/fotboll/osk/forum/8636.aspx/fotboll/osk/forum/8636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2006-11-21 19:53
Stort att Näfver stannar, dessutom till 2009!

Ytterligare på att säkra källor som folk verkar ha lite här och var är lika pålitliga som närmaste lodis i parken.
In med Wikström imorrn och Rodevåg på torsdag.
Örebro DaSa
2006-11-21 19:45
Fan vad skönt med Näfver, nu håller vi honom en säsong och sen säljer vi honom till Milan för 30 mille och låter Frempong ta över hans plats.

Om Skoog vill komma till oss så kommer vi få en av AS bästa targetplayers. Ni som inte vill ha honom kan omöjligt sett honom spela i ÖSK innan han lämnade, han dominerade totalt.

Jag tror vi har chansen att ta en topp fem placering om vi värvar Skoog, Kihlberg och Wikström och de hållers sig friska. Plus en stabil högerback.
Örebro Grixx
2006-11-21 19:38
Kul att det gick i lås. Bara att hoppas att de jättekliv han tog i utvecklingen under våren fortsätter. Hösten gick ju inte riktigt lika bra.
Örebro Chivas
2006-11-21 19:35
Näfver är guld värd. FORZA SVARTVITT!!
Örebro 1981
2006-11-21 19:25
SM-guldet säkrat!
CL-final 2008!
Näfver!
Örebro Matthew S
2006-11-21 19:18
Fantastiskt bra framförhållning av klubben.
Fantastiskt stort av Näfver att förlänga redan.
Örebro gurka
2006-11-21 19:03
yes
Örebro Ösk-Power
2006-11-21 18:53
Gött nu är det klart med både Riddez och Näfver. Hoppas detta övertygar Nobbe att stanna. Det mesta lär dock tyda på att han stannar=) Efter att vi har signat Nobbe MÅSTE vi signa Anttonen. Det är ett måste!!

Pusselbitarna börjar falla på plats, och jag hoppas innerligen att Rodevåg, samt Wikström skriver på snarast. Ryktas om att de har fått besked utav ÖSK-ledningen att de måste ge svar till ÖSK senast denna vecka, stämmer detta?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-21 18:47
JAAAAAAAAAAAAA!

Näfver!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-21 18:41
Skoog är ännu en (avdankad?) spelare som jag är mycket skeptisk till!

Hur många matcher har han spelat de senaste säsongerna?

Får han vara hel är han en tillgång, men jag tycker vi ska satsa på någon yngre utvecklingsbar spelare.
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-21 18:15
Ämne: Alltid lika innehåll....
och vafan tillför din ironi debatten?! inte ett skit!

FORZA CHIVAS REGAL!
IFK Norrköping tobel838
2006-11-21 18:14
Tror ni klarar er bättre utan Skoog. Han har sett sina bästa dgr eller. Skadebenägen är han oxå plus att han lär inte vara gratis. Han tjänar väl närmare 100000 i månaden i MFF. Ni klarar nog er bra med de spelare ni har plus Rodevåg. Se på AIK de var ju nära att ta guld med i stort sätt ett lag från superettan.
Örebro Nikki Sixx
2006-11-21 18:04
Alltid lika innehållsrika inlägg Chivas. Vad duktig du är!
Örebro Chivas
2006-11-21 17:30
ÖSK!!
Örebro Matthew S
2006-11-21 15:57
Och mitt hattrick kompletteras av:
Skoog - Gärna! :)

ÖSK har nog rätt bra förbindelser med Malmö (läs: Hasse Borg) och förhandlingarna kring Glenn Holgersson gick tydligen helt smärtfritt. Skoog trivdes tydligen mycket bra i Örebro och är den klassforward vi skulle behöva. Här är han dessutom mer eller mindre garanterad att få spela.
Örebro Matthew S
2006-11-21 15:56
Jag håller med nedanstående skribenter. Hoppas att man förlänger med Patrik omgående. Han är inte alls förtjänt av att vara helt så osäker på sin framtid. Är det hans skadehistoria som gör att ÖSK är osäkra?
Örebro Matthew S
2006-11-21 15:54
Mycket bra intervju med Urban Hammar av Johannes Avenbrand.

"Vad tycker du ÖSK bör förstärka med?
- En mittback, och minst en toppforward. Av klass. Och en målvakt, förstås. Westman är toppklass, men bör känna flåset."

Skall man tolka det som om man inte varit riktigt nöjd med målvaktssituationen som det sett ut i år med en så uttalad förstemålis och en fullständigt oprövad reserv?
Örebro DaSa
2006-11-21 15:43
Jag är en förespråkare av Skoog i ÖSK, tror han och Nedim skulle bilda allsvenskans giftigaste anfall efter MFF:s.
Örebro Brus-Nilsson
2006-11-21 15:31
Ämne: Jag lägger ut frågan....
Nääää....så stora tröjor finns inte i kollektionen. :-)
Örebro bison
2006-11-21 15:23
Ämne: Jag lägger ut frågan....Jag antar att du undrar om vi är intresserade av Skoog
Skicka ett mail till Uddling på NA så står det nog i tidningen imorgon att Skoog kan tänka sig spel i ÖSK.

EDIT: Jag tror att jag måste banta, mina fingrar är tydligen för tjocka för tangenterna.
Örebro bison
2006-11-21 15:21
Ämne: Hmm, jag förstår int....Vet du hur Anttonens krav ser ut?
Det kanske är så att ÖSK vill se hur det blir med Nobbe och Näfver först. Sen får man väl se vad som "finns kvar" i lönepotten.
Här handlar det om prioriteringar och jag tycker inte att det är fel att Nobbe/Näfver anses ha högre prioritet.
All heder åt Anttonen som jag gärna ser i den förhoppningsvis helsvarta dressen nästa år.
Örebro Ösk-Power
2006-11-21 15:04
Hmm, jag förstår inte riktigt vad ledningen sysslar med. Varför inte ge anttonen ett kontrakt nu direkt? Han är en trotjänare som verkligen har hjärta för klubben. Snart blir han bossman, och då är han fri att gå.
Klubben klantar till sig jävligt mycket om dom nu missar att signa Anttonen. En sådan spelare är viktigt att ha. Personligen tyckte jag att Anttonens vårsäsong var bättre än Jeffs höstsäsong.

Signa nu!!
IFK Norrköping tobel838
2006-11-21 14:36
// Mittåt

Tack för informationen!!
Örebro Mittåt
2006-11-21 14:28
tobel838// Det har varit en hel del hit och dit med Anttonen. I somras fick han ett erbjudande som han inte ville acceptera. Sedan gjorde hans skadebenägenhet sig påmind under hösten, vilket verkar ha gjort fotbollsutskottet mer tveksamma beträffande en förlängning. Så lyder i alla fall den halvofficiella versionen. (Alltså vad man kunnat läsa i tidningarna).

Det är givetvis fullt möjligt att det hela hakat upp sig på villkoren på något sätt. Nu när ÖSK gått upp i Allsvenskan igen vill väl de förnyande spelarna passa på tillfället och säkra en ordentlig löneförhöjning samtidigt som ÖSK sagt att man kommer att vara försiktig med utgiftsökningarna.

Högre prioritet bland truppens spelare verkar ett nytt kontrakt för Fredrik Nordback att ha, samt en omförhandling/förlängning för Kristoffer Näfver.
Malmö FF Kevin Keegan
2006-11-21 14:26
Jag lägger ut frågan:
Skoog?
Örebro Mittåt
2006-11-21 14:23
Beträffande U21-allsvenskan så är den inte intressant för tillfället för ÖSKs del. Det var väl ungefär vad jag gissade häromdagen. Spelarmaterialet räcker inte till för A-lag, reservlag, U21-lag samt ÖSK Ungdom. Och då väljer man bort det minst attraktiva.
IFK Norrköping tobel838
2006-11-21 14:22
// Mittåt

Tycker det är konstigt att Ösk inte förlänger direkt. Risken finns väl att något annat allsvenskt lag norpar honom. Bosman är alltid attraktivt!
Örebro Mittåt
2006-11-21 14:19
tobel838// Inget är klart med Anttonen, men förlängningen av hans kontrakt verkar inte stå överst på klubbledningens Att-göra lista.
IFK Norrköping tobel838
2006-11-21 14:16
// Mittåt

Hehe det blir nog svårt! Jag tolkar det som att Anttonen får förlängt alltså eller?
Örebro Mittåt
2006-11-21 14:01
tobel838// Jelecak kan ni kanske få tag i. Om ni kan övertyga honom om att Norrköping ligger i utlandet. Mirza har deklarerat att han kommer att söka sig någon annanstans och att spel utanför Sveriges gränser lockar.
Annons: