/fotboll/osk/forum/8702.aspx/fotboll/osk/forum/8702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-10-26 11:45
Ämne: E-A // Det är väl is....läs inlägget igen och svara sen på om du är rättvis mot mig.. eller förresten jag citerar mig själv åt dig..

"jag känner som sagt inte han personligen och jag har ingen aning om hur han funkar privat som person"

"har bara hört (---OBS!) att han är väldigt bestämd i sina åsikter, minst sagt (villket mycket väl kan vara bra ibland)."

"men ibland (---OBS 2!) tycker jag att man, som chef eller ledare, måste kunna vika sig och lyssna lite på andra människor också!"

jag skrev precis som du, fast jag kortade ner det lite.. sen undrar jag vad det är som är orättvist med att jag skriver vad jag hört om "hurdan Walker är som chef utan att aldrig ens haft han som chef". jag skriver ju inte hur han ÄR (fakta) utan vad jag HÖRT (inte fakta utan hörsägen, dock trovärdig enligt mig)..

detta är dessutom nått som inte bara påverkar mig eller Patrick Walker eller resterande supporters. hans arbete och sättet han utför det på påverkar hela regionen, näringslivet, sponsorer och stora delar av fotbollssverige, så vad är det som är fel i att rikta kritik mot en såpass offentlig person? tror du inte han klarar av att ta det?

jag kan garantera dig att jag kan säga det jag "har hört" direkt till han personligen om jag får chansen. och på det sättet jag skulle lägga fram det har jag ingen som helst anledning att tro att han skulle känna sig kränkt eller påhoppad eller liknande. ingen är perfekt, inte ens MR Walker..
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-26 11:40
Eller "Dragomir"...
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-26 11:38
Ämne: Tänk om... Mark S ti....
Dragan hette han väl.... Okuka...
Örebro Kerberos
2006-10-26 11:32
E-A // Det är väl isåfall en tolkningsfråga om vad som är bra eller inte, att vara bestämd och ha en tydlig åsikt kan vara väldigt positivt i en chefsbefattning, alla vet vad som gäller och åt vilket håll man ska jobba åt. Medans en chef som svajar aldeles för mycket kan anses som för slapp i sitt ledarskap att det inte blir någon ordning och reda och ett luddigt mål där medarbetarna jobbar åt flera olika håll.

Vissa medarbetare gillar den ena typen medans andra gillar den andra typen mer.

Så jag tycker du är ganska orättvis när du sitter här och skriver det du hört om hurdan Walker är som chef utan att aldrig ens haft han som chef.
Örebro Arx
2006-10-26 11:31
Tänk om... Mark S tillbaka i ÖSK. Minns den legendariska förstalaguppställningen med Mark Langballe och Johnny Okuka...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-26 11:19
Tror ni de flyttar upp Juhlin till assisterande och tar in en ny tränare till Ungdom?
Örebro E-A
2006-10-26 11:14
Ämne: Jag tror att det är ....självklart är det så. och eftersom jag kommit med en del kritik mot Walker känner jag mig lite manad att svara.. jag känner som sagt inte han personligen och jag har ingen aning om hur han funkar privat som person, det bryr jag mig heller inte så speciellt mycket om. har bara hört att han är väldigt bestämd i sina åsikter, minst sagt (villket mycket väl kan vara bra ibland). men ibland tycker jag att man, som chef eller ledare, måste kunna vika sig och lyssna lite på andra människor också!

Matthew S//
ingen sitter och försöker skapa intriger här, åtminstonde inte jag.. vad är det som är så konstigt med att man spekulerar i vad anledningen till att han slutar kan vara? är han inte en offentlig person när han är andretränare i ÖSK? alla kan ju inte va så välinformerade som du.. tyck vad du vill så tycker jag vad jag vill..
Örebro Arx
2006-10-26 09:26
Sekt.E//
Du har så rätt. Och det är bland annat det som ligger bakom Elfsborgs succé i år. Magnus Haglund är en hårding, vilket gav konflikter i början (spelarna var vana vid andra tränartyper), men som ju som alla ser ger hyfsade resultat just nu.
Örebro Mittåt
2006-10-26 09:26
Sekt E// Ja, den vanliga träningstiden.
Örebro Mittåt
2006-10-26 09:25
Ett tänkbart namn som assisterande tränare skulle väl kunna vara Mark Selmer. Han hette en gång i tiden Langballe i efternamn och har representerat ÖSK.

Efter sin aktiva tid som spelare har han hållit till på andra sidan bergen och lyckats bra med både Strömtorp och KB Karlskoga. Den senare klubben tog han från fyran till tvåan på två år.

Frågan är givetvis om rollen som assisterande är tillräckligt lockande, om man har möjligheten att få bli den som bestämmer i en annan klubb. Han har för övrigt nämnts som en kandidat till posten efter Tony i Degerfors, men frågan är om han har tillräckligt med erfarenhet för att ta huvudansvaret för en klubb i Superettan. Tränarskapet i Forward vore kanske en annat jobb han skulle kunna ta.

Men att komma in som assisterande i ett Allsvenskt lag är nog inte heller så dumt för en tränare som har aspirationer på en karriär.
Örebro Sekt. E
2006-10-26 09:24
Är det 14,30 som internmatchen är på behrn?
Örebro Chivas
2006-10-26 09:15
ÖSK!!
Örebro Matthew S
2006-10-26 09:05
E-A//Du kanske kan läsa Urban Hammar i dagens NA för att få ett svar på varför han väljer att sluta. Jag visste att det varit klart länge att han skulle sluta och att det inte var något groll med Walker som låg bakom hans beslut. Tycker det är stynd och skam att du sitter och försöka skapa intriger då mycket folk (även journalister) läser på detta forumet.

Mina sista meningar var onödiga. Tog bort dem.
Örebro Sekt. E
2006-10-26 09:03
Jag tror att det är skitsvårt för ett elitlag att få alla spelare att tycka bra om tränaren. Se själva på era jobb, där älskar säkert inte alla chefen. För övrigt anser jag att Mambo Mumba ska hem till oss igen.
Örebro Arx
2006-10-26 08:52
Kul att ÖSK ska möte BP. En fin gest att ställa upp som bra sparring inför ett möte som mycket väl kan bli mot Lagrells pojkar. Spännande...
Örebro E-A
2006-10-26 08:17
Ämne: E-A// Jag känner Urb....ja visst är det skit att det finns ett forum där alla kan ventilera sina egna åsikter och även ibland vad man inte vet utan vad man tror.. om du läser mitt inlägg igen ser du säkert att det jag skrev inte direkt va grävande journalistik, utan ja skrev bara ner mina egna tankar. jag är INTE personlig vän med varken Walker eller Hammar men eftersom det inte stod nån specifik anledning tog jag för givet att det handlade om nått liknande. men du som är så jävla bra polare med Hammar kanske kunde ge oss lite ljus i det hela istället för att klaga på en person, vars inlägg ingen alls tvingar dig å läsa!
Örebro bandoo
2006-10-26 08:08
Ämne: Någon som kan summer....Höstmötet innehöll inga större nyheter men lite information gavs ut, vilket säkerligen kommer generera någon slags rapport på officiella sidan skulle jag tro?

- Information och tankar från Örebroporten ang färdigställandet av arenan

- Målsättning för ÖSK vilket bestod av att vara ett etablerat lag i allsvenskan 2008. 2012 top4. 2015 sm-guld och europacupspel, styrelsen såg dock inga större hinder att det skulle inträffa tidigare än så.

- Intervjuer med Walker,Wärlegård,Juhlin

- Avtackning av Kapten Blod och Hammar

Vad gäller nyförvärv så sades inget annat än vad som återfinns i medierna den sista tiden. Arbetet fortsätter med scoutning och samt med de provspelande killarna.
Örebro rirobban
2006-10-26 06:38
Ämne: ÖSK har säkert ingen....Jag ser helst att Öster tar den allsvenska kvalplatsen och slår ut Brommapojkarna i kvalet. Dels för att två Göteborgsklubbar försvinner från Allsvenskan och också för att vi sipper ett Stockholmslag till! Det skulle med andra ord vara en lite mer spridning på lagen runt om i Sverige...
Örebro jappel
2006-10-25 23:51
Ämne: ÖSK har säkert ingen....
Oavsett vilket, så är det bra att ja bra kontakter med plantskolan i Brommas utkanter.
Örebro Mittåt
2006-10-25 23:50
ÖSK har säkert ingenting emot att se också BP i Allsvenskan och hjälper därför dem att vässa formen. Eller så är det en "delbetalning" för Guterstam.
Örebro jappel
2006-10-25 23:32
Mittåt //
Tänkte faktiskt nästa föreslå det åt BP och ÖSK, men dom lyckades visst komma på att det är en bra lösning aldeles av sig själva :-)
Örebro Mittåt
2006-10-25 23:31
Kul med en match till mot BP om den blir av. Det kommer nog att vara en hel del prestige i den matchen.
Örebro Mittåt
2006-10-25 23:24
Planering A-truppen (BPs hemsida)
Inför kvalet till Allsvenskan börjar planeringen ta form. Följande är klart:

Torsdag 2 november 18.00 (prel) Behrn Arena
Träningsmatch mot Örebro
Örebro jappel
2006-10-25 23:08
Någon som kan summera vad som sades och gjordes på årsmötet idag?
Några smaskiga detaljer?? insideinfo om nyförvärv?? :-)
Örebro Hedman
2006-10-25 21:53
Axén! han var ju feg som inte tog Forward, trodde faktiskt han vill nåt med sin tränar karriär. P.Ståhl är bara att glömma, som Mitt¨åt skriver, spåren förskräcker. Jag har själv haft han.....huu
Örebro kubanen_90
2006-10-25 21:24
Jag vill ha Anders Karlsson som assistent.
Örebro Erki
2006-10-25 21:15
Såg nyss på text-tv att en viss Brekkan hade kvitterat för Sirius mot Väsby i 80 minuten. 1-1 slutade också matchen.

edit: Jepp, han hette Einar i förnamn. Jag kollade upp det ;-)
Örebro The Ghoooooost
2006-10-25 21:05
Idag spikades ÖSK tröjan upp på kontoret igen. Den har legat i malpåse i ett år.

Jag lovade arbetskamraterna att ta ner den om ÖSK åkte ur allsvenskan. Eftersom jag sedan lovade att elda upp den om de inte gick upp 1:a säsongen så känns det bra att idag ha den på väggen.

HÄÄÄÄÄÄRLIGT ÖSK !
Örebro Mittåt
2006-10-25 20:08
Peder Ståhls meritlista är väl inte direkt imponerande. För två år sedan lämnade han City Eskilstuna under oklara förhållanden och i år ville inte Forward ha något mer med honom att göra. Trots att man inte ens hade ordnat fram någon ny tränare. Spåren förskräcker som det brukar heta.

Dessutom tror jag inte att Peder som varit förstatränare ett bra tag skulle vara villig att underordna sig någon annan, typ Patrick Walker som nog själv vet vad han vill göra och hur det skall göras.
Örebro Robben 82
2006-10-25 19:54
Kanske Tommy Ståhl:)
Annons: