/fotboll/osk/forum/8685.aspx/fotboll/osk/forum/8685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GT
2006-11-01 13:55
Weggens spel "långt ute" räddade oss i årets första match mot Bojs borta.
Har aldrig sett nå´n match där en målvakt springer ut så många gånger och sparkar undan allt i anfallsväg för motståndarlaget !!
Örebro Grixx
2006-11-01 13:12
Sponsorn// Att Weggen tappat brallorna vid 3-4 mål som i stort sett samtliga sett identiska ut, dvs bollen i en stor vid båge bakom honom, kan KANSKE tillskrivas Walker till viss del.

Det var han som ville att Weggen skulle våga spela längre ut. Det innebar fantastiska räddningar vid ett stort antal frilägen, men möjligen också att ett antal skitbollar som han annars lätt plockat, nu istället så försmädligt dalade in i mål.
Djurgården mr ante
2006-11-01 13:07
grattis till as
Örebro Sponsorn
2006-11-01 12:49
Sersant//
Har ingen koll på Rickardsson. Att Westman skulle vara ett bättre alternativ än Hellström tror jag inte, har sällan sett en målvakt som kommer fel i så många lägen i boxen.

Chipset//
Slut vill jag nog inte säga men han är absolut inte lika bra längre som han var när han kom. Skulle faktiskt vilja se Nordin på hans plats, men det kommer förmodligen aldrig hända ;)
Örebro Chipset
2006-11-01 12:47
Yunus kan bli en riktig joker, om han får stanna vill säga...
Örebro Sersant
2006-11-01 12:44
Sponsorn:
ser mycke hellre Rickardsson från IFK han har ju hjärtat i ÖSK och var bra förra året i SE. Ser Westman som ett bättre alternativ än Erland.
Örebro Chipset
2006-11-01 12:37
Sponsorn// Håller med. Larsen är slut. Sista tredjedelen av säsongen var han direkt usel. Vi behöver en ny Larsen, en ny Einar som kan smyga sig in i laget i år och ta över nästa år.
Örebro Rasberg
2006-11-01 12:22
Ämne: Kom igen nu ÖSK slar....
Missa Gerndt? HAN vill hellre till AIK. inte mycket ösk kan göra åt det.

Sen snacket med MÅSTEvärnvingar blir lite löjligt. Hellström???
Örebro K.Carlos
2006-11-01 12:21
Arx//
TFF:s mittbackar måste du ha glömt? Är ju inte direkt Perssons förtjänst, tyckte han agerade mycket ostabilt på Behrn.
Örebro K.Carlos
2006-11-01 12:18
Så du vill ha in Pinones på innermitt för att Larsen slagit bort några passningar? isf får Mambo Mumba ta upp den kampen.
Örebro Sponsorn
2006-11-01 12:09
Kan även tänka mig att byta plats på Mumba och Pinones, har du sett Larsen de sista matcherna? Slår bort sjukt mycket enkla passningar i Superettan tror inte att det blir bättre i Allsvenskan.
Örebro loopy
2006-11-01 12:08
pinones, kom igen, bättre kan vi. Jag tycker att (förutom två vådaskott på slutet) så är han ju lite en herrish typ som gör något mål per säsong men som istort sett aldrig blir mer än talangen man slänger in i brist på bättre alternativ. Herrish har ju också petat in en 4-5 bollar på en allsvensk säsong.

Själv kommer jag ihåg pinones bäst som killen som åkte till italien och lärde sig filma, för att sen visa upp denna talang så fort han fick chansen t.o.m. i träningsmatcher.
Örebro K.Carlos
2006-11-01 11:58
Sponsorn//
Pinones innermitt istället för Larsen? idioti.
Örebro Sponsorn
2006-11-01 11:34
Tänk er den här uppställningen:

------------Hellström-----------
Anttonen-Haginge-Wikström-Riddez
Mambo--Pinones--Nordback--Näfver
---------Nedim--Rodevåg---------

Bänk:
Westman
Holgersson
Henriksson
Larsen
Gerndt
Örebro Sponsorn
2006-11-01 11:19
Kom igen nu ÖSK slarva inte bort Gerndt.
Dessa spelare MÅSTE vi värva:
-Gerndt
-Rodevåg
-Pinones
-Mambo-Mumba
-Wikström
-Hellström
Örebro Kapsyl
2006-11-01 11:11
Hmmm....undrar hur stark Allsvenskan är egentligen?

AIk går direkt upp i toppen och har vittring på guldet. ÖSK B har lekstuga med Djurgården B.
Är en Royal League-plats ett realistiskt mål redan nästa säsong?
Örebro Arx
2006-11-01 11:06
Nu har jag funderat klart:

Superettans toppar 2006:

1. Fredrik Persson, Trelleborg
Supernollan som tillsammans med ett kanonförsvar fixade allsvenska platsen åt TFF och som i sista omgången var stor hjäte i det dolda för ÖSK.

2. Lars Larsen, ÖSK
I slag styr han hela ÖSK:s spel. Ur form och laget hamnar i en svacka.

3. Olof Guterstam, BP
En kombination av osynlige mannen och gubben i lådan. Grymt målfarlig.

4. Thomas Andersson, ÖSK.
Uträknad på förhand som för långsam och för gammal. Visade att alla hade fel, tung bakåt, stark framåt och säker straffskytt. Mannen som fick bli bilden av ett slaget ÖSK som reste sig.

5. Stefan Rodevåg, Falkenberg
Att ligga i skytteligans topp när laget håller till i mitten är grymt imponerande. Skaffa killen en vit tröja till nästa år!

6. Jörgen Wålemark, LSK
Håller hur länge som helst.

7. Nedim Halilovic, ÖSK
Kom, sågs och segrade.

8. Michael Mensah, Trelleborg
TFF hade inte bara ett bra försvar!

9. Daniel Mendes, Degerfors
Hade Degerfors fått behålla honom hade de aldrig behövt kämpa i botten.

10. Patrick Elmander, Jönköping
Storebror kan också göra mål.
Örebro Arx
2006-11-01 10:50
Ämne: Favorit i repris ell....
Hehe... Det är inte lätt att vara "expert". Åtminstone halva listan är ett bra underlag för "Superettans största floppar 2006".

Inte mångar rätt där. Lyckligtvis ett: Larsen. Wålemark stämde ju rätt bra också, 14 mål i fjol, 13 i år. Olsson gjorde visserligen 9, men är knappast högvilt för de allsvenska klubbarna just nu. Och Bergström är väl OK på en tiondeplats.

Men Jörgen P blev knappast "Superettans största namn", Amuneke vräkte inte direkt in mål och Hellström kan mycket väl spela SE även nästa år (han får väl hoppas på det iaf). Resten har knappast tagit något steg framåt, varit skadade eller duktiga floppar.

Någon som har förslag på en mer korrekt lista, nu när vi har facit i hand? Ska fundera och återkommer i ämnet.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-01 02:47
"Även Johan Pettersson kan tänka sig att stanna i Örebro trots lite speltid.
- Som det ser ut nu så har jag nog bestämt mig för att stanna kvar ett år till. Men sedan kommer jag nog komma tillbaka till Sirius, jag känner ju mycket för klubben fortfarande, säger Pettersson.
Men även Pettersson kan ändra sig.
- Ja, jag har inte fått någon förfrågan ännu och om jag får det så är det klart att jag kommer att fundera på förslaget, säger Pettersson."

Lutar åt att P stannar!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-01 02:44
Titta vad man kan hitta på google...

Fan vad uttråkad jag är ;D
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-01 01:58
Ämne: Ämne: Hoppas ....
Missade du min smiley? ;-)

Nämen han var duktig idag, gav lite smällar i en del närkamper faktiskt! Och så skadar det inte att man gör tre mål heller!

Frempong är underbar att se! Inte hans bästa match idag, men ändå leker han... Lite bättre fysik så leker han med de allsvenska försvaren också!
Örebro kubanen_90
2006-11-01 00:37
Sersant//
Jag kan gå med på en utlåning men då ska vi kunna ta tillbaka han när vi känner för det.
Örebro Sersant
2006-11-01 00:15
kubanen_90:
Håller med om att JP inte riktigt fått chansen på allvar men samtidigt så ser jag inte att han skulle få den nästa säsong när vi spelar en division högre upp så ser hellre att han säljs/lånas ut, för att sedan ta in någon mer etablerad som tillexempel Pinones som visat att han håller AS klass.

Håller med RiRobban om att Nurme inte petar Westman men samtidigt så är det svårt att bedöma en spelare som jag bara sett på någon träning och någon B-lags match så och i B-Lags matcherna har han inte haft så jätte mycke att göra så, jag har iallafall sett han mer än rirobban så vitt jag vet. Ser dock helst att Westman säljs och att IFKs Rickardsson plockas in istället.

Sen fortsätter jag att tycka att Anttonen kan bli en lika bra ytterback som Riddez om han får en försäsong att träna upp fysiken och lite mer defensiva kvaliter.
Örebro kubanen_90
2006-11-01 00:04
Ämne: Ämne: Vem var....
P har aldrig riktigt fått chansen av Walker. När han väl får spela vet han att han måste typ göra mål för att få spela nästa match. Jag har varit i den sitsen under många år det är oerhört frustrerande. Om P får känna att han har Walkers förtrående så kommer också målen.
Örebro LASSEKONGO!
2006-10-31 23:59
Hahahah, Per Johansson som ÖSK tidigare försökte skriva kontrakt med spelade med Djurgården ikväll mot ÖSK. Nu lär ju ÖSK få lägga ut lite till för att knyta honom till svartvitt..

Inte så konstigt att ÖSk vann idag, Djurgården ställde upp med en betydligt yngre trupp och hade egentligen ingenting att sätta emot. ÖSK slarvade lite för mycket i första halvlek och det kunde absolut stått 3- eller 4-0 efter 45 minuter.
Örebro Mittåt
2006-10-31 23:50
Yunus är väldigt bra på den här nivån. Han är startsnabb och snabb över längre sträckor, han har en väldigt bra teknik samt den blick för spelet som behövs för att kunna spela fri sina medspelare. Han täcker bollen bra då han har den och han är dessutom inte oäven målgörare själv heller. Han rör sig slutligen över väldigt stora ytor och måste vara en mardröm för motståndarna att hålla koll på, eftersom han i princip kan dyka upp var som helst. Det enda frågetecknet skulle kunna vara fysiken. Han ser lite klen ut. Men med den farten han har kommer motståndarna i allmänhet inte åt honom.
Rock_strongo
2006-10-31 23:41
Anttonen klarade sig bra men det märktes att han inte var van vid positionen.tror att han kan bli väldigt bra som högerback.Yunus visade att han har väldigt bra spelförståelse.johan pettersson måste springa mer och bli tuffare.han sätter nästan varje chans han får.
Örebro Matthew S
2006-10-31 23:34
Glömde länken till målen.
Örebro Matthew S
2006-10-31 23:34
Perfekt//Målen upplagda från dagens match mot Djurgården. Det sista målet av Jeffs tycker jag var mycket läcket. Kul även att Yunus har visat framfötterna igen med ett mål och två målpass. Hur var han i spelet i övrigt samt hur var Anttonen som högerback?
Örebro rirobban
2006-10-31 23:29
Ämne: rirobban //

du lå....
Ja jag blir så när Barcelona tappat viktiga poäng i slutminuterna:(
Annons: