/fotboll/osk/forum/8694.aspx/fotboll/osk/forum/8694.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2006-11-28 12:06
Samir Saric. Jag är skeptisk. 3 mål i superettan på 9 matcher suger. Oavsett om det är Umeå det handlar om. Mendes pytsade 10 i Degen på inte så många fler matcher och han har ju som bekant svårt i allsvenskan. Sikta på beprövade anfallare istället. Hur dyr är Sheptim Hasani t ex?
Örebro Matthew S
2006-11-28 11:39
Från Umeås hemsida:

Tisdag kväll landade Samir i Umeå.
Onsdag gjorde han sin första träning.
- Kände att vi måste vinna idag. Örebro var ett bra lag att möta och dom förtjänar att ligga i topp, berättar Samir.

Framöver ligger matcherna tätt. BP redan på torsdag.
- Jag visste om den här fotbollen när jag bestämde mig för att lämna Bosnien. Skandinavisk fotboll är rolig
Wivallius
2006-11-28 10:28
Huga! Två och en halv månad innan träningsmatcherna kommer igång :-(
Wivallius
2006-11-28 10:25
Det borde väl inte vara någon hemlighet för någon av klubbarna vilka spelare som är lediga? Den informationen borde väl verkligen vara upp till agenterna att sprida, om de skall förtjäna sina arvoden.

Tycker ändå Saric är ett betydligt sämre alternativ än Rodevåg. Det verkar visst vara kul med en norgesemester så här i adventstid :-)
Örebro Mittåt
2006-11-28 10:15
Jag tror inte att det är ÖSK som läckt om Saric. Om man vill pressa Rodevåg och Ekeke så kan man göra det på ett diskretare sätt.

Att tala om vilka kontraktslösa spelare man är intresserade av är överhuvudtaget inte någon bra strategi. Risken finns ju alltid att någon annan klubb hoppar in. Med tanke på att Saric accepterade att spela i ett bottenlag i Superettan under hösten så borde det väl finnas minst 30 lag som skulle kunna vara intresserade. Plus lag som Assyriska, Västerås mfl, som har ambitioner att ta sig upp i Superettan igen.

Snarare är det agenten som passat på tillfället att få litet gratisreklam för en av sina spelare.
Wivallius
2006-11-28 10:00
Undrar om inte utspelet med Saric var till för att skrämma Rodevåg ut ur vrårna.
Örebro Chivas
2006-11-28 09:42
Heja svartvitt!!
Örebro Mittåt
2006-11-28 08:33
Saric har redan representerat två olika klubbar sedan den 1 juli. Han deltog i två UEFA-cup matcher för FK Sarajevo under juli månad och har som bekant även spelat för Umeå FC.

Enligt FIFA:s representationsregler får en proffessionell spelare maximalt representera två föreningar under perioden 1 juli - 30 juni.

Eftersom Saric redan gjort det, så skulle han inte kunna komma i fråga förrän den 1 juli nästa år. Om det nu inte finns någon undantagsregel för kontraktslösa spelare eller dylikt.
Örebro kubanen_90
2006-11-28 08:21
Aspen//
Håller med helt. Han är nog minst lika bra som Mirza och han kan göra mål. 3 mål på 9 matcher i Umeå är riktigt bra.
Örebro Aspen
2006-11-28 06:07
Från dagens NA:
"Örebro SK börjar tröttna på skyttekungen Stefan Rodevågs kurragömmalek. I stället förhandlar klubben i största hemlighet med den före detta bosniske U21-landslagsspelaren Samir Saric som
under hösten gjorde ett kort gästspel i Umeå i superettan."
Tror detta är bra tänkt: bra socialt med två landsmän, vi får en spelare som vill hit.
Örebro ÖSKare i exil
2006-11-27 23:39
Dennis kan spela högerback också om jag inte missminner mig och det känns ju definitivt som att vi behöver en. Magnus Samuelsson tycker jag håller i AS, frågan är ju om han håller sig frisk. Dags att krypa till sängs och hoppas att morgondagen bjuder på en finsk kontraktssignatur.
Örebro Sersant
2006-11-27 23:27
Frågan om vi behöver fler mittbackar beror nog på om FrJa, MaSa eller Zebbe håller i AS bör väl minst ha 3 bra mttbackar (Wikström, Haginge, Glenn) Sen en talang (Zebbe). Sen är jag tveksam om Fredrik och Masa håller i AS. problemet är väl om Walker bedömmer att Masa och FrJa håller i AS så blir det 6 spelare som som slåss om 2 platser i truppen, vilket jag anser är förmånga. Speciellt då jag anser att bara Glenn slåss om en annan plats (till vänster).

EDIT: Grattis Kevin ! ! !
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-27 23:10
Kevin Walker - årets talang!

Kul för honom!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-27 23:05
Glömde bort Holgersson... Då borde det räcka med en mittback "utifrån" väl?
Örebro Aspen
2006-11-27 21:54
Ämne: Avgå Lagrell!//

G....
Håller med Riddez på vänsterbacken. Holgerson i mitten
Örebro Erki
2006-11-27 21:41
Avgå Lagrell!//

Glenn borde vara mittback också, Riddez och Reed kan ta hand om vänsterbacksplatsen.
Ser hellre att vi värvar en högerback än ytterligare en mittback (efter Wikström)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-27 21:30
Hur många mittbackar behöver vi?

Just nu har vi Haginge, Frippe och Masa. Skulle nog tippa på att Zebbe flyttas upp och att Wikström kommer. Har vi tillräckligt då? Eller värvas ännu en mittback till truppen så att Haginge flyttas ut till högerbacken?
Örebro ÖSKare i exil
2006-11-27 21:11
På tal om spelare vi ska värva och göteborg. Undrar om Dennis blivit kontaktad. Skulle kunna tänka mig både honom och Magnus som nyförvärv i backlinjen.
Örebro gurka
2006-11-27 19:56
Såg att ifk göteborg ska starta en skola,hoppas att etik och moral är obligatoriska ämnen
Örebro Chivas
2006-11-27 19:14
ÖSK!!
Örebro MERA
2006-11-27 17:46
Dessa spelare tycker jag ÖSK ska värva, som kommer lätt ta plats från start att de är grattis:
-Abgar Barsom(DIF).
-Valter Tomas Jr.(Öis).
-Pablo Q.(Hammarby).
-Wowoah(IFK Göteborg).
-Brian Fuentes(Zamora FC).
-Dulee(AIK). Kan bli svårt att få.
Örebro stödben
2006-11-27 17:44
en omröstning om vem/vilka som ska ha NA:s guldklocka...jag har redan röstat men säger inte på vilket alternativ :)
AIK Saywee
2006-11-27 17:24
tipp tapp, tipp tapp, souvenirbutiken i "Krämaren södra" har flera läckra prylar, i svartvitt (och även i gulsvart)

Forza SVARTVITT!!!
Örebro go_osk
2006-11-27 16:51
Ämne: När får vi veta vilk....
I dagsläget så tyder väl det mesta på att det bara blir han, men jag skulle gärna se att man från ÖSK:s sida valde att flytta upp ÖSK Ungdoms lagkapten Joakim Green. Speciellt om man inte hittar något bra komplement till FreSa på högerbacksplatsen. Green själv verkar inte heller vara så sugen på tillbringa sin framtid i division 3, så risken är nog tyvärr stor att han väljer att byta klubb om han inte blir uppflyttad i år dvs.
Örebro Mittåt
2006-11-27 16:50
Enligt UEFAs (eller om det är FIFAs) regler får en professionell spelare bara representera två klubbar under perioden 1.7 - 30.6. För Nedims del innebär detta att fram till den sista juni kan han bara spela för ÖSK eller den klubb han kom ifrån i Kroatien.
Örebro Mittåt
2006-11-27 16:46
Avgå Lagrell// Hur det blir med lärlingarna avgörs inte förrän den övriga truppen är spikad och klar.
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 16:44
Snackade lite med Dennis Boskaillo i helgen som förövrigt lirar i Djurgården. Han berättade att DIF var intresserade av Halilovic, så det känns skönt nu att vi gick upp nu , det betyder att dom kan glömma honom, om han inte gör dunder succé och vinner skytteligan dvs :P
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-27 16:39
När får vi veta vilka som flyttas upp till A-truppen? Är det bara Zebbe som är aktuell?
Örebro Brus-Nilsson
2006-11-27 16:39
Jag lägger in mitt veto mot att värva Dixon...... :-)
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 16:31
Han kostar nog en del! Bättre att lägga ut pengar på andra spelare då!
Annons: