/fotboll/osk/forum/8688.aspx/fotboll/osk/forum/8688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 19:38
Joth förlöjligar inte, han visar att allt börjar med ödmjukhet och respekt. Då hans lilla dotter får lära sig respekt som liten.

Tycker det är konstigt att vissa är:
1) Drivna av hat och ilska
2) Vad har AFF gjort dig?
3) Sluta sparka på den som ligger ner
4) Skadeglädje är största tecknet på bristen av respekt och ödmjukhet
5) Jag tror alla är överens om att AFF har tydliga problem med sina fans MEN vilka är vi som ser ner på en hel förening för att vissa fans i en annan förening beter sig illa?

(Är du inte vuxen så försök att lyssna på en, de brukar veta bättre)

Örebro kubanen_90
2006-10-29 19:36
Jag vill absolut inte att vi ÖSK fans ska framstå som några broder duktigt fans. Dock så är jag emot alla inlägg som strider mot reglerna på forumen.
Örebro joth
2006-10-29 19:33
initforlife//Jag har inte varit nedlåtande på något sätt, jag nämde bland annat att åsikten är fri, något som är grundstenen i vårt samhällen. Dock har jag utryckt mig hur jag tycker att man som ÖSK-supporter ska agera, och det är min åsikt eller hur.

För övrigt tycker jag att det är sorgligt att titta in på Assyriskas forum och se hur vissa beter sig.
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 19:33
jaja.. moralpanik! synd att det inte var degefors som trilla ur.. nöjda ?
Örebro kubanen_90
2006-10-29 19:26
Alltså det är skillnad på att tracka lite lätt betala tillbaka eller att bete sig som ett svin.
Örebro initforlife
2006-10-29 19:23
Joth//Du har all rätt att vara nedlåtande och förlöjliga mig men det tyder inte på nån större ödmjukhet.Vi har olika åsikter,thats it...Detta blir mitt sista inlägg i denna fråga.
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-10-29 19:22
Kan alla svartvita snälla sluta gå in på Assyriskas forum och gotta er? Så jävla töntigt så det finns inte, ha lite respekt. Även om AFF dansade på gator och torg när de tog vår plats betyder inte det att man själv måste bete sig svinaktigt.
Örebro Mittåt
2006-10-29 19:21
Jag tillhör faktiskt de som tycker att det är tråkigt att Assyriska trillar ur Superettan. Inte riktigt vårt område längre, men ändå. Visst, klubben har en del "stökiga" supportrar, men det är de inte ensamma om. Titta bara på Hammarby och IFK Göteborg för att ta några närliggande exempel. Alla supportrar är inte rötägg bara för att några gör allt för att försöka bevisa att just de är det.

Anledningen till att jag tycker att det är tråkigt att laget åkte ur är att laget trots allt representerade en typ av fotboll som inte är alltför vanlig i Sverige. I sina bästa stunder kunde laget bjuda på en attraktiv och annorlunda fotboll, vilket vi inte är så bortskämda med här i Sverige där de flesta lag verkar vara stöpta i ungefär samma form.

Vad som fick laget att stupa (förutom skadan på Erland Hellström) var säkert den otålighet som präglat supportrar och ledning. Det håller inte att byta tränare minst en gång per säsong och att dessutom byta ut halva laget mellan säsongerna.

Vägen tillbaka till Superettan kan dessutom bli lång och besvärlig. Förmodligen hamnar man i den norra mini-ettan och kommer där att få möta lag som Väsby United och Västerås SK. Inte någon självklarhet att man lyckas ta sig tillbaka på studs.
Örebro joth
2006-10-29 19:17
Min dotter tittade på Bambi härom dagen, tänkte att ett citat från Stampes pappa kunde vara passande och lite mer lättförståligt: "Kan du inte säga något snällt, ska du inte säga någonting alls."
Örebro initforlife
2006-10-29 19:15
Joth//Så som man behandlar andra blir man själv behandlad.Jag föreslår ett besök på as-syriskas forum...
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 19:13

Det är fult att sparka på någon som ligger ner. Att AFF åkt ur bryr jag mig inget om, men vi bör inte spy galla över de. I synnerhet inte med skadeglädje som grund för skitsnacket..

Örebro joth
2006-10-29 19:08
initforlife//Hmmm... inte "Behandla andra som du blir behandlad", utan "Behandla andra som du vill bli behandlad".
Örebro kubanen_90
2006-10-29 19:06
JAAAAAAAAAAAAAA! JAg vrider mig i skratt svalvor! :) Äntligen är RASSITERNA Assyriska ute. ( Om ni tänker efter är de faktiskt Sveriges största rassister)
Örebro initforlife
2006-10-29 19:04
Saxat från assyriskas forum,mycket ödmjukt....:
Hörde att detta var samma domare som blivit misshandlat av Valsta-Syrianska supportarar...Om det är sant så tycker jag att SvFF är helt dumma i huvudet att välja den domare
Örebro joth
2006-10-29 18:59
Brus-Nilsson//Jag besökte inte den matchen, men man kan väl konstatera att rötägg finns inom alla grupperingar och man ska inte generalisera grupperingar efter några få som sticker ut... tänk om alla här skulle kategoriseras efter de som har den svartvita tröjan på sig och knappt skriver ett inlägg på svartvit men gärna är skadeglad på andra klubbars forum.

Nåväl, åsikten är fri men ett klassiskt citat kan nog passa: "Behandla andra som du vill bli behandlad själv".

För övrigt tycker jag att Johan Pettersson är en mycket intressant spelare, mitt förslag är att låna ut honom till Sirius under en säsong om de ekonomiska förutsättningarna finns. Han får då en chans till att utvecklas i Superettan.
Örebro initforlife
2006-10-29 18:57
Alla ni ödmjuka här inne:Man blir behandlad så som man behandlar andra.När assyrierna dansade på gatorna i södertälje då vi blev utsparkade hörde inte jag ett ord om att det var synd om oss.Sen är det ju ett hån hur SvFf gång på gång kan låta dom skämma ut sig utan minsta åtgärd eller straff.En glädjens dag säger jag och det står jag för!
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 18:56

joth//Av precis samma anledning kände jag mig tvungen att kommentera den matchen...

AIK Saywee
2006-10-29 18:49
Grattis Bunkeflo, ni har på ett ärligt sätt, tagit er til Superettan!!!

Lycka till!!!
Örebro Brus-Nilsson
2006-10-29 18:48
Jag måste bara berätta detta:
2003 spelade ju Forward och Assyriska i samma serie.
Forward vann på hemmaplan fullt rättvist.
Det är enda gången jag har varit rädd på en fotbollsmatch, stämningen efter matchen var riktigt otäck, alla kallades namnet som kvinnor begagnar vid professionellt utövande av ett mycket gammalt yrke. Och det var bara det lindrigaste av de uttryck som uttalades!
Örebro joth
2006-10-29 18:47
Mr.Mancini//Normalt sett hade jag nog inte kommenterat den matchen, men kände mig tvungen att väga upp inläggen så att vi med svartvit tröja inte framstår som.....

Ödmjukhet och respekt för andra supportrar kommer man långt med... och när man väl behöver en "vän" kan ödmjukheten och respekten betala tillbaka sig dubbelt.
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 18:30
fick precis ett sms från haddad.. han skrev ngt om två mål borta mot blåvitt...
Örebro initforlife
2006-10-29 18:27
Gissar på 1000kr i böter...alla är lika inför lagen på SvFF....
Örebro initforlife
2006-10-29 18:22
Kan det bli bättre?Assyriska skämmer ut sig igen OCH åker ur...ha ha ha
Örebro Brus-Nilsson
2006-10-29 18:18
Vilka förbrödrande derbyn det blir i Södertälje nästa säsong!
Jag hånar inte Assyriska för det sportsliga, men......vilka anhängare!!!!
Örebro Brus-Nilsson
2006-10-29 18:18
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 18:07
Ämne: Man kan inte annat ä....

Jag är inte säker men skulle nog gissa på att du har några år på nacken ..(i positiv mening, ödmjukheten brukar komma med åldern)

Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 18:04
ehh! vafan äre här?
Örebro joth
2006-10-29 18:00
Man kan inte annat än att tycka synd om Assyriska som faktiskt har en riktigt sjysst arena på gång...
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 17:59
Ämne: Hur som helst verkar....
Det kan jag dock hålla med om.. de har tydliga problem med sina fans..
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 17:58

Känner man skadeglädje är man ute på djupt vatten..

Annons: