/fotboll/osk/forum/8701.aspx/fotboll/osk/forum/8701.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro K8
2006-10-25 10:42
Mackan //

Okey, får skicka ett mail då. Vore dock trevligt att se hela stan gå runt i t-shirts som det står "Vi är tillbaka!" (eller nåt dyl) på. Skulle kunna säljas på mötet ikväll till exempel.
Örebro Mackan
2006-10-25 10:40
Är det någon som vet hur man går till väga (om det går över huvud taget) för att spara ned NA:s underbara webbklipp från firandet?

K8//

Allsvenskan 2007 T-Shirt finnas att köpa. Men ett mail till kansliet (fotboll@orebro-sk.se) för en beställning måste göras först. Kanske inte det du hade i åtanke dock?
Örebro K8
2006-10-25 10:31
Vet någon om det kommer säljas några "Vi är tillbaka t-shirts" eller andra prylar snart? Joth kanske har koll?
Örebro Chivas
2006-10-25 10:31
ÖSK!!
Örebro E-A
2006-10-25 10:10
en ny groda från tomteförbundet?

"- Nu får Riksidrottsnämnden titta på det här och det tycker jag är bra, säger Lagrell som dock inte är orolig att Rin river upp TU:s och förbundsstyrelsens dom."

hur fan kan Lagr*** uttala sig om detta innan? vad Lagrell menar är att eftersom Sune Hellströmer inte hade rösträtt vid bedömningen av fallet Hammarby är hans uttalande irrelevant.. helt fel anser jag.. ja menar vem påverkas inte av vad ens chef säger? omedvetet eller ej. det är en klantigt samt väldigt onödigt uttalande då det skapar osäkerhet.. -om chefen anser att det inte kommit fram några nya uppgifter så gör väl jag det med då.. typ.. även om han kanske inte påverkade domen på så sätt att den skulle sett annulunda ut så kan man ju även fråga sig varför han överhuvudtaget ska ha insyn i detta när han uppenbarligen inte har nått med det att göra? om jag nu skulle va advokat betyder väl inte det att jag har rät att gå igenom förundersökningen io vartenda fall i hela Sverige p.g.a. detta.. fan va sur jag blir på dessa idioter! AVGÅ!!!
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 10:09
....och om man förlänger säsongen i andra änden, dvs spelar november ut, så kan vi faktiskt, som Danmark, gå över till höst-vår-serie. Eftersom hela fotbolls-arbetsmarknaden "EU-harmoniserats", med rikliga klubbyten även i Sverige under sommaren, så skulle det nog vara bättre..
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 09:37
Tycker f ö att det är helt riktigt att utöka allsvenskan till 16 lag. Fler tävlingsmatcher är helt riktigt! Samtidigt bör man jobba för att starta serien i mars (runt 10-15/3). Dels för att förkorta "världens längsta försäsong" och dels för att sätta press på lagen att skaffa tillgång till spelbara planer ( = konstgräs?) under våren...
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 09:31
Mittåt//
Lite konstigt att man inte föreslår att lag 13 i allsvenskan får kvala mot lag 4 i superettan. Det lagda förslaget kan ju riskera att hela bottenstriden dör på ett tidigt stadium, dvs om ett lag blir ett Billingsfors... Med kval för lag 13 hålls då spänningen förhoppningsvis kvar längre + gör superettan roligare med fyra lag som har chansen...
Örebro joth
2006-10-25 08:31
Ville bara passa på att påminna om medlemsmötet ikväll på Conventum. Mer info i länken.
Örebro E-A
2006-10-25 04:13
Ämne: Per Persson//

Fin....
träffa Nordback på Babar idag. han sa att han nästan va hundra på att han stannar, kunde dock inte lova nått så bollen ligger antagligen hos ÖSK.. alltså det är nog ganska beroende på vad dom lägger fram för kontrakt..

Riddez verkade ju helt hundra på att han stannar och Anttonen är jag rätt säker på att han kommer gå vidare. vad gäller Nurme så är det väl bara å vänta å se, har ingen aning om vad som händer där..

förresten Weggen va också med ute, jävligt skön snubbe det där..
Örebro Matthew S
2006-10-25 01:46
Avgå Lagrell// Håller med dig helt. Riddez vore en suverän kapten om han blir kvar.
Örebro kubanen_90
2006-10-25 00:59
Mittåt//
Jag tror inte att BP blir så bra nästa år. Det här var deras lyckoår.
Örebro Mittåt
2006-10-25 00:10
En sådan "tur" att ÖSK gick upp redan i år. För nästa år kommer säkert en hel del lag i Superettan att satsa hårt på att bygga sina lag eftersom det kommer att finnas tre platser tillgängliga för uppflyttning till Allsvenskan.

Lag som känner att känna sig kallade blir definitivt de två lag som går ner efter årets allsvenska, IFK Norrköping, Landskrona BoIS, GIffarna (om de har råd) samt BP. Sex starka lag som slåss om tre platser blir tuftt. I Allsvenkan däremot gäller det i första hand att undvika en plats.
Örebro Mittåt
2006-10-24 23:59
Ännu ett steg mot 16 lag
Publicerad: 24. Oktober 2006 19:25

Svenska Fotbollförbundets styrelse beslutade på tisdagen att föreslå en utökning av allsvenskan till 16 lag 2008. Förslaget läggs fram vid representantskapsmötet, fotbollens riksdag, i Uppsala den 9 december.

Frågan har varit under utredning och styrelsen upplever att det finns en bred majoritet för utökningen, skriver svenskfotboll.se.

Förslaget innebär att ett lag flyttas ner från allsvenskan till Superettan nästa år, medan de tre bäst placerade lagen i superettan flyttas upp.

Från 2008 och framåt föreslås att lag 15 och 16 i Allsvenskan flyttas ner medan lag 14 får kvala mot trean i superettan.
Örebro Mittåt
2006-10-24 23:34
Nästa års kapten blir Magnus Samuelsson om han kommer tillbaka i speldugligt skick.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-24 23:30
Per Persson//

Finns ju många spelare skulle kunna ta över ansvaret, Nobbe är väl den som förmodligen kommer bli kapten om han stannar. Annars kan jag tänka mig Riddez eller Haginge även om han är ung...
Örebro 1981
2006-10-24 23:29
Sitter och spelar FM2007... Tänkte bara säga att jag gjorde ett storartat kap genom att köpa hem Chris Pozniak från Haugesund :D
Örebro Per Persson
2006-10-24 23:23
Att Kapten Blod slutar är ju helt klart. Vem skall bli ny Kapten ? Larsen eller Nordback är mina kandidater.
Örebro jappel
2006-10-24 23:20
Ämne: Mittåt//

Då är de....
Det skrivar jag på för..kom hem Jon!
Örebro Per Persson
2006-10-24 23:17
Mittåt//

Då är det förhoppningsvis bara att vänta in Jon ;)
Örebro Per Persson
2006-10-24 23:16
go_osk//

Då kanske en forwardsplats ska hållas öppen. Om ingen vill köpa JP, har svårt att se JP hålla i AS.
Örebro Mittåt
2006-10-24 23:14
Jon skrev ett kontrakt på en och en halv säsong. Dvs. hans spelar i Frankrike fram till maj månad eller så.
Örebro go_osk
2006-10-24 23:13
Ämne: jappel//

Minns du....
Jon har kontrakt över den här säsongen. Så förhoppningsvis får vi se ett kärt återseende i sommar:-)
Örebro Mittåt
2006-10-24 23:13
Ämne: Ämne: go_osk/....
Jo, men då har man problemet med vad man skall göra med spelarna som är äldre än 21. Om man inte gör så att det finns möjlighet att spela med ett antal överåriga.

Det kommer i allmänhet att finnas spelare som man vill matcha. De som suttit på bänken i den senaste allsvenska matchen och behöver matchträning. Samt till exempel spelare som är på väg tillbaka efter en skada. De måste också få spelmöjligheter.

Så när jag tänkt efter ett tag till så är nog en U21-allsvenska inte ett så bra förslag. Bättre att släppa in reservlagen i seriesystemet.

Anledningen till att man inte vill tänka i de banorna är kanske att det skulle ta väldigt lång tid innan klubbarna fick upp sina lag till en nivå där det känns meningsfullt om man var tvungen att starta från den lägsta serienivån. Det är väl bara ÖSK och Hammarby som har talanglag som kan starta från en rimlig nivå.
Örebro Per Persson
2006-10-24 23:11
jappel//

Minns du hur långt kontrakt Jon har ? Han sa att lönen var ungefär som en medellön i AS, så vi kanske kan hoppas på att han har hemlängtan ;) Håller han för AS ?
Örebro jappel
2006-10-24 23:07
Ämne: Jon fanns med ikväll....
verkar som att Reims vann och därmed kvalificerade sig för nästa runda...kul för dom..och jon
Örebro go_osk
2006-10-24 23:04
Ämne: go_osk//

Läste pr....
På det sättet kan man ju givetvis också se på saken. Men jag tror nog ändå att de skulle gynna de unga spelarna som inte riktigt platsar i ÖSK som t.ex. Moses Reed, James Frempong och Kevin Walker, och det gäller det samma med bänknötarna i ÖSK Ungdom.

Sen påverkar förstås antalet matcher. Om det inte blir fler matcher än i utvecklingsserien så är det nog ingen omöjlighet för spelarna i ÖSK Ungdom att delta lite då och då. Med andra ord precis som det har fungerat i utvecklingsserien, med undantag av att spelarna får vara max 21 år.
Örebro GT
2006-10-24 22:58
Värt att nämna igen:
Kapten Blod blev även etta på TV4 sportens "Kanon" i söndags kväll.
Örebro Mittåt
2006-10-24 22:56
Jag tror att det skulle vara en bättre lösning för svensk fotboll om man tillät reserv/U-lag att delta i det nationella seriespelet. Som det till exempel fungerar i Spanien. Och i Tyskland är det väl så att proffsföreningarna även har ett så kallat amatörlag som spelar nationellt.

Jag har svårt att tänka mig en U21-allsvenska redan till år 2007. De allra flesta klubbarna saknar nog spelarmaterial för det. För att hålla i gång ett lag på denna nivå krävs det nog en trupp på 20 spelare.

För ÖSKs del tror jag att det skulle vara intressant. Som det är idag så är hoppet från talangtrupp till A-trupp för stort. De spelare som tas upp som lärlingar tappar i princip alla matchmöjligheter. I år har man iofs. kunnat spela reservlagsmatcher, men det är trots allt inte samma sak som riktiga tävlingsmatcher mot riktiga lag.
Örebro GT
2006-10-24 22:53
Snacka om att Tallinger gjorde bort sig inför hela Sverige när han stängde av mobilen när NA-sporten ringde...

Underbart !

Hoppas han är lika bitter som mina degen-kollegor på jobbet är... :-)
Annons: