/fotboll/osk/forum/8658.aspx/fotboll/osk/forum/8658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ErikP
2006-11-11 21:31
Tycker inte att det finns anledning att hetsa för någon målvakt än. Westman håller gott ett år i AS. Däremot säsongen efter det är det dags att göra något. B´lir han skadad så får vi helt enkelt låna en duglig ersättare.

Angående värvningarna så känns det som om det måste hända något med Rodevåg och Wikström inom de närmsta veckorna, annars finns det risk att det rinner ut i sanden..
Örebro Chivas
2006-11-11 19:40
ÖSK!!
Örebro HaggeFORCaptain
2006-11-11 19:39
om häcken åker ner hoppas jag att de gör allt för att värva trion dixon mambo mumba och williams =) 3 bra spelare som är för bra för superettan och med rätt motivation och lag kan de bli bland de bästa i allsvenskan på deras positioner.

Fatta lageT:

rikardsson/westman
ny Dixon hagge riddez
Mambo nordback näfver
Larsen/seb
Williams Nedim

AIK Saywee
2006-11-11 19:04
I morgon kväll vet vi hur 2007 års Allsvenska ser ut, det är bara en pusselbit som fattas.
Jag har hela tiden trott på BP och tänker inte ändra på mig nu, men om det är bra eller dåligt vet jag inte, men PUBlikt spelar det liksom ingen roll.

För ÖSK´s del tror jag inte heller att det spelar så stor roll, möjligtvis värvningsmässigt men inte spelmässigt i nästa års Allsvenska.

Gud, vad jag längtar till den Allsvenska premiären och om det blir borta så kan det väl inte bli för långt att åka, Trelleborg är väl längst söderut och Gefle längst norrut, och västerut det vete tusan?
Örebro Mittåt
2006-11-11 16:48
Det verkar inte direkt som om Shelton ser fram emot spelet i Royal League.
Örebro Kapsyl
2006-11-11 16:39
Vilken fest cupfinalen är!
Toppfotboll spelas inför fullsatta läktare i strålande väder. Fotboll när det är som bäst.

Halleluja!
Örebro Chivas
2006-11-11 15:19
Heja svartvitt!!
Örebro Purre
2006-11-11 15:00
Lite oroväckande nyheter att Lilleströms michael Mifsud är på g att lämna klubben. Rykten säger att han kan vara på väg att lämna Norge för spel i England och eventuellt Sheffield United. Detta skulle kunna leda till att Lilleström ökar på intresset ytterligare när det gäller Rodevåg...

Stämmer det att Mifsud lämnar tror jag dessvärre att Rodevåg är "förlorad" för ÖSK!
Örebro anders20
2006-11-11 14:38
jag har hört att förra Ghanas,un-21 landslagets målvakt,William Amamoo,som spelade senast för syrianska fc i södertälje, är aktuell för oss.Om det e sant, så tycker jag att peter westman får stor konkurens.
Örebro Mittåt
2006-11-11 13:22
Ämne: Asså nu blir jag oro....
Enligt en artikel i fxt.no daterad den 8 november var han då fortfarande kvar och provtränade i Norge.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-11 13:14
Arvhage årets högerback i superettan... Vilket skämt!

Anttonen, Haginge och Samuelsson är bättre! Jag trodde Lustig skulle få titeln bästa högerback men så fel man kan ha...
Örebro Ösk-Power
2006-11-11 13:05
Asså nu blir jag orolig!

När kommer Rodevåg med besked? Känns ungefär som satta situation med Marklund för några år sedan. Vi väntade och väntade, och hoppades och hoppades och till slut fick vi reda på att han valde AIK.
Hur stora är chanserna tror ni att Rodevåg väljer att stanna kvar i FFF?

Hoppas han skriver på för ÖSK snart!
Örebro Mittåt
2006-11-11 12:47
Stade de Reims gick på en riktig mina igår kväll. Förlust borta mot Grenoble med siffrorna 5-1. Jon Lundblad blev inbytt i den 79:e minuten.

Reims verkar spela med den något okonventionella uppställningen 4-3-2-1, om man skall tro laguppställningen på deras hemsida. Jon bytte av den ensamma ettan på topp.
Trelleborg dmboy
2006-11-11 12:05
Må bästa ölag va kvar i allsvenskan! Hoppas ju att vi får lite mer mottstånsd här än i superettan. (Lite bättre skott).Hehe vi fick ia med er till allsvenskan.N i är så himmla dutkiga =P MÅ BÄSTE LAG VINNA!
Örebro Chivas
2006-11-11 08:50
Ämne: Tror Ni att vi komme....
Vi får jobba på det.
Örebro Chivas
2006-11-11 08:49
ÖSK!!
Örebro kubanen_90
2006-11-11 01:52
Tror Ni att vi kommer upp i inlägg 100000 innan säsongen startar?
Örebro kubanen_90
2006-11-11 00:54
Ämne: Det var väl BG-"....
Det sjuka är ju att de blev avsläppta på torget. TORGET!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-11 00:47
Det var väl BG-"supportrar" som härjade i Örebro för några år sedan om jag minns rätt? Har för mig det var i samband med någon match i Västerås och de stannade till i Västhaga...

Jag ser inte nöjet med våldet på läktaren, inte utanför heller iofs. Men ska de hålla på så får de fan göra det i någon jävla grusgrop så att oskyldiga inte drabbas!
Örebro kubanen_90
2006-11-11 00:37
Alla till bandyn på Onsdag! :)
Örebro GT
2006-11-11 00:34
Man mår fan illa när man läser vad värmlandsjävlarna ställer till med...
nu i bandysverige !

Det finns ju ingen fotboll alls att "huliganisera" över i Karlstad och i Löfbergs Arena är dom redan portade så vad gör dom ?
Jo, åker till Västerås och bär sig åt som de värsta svin!
Piska upp dräggen och porta dom från allt vad vad bandy heter, för bandy har dom varken spelat eller förstått!

VSK-supportrar är väl inte heller guds bästa barn efter vad som hände för ett tag sen.

( VSK-bandy kommer hit på onsdag... )

Rensa ut dessa drägg från allt vad sport heter !
AIK Saywee
2006-11-10 22:40
Ämne: Ämne: Bengt A....
rirobban, PP//
Helt rätt, släpphänte Bengt är väl inge vidare, hur 17 kunde han bli årets målvakt? Var blev han det? Gällde det AS?

Begriper ingenting, göteborgslagen hamnade på nedre delen av AS och stockholmslagen på övre halvan, bäva månde GT som numera skriver om Älvsborg som ett göteborgslag.
Örebro rirobban
2006-11-10 22:29
Ämne: Bengt Andersson året....
"Bengan" är och har alltid varit en överskattad målvakt. När IFK var på besök på Behrn arena sista året i Allsvenskan gjorde han flera tabbar och tappade ut bollar till hörnor osv. Jag trodde då att hans tid var över, men tydligen inte. Dock har vi ju sett hur "bra" det gått för Göteborg denna säsong. Kanske skulle de satsat på Alvbåge när det fortfarande var möjligt. Richardsson kan mycket väl konkurerra med Westman i målet. Hoppas verkligen på honom:)
Örebro nibor
2006-11-10 22:22
Ämne: nibor//

Ok, själv....
Varför inte?? Tycker vi skall ta chansen när vi nu är i Allsvenskan. Någon match kan man ju stötta dem =)
Åtvidaberg Allsvenskan nästa!!!
2006-11-10 22:02
Jag måste ändå säga att Dusan imponerade mot ÖSK iår även om han släppte in 5 mål och fick rött kort:P
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-10 22:00
MAIF_ARE//

Och Hedman tränar med Chelsea...

Klubbarna i Premier League måste vara ruskigt desperata! Dusan klarade inte små psykningar på Eyravallen ens, hur ska han klara sig i England? Dessutom har han varit väldigt ojämn de matcher jag sett, inte så många men ändå...
Örebro Per Persson
2006-11-10 21:43
Bengt Andersson årets målvakt ??? Helt otroligt, av det jag sett av honom så har han varit långt ifrån bra. Hoppas vi får "hem" RR lättare nu.
Örebro Per Persson
2006-11-10 21:31
nibor//

Ok, själv skulle jag inte ens gå på bandy om det var gratis. Om ÖSK någon gång går till SM-final ställer jag upp ;)
Mjällby MAIF_ARE
2006-11-10 21:27
Ni Öskare som klagade på våran målvakt Dusan Melicharek som ska va så dålig enligt vissa av er, Ska provträna med Portsmouth, där fick ni ;)
Örebro nibor
2006-11-10 21:22
Ämne: 2.234 personer på Ba....
Det var gratis inträde, förklarar en del.
Annons: