
Örebro D. McGrain
2015-12-08 15:36
Är jänkaren tillräckligt bra kommer han få spela. Men tycker det är pinsamt att kallas talang, "se och lära" och "för ung" när man är 21 år. Det gäller bara i fotboll...
Örebro flesklepp
2015-12-08 15:23
@Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro):

Stefan Ishizaki
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2015-12-08 15:04
@KalleTeodor:
Med tanke på hur illa sammansatt hela laget var den säsongen, så tycker jag absolut att Tomer gjorde det som förväntades av honom. En tavla minns jag, långskottet på volley från...var det Anders Svensson? Skåningen med Brylcremefrisyren var dock ett fiasko.
Eyravallen Örebro
2015-12-08 14:59
[QUOTE=KalleTeodor]Trivseltorsten: jag trodde att du skojade och var tvungen att kolla HeIFs officiella hemsida.

Det är ju lite lätt bisarrt ändå. När vi hade Tomer och Sankan som målvaktspar var det ju som att gå på nålar varje match. Oavsett vem som stod visste man ju att det skulle gå åt pipan...

Hur tänker Helsingborg?[/QUOTE
De har mycket duktiga Matt Pykowski som nog är tilltänkt som 1 målvakt, Tomer gnäller som 2 målvakt då han vart det en hel del, han ska dessutom ha varit mycket bra sista 2 säsongerna.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-08 14:48
"Jag har bara fina minnen från min tid i Sverige..."

- Tomer Chencinski, 2015
Örebro Nicka i ribban
2015-12-08 14:40
Jag skulle tro att Matthew Pyzdrowski kommer vara förstemålvakt. Chencinski får finna sig i att vara backup. Krångliga namn förresten. Rinne och Jansson är bra mycket lättare att uttala och stava.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KalleTeodor
2015-12-08 14:34
Trivseltorsten: jag trodde att du skojade och var tvungen att kolla HeIFs officiella hemsida.

Det är ju lite lätt bisarrt ändå. När vi hade Tomer och Sankan som målvaktspar var det ju som att gå på nålar varje match. Oavsett vem som stod visste man ju att det skulle gå åt pipan...

Hur tänker Helsingborg?
Örebro Trivseltorsten
2015-12-08 14:22
Och Helsingborg går från att ha Pär Hansson som burvaktare till att ha Tomer Chensinski...
Örebro flesklepp
2015-12-08 13:47
@Eyravallen Örebro:
sorry isf. Inget ont uppsåt från mitt håll. Menade bara att "det amerikanska förhållningssättet till andras framgång" kan se lite olika ut på skalan. Unga, arga män, "kränkta av andras framgång" som tar ut sin bitterhet på de mest vidriga sätt. Men, jag kan ta bort min kommentar om så önskas?
Örebro AnteT
2015-12-08 13:26
Kollar man på utlandsproffs finns det några intressanta spelare som inte får speltid. Två spelare som inte får spela, som jag tror hade passat bra i ÖSK och inte helt orealistiska är Andreas Blomqvist i Ålborg och den gamla degerforsaren Ferhad Ayaz. Kanske är snäppet för dyra för Ösk, men hade varit väldigt intressanta spelare i bra åldrar. Kanske hade kunnat gå ifall deras klubbar skulle vilja bli av med löneposten.

En annan som inte får speltid är Kristoffer Peterson i Utrecht. Eftersom jag även är Liverpoolfan så följer jag honom på instagram och han verkar ha en väldigt bra relation med tillslagscoachen Eija. Hon kanske kan övertala honom att komma hit, på lån i alla fall ;)

Mina förslag på inte helt (o)realistiska drömvärvningar.
Annons: