/fotboll/osk/forum/8680.aspx/fotboll/osk/forum/8680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matthew S
2006-11-02 13:51
ÖSK STHLM//Jag har gått på det bara och inte spelat. Men det är mjukt och skönt :-). Jag har inte pratat med Patrick eller Urban själv men enligt en vän till mig som pratat med dem så är de supernöjda med konstgräset. Men som sagt det är bara hörsägen. Men speciellt många motståndare som varit här har inte klagat. Det kanske är gott nog.
Örebro Kronblom
2006-11-02 13:23
Matthew S//
håller med.Trots mycket gnäll på Mirza från en del ÖSK:are så tycker jag ändå han varit bra och tycker det är synd att han lämnar men han har ju varit ett tag i klubben och vill väl söka utmaningar på annat håll.
Att Nurme lämnar känns mer väntat,har varit chanslös mot Weggen i målvaktskampen och som jag skrivit tidigare vill jag se en hetare kamp mellan målvakterna nästa säsong;Weggen har varit alldeles för given i förstahandsvalet.Värva Naurin från Falkenberg!
Örebro ÖSK STHLM
2006-11-02 13:22
Är det någon (här) som spelat på vårt konstgräs och kan recensera det?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 13:22
Vad sägs om lillebror Kujovic? Om jag minns rätt har han rankats som en större talang än Ajsel Kujovic som har spelat riktigt bra i halmstad...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 13:15
Elfsborgs konstgräs har tydligen klarat av Uefas krav, men de har inte genomfört Fifas test än.

De vill ändå byta till den senaste generationens konstgräs som jag antar att vi har på Behrnabeu...
Örebro Matthew S
2006-11-02 13:07
rirobban//Coolt. Då behöver vi inte åka till Norrköping eller Solna för att se ÖSK slå Bayern och Inter i Champions League. :-)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 13:06
Vi bytte ju plastmatta innan säsongen om jag inte minns fel, den ska vara godkänd av Uefa/Fifa så det ska inte vara några problem med det...

Frågan är ju hur Elfsborg ska göra, deras plastmatta är väl inte godkänd för spel ute i Europa?
Örebro rirobban
2006-11-02 13:04
Ämne: Avgå Lagrell!//Komme....
Vad jag hört så är Behrn arenas konstgräs enda konstgräset i landet där man får spela Europa-cup spel. Men kanske finns någon mer...
Örebro Matthew S
2006-11-02 13:02
Avgå Lagrell!//Kommer ihåg för ett par år sedan när AIK-supportrarna inte ville att deras lag skulle slå Malmö för att de då skulle hjälpa Djurgården i guldstriden. Pratet om läggmatch förekom men avfärdades av spelarna som var sååå proffesionella. Matchen slutade sen 5-0 till MFF.

En fråga. Har sett att ett Moskva-lag spelat sina hemmamatcher på konstgräs. Har den planen nåt annat konstgräs än Behrn Arena. Får man spela Europaspel på konstgräs? Eller har bara ryssarna fått dispens?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 12:57
Någon som kan påminna mig om de regler SvFF kom med för att lagen ska ha spelbara planer?

Känns som om SvFF försöker göra allt de kan för att AIK ska få guldet! Hotar Djurgården med uteslutning om "fansen" stormar planen, pinsamt är ordet!
Örebro Matthew S
2006-11-02 12:53
rirobban//Sant. Henriksson var inte alls dålig på höstsäsongen. Han jobbade stenhårt och hade ofta ett finger med i Nedims mål. Tänker speciellt på de sista hemmamatcherna mot Qviding och Assyrika då Sebbe bjöd Nedim på tre öppna mål och ett friläge. Men Sebbe gjorde inte lika mål själv under hösten och spelmässigt kanske han inte var lika framgångsrik som under succévåren. Men jag tror på honom som innermitt i allsvenskan.
Örebro Matthew S
2006-11-02 12:50
ÖrebroSK//Jag tror inte att det kommer så mycket åskådare ikväll. Jag tippar på 250. Hade det varit provspelare med eller om det hade varit inför säsongen hade det kommit mycket mer. Nu får vi nöja oss med detta. Men jag har gärna fel. Får man ha bengaler på en sådan här match?
Örebro rirobban
2006-11-02 12:47
Ämne: Första halvan av säs....
Du ska inte säga att Henriksson var riktigt dålig på slutet. Trots allt spelade han fram Nedim ett flertal gånger. Kolla bara på sista matchen mot Assyriska, där slår han den underbara passen fram till Nedim som bara behöver springa rakt fram och med lite kyla göra 1-0:) Andra målet i samma match så nickar han fram just Nedim. Man kan säga att Henriksson tog över Jelecáks roll, samma spelare som du tyckte var bra under våren. Med andra ord var Henriksson en riktigt viktig kugge säsongen igenom....
Örebro Matthew S
2006-11-02 12:44
Avgå Lagrell//Det är en mycket duktig spelare med bra arbetsmoral och som kan tillföra både offensivt och defensivt. Skulle Nordback lämna ÖSK tycker jag definitivt att man kan slå en signal till Bjurström.
Örebro Matthew S
2006-11-02 12:42
Mirza har alltid gett järnet tycker jag. Kanske inte varit speciellt lycksom hela tiden men hans inställning kan man inte klaga på. Minns hans fina mål mot Norrköping på frispark 2002 med glädje. Han gjorde även ett fint mot mål mot Peking i år som kanske var helt avgörande för säsongen. Ofta när man tycker att Mirza varit dålig så har han ändå varit inblandad i målen. Som mot Assyriska hemma och som mot Norrköping borta. Jag tackar honom för alla år, alla mål, alla assist, alla vunna nickdueller och alla glidtacklingar. Lycka till var än du hamnar Mirza.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 12:42
Vad sägs om Bjurström? Kan det vara något för oss?
Syrianska FC -=Gringo=-
2006-11-02 12:32
Per Persson//

Har get det här forumet en avsmak!!

Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 12:16
Att påstå att Mirza saknar klubbkänsla är bara löjligt! Som han har krigat under sina år i ÖSK, all den glädje som strålade från honom efter uppflyttningen och hans inställning på träningarna...

Jag kommer sakna Mirza, hans mål mot Norrköping och Jönköping kommer inte att glömmas! Inte heller hans fina inledning av serien då han var väldigt viktig för vårt fina spel.

Undrar hur stora oddsen är för att Mirza och Nurme gör stor succé i sina nya klubbar och säljs vidare för en stor summa pengar?
Örebro Blå Bergen Blues
2006-11-02 12:08
Ämne: "Kom ihåg att h....
DaSa//
Om Mirza inte hade satt det där 2-1 -målet hemma mot Norrköping så kanske IFK och inte vi varit i allsvenskan nu... :-)
Örebro Kerberos
2006-11-02 12:06
Per Persson // Ok så du menar att klubbkänsla är att man blir deprimerad efter ett resultat som inte var det bästa, att man går ner sig och inte jobbar vidare och aldrig mer får vara glad?

Eller efter hur lång tid efter ett resultat som inte gick vägen får man visa glada känslor för att det ska vara OK?
Örebro Blå Bergen Blues
2006-11-02 12:05
Håller med ang Barsom. Ska man värva "etablerade" spelare så ska det vara sådana som inte passerat peaken på sin karriär. På åttio-/nittiotalet värvade ÖSK smart i det fallet. Peter Nilsson, Dala, Holmqvist, Arnor, m fl. Spelare som de flesta andra klubbar ratade just på grund av "peaken passerad", men där ÖSK hade blicken för att det fanns mer att få ut...
Örebro nibor
2006-11-02 11:48
Äntligen börjar det hända lite i ÖSK. De spelare som presterat minst.. (inte platsar) får gå. Tar som ex. Kuhi,Mirza.. Och istället tar in lite nytt friskt blod förhoppningsvis bättre. Men vi får inte glömma att Mirza var den som bidrog till mest de första 5-6 matcherna. Han vann varenda duell och sedan gav bollen till Henriksson som gjorde mål. Nurme tycker jag är lite synd, han skulle nog kunna ha blivit något om han hade fått chansen men så har inte fallet blivit.
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-11-02 11:40
Om det blir så att Mirza är det bara att tacka honom och önska honom lycka till i framtiden! Kommer ta tid innan jag glömmer frisparken som sänkte Norrköping och kirrade oss kvar i Allsvenskan för några år sen.
Örebro Erki
2006-11-02 11:26
Första halvan av säsongen tyckte jag Mirza var riktigt bra. Målen saknades visserligen men dom gjordes istället av Seb som Mirza jobbade fram mängder med chanser åt. Sen kom Mirzas formsvacka och efter det gjorde inte heller Seb några fler mål! Hur beroende är egentligen Seb av sin anfallspartner? Seb var riktigt dålig på slutet då han spelade med Nedim som inte alls är samma slitvarg som Mirza.
Jag tycker Seb är för beroende av sin omgivning och har svårt att se att han håller som anfallare i Allsvenskan.
Där borde Rodevåg och Nedim lira med Ismail och Pettersson (som hittar formen under vintern) som back-up. ;-)
Örebro Grixx
2006-11-02 11:24
Per Persson// Även Alven har uttryckt sin motvilja till konstgräset bland många många andra.
Örebro Per Persson
2006-11-02 11:22
Mirza är inget att gråta över. Som jag tidigare skrivit såg jag både honom och FrSa på sprudlande humör dagen efter Bp-matchen 1-1. Förutom att han blivit sämre under åren så visade det ingen klubbkänsla.
Örebro Per Persson
2006-11-02 11:16
ÖSK STHLM//

Håller med. Barsom vill inte jag heller se i ÖSK. Jag ser honom som en diva. Dessutom sa han ju för några år sedan att ÖSK var ingen klubb för honom, underförstått, han var för bra. Samtidigt passade han på att ge oss en känga för konstgräset.
Örebro DaSa
2006-11-02 11:14
"Kom ihåg att han t ex stod för några helt avgörande assists i sina inhopp mot Norrköping och Assyriska. "

Om ngn annan spelare skulle varit på plan så kanske han skulle ha slagit de assistsen. Eller vi kanske aldrig skulle ha hamnat i den situation att Assyriska matchen blev avgörande om Mirza skulle ha satt sina chanser tidigare under säsongen...
Örebro Mittåt
2006-11-02 11:01
Om ÖSK erbjudit Simon ett kontrakt som var avsevärt sämre än vad Degerfors gjort, så kan det väl enbart tydas som att ÖSK inte har varit speciellt intresserade av att förlänga. Den kommentar som i papperstidningen tillskrivs Walker var väl inte heller ett uttryck för någon större grad av support.

"Det finns en provspelsidé i Simons huvud och väljer han att åka dit så vet jag vad han går för".

"
Örebro deportivista
2006-11-02 10:47
Ämne: Ämne: ....och....
Jag trodde vi ville ha anfallare som sätter bollen i mål... ;-)
Annons: