/fotboll/osk/forum/8655.aspx/fotboll/osk/forum/8655.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E.Shams
2006-11-10 00:41

Matthew S// Notera vad vi skrev "vi ska inte förvänta oss spelare därifrån". Detta betyder inte att det är helt omöjligt att vi få M. Mumba hit. Snarare att det lär bli rätt svårt då vi har mindre pengar än häcken.

Money talks.

Vi har begränsade resurser och bör agera därefter. Sammtidigt måste vi värva, det behöver alla lag som ska spela i en högre serie.

Men.. inget är omöjligt och M. Mumba tror jag skulle vara en bra värvning för oss. Money talks men det finns undantag.

Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-09 23:55
Vore kul och mycket viktigt ifall Nobbe signar på ett nytt kontrakt!

Kanske Arvi Taaler är något för Forward? Han har ju tydligen flyttat till Örebro igen...
Örebro Per Persson
2006-11-09 23:41
Matthew S//

Jag gillar också Mambo Mumba. Men tänk på att han åker omkring i Europa för att tjäna pengar. Det gör man i Häcken. Ingen spelare vill spela inför deras lilla publik. De som är där spelar för pengar, inget annat.

Vad tror du är ett rimligt bud för Mambo till Häcken, har vi råd ? Hur mycket tror du Mambo vill gå ner i lön ?
Örebro Mittåt
2006-11-09 23:35
Det går åt rätt håll, säger ”Nobbe” om de pågående förhandlingarna med ÖSK-ledningen.
Örebro rirobban
2006-11-09 23:24
Vad sägs om Spartak Moskvas framtida planer?:) Ganska grym arena...
Örebro rirobban
2006-11-09 23:18
Ämne: Vad fick ni för intr....
Det är ju väldigt sällan Guterstam dominerar på något sett. Han dyker upp som den måltjuv han är och gör fantastiska snygga och viktiga mål hela tiden. Så även idag, men jag tror inte att jag vill se han i ÖSK nästa säsong. Antagligen stannar han kvar i Brommaojkarna nu, speciellt om de går upp. Finns ju ingen anledning att lämna dem då:)
Örebro rirobban
2006-11-09 23:14
Ämne: Om Häcken vänder på ....
Visserligen, men vänder de inte detta så kommer de att tappa spelare. Många där vill nog inte spela Superettan och att ha kvar såna spelare i truppen är aldrig bra. Vet inte hur det ser ut med kontrakten för deras spelare.
Örebro Matthew S
2006-11-09 23:04
Vad fick ni för intryck av Guterstam i dag? Mina är lätta att sammanfatta. Snyggt mål, hyfsad på huvudet, långsam och inte överdrivet teknisk.
Örebro Matthew S
2006-11-09 23:02
go_osk//Jag blev inte ett dugg imponerad av Dixon i dag (heller). Han var ju faktiskt indirekt skyldig till 2-0-målet då han låg kvar för långt ned i banan och upphävde offsiden. Då tycker jag BP:s mittback Pär Asp var betydligt bättre för kvällen.

Per Persson, E.Shams//
Behöver släppa och behöver släppa. Det handlar väl inte om lite känsla för vad spelarna vill också. Tror ni att Häcken skulle säga tvärblankt nej till ÖSK om man fick ett rimligt bud för Mambo om spelaren själv vill röra på sig?
Örebro E.Shams
2006-11-09 22:49
Instämmer med Per Persson. De har betydligt mer pengar än vad vi har.
Örebro Per Persson
2006-11-09 22:47
Om Häcken vänder på detta så är det en bragd. Däremot skall vi inte förvänta oss spelare därifrån. Häcken har så gott om pengar, så de behöver inte släppa någon.
Örebro Värva PABLO
2006-11-09 22:46
de här skulle se bra ut

Westman

Valter Wikström Dixon Haginge

Riddez Nordback Barsom Makondele

Nedim Pablo
Örebro zxcv
2006-11-09 22:45
Jimmy Dixon och Mambo Mumba tar vi gärna:)
Örebro go_osk
2006-11-09 22:04
Det var ett riktigt starkt kollektiv som tog BP till seger i dagens match. Noterbart är väl att Mambo-Mumba har blivit omskolad till defensiv mittfältare. En som imponerade på mig idag var Häckens mittback Jimmy Dixon. Vilket spelsinne och säkerhet den killen besitter. Honom ska vi ha:-)
Örebro Mittåt
2006-11-09 21:23
Häckens insats påminde en hel del om Landskrona förra året. De var helt enkelt inte med i matchen förrän det blir för sent. Ett BP-mål i Göteborg och laget är allsvenskt. Och ett mål för BP är inte alls någon omöjlighet.
Örebro nibor
2006-11-09 21:18
Ämne: Skönt att BP vann, n....
Bollen är rund allt kan hända! ;=)
Örebro Ösk-Power
2006-11-09 21:00
Skönt att BP vann, nu skall Mambo hem=)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-09 21:00
Superettan 07 kommer bli riktigt tuff! Flera lag ser ut att satsa stenhårt på att nå uppflyttning och jag är inte säker på att ÖSK skulle klarat av en säsong till i Superettan!
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-09 20:40
1981, spelstilen är inte det enda dom har gemensamt..

jag vill inte se pablo i ösk
Örebro 1981
2006-11-09 19:52
//MAD FOR IT!

Håller inte med dig alls. Pablo är en riktigt bra spelare. Kommer ihåg att han alltid varit livsfarlig när ÖSK mött brajen. Han kan även avgöra matcher på egen hand.
Han är bättre anfallare än Furuseth, och tycker dom 2 har rätt så lika spelstil
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2006-11-09 19:52
Ojojoj, kom precis hem och såg BP - Häcken 2-0 i halvtid, jag är imponerad!
Örebro Matthew S
2006-11-09 19:50
Om, jag säger om och går händelserna i förväg, BP skulle slå ut Häcken blir det ett riktigt getingbo i Superettan. Norrköping, Landskrona, Sundsvall, Häcken, Öster och Örgryte skulle i så fall kämpa om tre uppflyttningsplatser. Sedan kan säkert något lag skrälla också, typ Ljungskile.

Skönt att vi gick upp i år.
Örebro Chivas
2006-11-09 19:41
Ämne: så jävla trött på al....
Håller med fullständigt!!
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-09 19:35
så jävla trött på allt tjat om pablo!? vafan ska vi med honom till? pablo är en spelare som för tillfället (lucky him) befinner sej på toppen av ngn sk. formkurva. kul för honom med tanke på att hans kontrakt går ut och han kan flirta vilt med tänkbara arbetsgivare! pablo skulle kräva ett paket av ösk som står över dom andra i ösk, han kommer aldrig att hålla denna form under en längre period..med andra ord, killen spelar över sin förmåga..
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-09 19:31
2-0 BP! åker häcken ur så M Å S T E vi knyta till oss deras Daniel Larsson! ..oså mumba såklart ;)
Örebro Mittåt
2006-11-09 19:30
2-0 efter 30 min.
Örebro Rocky Dennis
2006-11-09 19:25
BP leder över Häcken med 1-0 efter 25 spelade minuter.
Örebro stödben
2006-11-09 19:25
brommapojkarna leder med 1-0
Örebro Sersant
2006-11-09 19:20
Ämne:
------Halilovic--P....
Är ganska säker på att Larsen håller är mer osäker på Jeffs. och om vi inte får Pablo så kan vi ju alltid hoppas på Rodevåg.
Örebro K8
2006-11-09 18:46

------Halilovic--Pinones Arce------
-----------------------------------
-Näfver---Nordback--Larsen--Jeffsy-
-Riddez--Wikström--Haginge--Lustig-
--------------Westman--------------

Jag tycker att det ser grymt spännande ut! Sen är frågan hur troligt det är att vi kan få Lustig och Pablo? Håller Larsen för Allsvenskan fortfarande? HOPPAS, annars vill jag ha Mambo Mumba där.

Usch va långt det är till våren... :-/
Annons: