/fotboll/osk/forum/8667.aspx/fotboll/osk/forum/8667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2006-11-05 22:52
Förresten väldigt skönt att vi slapp att kvala. Häcken är/var det svåraste laget av de tre där nere. Även om jag tror vi hade haft större chans att vinna mot dem än vad Brommapojkarna har så hade jag aldrig klarat av det. Häcken vinner såklart kvalet, allt annat är ett stort under.
Örebro kitcar25
2006-11-05 22:50
Jaha.. nu förhandlar IFK ICA med wowoah om att förlänga kontraktet..där rök ett tänkbart nyförvärv
Örebro rirobban
2006-11-05 22:48
Som jag sagt tidigare så jämnar antalet domarmissar ut sig för alla lag under hela säsongen. Som "Per Persson" nämner lite längre ned så fick Elfsborg ett mål bortdömt borta mot Helsingborg. Ganska tveksamt att blåsa bort det... AIK gör en kanonsäsong som nykomlingar men jag är ändå glad att Elfsborg tillslut kniper guldet även om jag är oberoende av vilket. Nästa säsong är det ÖSK:s tur och då ska är jag inte oberoende längre:)

ÖSK MOT SM-GULD 2007:=)
Örebro kubanen_90
2006-11-05 22:37
Ämne: Vad gäller hands ell....
Håller med. AB svt och tv4 håller på 08:lagen fyfan.
Örebro Mr. Milton
2006-11-05 22:14
Kan inte låta bli en trippel.

Så skönt att Lagrells Öster flyttas ner på sportsliga grunder och likaså pajaserna i Assyriska som inte har något att göra i fotbollens finrum.

Att Svff nu slår sig för bröstet och hävdar att man tvångsdegraderade ÖSK och därigenom gjorde oss en tjänst har jag svårt att acceptera. Genom degraderingen miste vi ca 10 miljoner i intäkter samtidigt som vår ekonomi redan var i botten. Stryper man en patient med andningsbesvär? Stålbadet och rekryteringen av nya kompetenta medarbetare inom klubben var redan igång. Där har vi inget att tacka Svff för. Mitt hat mot Lagrell kvarstår.

Forza ÖSK!
Örebro Mr. Milton
2006-11-05 22:13
Vad gäller hands eller inte hands så är det ganska komiskt. Hur många situationer förekommer det inte på en säsong i Allsvenskan? När sedan ett Stockholmslag drabbas i sista omgången blir det en mediaanka utan dess like.

Grattis Elfsborg och skämms på er Stockholmsmedier.
Örebro Mr. Milton
2006-11-05 22:08
Det är ju självklart så att Ola nu går till Hammarby om han har en nedflyttningsklausul i sitt kontrakt.

Antar att Tony handplockar honom nu när han är ny tränare i Hammarby.
Örebro kubanen_90
2006-11-05 22:07
Toivonen? NEJ TACK!!!!!!!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-05 22:04
Kalle Kula har varit dålig i år...
Örebro Matta
2006-11-05 22:04
Per Persson//
Kalle Kula är ett riktigt bra nyförvärvsförslag, tycker jag.
Örebro orebrosk_
2006-11-05 21:56
INTE TOIVONEN.... han sa ju att han var en ösk-hatare... vafan vill vi då ha hit honom för?? jag vill definitivt inte ha honom i laget... Men Pablo Pinones Arce är riktigt intressant... har allsvenska kvalitéer....
Örebro go_osk
2006-11-05 20:15
Ola Toivonen är helt klart en lovande spelare, men har ni redan glömt bort vilken ÖSK hatare han är?! Han gick öppet ut och beskrev för media hur illa han tyckte om ÖSK efter att Jon Lundblad lyckades sätta segermålet i matchens sista spark på Stora Valla år 2005.

Dessutom så skulle vi inte direkt vara ensamma om att uppvakta Toivonen i så fall. Istället tycker jag att vi ska försöka förstärka med mer etablerade spelare som Mikael Dahlberg, Robert Mambo-Mumba och Magnus Wikström.
Örebro Kapsyl
2006-11-05 19:57
Perkan - Hejdå Walker

Jag tror inte att Ola platsar i ÖSK. Okej, han har glänst i ett bottenlag i allsvenskan och i superettan. Men att ta en plats i ett förmodat topplag i allsvenskan lär knappast bli enkelt?

Jag tycker att vi tar hit Boyd Mwila!
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2006-11-05 19:40
är det bara jag som tycker att nu när ÖIS åkt ur allsvenskan att ÖSK ska kolla möjligheterna att få loss Ola Toivonen? Det vore urintressant!
Örebro houston
2006-11-05 19:28
Örebro Blå Bergen Blues
2006-11-05 19:20
Avgå Lagrell!//
Ja, faktiskt. Skulle varit straff. Om sedan den djurgårdare som hade blivit utsedd att slå den pallat trycket får vi aldrig veta..
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-05 19:16
Blå Bergen Blues//

Jag hade blivit riktigt förbannad om det skulle hänt i matchen mot Assyriska! Jag förstår att domaren väljer att inte blåsa, men han gör fel!
Örebro Chivas
2006-11-05 18:52
FORZA SVARTVITT!!
Örebro Blå Bergen Blues
2006-11-05 18:51
Tänk om en Assyriskaförsvarare hade räddat med armen (på exakt samma sätt som Elfsborgsförsvararen) vid ställningen 1-1, domaren INTE blåst för straff och vår avslutningsmatch också slutat just 1-1.... Tänk vilket dj..la liv det skulle varit här inne.. än idag och säkert hela långa vintern... Tänk på det!
Örebro ÖSK Fans
2006-11-05 18:36
Ta hit pablo pinines arce direkt!
Örebro ÖSK Fans
2006-11-05 18:36
Ta hit pablo pinines arce direkt!
Örebro Per Persson
2006-11-05 18:21
Det blir tufft i SE nästa år. Norrköping, Sundsvall, Örgryte, Öster, Landskrona, Ljungskile. Tre ska upp, skönt att slippa det eländet. Jag räknar inte med BP nästa år, de kan inte ha ett till flaxår.
Örebro Per Persson
2006-11-05 18:16
kubanen_90//

Varför gillar du inte att Öster åkte ? Vet du inte att Lagrell är hedersordförande där ?
Örebro Jimpa_90
2006-11-05 18:08
Skönt att Elfborgarna fick vinna!
Örebro kubanen_90
2006-11-05 18:07
Gordon//
Exakt det var SOLKLAR frispark till ellos precis innan. Kul att Elfsborg vann mindre kul att Öster åkte.
Örebro Per Persson
2006-11-05 18:01
Matthew S//

Jag tycker det är en stor skillnad mellan Frisk och Fröjdfeldt. Frisk ville bara visa upp sig själv, men så har jag aldrig uppfattat Fröjdfeldt. Sen tror jag du tyvärr har rätt i att Fröjdfeldt får ett elände nu. 100-tals AIK-hulliganer kommer att göra allt för att förnedra honom och hans familj.
Örebro Gordon
2006-11-05 17:52
Matthew S// Å andra sidan skulle straffsituationen aldrig ha uppstått om Fröjdfelt blåst för armbågen på Elfsborgsnäbben i sekvensen innan.
Örebro Matthew S
2006-11-05 17:51
Per Persson// Om du inte blåst straff för handsen i dag är det nog bra att du inte är domare. Det är solklar eftersom backen mycket medvetet gör en aktion för att stoppa bollen med armen. Skall bli kul att höra hur Fröjdfeldt kommenterar det hela. Han kommer att få ett rent helvete nu och det är väl kanske rätt synd för Fröjdfeldt är en rätt ok domare för det mesta även om han har klar Frisk-tendenser genom att ofta sätta sig själv i fokus.
Örebro Per Persson
2006-11-05 17:39
Matthew S//

Det mål Efsborg fick bortdömt mot HIF var minst lika illa som den eventuella domarmissen idag. Har sett båda händelserna och inte hade jag vågat blåsa straff idag heller. Tur man inte är domare.
Örebro Per Persson
2006-11-05 17:36
Det skulle vara kul att veta när Karl Corneliussons kontrakt med bois går ut. Han skulle säkert må bra av miljöombyte, komma bort från nazzehålan. Han kan säkert prestera på hög AS-nivå i minst 3-4 år i rätt miljö. Där har vi en riktigt bra högerback.
Annons: