/fotboll/osk/forum/866.aspx/fotboll/osk/forum/866.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Center
2015-12-20 12:18
@Dasa Jag håller med dig i mycket Jag tror också man måste ha beredskap för att Crespo inte kommer att spela hela säsongen. Att man lade alla ägg i Crespo-korgen ifjol säger ju också Axel indirekt i podden Skillnaden är att vi i år har Astrit. Men han lägger fler assist än han gör mål och några måste förvalta assisterna. Astrit verkar trivas mer på att ligga lite bakom forwards Håller med om Kalle också. Stark avslutning på säsongen, men hela laget avslutade starkt. För min del får Kalle gärna ta det där sista steget han aldrig tagit. Men tror man det så säkert att vi kan avstå att värva en forward?
Örebro Center
2015-12-20 12:11
speldagarna bestämda för våren. Vi får mer vardagsmatcher än helgmatchern.
en lördagsmatch. Sista mot AIK 28:maj. Läge för lite Deja vu?

Örebro Minatankar
2015-12-20 11:57
DaSa: "Av Jonis inhopp mot AIK så såg man att han har en bra bit kvar innan han är i närheten av en startplats. Här tycker jag att vi skall jobba på en utlåning 2016 direkt. Forward?" // Behöver man dra så starka slutsatser av ett kort inhopp? :-)
Örebro Lekiller
2015-12-20 11:34
[QUOTE=DaSa] - fortsätt att sprida rykten. Jag tror som ngn annan var inne på att veckans uttalanden om Iron-Mike var en del i en plan för att öka chanserna att locka hit honom. [/QUOTE] Kan ju bara säga det att man ifrån ÖSK:s inte va glada för att det kom ut. Man tror till och med att detta gjort saken svårare att lösa. Finns bevisligen folk i styrelsen el. dylikt som har svårt att hålla saker för sig själva. Där kan man diskutera om man verkligen ser till klubbens bästa alla gånger. Gissningsvis där Eyravallen får sin info ifrån.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2015-12-20 10:48
2015: 0
2014: 19
2013: 15 (12 ÖSK 3 AIK)
2012: 19 (8 ÖSK, 11 AIK)

Ovan är Crespos statistik senaste säsongerna. dvs han har som mest spelat 19/30 matcher. Några av de "saknade" matcherna var bänkningar i AIK men min oro är att jag tror att vi max kommer att få ut 20 matcher från honom nästa säsong, men risken är nog stor att det blir ännu färre. Så jag tycker att man skall ha med det i beräkningen när man värvar hans "backup". Dvs att det inte är en backup utan förmodligen en startspelare i mer än hälften av matcherna som vi skall värva.

Vissa kanske anser att vi inte behöver värva "startspelaren" då vi har Kalle. Jag anser att tills dess Kalle inte presterar som han gjorde under se sista matcherna en längre period så är han inte i närheten. Han är/var en sjukt lovande talang, skulle han ha haft Crespos fysik (minus skadebenägenheten) så skulle han ha spelat i stor liga idag men tyvärr har inte kommit till den insikten.

Av Jonis inhopp mot AIK så såg man att han har en bra bit kvar innan han är i närheten av en startplats. Här tycker jag att vi skall jobba på en utlåning 2016 direkt. Forward?

Så enligt mig återstår det endast att värva in en spelare. Där finns det två alternativ.
1. Göra som förra säsongen och vänta in spelare som blir över när alla andra klubbar har valt. Dvs en chansning, det kan fungera eller så blir det som förra säsongen att vi p.g.a. det får ytterligare en förlorad vår.
2. Plocka in ett "säkert" kort. dvs betala lite mera nu och ta in en spelare som har levererat i Sverige. Här tänker jag bl.a. på min favorit Pärlan:)

Jag hoppas att ÖSK sköter korten rätt i förhandlingarna med KFF och Pärlan. Vi har säkert möjligheten att få ned kostnaderna ju längre vi väntar men samtidigt så ökar risken att nya klubbar som t.ex. Jönköping kommer in i bilden. Övergångssumman till KFF är vi kunna få ned kraftigt då jag antar att de vill bli av med hans lön. Däremot så antar jag att vi måste krydda Pärlans kontrakt med en rätt så fet signing-fee för att kompensera skillnaden mellan hans gamla och nya lön. Sen återstår den vanliga frågan hur långt kontraktet skall vara. Jag tror Pärlan kan göra en Kujovic, dvs gå från att skapa massor med chanser som missas till att även sätta dem. Men det bygger ju på att Crespo fortsätter vara skadad, om han kommer tillbaka så kan ju Pärlan bli en dyr bänkspelare på ett långt kontrakt. Så jag överlåter det beslutet till Sköldmark så jag kan kritisera honom efteråt om det blir fel:)
Örebro DaSa
2015-12-20 10:23
Kommentarer ang. veckan händelser:
- har mycket svårt att se att KFF skulle vilja ha Pode, men vore ju bra för oss om han skrev på. Sen så verkar Pode ritkigt sympatisk så jag hoppas han kan få ett bra kontrakt till (så länge som det inte är i ÖSK:))
- jag kräver att ÖSK lägger korten på bordet ang. Mozart. Känns så jävla amatörmässigt att ta in en spelare under sommaren för att direkt låna ut honom och sedan efter utlåningen släppa honom igen. Det måste finnas en anledning till detta, så jag hoppas ÖSK kan gå ut med den.
- fortsätt att sprida rykten. Jag tror som ngn annan var inne på att veckans uttalanden om Iron-Mike var en del i en plan för att öka chanserna att locka hit honom.
- återkommer om Pärlan i mitt nästa inlägg.
- kul med e-svenskan. Men hur mycket är 50 000 kr i relation till vad tifo-gruppen brukar ha i omsättning?
AIK Nissesson
2015-12-20 09:03
God morgon klubbkamrater och kubaner, snart är det ny vecka, vecka 52, överraskningarnas vecka?

Eller blir det en bomb vecka 53?

Tänd det 4:e ljuset och låt det betyda förhoppningar och framtidstro, igår fick jag en pratstund med Simon och det gav "den evige optimisten" lite förhoppningar.

2016 är vårt år, alla tillsammans, kan vi åstadkomma den största önskan, som finns i våra forbollssjälar:)

Jobba på, alla tillsammans, snart vänder det, "mörkret" blir historia!

ÖSK
Örebro Center
2015-12-20 00:20
Finns en intervju tidigare med Johnny Andersson och på frågan " Kan du tänka dig ÖSK resten av ditt?" visar ju bara hur omöjlig frågan är att besvara
Örebro Asbjörn#10
2015-12-19 23:08
Längre intervju med vår kapten i länken nedan.

"Du har ett år kvar på kontraktet. Skulle du kunna tänka dig att spela i ÖSK resten av karriären?

– Oj, det är jättesvårt att svara på. Men som läget är trivs jag jättebra, så ja, varför inte?"

Hoppas verkligen få se ett antal kontraktsförlängningar innan säsongen startar så vi slipper närma oss sommaren med alla dessa utgående kontrakt som finns i nuläget!
Halmstads BK matst76
2015-12-19 22:44
Länktips för er som går igång på gamla träläktare, natursköna idrottsplatser och övergivna planer.
Nu även med fotokalendern för 2016. En unik julklapp för alla fotbolls och idrottsplatsfanatiker.
Örebro Center
2015-12-19 20:19
@Pedretti:
Helt suveränt tips! Tack! Men antar att vi inte kan tacka Apple för Acast kanske ;0)
Örebro Pedretti
2015-12-19 20:04
@Örebro Center:

Om du söker på Gamla Trä på google så tar du det översta alternativet på en hemsida som heter Acast, då slipper du ladda ner Itunes och kan lyssna på programmet på din webbläsare istället :)
Örebro Nicka i ribban
2015-12-19 19:24
Man kanske droppar bomben i uppesittarkväll på måndag.

Erik: Ja, men då får jag välkomna Simon och Magnus som har hittat in hit. Hur är glöggen?

Simon: Spetsad! Det sitter en massa potentiella samarbetspartners där ute som dricker friskt. Ge mig 2 timmar till så fixar jag ett par miljoner.

Erik: Eh... ja, det låter väl bra. Hur är det med dig då, Magnus?

Magnus: Jättebra! Jag var nere och tittade på juniorernas träning. Det finns helt klart många duktiga ungdomar i denna förening.

Erik: Så vi kommer att få se ännu fler junisar få chansen i framtiden?

Magnus: Asså... näeh. Det räcker med 2-3 inhopp för en egen produkt per säsong. Vi kan ju hämta spelare från Forward. Det är billigt och bra.

Erik: Jaha, har du någon klar redan nu?

Magnus: Duger Iron Mike?
Örebro Vinnartradition
2015-12-19 19:14
Då är det fastställt att ÖSK möter Djurgården söndagen den 3/4 kl. 17:30. Då intresset för matchen kommer vara enormt förutsätter jag att ÖSK, i likhet med sista omgången mot AIK, ser till att enbart ÖSK:are kan köpa biljetter till västra och långsidorna medan DIF får hålla sig till sin kortsida. Vi klarar garanterat att fylla västra, södra och norra på egen hand.
Örebro Center
2015-12-19 18:59
@Mellösas Frippe Jansson:
Bra pod!! Sen blir jag lite störd över att Apple tvingar en att ladda hem 160 mb och installera itune för att kunna lyssna istället för att kunna lyssna i ett enkelt litet standardprogram Det känn väldigt 2002 ungefär att Apple fortfarande håller på med det för ljud och bild på nätet och vill låsa in allting
Benny Böckling
2015-12-19 18:12
Händer alltså grejer imorgon om vi ska gå på tesen att det skulle in en gubbe den här veckan.
Örebro Vinnartradition
2015-12-19 11:13
Riktigt kul att ÖSK vann E-svenskan och att Kubanerna därmed blir tilldelade 50 000 kr. Det bådar gott för framtiden. Med största sannolikhet har vi sålt fler än 300 säsongskort till västra innan den här dagen är slut.
AIK Nissesson
2015-12-19 07:32
@Hagge till landslaget:

Kuba?
Örebro Nicka i ribban
2015-12-18 21:17
Borde inte statistikrutan till höger uppdateras nu när säsongen är slut?
Örebro Orlok
2015-12-18 16:33
@Droos:

Visst tillhör väl Ekstrand-Hamrén A-truppen nu?
Örebro Hagge till landslaget
2015-12-18 16:27
Almebäck befann sig väl i Västindien? Lite svårt att ha PK då kanske
Örebro Droos
2015-12-18 16:15
Satsningen mot Allsvenskan 2016 ser ut så här: IN, hösten 2015 / vintern 2016: 1. Astrit Ajdarevic (2016, innermittfältare/anfallare, FÖRNYAT kontraktet) 2. Brendan Hines-Ike (2019, mittback, ny från University of South Florida Bulls) UT, hösten 2015 / vintern 2016: 1. Christoffer Wiktorsson (mittback/vänsterback, kontraktet går ut, till Degerfors) 2. Samuel Mensah (innermittfältare/försvarare, kontraktet går ut och förnyas inte) 3. Marcus Pode (anfallare, kontraktet går ut och förnyas inte) 4. Ayanda Nkili (innermittfältare/mittback, kontraktet går ut och förnyas inte) 5. Christer Lipovac (anfallare, kontraktet går ut och förnyas inte) 6. Eidur Sigurbjörnsson (mittback, kontraktet går ut,till Holstein Kiel) 7. Lukman Murad (anfallare/mittfältare, kontraktet går ut och förnyas inte) 8. Mozart Surville (anfallare, kontraktet går ut och förnyas inte) Spelare vars kontrakt går ut hösten 2015: 1. Pär Ericson (2015, LÅN, anfallare, ÖSK har OPTION på köp) Truppen, spelare med kontrakt åtminstone t o m 2016: Målvakter 1. Jacob Rinne (2016) 2. Oscar Jansson (2017) Försvarare 1. Daniel Björnquist (2016, högerback) 2. Erik Moberg (2016, mittback) 3. Sebastian Ring (2016, vänsterback/vänstermittfältare) 4. Logi Valgardsson (2017, vänsterback) 5. Patrik Haginge (2017, högerback) 6. Brendan Hines-Ike (2019, mittback, ny från University of South Florida Bulls) Mittfältare 1. Daniel Gustavsson (2016, yttermittfältare) 2. Robert Åhman-Persson (2016, innermittfältare) 3. Daniel Nordmark (2016, mittfältare) 4. Nordin Gerzic (2018, innermittfältare) 5. Martin Broberg (2018, yttermittfältare) Anfallare 1. Alhassan ”Crespo” Kamara (2016, anfallare) 2. Kalle Holmberg (2016, anfallare/yttermittfältare) 3. Astrit Ajdarevic (2016, innermittfältare/anfallare, FÖRNYAT kontraktet) 4. Jonathan Lundberg (2017, anfallare) Tillhör inte A-truppen officiellt, men är ofta med i matchtruppen: 1. Carl Ekstrand Hamrén (2016, mittback) Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
Örebro Nicka i ribban
2015-12-18 15:44
@adde787:

Väldigt konstig värvning från första början. Han lär väl dock inte ha kostat speciellt många kronor. Skulle inte förvåna mig om han går till Forward för att bli värvad av Degen om 3-4 år.
Örebro jpsvartvitt
2015-12-18 15:29
1 H och 30 min tills kontoret stänger.. Hinner vi få våran värvning denna vecka eller?!? :o
Örebro Bo Riis
2015-12-18 15:09
Nej den kan jag aldrig glömma. En av dom sämsta provspelarna jag sett deltog. Sharron Manswell.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-12-18 15:06
@Bo Riis:

Glöm inte att vi tog hem Cramo Cup 2008 (?) mot storheter som Västerås, Degerfors och Grums.
Örebro adde787
2015-12-18 15:06
Mozart Surville lämnar klubben
Örebro Bo Riis
2015-12-18 14:50
ÖSK har vunnit en titel tidigare. Hallsvenskan 89. Men hur som helst jäkligt kul.
Örebro jpsvartvitt
2015-12-18 12:57
Fasiken vad kul att läsa :)! Får väl säga grattis Kasper och Crespo :)! Sen får vi väl hoppas att Kubanerna ger dom någon liten fin present som tack :)! Vi får hålla tummarna om Almebäck
Benny Böckling
2015-12-18 11:11
Klubbens första titel!! Jaja, tv-spel förvisso men som ÖSK'are får man vara glad för det lilla. Nu räknar jag med ett stort och vackert tifo till minne av Anders Karlsson.
Annons: