/fotboll/osk/forum/8687.aspx/fotboll/osk/forum/8687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-10-31 12:28
Spelaragentens aftonbön:

Och till sist Gode Gud, låt mig få ta över Petter Furuseth Olsens affärer.
Örebro DaSa
2006-10-31 12:28
Kommer ihåg att GAIS högerback Mikael Blomberg var upp för diskussion här inne förut. Tydligen skall han vara rätt så grym på frisparkar, kan ju behövas i dagens trupp då vi inte har ngn speceillt bra frisparksskytt. Gjorde vi ngt mål direkt på frispark i år?
Örebro ErikP
2006-10-31 12:23
Bara jag som är orolig över mittfältet till nästa säsong? Vi har i princip 4-5 st spelare som är kompetenta nog för AS. Då tänker jag på Nobbe, Larsen, Näfver, Riddez och Jeffs.

Det tycker åtminstone jag är för svagt. Att vi behåller Näfver är ju ett måste. Nej, värva antingen Gerndt eller Rodevåg och lägg sedan krutet på att få hem en riktigt bra mittfältare!

Realistisk önskelista lagdel för lagdel;

Målvakt; Naurin, som backup till Westman första året och som förstakeeper året därpå.

Backlinje; Wikström, som ersättare till FreSa. Har dock inte sett honom spela, utan går på att han har många AS-matcher i bagaget.

Mittfält; Robert Mambo-Mumba. Får vi honom som värvning så duger mittfältet. Först de 4-5 jag sa förut, plus Walker som backup.

Anfall; Alternativt Rodevåg eller Gerndt. Inte båda, tycker det räcker ändå. Viktigt att spelarinvest håller lite i pengarna.

Och vilka ska gå då till förmån för de nya spelarna? Enligt mig;
Simon Nurme, Fredrik Samuelsson, Träbenet Mirza och Johan Petterson.

Klassiska "en spelare per lagdel", men tycker det verkar rätt rimligt. Jag borde nog ta och bli sportchef. =)
Örebro Per Persson
2006-10-31 12:18
Så typiskt PFO, det är därför han varit så bra i höst, han spelar bara för pengar.

Hoppas ÖSK presenterar Wickström som ny spelare efter Gefles sista match.
Örebro Mittåt
2006-10-31 12:13
Här i Örebro är i alla fall ingen förvånad.

I dag tar Petter Furuseth Olsen avsked av Söderstadion.

SPORT-Expressen kan avslöja att Hammarbys norske mittfältsstjärna lämnar klubben efter säsongen - utan att Bajen får en krona.
Örebro Mittåt
2006-10-31 12:12
DaSa// Hela släkten är emotionellt fastlåsta i AIK.
Örebro DaSa
2006-10-31 12:11
Förstår mig inte på Gerndt om han går till AIK, de har ju fyra bra anfallare idag (Burgic, Mendes, Wilton, Berndt) och säkert ngr talanger som han kommer att få konkurrera med. I ÖSK så har han just nu egentligen bara Nedim att konkurrera med. Så för hans personliga utveckling så borde han välja ÖSK där han borde få mera speltid.
Örebro Arx
2006-10-31 11:38
Inför söndagens allsvenska dramatik gör Kumla-Mattias en Fredrik Persson. (Se länk.)
Örebro Arx
2006-10-31 11:11
Mittåt//
Aha, det där med Norrköping visste jag inte. Men OK, man kan ändå undra hur snacket gått då. I och för sig var det lite synd om IFK också, men inte lika mycket.

När det gäller Finland, har de ju en del finlandsryssar också. Ölet Koff, t ex grundades av ryska invandrare. Så Ryssland har gjort en del gott för Finland också...

Och faktiskt finns några invandrare från andra länder också. Jag har köpt kebab i Helsingfors av en mörkhårig, mustaschprydd man som garanterat inte hette Pekka. Och han hade inte bara mäktat med att lära sig finska, han talade dessutom klockren svenska. Imponerande!

Kilten//
Många kloka ord. Dessutom ska man komma ihåg att det är skillnad på att ha hett temperament och vara huligan. Kan nog tänka mig att spelare och publik från "invandrarlag" brusar upp lättare än de som är svenskar sedan urminnes tider. Men att man blir förbannad behöver inte automatiskt betyda att man direkt övergår till våld. Och vad jag vet har det grova våldet inte varit vanligare i Assyriska än i vissa andra helsvenska klubbar. Vad hade t ex AIK och IFK Gbg haft för stämpel om de varit "invandrarklubbar"?
Örebro Kuba_Via
2006-10-31 11:10
jag har inge emot invandrare, men dom största rasisterna är invandrarna själva! det är så det är..

Örebro Mittåt
2006-10-31 11:00
Beträffande invandrarlag i Finland, så bör det finnas en hel del sådana i de så kallade svenskbygderna. Alltså trakten kring Hangö och i Österbotten. Visserligen var det några hundra år sedan de svensktalande invandrade, men fortfarande handlar det om två påtagligt skilda etniska grupper.
Kilten
2006-10-31 11:00
Angående AFF snacket.

Det blir ett jävla liv så fort Assyriska gör någonting dumt. Det finns massor med exempel på när "svenska" lag har gjort/gör minst lika hemska saker. Hörde jag någon säga Terror Tommy? Eller varför inte Gnaget - Blåvitt förra veckan?

Det som skiljer dessa saker åt är egentligen gemene mans sätt att se på problemet. När AFF gör något beror det nämligen tydligen på att det är ett invandrarlag. Jag är övertygad om att för att kunna genomföra aktioner som en domarattack så måste gruppen som gör det vara väldigt tight och fostrad i en supporterkultur som tillåter liknande saker. Att en sådan kultur finns i Södertälje är ganska tydligt, men jag tycker att det är ännu tydligare vad den kommer ifrån. Klart som korvspad att en grupp som blir uteslutna av samhället sluter sig själva innåt, så att säga. Alltså beror AFF's huliganproblem snarare, återigen, på utestägning än att dom är invandrare. Dessutom finns det antagligen också ett gäng våldskåta nissar där också, som det finns hos de flesta större lag, och det är snarare hela fotbollens problem än just Assyriskas.

Jaja, i vilket fall tycker jag att det vore helt galet att låta invandrarlag få egna serier med egna domare. Det vore ungefär som att lösa invandrarbrottslighet i allmänhet genom att utrymma Öland och låta alla flyktingar vi tar in bosätta sig där...

Nu kanske det blev lite osammanhängande, men ni kanske fattar poängen ändå. Ses på Vallen ikväll!
Örebro Sponsorn
2006-10-31 10:59
Nu släpper vi diskussionen om invandrarlagen och fokuserar på ÖSK.
Jag vill verkligen se kontrakt på Rodevåg OCH Gerndt snarast.
Förnya kontrakten med Riddez, Näfver, Nordback, Anttonen och Haginge.
Därefter kontrakt med Wikström, den provspelande högerbacken (kommer inte ihåg namnet) och en Målvakt (kanske Hellström).
Örebro Mittåt
2006-10-31 10:57
Ämne: Andy King//
Några i....
Arx// Om AFF slagit ÖIS i kvalet så hade IFK Norrköping gått upp på ÖSKs bekostnad. ÖIS var utslagna ur Allsvenkan och var aldrig kandidat till återuppflyttning på ÖSKs bekostnad.
Örebro Andy King
2006-10-31 10:49
arx//
Jag vet det där om Finland. Lite ironi;)
Örebro Arx
2006-10-31 10:47
Andy King//
Några invandrarlag i Finland finns knappast, åtminstone in högt upp i seriesystemet, eftersom landet har väldigt få invandrare. (Å andra sidan fick de ta emot 500 000 finnar som bodde i Karelen när Sovjet erövrade det.)

Spanien har ju motsvarande situation vad gäller Atletic Bilbao som visserligen inte är ett invandrarlag, men som är en klubb som enbart tillåter spelare från den etniska minoriteten basker.

Tror heller inte att det diskuterats så mycket om Assyriska om de hetat Södertälje IF. Å andra sidan gäller ju detta åt båda hållen, laget hade då knappast fått så mycket positiv uppmärksamhet i samband med tvångsuppflyttningen 2004.

Jag har alltid undrat vad som hänt om Assyriska vunnit sitt kval veckan innan och hela licenskonkarången handlat om ÖSK kontra Öis.
Örebro ÖrebroSK
2006-10-31 10:32
joth// Tack så mycket :)

Hoppas folk är intresserade av att gå ner till vallen och se matchen.
Örebro joth
2006-10-31 09:47
ÖrebroSK//Information om veckans matcher finns på länken ovan.
Örebro Chivas
2006-10-31 09:46
Heja Sportklubben!!
Örebro K.Carlos
2006-10-31 09:42
Gooner//
När väl kontraktet kommer upp på bordet tror jag nog att han tänker om, men vi får hoppas på det bästa...
Örebro Gooner
2006-10-31 09:37
K. Carlos//

Fast Rodevåg/hans agent har tidigare sagt att det är viktigare att han får spela än att han får massor betalt. Det skulle kunna tala för ÖSK.
Örebro zxcv
2006-10-31 09:21
Att spela mot bortamatch invandrarlag var aldrig roligt.
Och jag talar om egna erfarenheter.
Hur hetsigt som helst, domaren var rädd samt 25 pers runt planen som hetsade som galningar.

Slagsmålet hängde i luften hela tiden...
Tvärr är det sant

Örebro K.Carlos
2006-10-31 09:14
Det blir nog svårt att få Rodevåg nu när Lilleström är med i bilden, de pengarna är vi inte i närheten av att kunna ge. Frågan är vad som väger tyngst, speltid vs. lön?
Örebro Sekt. E
2006-10-31 09:05
hejhejjohannes//

Det är inget skumt ställe där de lagade mat, jag tror att du menar "Taste it". Jätteduktiga kockar och trevliga människor. Det var bl a de som fick pris i pausen av sista matchen för att de vunnit kokboks-vm. De har så att föreningar och företag kan komma dit och själva laga mat under guidning.
Örebro ÖrebroSK
2006-10-31 09:00
Är det gratis att gå på B matchen eller kommer man in på medlemskortet? Tacksam för svar!
Örebro Andy King
2006-10-31 08:56
Tror inte det skulle diskuteras så mycket om Assysiska om de haft ett annat namn. Södertäje IF t.ex. Finns det något liknande scenario i övriga världen. En klubb som etablerat sig i tex Spanien och heter Samerna eller liknande.
Har Finland några invandrarlag?
Örebro Robben 82
2006-10-31 08:42
Ja man längtar redan till att försesången ska dra igång!tror på en ljus framtid för ösk...men en lien fundering jag haft angående värvningar är att det skulle behövas en riktig förstärkning på högerbacken där jag tror vi kommer få problem annars i ALLSVENSKAN
Örebro ernesto
2006-10-31 08:20
Så börjar man se fram mot nästa säsong, såg på PVH att Norrköping kommer och hälsar på den 3 Mars...kul
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2006-10-31 05:49
klapp klapp!

väl mött på Behrnabeu ikväll när B-truppen möter Djurgården!
Örebro gendish
2006-10-31 01:53
Heyhey!
Alla vi som älskar ÖSK klappar nu!
Annons: