/fotboll/osk/forum/8669.aspx/fotboll/osk/forum/8669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-05 15:50
Sersant//

Frippe kan nog också vara ett alternativ.
Örebro Chivas
2006-11-05 15:47
ÖSK!!
Örebro Sersant
2006-11-05 15:11
Apropå debatten om ny kapten så finns det så vit jag ser 4 kandidater och dem är Larsen, Nordback, Weggen eller Riddez.

Hoppas på Riddez tror han kan växa en nivå till om han får det ansvaret.
AIK Saywee
2006-11-05 14:57
Jag vill dock "poängtera" att det absolut viktigaste i mina fotbollsdrömmar detta år var att ÖSK klev in i finrummet. Dessutom kunde vi ju inte låta bli!!!!!

Jag har varit hes både en och två och flera gånger, men det har det varit värt!

FORZA ÖSK, you are my nr one!

Med lyckligt inlägg från Saywee
Örebro Arx
2006-11-05 14:51
Saywee//
Tror nog inte att du är ensam i så fall.
AIK Saywee
2006-11-05 14:42
Arx//
Jag är förmodligen den ende som jublar på detta forum om det blir på ett såeciellt sätt, men jag skall försöka hålla mig och jubla på ett annat forum i såfall.
Detta år, 2006, kan gå till fotbollshistorien, för min del, men förresten det har det faktiskt redan gjort. Sirius upp till Superettan, ÖSK upp till Allsvenskan och ja, ja, guld eller stora silvret till AIK. Jag är redan mycket nöjd hur det än går. Kommer aldrig att glömma detta nådens år ...........
AIK Saywee
2006-11-05 14:35
Nykomlingen AIK tar minst silver och Öster plågas i botten, medans GAIS spelar allsvenskt nästa år. Detta får mig att forfarande tro, att skillnaden mellan toppen i Superettan (5 lag) inte är så stor när man jämför med botten i Allsvenskan (5 lag), men jag kan ha fel, det är bara en känsla ...?
Örebro Arx
2006-11-05 14:31
Märkligt hur guldstriden idag nästan är en exakt kopia av kampen om andraplatsen i Superettan.

1. Två lag kämpar, det ena leder med en poäng och båda spelar hemma.

2. Laget som leder och är de flestas favorit möter ett lag som det har snackats om att de egentligen helst vill förlora. TFF ville helst ha med BP i Allsvenskan, DIF vill inte se att AIK vinner.

3. Målskillnaden är på den jagandes sida, för dem räcker det med en poäng om laget som leder förlorar sin match.

4. Laget som är i förarsätet inför sista omgången är lite av en underdog.

Om historien upprepar sig får vi alltså se ett AIK-jubel i eftermiddag. Hoppas att det inte blir så.
Örebro Fang
2006-11-05 14:29
Ämne: Om drygt en timme bö....Men samtidigt så visar ju AIK att det inte är omöjligt att komma direkt från Superettan och vinna SM-guld. Så kom igen nu AIK! ;)

Håller för övrigt med de som tycker Riddez ska bli ny kapten. Kan inte komma på någon som är bättre lämpad än honom. Det skulle väl i så fall vara Nordback om han stannar.
AIK Saywee
2006-11-05 14:22
Per Persson//
Håller med om att Joel bör bli vår nye kapten, en duktig och härlig kille! Vår egen JR eller "Kapten Riddez", det låter ju dessutom häftigare än t.ex. Kapten Haddock eller Kapten Krok eller Kapten Bölja? Kapten Riddez låter ju faktiskt lite som en härförare ...?

Joel Riddez blir en bra kapten för de svartvita eleganterna under marschen mot den ädla metallen.

Snart börjar årets matcher "mot" Aurum (Au)
Örebro Sersant
2006-11-05 14:00
DaSa
Jansson kan vi sälja men vill ha in en lite snabbare mittback med AS rutin då tycker jag Wikström blir perfekt. MaSa är för långsam likaså Jansson
Örebro rirobban
2006-11-05 13:55
Om drygt en timme börjar Elfsborgs jakt på guldet:) Alla mindre lag i Sverige ska se att inget är omöjligt... Därför hejar jag idag på "Ellos", och jag tror att de tar guldet.
Örebro DaSa
2006-11-05 13:35
Sersant//
Hehe, kan visa sig vara ett taktiskt genidrag att byta plats på dem efter en säsong:)

Jag vet inte om jag vill ha Wikström om Fredrik Jansson är kvar, känns som det blir för många rutinerade mittbackar då. Men det kanske behövs eftersom MaSa varit så skadebenägen på sistone?!
Örebro Sersant
2006-11-05 13:32
Grixx
Håller med en Allsvensk klubb kan inte ha en hemsida som går ner så snabbt några går in på den, de e pinsamt
Örebro Grixx
2006-11-05 13:29
joth// Tackar. Håller med om att all denna inf om ÖSK skulle/borde ligga på officiella, sedan borde officiella fungera bättre och inte vara så seg eller som oftast helt onåbar.
Örebro Sersant
2006-11-05 13:24
DaSa
låter interessant men du missade en värvning till 06 Wikström. Sen är det lite lustigt att du byter plats på Lundblad och Nedim :D
Örebro Yeah
2006-11-05 13:23
//Avgå Lagrell
Undra om han som intervjuar Per Johansson ens varit i Örebro? =)
Örebro DaSa
2006-11-05 13:17
Ämne: DaSa//

Arneng har....

Stämmer, han har ett kontrakt till 2008-12-31
Örebro DaSa
2006-11-05 13:16
Nästa steg i vär nya värvningsstrategi blir att till säsongen 2007 värva ytterligare tre supervärvningar. Eftersom vi året innan slutade på en andraplats efter MFF så har vi fått in ännu mera pengar till klubben. Därför värvar vi Pontus Farnerud som behöver en omstart och vill hem till Sverige. Vi lyckas också knyta till oss Dixon som fastnade i Häcken när de åkte ner men nu sitter på ett utgående kontrakt. Sist men inte minst så tar Alven sitt förnuft till fånga och köper en villa i Örebro och bestämmer sig för att avsluta sin karriär med ett 10-års kontrakt med ÖSK.

-------------------- Alven----------------------
---Lustig------Hagge-----Dixon------Riddez------
---Jeffs-------Arneng--Farnerud------Näfver-----
---------------Nedim----Lundblad----------------
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-05 13:11
Per Johansson bekräftar att han ska träna med ÖSK i vinter...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-05 13:10
DaSa//

Arneng har inte ett utgående kontrakt...
Örebro DaSa
2006-11-05 13:09
Om det skulle skita sig med Arneng så kan jag även tänka mig Tuomas Uusimäki från ÖIS som jag också tror sitter på ett utgående kontrakt. Än Tuomas är en lika duktig spelare som Arneng som blir det ju inte samma prestigevärvning som Arneng.
Örebro DaSa
2006-11-05 13:01
Glömde ju nya startelvan:
---------------------Weggen----------------------
--Lustig------Hagge-----MaSa--------Riddez-------
--Jeffs------Arneng---Larsen------Näfver---------
-------------Lundblad--Nedim---------------------
Örebro DaSa
2006-11-05 13:00
Jag tycker att ÖSK och spelareinvest skall göra ett par supervärvningar för att vissa övriga Sverige och sponsorna att vi kommer att bli och räkna med framöver, kanske t.o.m. ett nytt Elfsborg.

Som det har diskuteras i detta forum så tror jag att Lustig skulle vara det perfekta förvärvet, därför att:
- Vi har inget riktigt bra alternativ på högerbacken idag.
- Vi har ingen riktigt lovande talang som kan ta över på den positionen de närmaste två åren (tror jag)
- Vi skulle visa övriga fotbolls Sverige att vi kan värva spelare i konkurrens med DIF, MFF, Rosenborg m.fl.
- Lustig är en duktig spelare som har potential att bli ännu bättre = vi kan sälja honom med vinst om ett par år

Nästa spelare som jag vill ha är Johan Arneng istället för Nobbe, Johan kan vi få "gratis" då han sitter på ett utgående kontrakt. Fördelarna med honom är:
- Vi värvar en landslagsspelare som säkert kan ta nästa steg i sin utveckling om han får byta klubb.
- Tycker att Nobbe har stagnerat i sin utveckling och han är aningen överskattad.
- Arneng har rutin från AS/CL och landslagsspel
- Vi visar fotbolls Sverige igen att vi kan värva från Sthlms klubbarna istället för tvärtom.

Sista värvningen blir Jon Lundblad (erkänner att jag blivit påverkad av vad som skrivs i forumet:)) där för att:
- Han är en duktig anfallare
- Han har spelat i ÖSK innan, vilket gör att kontinuiteten i truppen blir lite bättre jämfört med en helt ny spelare.
Örebro joth
2006-11-05 12:50
FAIR PLAY:
UEFA cup platser lottas ut på Fairplay poäng för landslagets matcher och de europacupmatcher som svenska lag har spelat. Perioden man tittar på är alltså 1 juni till den 31 maj.

Om Sverige skulle få en av dessa platser görs en koll om vem som ligger bäst till i den Allsvenska Fair Play ligan och den får platsen. Har denne redan en plats går det i tur ordning i Allsvenskan.

Svårt att göra detta tydligt.
Örebro Yeah
2006-11-05 12:43
Aha.. då är ja med.. så där sket det sig att få se uefakval på behrna.
Men 50 000 kan väl behövas för o köpa in korv till första AS matchen.

Tack för de fina svaren :)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-05 12:35
Yeah//

Om Elfsborg blir klara för europaspel går platsen till det lag som hamnar bakom Elfsborg i fairplay-ligan. Dock gäller detta bara Allsvenskan, ÖSK får nöja sig med 50 000 och ett diplom från förbundet skulle jag tro...
Örebro Mittåt
2006-11-05 12:35
Yeah// Det finns två olika Fair Play tävlingar - en nationell och en internationell. I den nationella tävlingen vann ÖSK sin division och kommer (förmodligen) att få ett penningpris. I den internationella tävlingen, där man tävlar om en UEFA-kvalplats, måste man spela i sitt lands högsta serie för att få delta. Vilket inte ÖSK gjort eftersom deras poäng är hämtade från spel i den näst högsta ligan.

Och för att göra det ännu mer komplicerat så löper den internationella fair play tävlingen från 1 juni till den 31 maj för att stämma överens med de kontinentala ligornas säsonger. Och därför är man än så länge bara halvvägs in i den tävlingen.
Örebro Yeah
2006-11-05 12:29
Är det nån som kan ge lite klarhet i det här med fairplay ligan? elfsborg är väl så gott som klara för europaspel och ser ut att vinna fp-ligan. Då borde väl det innebära att ösk får kvalplatsen istället? Eller hur är reglerna?
Örebro joth
2006-11-05 12:23
Per Persson//Tycker även att Mirza-artikeln var bra. Speciellt när han säger att hans utflykt gjordes i samråd och med godkännande av ÖSK. Det visar på ett fint ÖSK-hjärta i den killen. Jag hoppas att han hittar någon ny klubb och kommer tillbaka med mer erfarenhet.
Annons: