/fotboll/osk/forum/8676.aspx/fotboll/osk/forum/8676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-11-03 08:57
Ämne: Mirza har alltid get....
Matthew S//
känner du Walker också? fråga han isåfall vad Mirza sa till han efter senaste matchen, antagligen den sista han spelar här, åtminstonde så länge Walker är huvudtränare.. efter det tycker jag du ska uttala dig igen om hans inställning, som man inte kan klaga på. och om du syftar på det vi ser på plan så antar jag att dina ögon är betydligt bättre tränade än mina på att hitta sånna detaljer för det enda jag såg var en spelare som slog bort passningar eller tappade bollen, för att sedan slå ut med armarna och vandra omkring, tittandes i marken, resten av matchen!

skönt att vi blev av med han säger jag. precis som när Kuhi drog. en lönepost mindre.. de flesta här verkar ju tycka att vi ska satsa på ett lag med medelmåttor..? själv önskar jag att ÖSK ska bli bäst i Sverige. åtminstonde nån gång under min livstid..
Örebro Grixx
2006-11-03 08:11
Mr.Mancini// Helt rätt.
De två sista inläggskribenterna verkar inte pålästa.....eller har de en bättre lösning?

ps Självklart är det inte en lösning utan många lösningar som ger resultat....och det gäller ju övriga problem som klubbarrna och samhället brottas med.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-03 04:12
Det är klart att rasism skas bekämpas, men poängavdrag är helt fel väg att gå! På vilket sätt ska det hjälpa klubbarna?

Det finns idioter överallt, klubbarna kan inte styra dessa människor! Rasismen är ett samhällsproblem som vi måste ta tag i ordentligt, med poängavdrag hjälper inte någon... Bättre bevakning på arenan så att man kan ta fast idiotertna på en gång, livstids avstängning från elitidrott och civilt åtal! Poängavdrag straffar oskyldiga människor.
Örebro kubanen_90
2006-11-03 01:00
Ämne: Ämne: Ifall d....
Sen så undrar man ju hur klubben ska kunna hindra någon från att skrika rassitiska ord!? Nää gör om gör rätt....
Örebro Mr.Mancini
2006-11-03 00:29
Ämne: Ifall det klubbas ig....

Klubben tjänar mycket pengar på publiken. Därför har klubben ett stort ansvar.

Läser man pressmeddelandet istället för att låta känslorna gå överstyr förstå man att straffet inte är så dumt.

"För poängavdrag krävs att klubben haft en möjlighet att förhindra det inträffade. Tillämpningen kommer att vara försiktig."

Alltså är regeln inte huvudlös. Man bör ta reda på fakta innan man uttalar sig.

Örebro masaboy
2006-11-03 00:12
Ifall det klubbas igenom att man ska ge poäng-avdrag för rasistiska tillmälen, så tycker jag att man måste få tag på den skyldiga, och sedan fastställa dennes "klubb-tillhörighet" till 100%.
Annars kan vi nog räkna med ett antal varianter av "falska-fans" i viktiga matcher!
Jag tycker att det är helt rätt att ta rasismen på allvar, men jag tycker att det är gärningsmännen som ska straffas, inte klubben!
-
Det här med -poäng håller verkligen på att bli en riktig pina, och det skulle inte förvåna mig om vi hamnar i ett liknande läge i framtiden som Italien befinner sig i just nu?
Av det man kunnat läsa sig fram till, så verkar det ju dessutom som det inte ens finns klara bevis mot alla klubbar som man straffat, och sedan att man hela tiden sänker dessa straff efter diverse olika överklaganden ger ju inte heller någon trovärdighet åt det systemet???
- - -
Låt spelarna avgöra, och om det ska straffas, låt straffet bli spel inför tomma läktare eller mycket höga böter!
- - -
//masaboy
Örebro Jimpa_90
2006-11-02 23:04
ÖSK!!!
Örebro Mr.Mancini
2006-11-02 22:10
Ämne: Jaha, då kan rasism ....
De beror på vad som man ser som viktigast.

Vissa kanske anser att bekämpning av rasism är viktigare än fotboll.

Om man tycker att fotboll är viktigast så kanske det låter dumt, men inte i mina öron.

Örebro Chivas
2006-11-02 21:35
ÖSK!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 21:15
Jaha, då kan rasism eventuellt ge poängavdrag nästa säsong...

Vad fan sysslar förbundet med? Allt går åt helvete när man började diskutera poängavdrag! Djurgårdare vill storma planen i Borås för att Djurgården ska förlora, nu ryktas det om att AIK:are ska storma planen i Borås - i elfsborgtröjor.

Fotbollen avgörs inte längre på planen, fotbollen kommer dö i Sverige pga den inkompetenta ledningen i SvFF!

AVGÅ LAGRELL!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 20:51
Kommer målen upp på officiella? Jag såg aldrig som filmade, förutom några gubbar på planen förstås...
Örebro Per Persson
2006-11-02 20:51
BP har ju inte längre förmånen att möta en motståndare (kvalet) som spelat mot ÖSK matchen innan ;)
Örebro Per Persson
2006-11-02 20:48
Tomten o Hjortsberg//

Verkar på er som Yunus spelade ok. Killen har ju inte fått spela mycket heller. Vi får hoppas det ordnar sig med uppehållstillståndet bara.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2006-11-02 20:46
Avgå Lagrell! // Ja Nedim fick mycket skit av BPs backar, men det är klart, dom hade ju inte mycket att säga till om när han for fram genom deras ställningar, klart dom blir irriterade... :D
2006-11-02 20:45
Och som Hjortsberg redan har poängterat, BP kommer få det mycket mycket svårt i kvalet, de måste rycka upp sig rejält för att inte blir förnedrade helt. Minns att jag sade till just Hjortsberg att "BP blir ju ägda av våra Div. 3 spelare...". Nej, det kommer krävas en rejäl vässning om de ska ha ens en liten chans i kvalet. (Fast det är klart, se på Assyriska som jag tyckte spelade bra mot ÖSK i sista omgången, dom gick ju på pumpen mot Bunkeflo i kvalet...).
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 20:43
2 riktigt fina mål idag, dessutom flera fina individuella prestationer av Näfver och Frempong! 10-års kontrakt till dem tack!

Någon mer än jag som reagerade på hur tjuriga vissa BP-spelare var? De högg på Nedim hela tiden, flera knuffar efter avblåsning och ändå hade han inte gjort något förutom målet och sprungit ifrån dem hela tiden ;-)
2006-11-02 20:42
Per Persson // Yunus verkade behöva kardborrespännen på skorna för han satt och knöt dom i ca 3 minuter, men han visade att han är en man för framtiden, hans bollbehandling och dribblingar var bitvis underbara att se (observera att det om skorna var lite ironi, nåt ska man ju få gnälla på som Örebroare...)
Örebro Hjortsberg
2006-11-02 20:37
Persson:

Tja, han är inte alls en oäven anfalllare, men idag tycker jag att det märktes att han är ett nummer för liten för att vara förstaval i Allsvenskan. Men visst finns där kvalitéer.
Örebro Matthew S
2006-11-02 20:33
Vad härligt att se ÖSK spela avslappnat och bjuda på finesser. Nedim är suverän. Tycker även att Fredrik Samuelsson och Yunus Ismail förtjänar överbetyg. Men ingen var dålig. :)
Örebro Per Persson
2006-11-02 20:25
Hjortsberg//

Hur uppträdde Yunus ? Mer än att han gjorde ett mål ?
Örebro Hjortsberg
2006-11-02 20:14
Startuppställning:

PeWe
FrSa-FrJa-PaHa-GlHo
IaJe-LaLa-RoWa-KrNä
SeHe-NeHa

Sista 20:

PeWe
FrSa-ZeLo-GlHo-MoRe
KrNä-KeWa-FrNo-JaFr
JoPe-YuIs

BP var med i matchen mellan minut 15 och minut 30 i övrigt hade de inte speciellt mycket att säga till om.
Örebro Hjortsberg
2006-11-02 20:11
Med det jag sett idag i åtanke får nog BP spendera fler säsonger i ettan. ÖSK-vinst med 2-0 och 2 stolpskott.
Sista ~20 spelades med endast Glenn, Westman, Nordback, Samuelsson och Näfver på planen av de som normalt spelar A-lagsfotboll.

Mål:
1-0 Nedim (Glenn) ~8.10
2-0 Yunus (Nedim) ~67.20
Örebro kitcar25
2006-11-02 19:17
hur gåre i matchen'???
Örebro helldandy
2006-11-02 17:41
ÖSK STHLM: Det är tusen gånger bättre än den förra mattan, som var en katastrof. Fortfarande är mattan dock väldigt snabb. Bollen rullar gärna ifrån. Men den är lagom mjuk att springa på, vilket den förra inte var.
Landskrona Göran Pee
2006-11-02 15:40
Grattis till avancemanget. Och med tanke på Assyiska nog faller fritt genom seriesystemet så är väl rättvisa skipad.
Örebro deportivista
2006-11-02 15:34
Man får spela Europa på konstgräs - finalen i Champions league 2009 (eller 2010) är redan planerad till Moskvas Luzhniki-stadion, på konstgräs
Örebro Chivas
2006-11-02 14:49
Heja sportklubben!!
Örebro Grixx
2006-11-02 14:12
Senast mot Assyriska så höll det ju på att gå åt helvete.
Någon droppade eller tappade en i en hoppande åskådarhop och det såg riktigt jobbigt ut ett tag.

Under ordnade former så är det kanske ok om nu inte klubben dragit nya erfarenheter av händelsen.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 13:54
Problemet med bengaler är ifall de hamnar i fel händer, personen får panik och slänger iväg skiten...
Örebro ÖrebroSK
2006-11-02 13:51
Ämne: ÖrebroSK//Jag tror i....
Jag hoppas på bengaler i kväll allafall, men vet inte om man får det för ÖSK längre.
Annons: