/fotboll/osk/forum/8674.aspx/fotboll/osk/forum/8674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-Power
2006-11-03 15:52
Om jag skall vara ärlig så brydde jag mig inte så mycket om Gerndt, visst han är en talangfull spelare, men vi behöver anfallare som verkligen levererar, därför tycker jag att Rodevåg är det bästa alternativet.

Rodevåg är också snäppet "hetare" än Gerndt, så vi får hoppas vi får se honom i den svartvita dressen=)

Sen tycker jag även att ÖSK bör leta efter en ny målvakt. Richard Richardsson eller Hellström vore perfekt. Alvbåge är nog för mycket att hoppas på!
Örebro kubanen_90
2006-11-03 15:44
Ämne: ÖSK måste värva en b....
Jag tycker att Westman håller i AS. Det är nu hans bästa år kommer.
AIK Phille
2006-11-03 15:15
Ämne: Phille//Jepp, det sk....
Matthew/ Och jag minns vårat senaste möte på Behrns Arena :)

Tack så mkt, jag hoppas verkligen på ett under på söndag!

Må väl!
Örebro Matthew S
2006-11-03 13:53
Phille//Jepp, det skall bli kul att möta AIK (i allsvenskan) igen. Matcherna i Superettan var så där lagom kul. Bättre då att minnas våra möten i allsvenskan 2004 med 2x 2-1 i ÖSK-favör. Ni har gjort en mycket bra säsong i år som nykomling och lycka till på söndag.
AIK Phille
2006-11-03 13:26
Matthew S//

Tack för det! Har själv ingen koll på honom mer än vad jag hört från andra, men dina ord förstärker det jag hört. Kul för oss.

Skoj som f-n att ni är tillbaka, men det har jag tidigare redogjort för! Må väl!

BTW, vi ses snart!
Örebro joth
2006-11-03 13:22
Phille//Det kom inte direkt som en överraskning.

ÖrebroSK//Tack.
Örebro Matthew S
2006-11-03 13:21
Phille//Grattis till Gerndt. En oerhört talangfull och snabb spelare som var bäst på plan i ÖSK:s internmatch för en vecka sen då han gjorde två mål. Hade gärna sett att han blivit svartvit.

E-A//Nej, jag känner inte Walker. Det var Urban Hammar jag kände men begär inte att du skulle komma ihåg det. Ditt antagande om att mina ögon är bättre tränade än dina får du stå för men det vore dumt av mig att säga emot dig i den frågan. Skulle gärna se att Anttonen stannade i ÖSK. Han är snabb, har bra spänst och fina inlägg samt ett enormt hjärta för klubben. Tycker det låter som ingredienser som gör en perfekt högerback. Med Anttonen på ena kanten och Riddez på den andra hade backlinjen blivit ett ypperligt anfallsvapen.

joth//Håller med Örebro SK. Mycket bra skrivet om klimatet i Örebro så att säga.
AIK Phille
2006-11-03 13:06
Gerndt klar för A.I.K.!

Må väl!
Åtvidaberg Allsvenskan nästa!!!
2006-11-03 12:57
ÖSK måste värva en bra målvakt nu. Det funkar inte att ha Kristoffer Jonsson på bänken och Weggen börjar bli till åren. VÄRVA EN NY FÖRSTAMÅLVAKT!!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-03 12:54
Kronblom //

Jo, men det är nog som Mittåt säger, bara agenten som vill sälja honom till oss eller få uppmärksamhet i media... Tror inte att ÖSK är intresserade, kanske om vi inte hittar något bättre alternativ och fönstret är på väg att stänga!
Örebro Kronblom
2006-11-03 12:50
Ang Fuentes:
har vi inte haft tillräckligt med sydamerikanska floppar i ÖSK...?
Örebro ÖrebroSK
2006-11-03 12:46
http://www.orebro-sk.se/spelare12/nyheter?aID=1&nID=36

Bra skrivet joth!
Örebro Grixx
2006-11-03 11:58
Avgå Lagrell!// Bra svarat i ditt sista stycke.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-03 11:46
Angående Fuentes:

"Has manager: JVM-SPORT & MARKETING. Örebro-Sweden"

" Brian is strong, great header, highly skilled, good dribble, a finisher inside the penalty area. Has a powerful shot, can score from long distances hi is one of the top forwards in South America. -2004 The first goalshoter in the Malaysia League with 40 goals. -2005 The first goalshoter in the Malaysia Leaguue with 50 goals. -2006 Brian is the second goals in the Venezuela League."

Har om jag minns rätt spelat i samma klubb som Martelotto, samma agent?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-03 11:39
Mr.Mancini, Grixx//

Menar ni att ni är pålästa om allt ni skriver om på ett Internetforum? Jag såg artikeln på aftonbladet gick in på SvFF:s hemsida men hitttade inget pressmeddelande. Det jag reagerade mot var poängavdrag, inte varför man får poängavdrag. Självklart ska rasismen bekämpas, men det ger inget resultat när det bara är fotbollen som tar tag i problemet! Poängavdrag är helt fel väg att gå då klubbarna inte kan styra folks känslor och vad de vräker ur sig när de är på fotbollsmatch!

Självklart är det svårt att komma med bättre lösningar, men som jag skrev så tycker jag att hårdare bevakning på arenan kan vara ett steg. Idioterna som håller på med sånt ska hittas och straffas, jag gillar inte kollektiv bestraffning. Dock har ju jag mina undantag också...
Örebro ÖSKare i exil
2006-11-03 10:41
Gissar på konkurrens från större klubbar med större plånböcker.
Örebro Mittåt
2006-11-03 10:41
GUDjonsen// Fuentes representeras av samma spelaragent som förmedlade Walter Gigena. Rimligen har ÖSK inget som helst intresse av honom.

Däremot har agenten ett intresse av att få ut hans namn. Det är väl inte alltför långsökt att anta, att den källa som tipsade NA var agenten ifråga, som försökte så ett frö.

Även om ÖSK skulle vara ointresserade så får agenten på detta sätt gratis publicitet. Kanske finns det någon annan svensk klubb som skulle kunna vara intresserad.
AIK Saywee
2006-11-03 10:39
Förresten apropå SvFF´s funderingar kring nya regler ...
... politiken smyger sig in på våra arenor och ordningen i serietabbellerna kommer kanske att avgöras i någon kammare i Stockholm långt efter det att publikens rop tystnat på våra arenor.

Jag undrar när "missbrukarna" kommer att slå till och vad som blir nästa "politiska" steg?

Oj Oj Oj, det kanske var så att det var bättre förr, eller?

Våld, rasism och liknande elände måste alltid bekämpas, men på ett sådant sätt att inte oskyldiga drabbas! Det är de fega kräken som skall straffas, inga andra!

Med oro från en bekymrad Saywee!
Örebro E-A
2006-11-03 10:35
varför är han inte aktuell för ÖSK längre?
Örebro houston
2006-11-03 10:31
GUDjonsen//
30årig anfallare från Venecuela, som har bla. spelat i serie B.
Tror inte att det är nå ha till sportklubben, men men det sa jag oxå om Nedim :)
AIK Saywee
2006-11-03 10:24
Vid senaste stormen där Kattegatt möter kusten tyckte jag att jag såg en "Rodevåg", hoppas att den kan rulla långt in i landet ;-)

Med vågen från Saywee
Örebro GUDjonsen
2006-11-03 10:19
Vem är Brian Fuentes?
Någon som vet?
Örebro Erki
2006-11-03 09:56
Lars-Åke Lagrell: "Jag är störd" :-D
Örebro E-A
2006-11-03 09:50
The Ghoooooost//
antagligen att han är den bästa som nånsin äntrat Behrnabeu men dom är ju jäviga, precis som jag =)

nått nytt på Rodevågfronten? är han fortfarande kvar i Norge eller, nån som vet?

är lite osäker på han vad gäller spel i Allsvenskan men han lär ju ha utvecklats en del sen han kom till FFF.. kanske vore rena drömmen med han brevid Nedim på topp..

hoppas det löser sig med Ismail snart, där tror jag vi har en riktig guldklimp..
Örebro Chivas
2006-11-03 09:49
Heja svartvitt!!
Örebro DaSa
2006-11-03 09:40
Håller med E-A dubbelt upp, Mirza hade ofta fel inställning. Tror det var därför han alltid fick domarna emot sig.

Anttonen är mycket bättre men jag tror för hans personliga utvecking skulle han må bra av att byta klubb.

Sen tycker jag att de flesta spelarna i ÖSK skall antingen vara klasspelare som har en given plats eller ha potential att bli en klassspelare. Idag har vi för många som är varken eller...
Örebro The Ghoooooost
2006-11-03 09:39
Ämne: Ämne: E-A
Hå....
Släkten är värst ..........

Vad säger Mirzas kusiner ???
Örebro E-A
2006-11-03 09:12
Ämne: E-A
Håller helt m....
det kommer aldrig ske.. kommer alltid tycka han är en av dem som gör/har gjort mest för ÖSK.. men antagligen behöver vi inte bekymra oss om det nästa säsong för skulle jag satsa en peng så skulle jag satsa den på att han inte blir kvar här.. tyvärr..
Örebro The Ghoooooost
2006-11-03 09:07
E-A

Håller helt med dig !

När kan vi tycka samma sak om Antonnen ?

"dina ögon är betydligt bättre tränade än mina på att hitta sånna detaljer för det enda jag såg var en spelare som slog bort passningar eller tappade bollen"

Örebro E-A
2006-11-03 08:57
Ämne: Mirza har alltid get....
Matthew S//
känner du Walker också? fråga han isåfall vad Mirza sa till han efter senaste matchen, antagligen den sista han spelar här, åtminstonde så länge Walker är huvudtränare.. efter det tycker jag du ska uttala dig igen om hans inställning, som man inte kan klaga på. och om du syftar på det vi ser på plan så antar jag att dina ögon är betydligt bättre tränade än mina på att hitta sånna detaljer för det enda jag såg var en spelare som slog bort passningar eller tappade bollen, för att sedan slå ut med armarna och vandra omkring, tittandes i marken, resten av matchen!

skönt att vi blev av med han säger jag. precis som när Kuhi drog. en lönepost mindre.. de flesta här verkar ju tycka att vi ska satsa på ett lag med medelmåttor..? själv önskar jag att ÖSK ska bli bäst i Sverige. åtminstonde nån gång under min livstid..
Annons: