/fotboll/osk/forum/8672.aspx/fotboll/osk/forum/8672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-11-03 23:35
Ang.Mirza: Jag läste någonstans att han siktar på att spela i Bosniens landslag. Jag var säker på att han var svensk medborgare. Kan han då representera ett annat landslag. Någon som vet ?
Örebro ErikP
2006-11-03 23:32
Ämne: Vilka är på ingång f....
Det stämmer, Rodevåg står och väger mellan ÖSK och Lilleström. Förhoppningsvis fattar han ett klokt beslut. Dessutom ryktas det om Wikströmt från Gefle, som jag tror kan bli en viktig värvning.
Örebro Per Persson
2006-11-03 23:28
DaSa// Tror inte att chockhöjda biljettpriser är lösningen. Ofta är det ju tungt kriminella som ligger bakom bråken. Under perioden de är "ute" så har de nog ganska gott om pengar. I England är det väl snarare så att straffen för den enskilde bråkstaken har blivit betydligt hårdare.
Örebro GT
2006-11-03 23:04
Har laddat ned och läst boken. Man blir nästan tårögd när man tänker på Thompas insatser för ÖSK genom åren.

Tack Bror !

Sista bilden var GRYM.

Texten som Christer Blohm bidrar med är dock som ni kanske märkte åratal gammal, endast antalet matcher etc har uppdaterats.

En ny text borde Thomas varit värd.
Hammarby Skärholms Bajare
2006-11-03 22:30
Vilka är på ingång för er? Stefan Rodevåg från Falkenberg?
Örebro E.Shams
2006-11-03 21:48

Bror Welander har gjort ett mycket bra jobb gällande boken till Thomas Andersson. Bilderna han har valt är symboliska för T. Andersson och dennes kampvilja vilket även visar varför just han är/var Kapten.

Anders Karlssons uttalande om Kapten är en favorit!

AIK Saywee
2006-11-03 21:45
Dasa//
Vet inte hur du menar ...?

Men jag tycker "straffa de som straffas skall" inga andra!
Örebro DaSa
2006-11-03 21:40
"Hur kan SvFF stödja klubbarna i det här arbetet istället för att fokusera på hur klubbarna mest lämpligt straffas."

Jag tror att straff är det enda sättet att lösa problemen. Eller så får väl alla klubbar chockhöja priserna så vi slipper dräggen som i England?!
Örebro Mittåt
2006-11-03 21:36
Jon får mer och mer speltid i Stade de Reims. Ikväll inbytt redan i den 55:e minuten.
Örebro Aspen
2006-11-03 21:36
Otroligt fin bok till Thomas Andersson.
Stort beröm till Ehsan Shams och Bror Welander för atbetet med boken. Imponerad!!
Örebro DaSa
2006-11-03 21:32
Vore inte det optimala om alla spelarna i startelvan (förutom kanske målis) skall vara snabba? Drömanfallaren är ju Junior i MFF, både bra som targetplayer och djupled samt extremt kall målskytt.

Men vi får väl nöja oss om vi får en anfallare som är bra på en av egenskaperna ovan:)
Örebro Matthew S
2006-11-03 20:57
Mittåt//Jag tror att Matta kommenterade mitt inlägg men blandade ihop oss.

Matta//Du har rätt att de inte är helt lika. Men jag tycker det finns mer likheter än skillnader. Båda är snabba. Båda är superkyliga avslutare. Ingen är speciellt assistvillig. Rodevåg hade tre assist och Nedim ingen i Superettan i år. Med denna menar jag att inte att de är egoistiksa. Bara att de ofta är de som avslutar anfallen. Jag skulle bli superglad om de funkade tillsammas. För då får vi ned Sebben på mitten.
AIK Saywee
2006-11-03 20:27
ÖSKare i exil//
Vilken klockren krönika!

Vad gör vi? Vad vill vi? Vad kan vi göra?

Dessutom ...
... straffa de som beter sig idiotiskt och låt inte andra drabbas, låt varje individ ta ansvar för sitt eget handlande och i vissa fall tjäna sitt straff!

Det är inte lätt, men för fotbollens skull, låt inte Lagrell peta i tabellerna .... ;-)

Med ett lite längre inlägg från en fortfarande bekymrad Saywee
Örebro Mittåt
2006-11-03 20:11
Matta// Vad jag kommenterade var egentligen Yunus contra Gerndt. Med Yunus i laget är behovet av ytterligare en snabb anfallare inte alls lika uttalat. Givetvis behöver vi Rodevåg också.
Örebro Matta
2006-11-03 19:14
Mittåt//
Tycker inte att Halilovic och Rodevåg är så lika som spelartyper. Båda är visserligen snabba, men Rodevåg är betydligt tyngre och starkare. Dessutom tycker jag att han är mer teknisk och kan dribbla bort en försvarare på egen hand, vilket jag aldrig sett Halilovic göra.

Behöver jag säga att mina tummar redan börjar bli blå för att vi ska få hit Rodevåg.
Örebro Brus-Nilsson
2006-11-03 19:13
När kan det tänkas att målen från ÖSK-AFF kommer upp på officiella?
Örebro # brorzan
2006-11-03 19:01
Ni som vill läsa alla hyllningar som Thomas Andersson fick in via www.orebro-sk.se kan läsa dem på länken ovan! Thomas Anderssons bok är nämligen klar nu.
Örebro Mittåt
2006-11-03 18:57
Avdelningen för bevingade Lagrellord.

- Vi tänker inte tillåta att allsvenskan avgörs utanför planen.

Lagrell till DN i november 2006.

Han glömde dock att tillägga att denna regel inte är tillämplig för Örebro SK resp. Hammarby IF.
Örebro rirobban
2006-11-03 18:54
Ämne: LAgrell är fan helt ....
Nu är det nog så att man ska ta det uttalandet med en nypa salt. För det första är det ju inte han som bestämmer straffet om DIF-fansen stormar planen. Sen vet vi ju att han ofta kommer ut med saker som hela tiden verkar konstiga. Man bör tänka först och prata sen, han gör tvärtom.... antar att han vill ha uppmärksamhet i media;()
Örebro kubanen_90
2006-11-03 18:42
LAgrell är fan helt jävla sjuk ihuvudet!!!!!!!!!!!!!!!!!! Om Djurgårds fansen stormar planen så straffas Elfsborgs fansen. Då spelas matchen klart under tomma läktare. Han håller ju på Gnaget den jäveln FYFANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN! @
Ska Elfsborgs fansen inte få se när laget lyfter bucklan?
Örebro ErikP
2006-11-03 18:16
Då var det klart, Gerndt spelar för AIK nästa säsong. FAN
AIK Saywee
2006-11-03 17:56
Mackan//
Ta genast på dig den svarta matchtröjan (nr 11) och ta aldrig av dig den!

Med kort inlägg från Saywee
Örebro Mackan
2006-11-03 16:50
En intressant reflektion. Jag har fyra gånger denna säsong (AFF hemma, AFF borta, Norrköping hemma och Qviding hemma) varit iförd min svarta matchtröja med Nr 11. Dessa matcher har något gemensamt. Jag kommer att ta mitt ansvar till nästa säsong.

För övrigt kommer en lång intervju med Urban Hammar publiceras inom några dagar. Mycket att renskriva, därav dröjsmålet då intervjun gjordes redan i måndags.
Örebro Matthew S
2006-11-03 16:19
Undrar hur man resonerar i målvaktsfrågan. Det jag sätt av ÖSK Ungdoms målvakt Jonsson duger inte till som allsvensk reservmålvakt. Finns det andra lokala målvakter som skulle kubba bli ett alternativ? Videhult i RIK är en personlig favorit. Men mest hoppas jag på Richard Richardsson.

En fråga till. Vilken typ av anfallare tror ni passar bäst bredvid Nedim egenligen? En tung, slitstark spelare som Sebbe, en kvick, teknisk spelare som Dioh Willams eller en spelare som påminner om Nedim själv som Rodevåg.
Örebro Chivas
2006-11-03 16:05
Ämne: Ämne: ÖSK mås....
Kubanen-90// Helt riktigt. Westman håller i AS. FORZA SPORTKLUBBEN!!
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-03 16:03
eh, utan westman första säsongen i SE så hade vi inte vart något annat än ett sämre mittenlag.
Örebro Mittåt
2006-11-03 16:03
Yunus är betydligt intressantare än Gerndt. Och med Yunus spelklar så försvinner väl behovet av ytterligare en snabbspringande anfallare på sätt och vis. Vad klubben nu (under förutsättning att det fixar sig för Yunus) behöver anfallsmässigt är en spelare som kan "dominera" i straffområdet. En spelare som kan ta för sig och vinna luftdueller och så. Speciellt som det inte kommer att gå att skicka upp Thomas Andersson längre när det drar ihop sig i slutminuterna.
Örebro Mittåt
2006-11-03 15:58
För att anknyta en del till diskussionen om målvaktens betydelse. Trelleborg har väl med all önskvärd tydlighet visat att målvakten inte betyder så mycket för antalet insläppta mål. Det räcker med att ha en massa tur samt ett skickligt uteförsvar.

För min del tycker jag nog att Westman har haft en positiv utveckling under det senaste året. Inga vansinniga utrusningar längre och dessutom är han säkrare i luften. Förra året satt jag med hjärtat i halsgropen varje gång motståndarna fick en hörna. Det kändes betydligt lugnare i år. Därmed inte sagt att det inte går att förbättra luftspelet ytterligare.

Örebro Ösk-Power
2006-11-03 15:52
Om jag skall vara ärlig så brydde jag mig inte så mycket om Gerndt, visst han är en talangfull spelare, men vi behöver anfallare som verkligen levererar, därför tycker jag att Rodevåg är det bästa alternativet.

Rodevåg är också snäppet "hetare" än Gerndt, så vi får hoppas vi får se honom i den svartvita dressen=)

Sen tycker jag även att ÖSK bör leta efter en ny målvakt. Richard Richardsson eller Hellström vore perfekt. Alvbåge är nog för mycket att hoppas på!
Örebro kubanen_90
2006-11-03 15:44
Ämne: ÖSK måste värva en b....
Jag tycker att Westman håller i AS. Det är nu hans bästa år kommer.
Annons: