/fotboll/osk/forum/8696.aspx/fotboll/osk/forum/8696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2006-11-05 11:54
Ämne: Problemet med att lo....Avgå..//Talanger som spela i samma serie som ÖSK U borde kunna lockas över om dom är intresserade av ÖSK.
Värre är det om deras lag spelar i en högre division och dom inte direkt går in och i A-truppen (ala Forward, kan bli fler sästa år). Kanske träning med ÖSK några dagar i veckan och spel i Forward kan vara en lösning.
Det viktiga tror jag är att talangerna känner att i ÖSK får jag chansen även i A-laget. Det måste ÖSK visa med handling. Här är Norling i AIK ett föredömme.
Kanske JP, Moses, James skulle fått fler chanser, inte från start men på bänken och in dom sista 20 min.
Att sedan Thomas var värd ett fyra års kontrakt i stället för pension kan vi se som ett undantag.
Örebro The Ghoooooost
2006-11-05 11:42
Va faan skall vi satsa på talangerna för ?

Övertala Thomas A, Fredrik Jansson, Larsen, Nordback, M.Samuelsson och Anntonen att köra ett tag till. Det främjar ju utvecklingen .......

Nej ut med moraset och in med framtiden. Yunnus Ismail, Nedim Halilovic, Johan Pettersson, Stefan Rodevåg och Sebastian Henriksson. Ett gäng anfallare som håller i allsvenskan.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-05 10:13
Problemet med att locka talanger till ÖSK är att ungdom spelar i division 3, jag förstår om Karlslund inte vill släppa sina spelare till oss då de spelar i samma division. Sedan kanske spelarna inte heller vill komma över pga divisionen, men jag tror att ÖSK Ungdom är ett bättre lag att utvecklas i än t ex Karlslund, Rynninge. De träningar jag följt (väldigt få) har helt klart sett lovande ut, dessutom är chansen ganska stor att man får ett lärlingskontrakt om man gör bra ifrån sig!

Forward har många lovande spelare, problemet är hur ÖSK ska handskas med dem. Att gå från division 1 till division är ett stort steg bakåt, men det är också ett enormt steg från division 1 till allsvenskan! Hur ska man göra? Kan man köpa talangerna men kanske låna ut dem till forward i ett år samtidigt som de tränar med ÖSK ett par gånger i veckan?
Örebro Aspen
2006-11-05 10:04
Ämne: Aspen//Just nu kan v....
Joth//Tror vi saknar något som t ex AIK har fått med Norling inträde. Nu kan inte ÖSK bli en AIK kopia men att intressera dom flesta talanger i länet och närområdet vore en bra målsättning tycker jag. Återkommer om detta.
Örebro joth
2006-11-05 09:18
Aspen//Just nu kan vi väl inte annat än att locka med den organisation vi har och den positiva anda som finns.
I framtiden hoppas jag att vi kan locka med ett fotbollsgymnasie på Bygärdet. Det borde även kompleteras med att vissa högskole och rena yrkesutbildningar förläggs på samma plats.

Vi måste även förbättra sammarbete med klubbarna i länet så att en övergång från dessa till ÖSK blir naturligt.

Sen är det även viktigt att vi ser till att barn och ungdomar är ÖSKare från början och inte något annat...

Det enda sättet vi kan konkurera i framtiden är att visa att vi ser till allt runt fotbollen.
Örebro Chivas
2006-11-05 09:05
ÖSK!!
Örebro Aspen
2006-11-05 09:01
Ämne: Jag är håller med Ku....
Inte för jag förespråkar en värvning av Mambo Mumba men att han skulle vara en förstärkning till mittfältet kan t.o.m en blind se.
Tycker vi ska satsa på unga talangfulla anfallare i stället.

Hur tycker Du ÖSK ska locka till sig spelare från länets P16 lag som vann Canal+ cupen? Det måste vara viktigt att lyckas med för ÖSK.
Örebro joth
2006-11-05 07:35
Sportklubben.net är nu uppe igen. Dock i en nerbantad version som växer under vintern...
Örebro joth
2006-11-05 06:27
Jag är håller med Kubanen_90, Jon Lundblad är inte en förstärkning om han kommer till ÖSK och det är inte Mambo Mumba heller... då fortsätter jag hellre med de mittfältare vi har i truppen nu.
Örebro rirobban
2006-11-05 03:45
Ämne: Sersant//
Visst Jo....
Han gjorde 11 mål på 15 matcher när han kom tillbaka från sin skada (se länk). ÖSK var även då i usel form vilket de hade varit hela året. Vändningen kom mot BP borta med Lundblad i spetsen. Därför ser jag stora likheter mellan Lundblad och Halilovic och skulle gärna se båda två i den svartvita dressen:)
Örebro kubanen_90
2006-11-05 03:32
Sersant//
Visst Jon gjorde många mål 11 på 18 matcher? Men Nedim har gjort 7 på 8 matcher. Det är skillnad. Sen så var ÖSK i usel form när vår frälsare kom.
Örebro Sersant
2006-11-05 02:48
Kubanen_90:
Jon gjorde de Nedim gjorde iår fast Jon hade för tufft utgångsläge tyvär :(

Avgå Lagrell!:
Tror inte att det handlar om Wikström då Allsvenskan inte är slut än så lär det inte vara klart än ÖSK har nog inte ens gått in i förhandling än.
Örebro kubanen_90
2006-11-05 01:58
Jag vet inte riktigt om Jon håller i As. Han går säkert in i ÖSK men är ingen som höjer laget som Nedim.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-05 01:41
rirobban//

Tror inte att Jon är sugen på att komma tillbaka redan nu, tyvärr...

Tror inte att ÖSK har gjort klart med någon etablerad spelare redan till måndag, det skulle väl vara Wikström i sådana fall då Rodevåg är på provspel i Norge för tillfället?
Örebro rirobban
2006-11-05 01:21
Jag läste nyss att Jons kontrakt för den franska klubben gäller/gällde i ett och ett halft år. Med andra ord går det snart ut och kanske har ÖSK genom detta kunna knyta honom till sig. Jag håller i alla fall alla tummar för att Jon och Rodevåg kommer till klubben:)
Örebro rirobban
2006-11-05 01:17
Ämne: Enligt Kuban Max på ....
Jag tippar att det är Jon Lundblad;)
Men antagligen är det Rodevåg som kommit ut med något till ÖSK som vi i allmänheten inte vet om:) Kul i alla fall att klubben redan nu letar nyförvärv istället för att vänta till en vecka innan den allsvenska premiären....
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-05 00:35
go_osk//

Svårt att säga hur Lovén skulle klara sig, det är ett extremt stort steg från dvision 3 till allsvenskan! Tror han kan få problem med tempot, men med en ordentlig försäsong i benen kan han utvecklas mycket...

Vilka tror ni flyttas upp från ungdom? Själv tror jag bara på Lovén, kanske någon mer om Anttonen väljer att flytta.
Örebro go_osk
2006-11-05 00:20
Jag hoppas att ÖSK kan locka till sig någon av dessa. Dixon känns dock mest intressant (se länk).
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2006-11-05 00:17
Luddee // Nästa Dokument Västra Stå kommer på måndag, jag var på Berhn Arena i torsdags och det hade inte hänt så mycket på just Västra som jag bevakar, men som JoTh påpekar så finns det ju lite information på officiella, även om det är mer för hela arenan.
Troligtvis kommer det gå lite segt de närmaste dagarna / veckorna, eller det kommer i alla fall se så ut, men när väl prefab-segmenten kommer så lär det bli dagliga uppdateringar, för då kommer det gå undan!
Örebro Erki
2006-11-05 00:11
Enligt Kuban Max på Kubanernas forum har ÖSK något STORT på gång på värvningsfronten. Vad det gäller ska vi tydligen få se när vi läser tidningen på måndag ;-)
Örebro Erki
2006-11-05 00:04
Ämne: Det skulle vara rikt....
Då kan vi dela ut en lapp med texten till Lagrell-ramsan till alla på vallen, även Bajensupportrarna, och sjunga den vid inmarsch.
Under tiden håller alla på norra läktaren upp mosaik-ark som formerar texten "avgå Lagrell!"
;-) ;-) ;-)
Örebro go_osk
2006-11-05 00:03
Här nedan kommer mina tankar om spelartruppen:

Vad tror ni om Zebastian Lovéns förutsättningar att kunna etablera sig i ÖSK på riktigt till nästa säsong? Är det bara jag som mins hur Patrik Haginge gick från klarhet till klarhet under sin debutsäsong?

För tillfället tycker jag att det ser väldigt tunt ut i backlinjen. Med undantag av vänsterbacksplatsen där konkurrensen ser hårdare ut än någonsin. Om vi däremot skulle lyckas värva Magnus Wikström så skulle jag känna mig relativt trygg med mittlåset.

Högerbacksplatsen är väl egentligen den som oroar mig mest. Fredrik Samuelsson imponerade inte nämnvärt under den gångna säsongen. Och bakom honom finns det inte mycket att ta på om Walker inte väljer att satsa på Hagge där förstås. En värvning i form av Mikael Lustig hade suttit som en smäck, men det finns det som sagt tyvärr inte mycket som tyder på att det blir av. Frågan är om Joakim Green är mogen att ta steget upp från Ungdom. Då främst för att ge lite fler alternativ att laborera med. Niklas Lönnqvist verkar ju hur som helst inte vara mogen för att konkurrera om högerbacksplatsen fullt ut än.

På mittfältet är jag tyvärr säker på att vi måste förstärka med något etablerat namn. Då tänker jag främst på innermittfältet där bara Nordback (tveksamt om han stannar) och Larsen har rutin från allsvensktspel. Visserligen tror och hoppas jag på att Robert Walker kan ta några ytterliggare steg i rätt riktning under vinterträningen, och därmed utmana om en plats i startelvan på riktigt. Alternativet finns givetvis också att flytta ner Henriksson på mittfältet om nyförvärven skulle utebli.

På anfallssidan känns det enligt mig mest ovisst. Mycket beroende på hur det går med Ismails uppehållstillstånd och på vilken position Walker fräst tänker använda honom. Det samma gäller med Sebastian Henriksson och vart man ska spela honom för att få ut så mycket som möjligt. Kort och gott kan man väl säga att vi har två renodlade forwards i dagens trupp i form av JP och Nedim.

Rodevåg och Guterstam i all ära, men personligen hoppas jag på att ÖSK kan knyta till sig Sundsvalls anfallare Mikael Dahlberg. Trots att han är benägen att dra på sig onödiga kort så har han ändå bevisat att han håller på en allsvensk nivå. Samtidigt som han fortfarande har åldern till godo, vilket inte direkt missgynnar honom.

För övrigt underbart att Riddez har förlängt!
Örebro kubanen_90
2006-11-04 23:22
Det skulle vara riktigt roligt att möta bajen i premiären så kan vi ha ett gemensamnt tifo mot Svff och köra växelramsor om Lagrell! :D
Örebro Erki
2006-11-04 23:07
Han skickade ner oss från Allsvenskan vårt hem!
Den småländske jäveln nu ska han få igen!
shalalalalalalalalalalala
Lagrell kan dra åt helvete för vi har kommit hem!
Örebro Gordon
2006-11-04 22:57
FORZA, Saywee
AIK Saywee
2006-11-04 22:29
Föresten ...
... FORZA ÖSK!!!
AIK Saywee
2006-11-04 22:28
Jag blir nervös, när jag misstänker att SvFF lägger sig i politiken. "Missbruk" från "färgade fans" och tabellfiffel från några få i "SvFFklubben" som styr och ställer i svensk fotboll. Vi om några vet väl att det är skillnad på lag och lag, även om det nu i efterhand försöks ställas till rätta, nej, fega kräk är inget som faller mig i smaken!

Våld, rasism och annat elände skall bekämpas ...
... och de som utövar detta skall straffas, INGA ANDRA!!!!
Örebro orebrosk_
2006-11-04 22:06
DaSa // jag tror inte att "the Walkers" kommer att vara bra nog för att ta hem ett guld. Jag har tyvärr inga förslag på andra spelare som kan ta deras platser... Men övriga elvan ser bra ut !! =D

Låt inga solna-tattare vara glada imorrn hejja elfsborg!
Örebro Erki
2006-11-04 20:23
Fan Nyström, du har ju talang ;-)
Snart tar du väl över som krönikör på NA :-)
Örebro Fotboll 24-7
2006-11-04 20:06
Om Häcken åker ur då borde vi "hämta hem" Mambo Mumba =)
Annons: