/fotboll/osk/forum/8651.aspx/fotboll/osk/forum/8651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-11-12 17:46
Om Göteborg släpper honom gratis, om han inte begär en signing fee och om han accepterar en lön i linje med lönenivåerna i övrigt i klubben är det kanske ok.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-12 17:40
E.Shams//

Om han nu gillar ÖSK så skarpt, varför har han inte velat komma hit tidigare? Varför gick han till IFK som bosman, tror nog att ÖSK skulle varit intresserade om han själv tagit kontakt...

Det är väl rena spekulationer att tro att han är villig att gå ner i lön, eller?
Örebro E.Shams
2006-11-12 17:38
Ämne: Ensak är i alla fall....

Jag tror det med. När han pratar så varmt om ÖSK visar han på att pengarna inte kommer i första rummet. Därför bör han inte avfärdas.
Örebro E.Shams
2006-11-12 17:35
Ämne: E.Shams//

Ser ut ....

Hela första halvan av ditt inlägg är rena spekulationer.

Jag skrev följande 2006-11-12 17:11:37 :
"Det kan jag hålla med om men om Kihlberg kan bli ÖSK:are billigt så menar jag att han är intressant".
Örebro rirobban
2006-11-12 17:34
Ensak är i alla fall bra, Kihlberg lär kunna gå med på ett ganska lågt lönekontrakt då han verkligen vill till klubben. Eftersom IFK fick han gratis kanske de kan vara lite generösa och erbjuda honom för reapris:)
Örebro E.Shams
2006-11-12 17:31
Ämne: För många spelavagab....
Genom att ta ett exempel säger man ingenting. Då kan jag säga att Chelsea motbevisar din tes. Sådana argument är mycket svaga. Jag skulle inte heller kalla Kihlberg för en "spelavagabond".
Örebro E.Shams
2006-11-12 17:27
Ämne: Självklart platsar K....

Jag håller med dig. Men han får inte kosta massor. En sådan spelare kan vi inte sälja vidare eller behålla många år vilket betyder att han långsiktigt inte har en "bra avkastning". Samtidigt så kan han ju tillföra en hel del under i alla fall två säsonger vilket betyder att han inte får kosta lika mycket som en ung spelare (som tex Toivonens kaliber) som har en "bättre avkastning".

IFK Göteborg Ignatius J. Reilly
2006-11-12 17:25
Vet inte riktigt bakgrunden till att Kihlberg pratar så entusiastiskt om ÖSK med två år kvar på kontraktet, men jag blir väldigt förvånad över att han avfärdas så här. Om det är så att Blåvitt indikerat att man gärna säljer honom måste det bero på att vi tänker värva en riktigt vass ersättare, alternativt absolut vill spela med ett spikrakt mittfält. Som defensiv i en diamant är Kihlberg bra och han har mycket riktigt varit given på innermitt hela säsongen, särskilt under vår och sommar när vi var bra var han bra. Han fegar lite i passningsspelet och är ingen pådrivare/ledare på plan om man skall ta fram det negativa. Kan dock garantera att han är en-två klasser bättre än Sebastian Henriksson; antar att det är den Seb som diskuteras nedan.
Örebro Aspen
2006-11-12 17:23
Nu har vi tappat två tilltänkta forwards på en dag. Då är i mitt tycke dei nte aktuellt att lägga kraften + pengarna på Kihlberg.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-12 17:21
E.Shams//

Ser ut som om det är mig du citerar...

Tror absolut inte att spelarinvestment är intresserade av att köpa loss en spelare som fyller 34 nästa år, dessutom tror jag att han fick en hyfsad sign on bonus av IFK så de vill nog ha en del pengar i en eventuell övergångssumma.

Samma gäller Jonsson, fick inte han flera miljoner i sign on bonus? Djurgården släpper honom knappast utan att "få tillbaka" det de lagt ut på honom!

Jag tycker att det är viktigt att vi har några rutinerade spelare men jag anser att vi redan har dessa i form av Nobbe, Larsen, Seb osv. Jag ser hellre en ung spelare som man kan få avkastning på vid en eventuell försäljning!

Det är så man måste satsa i dagens fotboll när övergångssummorna blir högre och högre, precis som Haginge sa kan en lyckad försäljning innebära jättemycket för en framtida satsning.
Örebro Aspen
2006-11-12 17:21
För många spelavagabonder stärker inte klubbkänslan - se bara på Häcken. Inte för många nya, behåll dom som visar hjärt för klubben.
Kihilberg skulle konkurera med Nordback, Larsen, Seb alla har visat hjärta för ÖSK
Örebro rirobban
2006-11-12 17:17
Ämne: Man kan fundera på h....
Sålänge ingen källa näms tänker jag inte lita på uppgifterna. Men om fallet nu är så här kanske ÖSK borde satsa på att få hit en anfallare som redan visat att han håller på högre nivå. Rodevåg är alltså bara ute efter pengar, såna spelare kan vi vara utan faktiskt!
Örebro rirobban
Ämne: Man kan fundera på h....
Sålänge ingen källa näms tänker jag inte lita på uppgifterna. Men om fallet nu är så här kanske ÖSK borde satsa på att få hit en anfallare som redan visat att han håller på högre nivå. Rodevåg är alltså bara ute efter pengar, såna spelare kan vi vara utan faktiskt!
Örebro Grixx
Självklart platsar Kihlberg i ett allsvenskt ÖSK.
Han skulle även kunna bli tungan på vågen för att vi ska hänga kvar....

Sedan är det en helt annan fråga om vilken slant vi ska lägga på honom....om det skulle vara bli en större är det knappast aktuellt, med tanke på ålder och att han inte är en extrem stjärna......men platsar gör han.
Örebro rirobban
2006-11-12 17:16
Ämne: rirobban// Vadan den....
Jag tänker mest på en utsprid Allsvenska med lag som drar någolunda med publik;)
Örebro Aspen
2006-11-12 17:15
Man kan fundera på hur skickliga ÖSK är att förhandla med agenter. Först Kabba och sedan Rodevåg där vi efter ett långt ta upptäcker att det blir för dyrt
Örebro E.Shams
2006-11-12 17:11
Ämne: Ämne:
Jag a....

Det kan jag hålla med om men om Kihlberg kan bli ÖSK:are billigt så menar jag att han är intressant.

Örebro Aspen
2006-11-12 17:07
Ämne:
Jag anser att vi b....
Inte avfärda men det är viktigt att besätta rätt position med rätt spelare.
För ÖSK gäller det att få några anfallare i första hand. Vi ser nu med Rodevåg att här behövs pengar.
Mittfältet är bra bemannat om man räknar Seb dit.
Örebro Gordon
2006-11-12 17:07
rirobban// Vadan denna vurm för Öster? Så länge Lagrell är hedersmedlem vill jag inte se laget vare sig i Allsvenskan eller Superettan. Hämndlysten, jag? Ja.
Örebro Kapsyl
2006-11-12 17:05
Sponsorn

Med risk att låta patetisk: Tillförlitlig källa.
Örebro rirobban
2006-11-12 17:03
Kul att BP gick upp... Men de får nog tacka ÖSK lite för matchträningen:) Skönt att antalet Göteborgslag endast är 2 nu. IFK Norrköping, Öster och GIF Sundsvall vill jag ha upp nästa säsong:) Sen ska vi såklart klara oss kvar... BP får det tufft, men hoppas att de blir kvar:=)
Örebro E.Shams
2006-11-12 17:00
Ämne: E Shams// Det är rät....

Nej. Det får aldrig kosta mer än det smakar. Men, om Göteborg anser att de inte vill ha mycket pengar för Kihlberg och han själv inte vill ha mycket i lön så är han inte ointressant.

Tror inte Göteborg vill sätta sig på tvären och Kihlberg har ju visat på stort intresse för ÖSK. Därför bör man inte avfärda det. Det vore oansvarligt. Han kan ju mycket väl tillföra ÖSK mycket. Men återigen, jag skulle föredra en yngre spelare.

Örebro Mittåt
2006-11-12 16:50
Grattis BP!!!
Örebro Gordon
2006-11-12 16:49
E Shams// Det är rätt, men anser du att ÖSK skall lägga pengar på att lösa ut en spelare med två år kvar på kontraktet? Har inget emot just Kihlberg, utan vänder mig mot principen.
Örebro E.Shams
2006-11-12 16:45

Jag anser att vi bör akta oss för att avfärda spelare på löpande band. Det finns inte hur många bra spelare som helst och vi har inte hur mycket pengar som helst.

Visst kan nya spelare tillföra olika mycket men vissa verkar såga eventuella nya spelare som om vi hade 1000 alternativ. Visst har vi tagit oss till allsvenskan men vi är inte störst och bäst för det. Kihlberg är tex inte den som är först på min lista men jag vill inte avfärda han för det. Har han inga höga lönekrav bör han i alla fall beaktas. Lite mer ödmjukhet och lite mindre uttalanden som:

"gamla gubbar som Kihlberg och Jonsson, men jag tror inte att de tillför ÖSK något!"

"Vi ska fan inte ta över avdankade spelare som inte platsar i sina respektive lag"

Örebro Sponsorn
2006-11-12 16:35
Kapsyl//
Hur vet du det?
Örebro Kapsyl
2006-11-12 16:31
Stefan Rodevåg är helt avförd för ÖSK, hans ekonomiska krav är helt orimliga.
ÖSK får leta vidare efter anfallsförstärkning.
Örebro Aspen
2006-11-12 16:31
Ämne: Det blir en ruskig S....
Alla utom Sundsvall verkar ha bra ekonomi också.
Örebro Mittåt
2006-11-12 16:30
Publik: 2.118

Det är väl till och med mindre än i den första matchen i Stockholm.
Örebro Mittåt
2006-11-12 16:25
Lukic frispark några cm under kryssribban. Mambo-Mumba utbytt till förmån för en anfallare.
Annons: