/fotboll/osk/forum/8643.aspx/fotboll/osk/forum/8643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jimpa_90
2006-11-15 16:20
ALLA TILL VINTERSTADION IDAG. ÖSK BANDY - VÄSTERÅS SK!! MATCHSTART KL 19:00!!!
Örebro Matthew S
2006-11-15 15:54
Skall ni på bandy i dag?
Örebro Ösk-Power
2006-11-15 14:11
Kronblom//

Har BP gett sig in i kampen om Rodevåg?
Hmm, vet inte om det är rätt klubb. Vad jag vet så kan inte någon av deras spelare försörja sig på fotboll, medellönen i BP ligger runt 5000 per månad eftersom jag känner en spelare i laget.

Örebro kan erbjuda större löner än BP, och hur roligt är det att gå till en klubb som BP som garanterat kommer vara en lindansare, Örebro har ju bättre resurser att klara sig i AS, tror han också resonerar så.

Nej, Rodevåg till ÖSK, då blir jag nöjd!
Örebro Chivas
2006-11-15 14:01
ÖSK!!
Örebro Kronblom
2006-11-15 13:04
senaste i Rodevåg-affären är att BP gett sig in ikampen om Rodevåg.Enligt agenten är det den sociala biten som kommer avgöra var han hamnar men att besluten kommer dra ut på tiden så inom de närmsta två veckorna kanske man inte ska vänta sig ngt svar från skyttekungen.Vågar inte säga var jag tror han hamnar,jag tror inte på Lilleström.Däremot så tror jag det kan bli jämnt mellan ÖSK och BP,två klubbar där han skulle få mycket speltid;men hoppas han väljer Närke och ÖSK!
Örebro Matthew S
2006-11-15 12:35
Kul att Siggi är tillbaka (om än i fel klubb). Det spel han presterade som libero var helt fantastiskt. Hlynur B, Siggi och Wahlqvist utgjorde en excellent trebackslinje och det var synd att den löstes upp så snabbt beroende på skador och proffsflyttar.

Larsen som bäste innermittfältare. Vilken skräll.

Kanske finns ett allsvenskt mittbackspar i truppen redan. Det lilla jag sett av Haginge-Holgersson ihop som central stopperduo (Mjällby borta andra halvlek t.ex.) var felfritt.
Örebro kubanen_90
2006-11-15 11:57
Grattis Lars!
Örebro Fair Play
2006-11-15 10:59

Entrépriser
Barn upp till 12 år: GRATIS
Upp till 18 år (samt studerande med CSN-kort): 60 kronor
Över 18 år: 100 kronor (120 kronor vid någon enstaka match)

Ovanstående står att läsa på ÖSK-bandyns egen sida här på svenska fans. Det är bara att läsa innantill.
Självklart blir det bandy ikväll. Hopppas på många svampar och kubaner.
Örebro Toro
2006-11-15 10:38
Nån som har koll på bandyn ikväll!?

Kostar inträde? Och någe folk som ska dit!?
Örebro apskallen
2006-11-15 10:32
rirobban//
Nu tror jag iofs inte att Chelseas förvärv av Hedman skapar så värst stora rubriker i världspressen. Det är väl egentligen bara i Sveriges det synts, och det pga av Hedman är svensk.
Örebro Nikki Sixx
2006-11-15 10:00
Heja Chivas. Still going strong ser jag....
Örebro Chivas
2006-11-15 09:14
Heja svartvitt!!
Örebro rirobban
2006-11-15 08:48
Ämne: Att Hedman går till ....
Helt rätt, även om jag tror att Chelsea som vanligt vill skapa nyheter för att synas. Men helt klart är Hedman en duktig målvakt fortfarande. Kanske något för ÖSK? :=) HAHA
Örebro Kerberos
2006-11-15 08:16
Att Hedman går till Chelsea som 4e målvakt anser jag inte är så konstigt.

Tänk efter, hur många målvakter finns det där ute med den erfarenhet Hedman har som är kontraktslösa och utan klubb? Om jag förstått det rätt så finns det inget transferfönster öppet så enda sättet och få in en spelare är att signa en kontraktslös och klubblös spelare, vilket lämnar ett väldigt fåtal målvakter man kan välja mellan och Hedman är nog då den bäste.
Örebro Mittåt
2006-11-14 22:49
När Thompa nu slutar efter 18 år, så är det väl helt logiskt att hans ersättare påminner så mycket som möjligt om honom. Då behöver ju de andra försvararna inte lära om.

Nej, skämt åsido. Gefle är ett lag som fått utstå en hel del press under de två år man spelat i allsvenskan. Wikström har uppenbarligen klarat detta alldeles utmärkt och Gefle tycks angelägna att om möjligt få honom kvar. Detta ser jag som ett tecken på att han håller den klass som är nödvändig. Med snabbe Hagge vid hans sida så behöver inte hans relativa osnabbhet betyda så mycket.
Örebro rirobban
2006-11-14 22:37
Ämne: rirobban//
Jepp, Wi....
AIK har fått hur många tveksamma straffar som helst under året. Handsen i sista matchen ser misstänkt ut, men jag tycker som Fröjdfeldt att det är ofrivilligt. Tänk också hur många sraffar vi gått miste om under denna säsong pga av hands i sraffområdet. Verkar som den regelen inte finns om man inte tydligt sträcker upp handen i luften (Mellbeg mot Kroatien borta) och tar bollen.
Örebro Chipset
2006-11-14 22:30
Wikström är ju så jäkla långsam (och såna vill vi ju bli av med) men ok han kompenserar mycket av de brister som försvann med Thomas. Richardsson har ju drömt om att spela för ÖSK och han är ju riktigt bra så han måste vi bara få en kråka av. Rodevåg ger ett medelmåttigt intryck men gör ju garanterade pytsar så det är en ok värvning för mig. Hade helst av allt sett en klassvärvning i stil med Makondele eller Toivonen istället för tre lite-mer-än-ok värvningar.
AIK Saywee
2006-11-14 22:23
Mittåt//
Glömde kanske bort dubbel-Richard i önskeresonemanget, men med dessa tre (Wikström, Rodevåg, Richardsson) i den vackra svartvita dressen känner jag mig också ganska lugn.
Örebro Mittåt
2006-11-14 22:20
Wikström, Rodevåg och Richardsson. Sedan sitter jag nöjd.
AIK Saywee
2006-11-14 22:15
rirobban//
Jepp, Wikström och Rodevåg!

Vill dessutom bara påminna om fler ingredienser till Elfsborgs guld, Fröjdfält friade i st. för att straffa i sista matchen (DIF´s klockrena straff). Tjöta tänker många, det jämnar ut sig i längden för i matchen innan blev det si eller så. Men tredje omgången från slutet blåste Fröjdfeldt straff mot GAIS, vilket blev Elfsborgs trepoängare, eller? och den var tveksam! Har sett sekvenserna och undrar om det inte är dags att införa kameror som är snabbare än domare, kanske inte för varje situation, men kanske för de som är matchavgörande? Det tar lite emot att tycka detta men jag vill helst att rättvisan skall segra!

Påminner mig om en match för något, några år sedan, var det MAN U mot Tottenham, eller? Bollen var säkert 3 meter innanför mållinjen, men det var inga domare som såg, OJ OJ OJ!
Örebro Sersant
2006-11-14 22:04
Saywee & Ösk-Power:
Nej vi är 3

rirobban:
Av de jag sett av han så är han varken snabb eller långsam och det är väl ungefär det som står på hans profil här på svenskafans.
Örebro rirobban
2006-11-14 21:58
Ämne: Saywee//

Nej helt....Elfsborg vann guld, efter att de tagit hem två spelare med hemlängtan, nämligen Anders och Mattias Svensson. Antar att du menar föredettingar kanske. Wikström är inte snabb, men precis som Thomas är han positionssäker. Tror vi får in en kopia av Thomas här. Men tro inte att han är frälsaren som kommer hålla ihop försvaret totalt. Vi behöver en högerback och där ser jag gärna Jonsson. Kihlberg borde vara en given värvning, men klubben har ju inte som målsättning att ta SM-Guld nästa säsong år så då räcker det säkert med det vi har just nu + Wikström och Rodevåg.
AIK Saywee
2006-11-14 21:48
ÖSK-Power//
Japp, då är vi minst två som tycker så, Rodevåg och Wikström skriv på nu!
Örebro Ösk-Power
2006-11-14 21:46
Saywee//

Nej helt rätt. Vi skall inte bli någon klubb som man bara skickar spelare till med hemlängtan.
Om spelare skall komma hit, så skall de kunna prestera bra, och man måste även kolla på vilka spelartyper vi behöver. Kan ju inte ta hit vilka som helst, för allt kostar ju som sagt pengar!

Vill se att Rodevåg och Wikström blir klara nu!!!
AIK Saywee
2006-11-14 21:36
ÖSK-Power//
Vi är nog egentligen ganska överens, det sociala är viktigare än man tror.

Men samtidigt får vi inte bli någon slags social inrättning som tar han om alla som längtar hem eller tycker att nu helt plötsligt passar det att spela i ÖSK.

Men detta är svårt att bedöma när man lever så offside!

Det viktigaste är att redan nu försöka forma ett ÖSK som kanske kan ta ett allsvenskt guld 2008!
Örebro E.Shams
2006-11-14 21:33
Ämne: Har ni rökt på som s....

Jag tror att förespråkare för Dennis Jonsson föredrar han eftersom han är yngre. Jag vill dock hävda att Wikström är ett bättre val. Wikström är endast 29 år vilket inte är gammalt. Åldern är snarare en fördel för honom då han är mer rutinerad. Vidare har han varit ordinarie i sitt lag under föregående säsong något som Dennis Jonsson inte har varit. Därmed vill jag inte avfärda Dennis Jonsson utan ser han som ett andra alternativ om ÖSK anser att de är i behov av en back till.

Örebro Ösk-Power
2006-11-14 21:29
// Saywee

Jo visst, men jag fattar inte varför vissa är så kritiska till Wikström just nu, annat var det tidigare då inte Jonsson var aktuell.
Vi vet alla att Wikström är en stor stabil mittback, tror även han är rätt snabb, och det bådar ju gått. Man skall inte bara fokusera så mycket på själva spelaren, utan man måste även ta hänsyn till att spelaren i fråga passar in i laget, och det tror jag Wikström garanterat gör på ett bättre sätt en Jonsson. Det sociala är mycket viktigare än vad många tror.

Eller?
AIK Saywee
2006-11-14 21:25
Ämne: Har ni rökt på som s....
Jag är inte pårökt, inte heller påläst ...

... men håller med dig, hellre Wikström än Dennis Jonsson, men det är en mycket spontan känsla, känner inte till alla ingredienser ...

... men som jag tidigare skrivit, det är viktigt att ÖSK värvar rätt för klubben, med fokus på vad man behöver i st. f. att ta hand om sådana som av någon anledning inte platsar i andra lag eller får hemlängtan eller har något annat konstigt skäl!
Örebro Ösk-Power
2006-11-14 21:16
Har ni rökt på som säger att ni hellre vill se Dennis Jonsson i ÖSK än Wikström?

För det första är det viktigt med spelare som har hjärta för klubben och staden ( Wikström) , sen har vi ju sett att han har varit tongivande i Gefle, och om han nu kommer hem till Örebro så kommer det sociala fungera mycket bättre, och detta kanske leder till att han gör succé ?

Nej, hellre Wikström än Jonsson, men tycker ÖSK kan värva Jonsson som högerback isåfall=)
Halmstads BK Lacus Clyne
2006-11-14 21:15
Titta vad man skrev i våras =)

"Namn: Lacus Clyne » Svara på inlägg
Sänt: 2006-02-16 14:38:22
Skall fatta mig kort:

NI SKALL SPELA AS 2007"
Annons: