/fotboll/osk/forum/8692.aspx/fotboll/osk/forum/8692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matthew S
2006-10-29 20:21
kubanen_90// Jo, han kommer inte att sitta kvar på den positionen många sekunder. Hur tusan kan man rättfärdiga att någon springer in på plan med att domaren var dålig. M
Örebro kubanen_90
2006-10-29 20:16
Någon mer som hörde en ur AFFS styrelse när ha gav dommaren skulden i tv4 sporten?
Örebro Matthew S
2006-10-29 20:12
Joth// Bra. Nu fokus på ÖSK igen. Jag tror också att Johan skulle må bra av regelbunden speltid. Något han knappast kommer att få i ett allsvenskt ÖSK. Jag hoppas även att ÖSK kan utöka samabetet med BK Forward. ÖSK Ungdom i all ära men spelare som Walker-bröderna, Lovén och Frempong skulle säkert må riktigt bra av spel i Division 1.
AIK Saywee
2006-10-29 20:11
Oj oj oj, oj oj oj oj, oj oj oj oj oj oj oj oj!

FORZA SVARTVITT!!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-29 20:07
joth//

Johan behöver helt klart speltid! Tror inte att han kommer få det hos oss, även om spelstilen i allsvenskan kan passa bättre för honom...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-29 20:06
Jag förstår inte hur folk börjar jubla nu när Assyriska åker ur...

Samma (nåja, många) människor var förbannade när Trelleborgs publik jublade då BP tog ledningen mot Qviding! Vad är skillnaden? Osportsligt! Vi har gått upp till ALLSVENSKAN, skit i de andra!

Jag är inget helgon, men jag har i alla fall mina gränser. Jag tycker synd om föreningen Assyriska, deras supportrar kan man ju inte säga hjälper dem! De har skämt ut sig ett flertal gånger, t ex genom stenkastning som idag och bengalen mot oss... Visst, det kan vara en liten klick människor som förstör, men det ger avtramp i hela Sverige!

Ett grattis till Bunkeflo dock!
Örebro joth
2006-10-29 20:03
Nåväl, kan vi inte återgå till ÖSK. Någon mer som tycker att det vore bra att låna ut JoPe ett år tiull Sirius? Det skulle ge honom chansen att uvecklas ett år till i Superettan och vi skulle ha möjligheten att få tillbaka en Johan i mycket bättre klass. Förhoppningsvis kan ekonomin för Sirius i Superettan tillåta en JoPe-lön (Vad den nu är).
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 20:01
Jag bryr mig inte det minsta för att Assyriska åkt ut.

Det jag bryr mig om är hur vi ÖSK:are beter oss.

Örebro Matthew S
2006-10-29 20:00
Mr Mancini//
Flera supportrar sprang in på plan och jagade domaren. Det sköts raketer mot bortaklacken och haglade saker över dem "trots" att där fanns en hel del barn. Hade ÖSK-supportrar betett sig så hade jag tyckt det varit helt rätt att folk kom in här och tyckte till om det. Tror inte det var en enskild individ som betedde sig illa, om man dömer av texten nedan. Undrar vad som föranledde dessa reaktioner. Dåliga domslut? Frustration? Elaka nidvisor av Bunkeflos klack?
Örebro Matthew S
2006-10-29 19:55
En supporter med ansiktet täckt av en halsduk sprang med riktning mot domaren men stoppades på vägen fram. Flera andra personer lyckades ta sig in på planen och domare och spelare fick fly.
- Det är rena kalabaliken här, sade Johan Andersson, fotbollsansvarig i Bunkeflo till TT.
- Det är ett otroligt dåligt uppträdande av publiken - men inte av klubben, sade Andersson efter att matchen till slut var färdigspelad.
- Det man var nervös för var ens egen säkerhet, det skickades in en hel del raketer och våra egna supportrar var oroliga. Det haglade en hel del grejer mot dem och där fanns en hel del barn i sju-åttaårsåldern i klacken men det var bra hanterat av de funktionärer som var på plats.

Oavsett vilket lag det är kan man inte vara helt missnöjd med att ett lag med sådana "supportrar" får lämna elitfotbollen.
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 19:54

Assyriska kastade ingen sten. Assyriska = föreningen Assyriska.

Har föreningen kastat någon sten? NEJ.

Ett fan gör inte en förening, en spelare gör ingen förening.

Det är iallafall ett oförklarigt hat mot en förening, vad det beror på vet jag inte..

Tänk om ÖSK var i samma situation, några fans beter sig illa och sen kommer folk in i vårat forum och spyr galla på ÖSK (hela föreningen).

Det skulle känna illa, i synnerhet då vi just åkt ur. Därav behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Obehagligt att vissa känner hat, men gör du det, försök hålla det inom dig. Vill citera Joth:

"Kan du inte säga något snällt, ska du inte säga någonting alls".

Örebro joth
2006-10-29 19:53
Matthew S//Mycket beror ju även på hur man utrycker sig i forumet.

Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 19:51
här för alla glada, snacka om att va mad fer it!

(:
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 19:50
Ämne: Joth förlöjligar int....
blev du dumpad i helgen eller?
Örebro zxcv
2006-10-29 19:49
Skönt att Assyriska åkte ur.
Jag vill inte håna deras riktiga supportrar, Vi ÖSKare vet hur det känns.

Men till alla idioter: HA-HA-HA
Örebro Matthew S
2006-10-29 19:44
Mr Mancini// Samtidigt var det Assyriska som kastade första stenen(!) när SvFF skickade ut oss 2004. Att det nu kommer tillbaka och biter dem i ändan är inte helt konstigt. Skadeglädje då genererar skadeglädje nu. Enkel ekvation. Men jag själv konstaterar bara att jag tycker det är kul att AFF åker ur. Precis som jag tycker det är kul att Bajen inte vinner SM-Guld, att Emra blev mållös i dag igen och att Landskrona inte gick upp i S-ettan. Men mycket mer än så är det inte och jag anser mig inte lida brist på ödmjukhet. Däremot anser jag det totalt förkastligt att gå in och håna dem på deras eget hemmaforum vilket jag vill understryka.
Örebro 1981
2006-10-29 19:44
Assyriska nerflyttade!
Softa!
Örebro kubanen_90
2006-10-29 19:41
joth//
Minns inte vad jag skrev då. Men vad jag minns är att jag senare gick ut och försökte hjälpa Assyriska fansen mot andra fans som skrev idiot inlägg.
Örebro Chivas
2006-10-29 19:41
Heja svartvitt!!
Örebro joth
2006-10-29 19:39
Kubanen_90//Syftar du då på ditt inlägg 2006-10-29 19:06:21?
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 19:38
Joth förlöjligar inte, han visar att allt börjar med ödmjukhet och respekt. Då hans lilla dotter får lära sig respekt som liten.

Tycker det är konstigt att vissa är:
1) Drivna av hat och ilska
2) Vad har AFF gjort dig?
3) Sluta sparka på den som ligger ner
4) Skadeglädje är största tecknet på bristen av respekt och ödmjukhet
5) Jag tror alla är överens om att AFF har tydliga problem med sina fans MEN vilka är vi som ser ner på en hel förening för att vissa fans i en annan förening beter sig illa?

(Är du inte vuxen så försök att lyssna på en, de brukar veta bättre)

Örebro kubanen_90
2006-10-29 19:36
Jag vill absolut inte att vi ÖSK fans ska framstå som några broder duktigt fans. Dock så är jag emot alla inlägg som strider mot reglerna på forumen.
Örebro joth
2006-10-29 19:33
initforlife//Jag har inte varit nedlåtande på något sätt, jag nämde bland annat att åsikten är fri, något som är grundstenen i vårt samhällen. Dock har jag utryckt mig hur jag tycker att man som ÖSK-supporter ska agera, och det är min åsikt eller hur.

För övrigt tycker jag att det är sorgligt att titta in på Assyriskas forum och se hur vissa beter sig.
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 19:33
jaja.. moralpanik! synd att det inte var degefors som trilla ur.. nöjda ?
Örebro kubanen_90
2006-10-29 19:26
Alltså det är skillnad på att tracka lite lätt betala tillbaka eller att bete sig som ett svin.
Örebro initforlife
2006-10-29 19:23
Joth//Du har all rätt att vara nedlåtande och förlöjliga mig men det tyder inte på nån större ödmjukhet.Vi har olika åsikter,thats it...Detta blir mitt sista inlägg i denna fråga.
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-10-29 19:22
Kan alla svartvita snälla sluta gå in på Assyriskas forum och gotta er? Så jävla töntigt så det finns inte, ha lite respekt. Även om AFF dansade på gator och torg när de tog vår plats betyder inte det att man själv måste bete sig svinaktigt.
Örebro Mittåt
2006-10-29 19:21
Jag tillhör faktiskt de som tycker att det är tråkigt att Assyriska trillar ur Superettan. Inte riktigt vårt område längre, men ändå. Visst, klubben har en del "stökiga" supportrar, men det är de inte ensamma om. Titta bara på Hammarby och IFK Göteborg för att ta några närliggande exempel. Alla supportrar är inte rötägg bara för att några gör allt för att försöka bevisa att just de är det.

Anledningen till att jag tycker att det är tråkigt att laget åkte ur är att laget trots allt representerade en typ av fotboll som inte är alltför vanlig i Sverige. I sina bästa stunder kunde laget bjuda på en attraktiv och annorlunda fotboll, vilket vi inte är så bortskämda med här i Sverige där de flesta lag verkar vara stöpta i ungefär samma form.

Vad som fick laget att stupa (förutom skadan på Erland Hellström) var säkert den otålighet som präglat supportrar och ledning. Det håller inte att byta tränare minst en gång per säsong och att dessutom byta ut halva laget mellan säsongerna.

Vägen tillbaka till Superettan kan dessutom bli lång och besvärlig. Förmodligen hamnar man i den norra mini-ettan och kommer där att få möta lag som Väsby United och Västerås SK. Inte någon självklarhet att man lyckas ta sig tillbaka på studs.
Örebro joth
2006-10-29 19:17
Min dotter tittade på Bambi härom dagen, tänkte att ett citat från Stampes pappa kunde vara passande och lite mer lättförståligt: "Kan du inte säga något snällt, ska du inte säga någonting alls."
Örebro initforlife
2006-10-29 19:15
Joth//Så som man behandlar andra blir man själv behandlad.Jag föreslår ett besök på as-syriskas forum...
Annons: