/fotboll/osk/forum/8709.aspx/fotboll/osk/forum/8709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2006-10-24 11:28
Ericson// Jäpp, man känner sig lite vilsen bland S1-lagen, lite som att vara placerad i ett kallförråd

......och när vi kommer in på "socitetslistan" på SF så ser några andra lag oss som något katten släpat in;-)
Örebro houston
2006-10-24 11:22
Ämne: Förresten hur har de....
Ingen hitt precis, lite tunn, en ny herish kuhi...
Örebro Ericson
2006-10-24 11:12
Grixx// Ps4 dessutom kommer vi bli uppflyttade till de allsvenska lagen på SvenskaFans Sverige-sida ;-)

Det ser jag fram emot!
Örebro Grixx
2006-10-24 11:08
Små marginaler och vi hade med oss fru fortuna under sista omgången.

Rättvist?....javisst!!!!!!!!!

.....men små marginaler.

Tänk på lag som Peking som harvar år efter år i S1, och hur deras fan måste lida och samtidigt troppar säkert en del av efter varje säsong som de blir kvar där nere i avgrunden.

Glädjen vi upplever nu är fantastisk skön men kan inte jämföras med den sorg och besvikelse vi kännt om vi blivet kvar i Superettan, mörkers mörker....

.....men nu är vi med igen. Vi kommer att kunna värva fler supertalanger, färdiga stjärnor och vi är med i det allsvenska elitgänget och får se härliga allsvenska matcher med "Riktiga" lag.

Ps1....och vi får storbildskärmen åter.

Ps2...och vi är "bönder" igen och blir bombarderade av skitinlägg på svartvitt när vi vunnit över storstadlagen.

Ps3...och PFO(?) kommer att löpa in på plan med Bajen.
Gefle Capone
2006-10-24 11:01
Förresten hur har det gått för Johan Pettersson denna säsong?
Örebro jappel
2006-10-24 10:53
Ämne: Backtalangen Kabba C....
väljer man att gå till gefle framför ÖSK så har man inte någon vidare koll på fotbollsvärlden!! men men, det är ju hans problem och inte vårt. ÖSK ska nog kunna besätta sitt lag ändå.
Örebro Sekt. E
2006-10-24 10:48
Först nu börjar man komma till sans efter lördagen. Iofs kan inte allt skyllas på fotbollen, utan även på den efterföljande kvällen.. Jag var hemma hos en vän långt ut på väster på kvällen ett tag och även där ute studsade ösk-ramsor mellan husväggarna när sköna supportrar var på väg in till stan.

Jäklar vad skönt att VARA tillbaka! Ser väldigt mycket fram emot att följa träningsspelare, läktarbyggen, nyförvärv, sponsringsarbetet och allt annat under vintern. För en gångs skulle är det en dans på rosor att vara ösk´are, i alla fall en liten stund till. FORZA SVARTVITT!

Tack TA!
Gefle Capone
2006-10-24 10:26
Backtalangen Kabba Ceesay, 18, är i det närmaste klar för Gefle IF.
Övergångsförhandlingar med hans nuvarande klubb återstår dock.
- En så bra spelare vill man naturligtvis ha kvar, säger Lasse Ericsson, sportchef och tränare i Brage.
Örebro Chivas
2006-10-24 10:10
ÖSK!!
Örebro Chivas
2006-10-24 10:09
Ämne: HeHe...
Vassaste må....
Ja den målskytten ska värvas till ÖSK!
Örebro Charlezzz
2006-10-24 09:41
HeHe...
Vassaste målskytten på länge... Nåt för fansen att sukta efter hemmamatcher... Det kanske även kommer fler o tittar på träningar då också.
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-10-24 09:04
Lagrell: "Skönt att ÖSK är tillbaka"
SPORT/FOTBOLL/FOTBOLL/ÖREBRO Publicerad: 2006-10-24 08:23

Förbundsbas Lars-Åke Lagrell blev symbolen för ÖSK-anhängarnas ilska när klubben sparkades ur allsvenskan på grund av sin ekonomi. Nu säger han:
- Det är skönt att ÖSK är tillbaka.

Två år efter den uppslitande kampen mot licensnämnden är ÖSK åter i den serie man sportsligt sett tillhörde 2004. Svenska Fotbollförbundets styrelse var aldrig någon part i den process som pågick. Ändå blev förbundsordförande Lars-Åke Lagrell utpekad som högste ansvarig för den nesliga degraderingen. Inte minst sedan NA publicerat svaren i en mejlväxling mellan honom och en ÖSK-anhängare som utgav sig för att vara på förbundets sida.
- Men jag har aldrig varit inblandad i ärendet, säger han.
- När en så speciell situation uppstår är jag medveten om att det lätt sprids en stämning av att det är "förbundet mot oss". Ingen vill plötsligt kännas vid att man själv ställt sig bakom de regler som ledde till det ovanliga beslutet.
Vad säger du om att ÖSK nu är tillbaka i allsvenskan?
- Det är väl skönt. Jag hade faktiskt hoppats att man skulle klara det redan första året, att det nu sker det andra känns bara bra.
Han ser det också som ett styrkebesked:
- Mot den bakgrund man åkte ur tror jag faktiskt att klubben kommer tillbaka starkare än för två år sedan. Tanken med licensnämnden är ju också att medverka till en sund ekonomi.
Är det bra att ÖSK återfinns i allsvenskan?
- Det ska väl jag egentligen inte heller värdera. Men jag kan konstatera att föreningar med långa perioder i allsvenskan alltid kommer tillbaka.
- Örebro är ett klassiskt allsvenskt lag. Med några förstärkningar ska man säkert kunna etablera sig på nytt i vår högsta serie.
Lars-Åke Lagrell berättar att han i helgen ringt upp den ideella föreningens ordförande Rose-Marie Frebran och talat in ett grattismeddelande.
- Hon var ju den drivande kraften i den här frågan för två år sedan. Den nye ordföranden har jag ännu inte lärt känna, säger han.
Är det dags att släppa diskussionen kring ÖSK:s tvångsnedflyttning?
- Den har vi släppt för länge sedan. Våra relationer med ÖSK har normaliserats.
Ingen anledning till självkritik så här efteråt?
- Nej, för den fråga vi hade att ställa oss när detta var aktuellt var om vi följt regelverket. Visst kan de inblandade utskotten göra fel, vi kanske till och med har fel regler. Men då kan vi ta det pisket på årsmötet, inte under en pågående process.

Lars-Åke Lagrell säger sedan:
- Vi brukar alltid vänta till årsmötet med att officiellt framföra våra gratulationer till de nya allsvenska klubbarna. Men jag kan göra ett undantag för dig och framföra dem redan här och nu.
Härmed var det framfört till ÖSK och dess supportrar.
Örebro rirobban
2006-10-24 08:26
Ämne: tror ni Halilovic ka....
Jag ser ingen anledning till att han inte skulle kunna bli vår stora målskytt en serie högre:) Men kanske behöver han bygga på lite muskler, han ser ganska tunn ut. Helt klart behöver vi ändå förstärkning där uppe och det finns flera alternativ. Jon Lundblad är väl tyvärr inte så lätt att få loss, annars hade han varit en drömvärvning. Jag ser gärna en stark mötande anfallare som nästa nyförvärv, vem vet jag inte just nu.
Malmö FF Eso
2006-10-24 07:07
tror ni Halilovic kan vara den store målskytten för ÖSK i allsvenskan? eller kommer någon annan överglänsa honom?
Örebro jappel
2006-10-24 00:32
Kul för Joel.
Väl värd att bli utsedd till årets spelare!
Oerhört viktig både framåt och bakåt.
Kul att det lutar åt att han stannar i ÖSK nu när vi tagit steget upp i AS där vi hör hemma igen!
Örebro Mittåt
2006-10-23 23:54
Storlöfte nobbade ÖSK

Ingenting att gråta ögonen ur sig för. Ett löfte är inte mer än ett löfte, som kan lyckas eller misslyckas. Att han gjort bra ifrån sig i Brage i div. 2 säger iofs. inte speciellt mycket.
Örebro Erki
2006-10-23 23:36
Angående Pablo Piñones-Arce så tror jag att han skulle vara en fin förstärkning för ÖSK. Killen har mycket allsvensk rutin och har gjort snygga mål i heta och tuffa stockholmsderbyn.

I år har han gjort 4 mål och 4 assist på 14 matcher, varav 9 är från start.
Helt godkänd statistik tycker jag.
Örebro Erki
2006-10-23 23:20
Gordon//

Den kommer tillbaka nästa seriematch ;-)
Jodå, jag har saknat den en hel del, särskilt hemma mot Sundsvall.
Örebro ÖrebroSK
2006-10-23 23:20
Någon som såg hur chockad Lars Larsen var när vi stormade stora hotellet? Var en riktig rolig syn haha!
Örebro Gordon
2006-10-23 23:18
Är det bara jag som saknat storbildsskärmen på arenan?
Örebro jappel
2006-10-23 23:18
Ämne: Lite allsvenska publ....
som jag förstod det var det något fel med biljetbokningssystemet som var orsaken till att ca 1000 platser aldrig blev befolkade...men det var väl ändå utsålt...så ÖSK får sina pengar i alla fall, och så får vi ca 10 000 000 extra att leka med till nästa år. Rock 'n roll
Örebro jappel
2006-10-23 23:15
Ämne: Ämne: Ämne....
Det tar jag igen när jag är med på plats då ÖSK säkrar SM-guldet 2008 :-)
Örebro Erki
2006-10-23 23:15
Lite allsvenska publiksiffror från senaste omgången:
HBK - AIK 5 685
MFF - GIF 7 493
HIF - ÖIS 10 927
GAIS - ÖIF 4 174
DIF - BKH 6 521
IFK - KFF 5 213
HAM - IFE 10 281

att jämföra med ÖSK - AFF som lockade 8 130 åskådare, vilket jag såg som en jättebesvikelse.
Alltså lyckades bara de båda HIF-lagen locka mer publik än ÖSK trots att IFK Göteborg, Malmö och Djurgården hade hemmamatcher!
Örebro go_osk
2006-10-23 23:11
Ämne: Ämne: Ämne....
Det förstår jag. Du missade ju tyvärr såväl matchen som firandet med spelarna efter. Jag kommer aldrig att glömma stormningen av Stora Hotellet och Patrick Walkers tacktal. Nu har du i alla fall fått ett litet smakprov på vad det egentligen var som du missade:-)
Örebro jappel
2006-10-23 23:03
Ämne: Ämne: go_osk/....
Strålande...jag är ruskigt avundsjuk!!!! på att du var på plats alltså, tröjan var väl bara en kul bonus an tar jag :-)
Örebro sekt b
2006-10-23 22:58
det finns en bra spelare i myglunda if (div 15)
Lars-åke Tallinger-olsen!
konstig dialekt, tycker inte om att snacka i mobil och sticker så fort han kan!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-23 22:52
Missade chatten med Walker ;(

Några godbitar:
"Ingvar: Haliovic var ett riktigt kap. Blir han kvar i Ösk?

Svar: Yes!"

"Lars: Kommer Ösk satsa lika offensivt i Allsvenskan?

Svar: Vi ska fortsätta bygga vårt spel. Det innebär att förbättra både vårt försvars- och anfallsspel. Det gäller även i allsvenskan."

Örebro go_osk
2006-10-23 22:47
Ämne: go_osk//
var du på ....
Jajamensan..och nu är man dessutom ägare av FreSas tröja:-)
Örebro jappel
2006-10-23 22:44
go_osk//
var du på plats i lördags??
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-23 22:40
Rickard Rickardsson var definitivt mycket bra då Larsen gjorde drömmål och Nobbe avlossade en riktig jävla kanon..

Problemet är att han inte fått spela i år! Hur mycket har det påverkat honom?

En annan målvakt jag skulle kunna tänka mig se i ÖSK är Abbas Hassan från Elfsborg, han lär väl inte peta Wiland?
Annons: