/fotboll/osk/forum/8663.aspx/fotboll/osk/forum/8663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2006-11-08 18:35
Ämne: Silly Season:

Joh....
Har du några fler smaskiga insiders att bjuda oss på, och varför har inte Wikström presenterats officiellt som du förutspådde? Frågorna är många under den galna säsongen..
Örebro The Ghoooooost
2006-11-08 18:22
Silly Season:

Johan Pettersson kan redaktionen ta bort på rykten ut:

Joppe har acklimatiserat sig i staden, trivs i densamma, har haft sitt första år med lite speltid i en serie med annat spel än det i Sirius.

Johan skall kämpa för att visa vilken målskytt han är. Han har mycket ogjort i ÖSK ännu.

Tvivlarna är många, men deras käftar kommer täppas till. I Sirius var han gjuten från start och speltid är vad han behövde i ÖSK. Joppe gjorde lika många mål som Mirza på hur många minuter speltid ?

Som sagt, Joppe blir kvar i ÖSK !
Örebro kubanen_90
2006-11-08 17:46
Ämne: Läste NA i dag, ÖSK ....
Forward lär väl vara med i så fall. Också Rynninge och kanske kanske Degen.
Örebro bison
2006-11-08 16:58
Knappast den starkaste heller.
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-11-08 16:55
Han ska givetvis inte få lira tack vara lång och trogen tjänst utan för att han platsar - Westman gör precis detta. Målvaktsposten är knappast ÖSK:s svagaste lagdel.
Örebro bison
2006-11-08 16:41
Ämne: Hur mycket jag än gi....
Om jag fick välja mellan att betala fantasilön till Jonson eller att plocka hem Alven skulle jag välja Alven 8 dagar i veckan. Tycker inte att Westman har gjort bort sig, men å andra sidan tycker jag inte att nån ska få spela på grund av lång och trogen tjänst. På målvaktssidan är det spetskompetens som gäller, och den saknar i min mening Westman. Han är en bra målvakt men jag vill se nån som är jävligt bra!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-08 16:30
Henrik(ÖSK)

Om jag skulle få välja mellan att ÖSK betalar fantasilön till Alvbåge eller M. Jonson skulle jag valt Alvbåge 7 dagar i veckan! Han utvecklas fortfarande, är grymt bra och skulle kunna vara en investering för framtiden också. Jonson har inte imponerat på mig, och han blir inte yngre!

Alvbåge är nog inget alternativ för ÖSK i dagsläget, se gärna Sahlman Westmans arvtagare. Hoppas Emra lägger in ett par goda ord...
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-11-08 16:23
Hur mycket jag än gillar Alvbåge ser jag inte riktigt det nyttiga i att pröjsa dyra pengar på honom (som är mer väbehövliga att lägga ut på andra positioner) när vi har en bra, rutinerad målvakt i Peter Westman. Han förtjänar banne mig att stå när han dels varit trogen klubben (petat av såväl Karlsson som Alvbåge i perioder) och gjort bra ifrån sig nu när han varit ordinarie. Ser hellre att vi lägger mycket pengar på en fantasilön till M. Jonson så att han äntligen kommer tillbaka!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-08 16:07
Läste NA i dag, ÖSK verkar vara huvudspåret för både Jidsjö och Johansson!

Kan bli aktuellt med en utlåning om de kommer hit, men att de fortsätter träna med ÖSK några pass i veckan. Antar att det i sådana fall blir till ett lag i någon division högre än Karlslund och Ungdom.

Vilket/vilka lag kan vara aktuella?
Örebro Chivas
2006-11-08 15:45
FORZA ÖSK!!
Örebro go_osk
2006-11-08 15:14
Ämne: Halmstad tänker sats....
Jag håller med dig om att vi borde försöka locka hit Marcus Sahlman. Han har redan visat att han håller i allsvenskan när han bland annat petade HBK´s rutinerade målvakt Conny Johansson. Noterbart är att han har gjort ett par inhopp som anfallare i allsvenskan, så en värvning av honom skulle garanterat lösa vår tillfälliga anfallsbrist.
Örebro jocke.
2006-11-08 15:05
Smedberg har skrivit på för Ljungskile så han är borta, även om det kanske inte var det hetaste namnet..
Örebro Kronblom
2006-11-08 14:59
Halmstad tänker satsa på en finsk målvakt och det gör att Marcus Sahlman troligtvis lämnar HBK så där kan sportgruppen försöka fixa en målvakt som tar upp kampen med Weggen som förstemålis!
Örebro Arx
2006-11-08 14:45
Den som vill tjäna pengar ska kolla in oddset på ÖSK-seger i bandypremiären mot Vänersborg på fredag. Trots att ÖSK är nykomlingar är de ett mycket bättre lag än Vänersborg. Och oddset på ÖSK-seger är grymt bra, tror att det är över 6!

Seger lär det inte bli i hemmapremiären mot Västerås. Men en riktigt kul match som man hoppas att även ÖSK fotbolls fans kan hänga på. Var ju kul i vintras när kubaner och svampar förenades i den stora krossa-Värmland-dagen när ÖSK fotboll mötte Degerfors och ÖSK bandy Slottsbron. Blev väl något i stil med 20-1 till Närke.

Så på med långkalsonger och halsduk! Varför vänta till april med att se ÖSK göra comeback i allsvenskan?
Örebro ÖSKare i exil
2006-11-08 14:34
Näfver kommer fårn fel stad heltenkelt. Men han växte fint in i SE kostymen. Om vi kan få pappers böket klart och en fin signatur så får han en ny Allsvensk uppsättning backar och mittfältare att snurra med.
Örebro Kerberos
2006-11-08 14:25
Att ta hit Alvbåge igen vore trevligt men även om Viborg skulle åka ur högsta serien så skulle nog Alvbåge inte bli billig.

De 5 miljoner spelarinvest har skulle nog ta slut ganska fort.

Någon som vet hur mycket Viborg pyntade till IFK när han gick dit, var det inte ganska mycket?
Örebro Matthew S
2006-11-08 14:14
Konstigt att Näfver ej är med i U21-truppen. Det är ju med andra från Superettan som Robert Åhman-Persson från Väsby till exempel.
Örebro Sersant
2006-11-08 13:38
Ämne: Ämne: Ämne....
Säger inte att Pappas är bra tycker inte dem ska värva honom om inte Walker vill ha honom.
Men man kan inte bedömma en spelare efter 2 matcher dessutom 1 match när många hade försvarare hade fått det svårt då ÖSK verkligen spelade ut. Expressen lär ju ha sett han lite mer de dem anser att han är bättre än t ex Lustig
Örebro rirobban
2006-11-08 13:32
Ämne: Ämne: Jovisst....
Expressen ja.... är det en så pass säker källa att man ska värva utifrån vad de säger? Pappas har säkert spelat bra mot sämre motstånd. Men det har inte alls gått lika bra för honom när det väl är bättre motstånd. I Allsvenskan är det bättre motstånd varje match. Hellre WTJ som "kronblom" nämner;)
Örebro Sersant
2006-11-08 13:26
Ämne: Jovisst är det bättr....
Om Pappas är bra beror väl på hur man ser de han har inte varit bra i matcherna jag sett han men det är bara 2 matcher. Han petade ju Lustig i ALLStar laget hos Expressen så han borde ha presterat bättre än i dem matcherna iallafall.
Örebro Kronblom
2006-11-08 13:26
Nu var det inte lätt att bedöma ngn spelare från Jönköping när de mötte ÖSK på BA i somras eftersom man körde över Jönköping men har följt Pappas de senaste åren och jag tycker inte han är ngt för ÖSK.Bättre istället att få WTJ från örgryte,han ska tydligen ha sagt att han inte följer med laget till SE!
Örebro rirobban
2006-11-08 13:21
Det bästa vore att ta hem Pozniak igen. Han var kanske inte den bästa i början, men växte ju längre han var i klubben och har nu skaffat mera rutin från andra klubbar. Kanske lite för dyr dock...
Örebro rirobban
2006-11-08 13:20
Ämne: rirobban // Jo det ä....
Precis, för en högerback behövs verkligen. Även i landslaget har dte ju i flera år varit brist på bra högerbackar. Verkar vara något som går även i klubblagen. Lustig kanske är en framtida landslagsman. Skulle gärna se honom i ÖSK, men det kommer ju aldrig att ske.
Örebro ÖrebroSK
2006-11-08 13:14
rirobban // Jo det är väl mest snack från hans sida eftersom ÖSK inte visste om något.

Nej vi får hoppas på en back med allsvenskt spel i bagaget, gärna flera säsonger.
Örebro rirobban
2006-11-08 13:11
Ämne: Jovisst är det bättr....
Pappas är inte bra, men det är klart, det beror på vad man jämför med. Mot en div.3 spelare är han säkert bra. Men ingen spelare som någonsin skulle platsa i ÖSK.
Örebro ÖrebroSK
2006-11-08 12:51
Jovisst är det bättre och vara tysta. Och jag tror ÖSK jobbar mer på att hitta rätt sorts spelare för walkers/ÖSKs spelidè.

Denna säsong har ÖSK faktiskt hittat rätt sorts spelare och verkligen lyckas. Så man kan nog vara lugn på den fronten!

Men jag vill gärna se en värvning av Rodevåg så snart som möjligt. Fast det viktiga är nog att värva 2 stycken försvarare. Thomas är borta och M Samuelsson och Jansson blir hela tiden skadade. F Samuelsson borde vara reserv. Så fram med 2 eller 3 nya försvarare!

Någon som har koll på Pappas? Är han bra?
Örebro Andy King
2006-11-08 12:48
Nu verkar de som om det gröna eländet inkl planket är på väg bort från Behrn Arena.
Örebro bison
2006-11-08 12:48
Det är väl i sig inte så konstigt att man först vill göra klart med de spelare som finns i truppen som har utgående kontrakt. Kan ju vara bra att veta om Nobbe försvinner innan man köper in en ersättare, om inte ersättaren håller riktigt hög klass.
Örebro bison
2006-11-08 12:46
Ämne: Ämne: Är det ....
Håller helt med, ÖSK ska inte gå ut i media och peka ut eventuella nyförvärv för tidigt i processen, leder bara till att man blir missnöjd när det spricker samt ger ett lite oseriöst sken. Tycker att förhandlingarna med Kabba Samura är ett tydligt exempel på en affär där i alla fall media drog alltför långtgående slutsatser alltför tidigt. Det kan man väl i och för sig inte lasta ÖSK för.
Samtidigt blir man ju som supporter nervös som attan av den här väntan.
Örebro kubanen_90
2006-11-08 12:38
Ämne: Är det bara jag elle....
Det är ju bara bra tycker jag. Om vi har någon riktigt bra killa på ingång finns det ingen orska att gå ut med det.
Annons: