/fotboll/osk/forum/8647.aspx/fotboll/osk/forum/8647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro The Ghoooooost
2006-11-13 19:37
Arash Talabinjaed i Tromsö har fått ett telefonsamtal av Örebro SK.
AIK Saywee
2006-11-13 18:43
Chivas//
Hu 17 kunde du ge oss ett ÖSK 43 sekunder innan jag skickade inlägget om att just ge oss ett ÖSK .......?

Forza svartvitt!
Örebro Ösk-Power
2006-11-13 18:35
Hur går det i förhandlingarna med Näfver?

Det mesta tyder väl på att han stannar?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-13 18:28
joth//

Om NÄfver blir klar är det han som är försteman på vänsterkanten men jag vill definitivt att Frempong får matchträning redan under försäsongen!

Han är en lirare som skulle passa bra i större ligor!
Örebro Västbanken
2006-11-13 18:27
Jag tycker det är rörigt hur många spelare ÖSK egentligen har i sin trupp. 25 spelare gångna säsongen enligt hemsidan och den här sidan, vissa med ungdomskontrakt, enligt hemsidan. Jag gissar att det rör sig om Reed, Frempong, Lönnqvist och K.Walker, men inte Pavicevic. Men jag skulle gärna vilja veta hur det förhåller sig med den saken.

Optimalt vore att ha en bild med stapeldiagram över alla spelarnas kontraktstid, och information om de har ungdomskontrakt eller A-kontrakt. Dessutom vore det bra att veta vilka som försörjs av Försäkringskassan (och om ÖSK betalar nån del av ev. utbetalning över inkomsttaket).

Tanken att vi ska hamna i en värvningsspiral, med fler och fler spelare utan att nån har kontroll, skrämmer mig. Samtidigt kommer det ju inga kritiska frågor på årsmötet, inte ens 2005! ÖSK specificerar inte vad de olika spelarna tjänar, om jag minns rätt anges bara totala lönekostnader. Det framstår som mindre professionellt. Vi borde ha rätt att få veta mer.

Jag hoppas att ÖSK kan ta ett principbeslut om hur många spelare man ska ha i truppen och följa det, dvs. hur många A-kontrakt och hur många ungdomskontrakt. Det kanske finns ett sånt beslut redan?????? Plus att man har riktlinjer för när F-kasseersättningen möjliggör att ta in en extra spelare för en skadad spelare.
Örebro joth
2006-11-13 18:13
Mullet//Det jobbas på en DVD, men jobbet sker ideellt som vanligt så allt hänger på hur mycket tid som finns. Den som känner sig kunnig på området kan säkert höra av sig till Mackan då han är kordinator för DVD-projektet.

Min önske elva:
--------PeWe-------
PaHa-MaWi-GlHo-JoRi
IaJe-LaLa-SeHe-JaFr
-----NeHa-KrNä-----

Får inte Frempong spela mer än hälften av träningsmatcherna blir jag riktigt besviken...
Örebro Chivas
2006-11-13 18:12
Ämne: Chivas//
Ge oss ett....
Saywee!! ÖSK är på "G"!!
AIK Saywee
2006-11-13 18:10
Chivas//
Ge oss ett ÖSK ...

svartvitt SvartVitt SVARTVITT!!!
Örebro Chivas
2006-11-13 18:10
ÖSK!!
Örebro nibor
2006-11-13 18:05
Ämne: Hur tror ni att denn....
Du har alltså satt in 4 "mitt" spelare på ett 5 manna mittfällt, vem ska hållas ute på högerkanten??
Örebro Ösk-Power
2006-11-13 17:52
Mullet//

Helt klart! En DVD med ÖSK säsongen 06 skulle va grejt, speciellt med inriktning på Assyriskamatchen.

Tror ni detta blir verklighet? Många skulle i allafall Köpa
Örebro Mullet
2006-11-13 17:30
Har föreslagit till ÖSK att de tar fram en DVD med Assyriskamatchen och material från firandet. Bonusmaterial skulle kunna vara höjdpunkter från säsongen + målkavalkad från gångna år. Vore inte det nåt? Skulle själv betala hyfsat mycket för det. Behöver ju inte vara nå't fancy (vi tog ju inte SM-guld precis...), men man vill ju njuta av framgången lite mer...
Örebro Yeah
2006-11-13 17:17
//Erik P
Tycker också weggen kan hålla ett år till, men Källqvist tror ja kan bli bra om nåt år, och med "ankan" som tränare o weggen som konkurrent kan han mycke väl vakta målet om ett par år. Frågan är väl om han själv kan tänka sig det.
Örebro rirobban
2006-11-13 16:59
Den ser riktigt intressant ut. Dock får nog Larsen hoppa in ett steg. Henriksson kan mycket väl passa att spela till höger. Men det är endast den positionen som är lite osäker, alla andra har du prickat in bra:) Men jag tycker att ÖSK ska hålla kvar vid 4-4-2, vilket de antagligen gör:=)
Örebro Sersant
2006-11-13 16:54
Skulle nog överleva men Henriksson och Larsen bör byta plats och sen ta in Anttonen istället för Sebb. Sen Haginge som Högerback nje ser hellre Anttonen där om man väljer att lira med Henriksson på mitten. Sen kommer inte ÖSK byta spelide dem bygger sitt spel på en 4-4-2 uppställning så tror knappast vi kommer få se den uppställningen från start iallafall.
Örebro Mittåt
2006-11-13 16:41
Dokument Västra Stå är en riktig höjdare, tycker jag. Och Västra Stå blir det säkert också. Anders förtjänar en applåd för att han så flitigt håller oss uppdaterade. Klapp, klapp, klapp.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2006-11-13 16:40
In och rösta på ÖSK!
Örebro ÖSK ungdom
2006-11-13 16:19
Är det någon som vet något om nån värvning? T.ex. målvakten William Amamoo? Är han aktuell?behöver vi förstärka vår trupp. (konkurens)

Örebro Mittåt
2006-11-13 16:07
Cederqvist sa till Smålandsposten för några veckor sedan att han trivdes bra i Raufoss, att han fått ett nytt förbättrat kontraktsförslag och att han tänkte stanna där.

Tänk var fort somliga kan ändra sig.
Örebro The Ghoooooost
2006-11-13 16:01
Både "Joppe" och Henriksson kan spela på mittfältet. Sedan har vi Larsen, Nordback, Jeffs, Näfver och Walker.

Målskyttet är prioritet 1.

Yunnus Ismail står på tillväxt 2007.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-13 15:59
Mittåt//

Håller med, det är nästan som om jag har en för positiv känsla om Okeke! Fast det vore bra om ÖSK hittar bra agenter att samarbeta med...
Örebro The Ghoooooost
2006-11-13 15:58
ÖSK har ett ytterligare anfalls ess i rockärmen:

Pär Cederqvist i norska Raufoss.

Rodevåg, Hallilovic, Henriksson, "Joppe" och Cederqvist.

Det är ÖSK:s troliga anfallsspelare 2007.

Mittfältare har vi så det räcker.

Wikström blir backförvärvet och Richardsson blir måövaktsförvärvet.

Ni som tvivlar kommer bli övertygade.
Örebro Matthew S
2006-11-13 15:47
Hur tror ni att denna elva klarat sig i allsvenskan:

- - - - - - - Richardsson
Haginge - Wikström - Holgersson - Riddez
- - - - - Nordback - Kihlberg
-- - Larsen - Henriksson - Näfver
- - - - - - - - Halilovic
Örebro Mittåt
2006-11-13 15:17
Andreas C3// Destin Makumbu heter han och han har spelat i Boden även denna säsong. ÖSK kan ju kolla med Okeke om det inte går att göra en paketaffär. Okeke representerar nämligen också Makumbu.

För övrigt måste jag säga att jag har börjat gilla Okeke (trots förnamnet). Han verkar tänka på rätt sätt beträffande sina adepter/skyddslingar/affärsobjekt.
Örebro Andreas C3
2006-11-13 14:49
Angående mittbackar. Jag tycker de ska leta reda på den stora svarta killen som spelade mittback i Boden förra året (han kanske är kvar där?). Såg honom bara live en match men han var riktigt imponerande. Stor, stark, placeringssäker och relativt snabb tror jag. Kunde vara kul att testa honom iaf!
Örebro Andreas C3
2006-11-13 14:47
1. Rodevåg. Såg ni Lilleströmtränarens kommentar angående honom? Ingen spetskompetens sade han! Men han kan kanske vara bra ändå, jag vet inte. Han har ju sett bra ut mot ÖSK när jag sett honom. Men han har misslyckats i allsvenskan tidigare!

2. Fredrik Samuelsson. Spelade han inte väldigt lite under hösten? Vet någon varför? Var han småskadad? De matcher han spelade tyckte jag han var lysande jämfört med tidigare år. Ser man på betygen som delats ut verkar betygssättarna ha hållit med.
Örebro houston
2006-11-13 14:46
Vad sägs om Gustaf Crona till nästa säsong,duktig mittback :)
Örebro Sersant
2006-11-13 14:38
Ösk-Power:
Jag är nöjd bara dem får klart med Rodevåg, Wikström och Richardsson snart :P, sen behövs ju bara en högerback och kanske en anfallare till så är ju truppen så gott som komplett.

ErikP:
Har inte heller sett Källqvists storhet
Örebro Ösk-Power
2006-11-13 14:18
Hoppas vi gör klart med Rodevåg, Wikström, Richardsson och Mumba snart =)
Örebro ErikP
2006-11-13 14:00
Fattar fortfarande inte vad folk ser hos Christoffer Källkvist. Samtliga sportnytt-inslag och matcher jag sett med honom så har han för vana att göra en eller två rätt katastofala tabbar per match. Kolla bara på kvalmatchen mot BP, vad fan sysslar han med? :O

Nej, hoppas spelarinvest lägger krutet på andra lagdelar, Westman håller ett år till.
Annons: