/fotboll/osk/forum/8712.aspx/fotboll/osk/forum/8712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sponsorn
2006-10-22 15:13
Minst fyra av dessa spelare vill jag ha till nästa säsong:
Guterstam
Rodevåg
Jon Lundblad
Wikström
Lustig
Mambo Mumba
Nordin
Barsom
Jonsson
samt en målvakt. (Kanske Hellström)
Örebro Mittåt
2006-10-22 15:12
Wikström från Gefle känns redan rätt så given. Han har ju till och med sagt att han kunde tänka sig att spela med ÖSK i Superettan om laget inte gick upp. Han vill tillbaka till Örebro.
Örebro Mittåt
2006-10-22 15:11
Om man skall gå upp något år var nog årets år ett av de lämpligare. För om förslaget om utökning av allsvenskan går igenom, så:

1. Blir inte nästa års allsvenska lika hård. Bara ett lag skall flyttas ner.

2. Blir inte allsvenskan lika hård året därpå (2008), eftersom det kommit upp fler lag från superettan än vanligt.

3. Blir säkert inte heller allsvenskan år 2009 lika besvärlig eftersom de lag som flyttades upp 2008 förmodligen håller lägre klass än normalt på grund av dräneringen av Superettan år 2007.

Eller något åt det hållet. Att man släpper upp fler lag från Superettan inför år 2008 kommer att ha betydelse flera år framåt i tiden. Så ÖSK får mer tid på sig att bygga lag, organisation och ekonomi.
Örebro Mr.Mancini
2006-10-22 15:01

90 % av nykomlingarna åker ur samma år.

Om vi inte vågar satsa så kommer vi göra det med.....

Örebro Justitiemord
2006-10-22 14:51
Vilken jädra säsong. Denna kommer man knappast glömma. Önskar redan nu man kunde spola tillbaka tiden igen. Kommer bli en jobbig vinter iår..
Sundsvall Ian
2006-10-22 14:51
Stort grattis till ÖSK och Mr Walker!! Ni skulle aldrig åkt ur och är nu tillbaka där ni hör hemma.
Hoppas göra er sällskap nästa år.
Örebro Kapsyl
2006-10-22 14:45
Olov Guterstam kommer med stor sannolikhet att ansluta till ÖSK. Han har enligt uppgift redan tidigare gett sitt klartecken förutsatt att ÖSK gick till Allsvenskan.
Örebro Ösk-Power
2006-10-22 14:36
Mittåt//

Hehe, slarv av mig! Glömde han! Han är också en viktig kugge. Kanske också en man för startelvan.

Men spelare jag inte bryr mig så mycket om är , Fredrik Samulesson, Jelecak, och Jansson, trots att man blir tårögd när man ser Jansson på Webb-tv! Tycker så här, dom som va med och förde upp ÖSK ska få vara med i truppen, men tveksamt om de kommer få speltid nästa säsong
Örebro Mittåt
2006-10-22 14:28
Ösk-Power// Hur mycket fick du för Henriksson då du sålde honom. Eller är han bara utlånad till Forward?
Örebro Paulie
2006-10-22 14:28
titta gärna på filmen jag spelade in under en sekvens av matchen!
http://www.youtube.com/watch?v=Jy7voAZ09-U
Örebro Ösk-Power
2006-10-22 14:22
Vilket lag vi skulle kunna få ihop!

Visst, nu är jag lite för optimistisk, men tänk följande

-----------------------Westman------------------
--------Lustig--Wikström-Haginge--Riddez-------
Anttonen--Nobbe-Larsen/Mambo Mumba-Näfver/Barsom
---------------Nedim-----Lundblad-------------

Bänk:
Holgersson, Walker,Wowoah,Jeffs,MaSa,Smedberg, Nuarin
Örebro Mittåt
2006-10-22 14:19
Konkurrensen om Lustig är redan så hård att honom kan vi nog redan glömma. Enligt Sundsvalls Tidning är redan Djurgården, IFK Göteborg, Rosenborg samt ytterligare ett antal svenska och utländska klubbar ute efter honom.
Örebro Matthew S
2006-10-22 14:11
Nyförvärv diskuteras ser jag.

Har själv fyra man på min högst personliga önskelista. Tre spelare jag tycker känns rimliga att kunna få hit dessutom.

1. Magnus Wikström, Gefle
2. Stefan Rodevåg, Falkenberg
3. Mikael Lustig, Sundsvall
4. Abgar Barsom, Djurgården
Mjällby Mills_
2006-10-22 14:07
Stort grattis ÖSK!!
Nu är ni tillbaka där ni hör hemma,

Dessutom så slipper vi er nästa år i Superettan ;)
Örebro Ösk-Power
2006-10-22 14:05
# Brorzan//

Okej jag köper det! Men vi behöver iaf förstärka målvaktspositionen. Om inte Hellstrlm är ett alternativ kan vi ju alltid kontakta Naurin i Falkenberg.

Ett annat namn som jag vill se i klubben, vilket beror på hans situation är Jon Lundblad! Om han inte får lira i Frankrike lär ÖSK locka.
Örebro # brorzan
2006-10-22 14:01
ÖSK-Power //

Jag håller inte med dig om Erland Hellström. Då ser jag nog hellre Thomas kvar i klubben ett år till som keeper.

I övrigt tycker jag att du har många poänger. Pozniak är för mig alltid välkommen hem!
Att få hem Mambo Mumba vore mumma! :o)
Örebro Ösk-Power
2006-10-22 13:52
Tänbara nyförvärv till AS 07

Erland Hellström= Behöver en till "keeper"

Lustig = Behöver förstärka backlinjen, och denna kille är ett stort löfte! Tycker vi har problem på Högerbacken, då jag anser att Haginge är en ren mittback. Om inte Lustig är sugen på ÖSK, tycker jag Walker skall ringa ÖSK´s bästa högerback genom tiderna, Cris Pozniak:)

Wickström= Ja, vad ska man säga? Han ska bara hem=). Riktig klasspelare.

Mambo Mumba= Larsen börjar bli lite till åren, och jag vill verkligen se Mambo i laget. Hoppas ÖIS stannar kvari AS och att Häcken ramlar ur, då är chansen större att vi får honom=)

Smedberg= Behöver vassa anfallare. Jag väljer Smedberg istället för Rodevåg, eftersom han har ratat oss ett antal ggr.

Wowoah= Har rutinen. Vart med i "hetluften". Kommer tillföra ÖSK mycket.

Guterstam= Han är jag dock tveksam till! Tror han väljer studierna, och därför stannar han kvar i BP, men man vet aldrig.

Synpunkter=) ?
Andreas_IFK
2006-10-22 13:51
Grattis till den Allsvenska platsen och lycka till!!!!
Örebro Kronblom
2006-10-22 13:43
Har varit inne på diverse SE-lags forum och värst är det hos trelleborgarna och Landskrona där ÖSK utmålas som ett flytlag,förresten vad har Trelleborgarna att reta sig på,de vann ju serien!
Örebro Mittåt
2006-10-22 13:37
Det här med Fair Play tävlingen verkar rätt komplicerat eftersom det verkar som om det finns flera tävlingar med samma namn. Så här tror jag att det ligger till.

UEFA.
UEFA har den tävling som kan ge deltagande i UEFA-cupen. Denna tävling löper under perioden 1 juni - 31 maj. För att den skall stämma överens med säsongen för de stora ligorna. Vinnaren i den tävlingen får en plats i UEFA-cupen. Dessutom lottas ytterligare två platser ut till vinnaren bland de länder som snittar minst 8 poäng över sin säsong. Dessa platser kan enligt UEFAs bestämmelser bara tillfalla lag från respektive lands högsta liga.

Solnatomtarna.
I Sverige finns det tre Fair Play tävlingar. En för vardera de två Allsvenska ligorna plus Superettan. Här tävlar man enbart om ära (och pengar). Förra året fick vinnaren i den Allsvenska tävlingen, som var Gävle, 50.000 kronor. Jag tror att vinnarna i de andra två tävlingarna får lika mycket, men detta har jag inte kunnat belägga.
Örebro Paulie
2006-10-22 13:33
ALLA ÖSK ÄLSKARE TITTAR PÅ http://www.youtube.com/watch?v=Jy7voAZ09-U
tråkigt örebro?
Örebro ÖrebroSK
2006-10-22 13:25
http://www.youtube.com/watch?v=3G5HmirXiUo&mode=related&search=

UNDERBART
Örebro DaSa
2006-10-22 13:23
Ämne: Vad får ÖSK för andr....
Är inte helt säker, men jag tror det är ca 2,5 miljoner. Vet iallafall att det är 500 000 kr mindre än Trelle och 500000 kr mer än BP. BP däremot får ju en extra hemmamatch som kommer dra in lite cash...
IFK Norrköping Peking_wille
2006-10-22 13:22
För de första GRATTIS till AS-spel, säger bara villken jävla värvning ni gjorde i Halilovic, värvningen kom ju i rätt tid för er och han va jävligt grym när vi mötte er
Elfsborg Mattias_Jonsson
2006-10-22 13:20
Paulie/ Underbart att se!!
Örebro Matthew S
2006-10-22 13:16
Det känns, bland annat av TFF:arnas snack som att vi enbart har dem att tacka för att ÖSK spelar allsvenskt 2007.

ÖSK tog näst mest poäng i serien.
ÖSK gjorde flest mål i serien.
ÖSK släppte in näst minst mål i serien.

Den enda vi har att tacka för att vi spelar i Allsvenskan 2007 är våra tränare, våra spelare och vår styrelse (perfekta nyförvärv) samt kanske även supportrarna. Inga andra. Inte ens Trelleborg.
Örebro Klas ÖSK
2006-10-22 13:15
Det är inte utan att man fortfarande känner sig lite nöjd...
Örebro Paulie
2006-10-22 13:14
jag spelade in en sekvens på matchen igår,

http://www.youtube.com/watch?v=Jy7voAZ09-U

filmades vid kubanerna
kommentarer uppskattas!
AIK kribba
2006-10-22 13:13
Grattis till den allsvenska platsen, efter många om och många besvär så tog ni er upp i alla fall. Ovisst in i det sista. Det som alla trodde ni skulle göra redan förra året gjorde ni i år. Det var klart bättre förutsättningar att gå upp i år.Konkurrensen var ju klart sämre i år jämfört med förra året då förmodade topplag som assyriska och sundsvall gjorde kalkon insatser. Landskrona som också var en stor favorit misslyckades också, om dock inte lika mycket som dom två tidigare nämda lagen.

Oavsett detta så är det naturligtvis starkt att gå upp. Stort grattis.

Tycker ni mer hör hemma i allsvenskan än BP, trots förre AIK spelaren Lagerlöf..men dom har ju fortfarande chansen...grymt sätt att förlora direktplatsen på dock..
Elfsborg Mattias_Jonsson
2006-10-22 13:13
Solstickepojken/ Sköna bilder :p
Mera sånt vill vi se här i forumet :D
Annons: