/fotboll/osk/forum/8621.aspx/fotboll/osk/forum/8621.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-11-27 16:50
Enligt UEFAs (eller om det är FIFAs) regler får en professionell spelare bara representera två klubbar under perioden 1.7 - 30.6. För Nedims del innebär detta att fram till den sista juni kan han bara spela för ÖSK eller den klubb han kom ifrån i Kroatien.
Örebro Mittåt
2006-11-27 16:46
Avgå Lagrell// Hur det blir med lärlingarna avgörs inte förrän den övriga truppen är spikad och klar.
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 16:44
Snackade lite med Dennis Boskaillo i helgen som förövrigt lirar i Djurgården. Han berättade att DIF var intresserade av Halilovic, så det känns skönt nu att vi gick upp nu , det betyder att dom kan glömma honom, om han inte gör dunder succé och vinner skytteligan dvs :P
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-27 16:39
När får vi veta vilka som flyttas upp till A-truppen? Är det bara Zebbe som är aktuell?
Örebro Brus-Nilsson
2006-11-27 16:39
Jag lägger in mitt veto mot att värva Dixon...... :-)
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 16:31
Han kostar nog en del! Bättre att lägga ut pengar på andra spelare då!
Örebro Benga
2006-11-27 16:21
Jag tycker ösk borde värva hit jimmy dixon nu när häcken åkte ner. Han skulle vara ett klockrent nyförvärv!!
AIK Saywee
2006-11-27 16:18
Spöket//
Du behöver inte yppa något om du inte vill, vi blir nöjda när vi får informationen, även om det dröjer lite, bara det är 100% klart!

För vore det redan klart, ja då finns det ju ingen som helst anledning att inte släppa informationen.

Spekulationer är spekulationer och kompissnack är kompissnack och en kontraktspåskrift är en kontraktspåskrift!

Vemm vet du kanske får rätt, oddsen kan ju inte vara så höga, men just nu är inget 100 % klart!
Örebro go_osk
2006-11-27 16:12
Är det bara jag som tycker att det är underhållande med alla rykten i dessa mörka tider? Om ni frågar mig så är alla spekulationer den stora charmen med Silly Season. Sen att man ska ta allt som skrivs med en nypa salt är väl inte direkt något nytt, för vad vore ett vinterhalvår utan rykten?

När det gäller den tystnad som stundar så tror jag enbart att det är positivt. För vem vill gå till en klubb som dagligen utger sig öppet i media att man är ute efter diverse spelare. Dels så faller klubben i trovärdhet, och man tar dessutom risken att få onödig konkurrens från andra intressenter.

Om inte jag missminner mig så var det en precis likadan tystnad från ÖSK:s sida vid det här tillfället i fjol, och då blev nyförvärven bra trots allt. Men den som lever får se..
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 16:11
Man vill ju helt klart tro The Goooooost, men det är svårt såvida han inte berättar hur han vet hur Rodevåg är klar!

Wikström tror jag skriver på när som helst, men frågan är hur det är med Rodevåg.

Örebro Mittåt
2006-11-27 16:01
Ösk-Power// Han har antagligen en kompis i Falkenberg också, som håller honom informerad om Rodevågs veckoplanering.
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 15:47
The Goooooost//

Jag har inget emot dig, men förra gången "veto" kom med information som tyvärr var felaktig blev många besvikna och irriterade. Jag tycker att det är rätt av dig att säga vad du tror/vet om eventuella övergångar. Ett forum är ju tillför att diskutera, om inte du skulle dragit upp detta så hade det varit dött här inne.

Min fråga är nu hur du vet att Rodevåg är klar!? Har du någon insyn i styrelsen eller?
Örebro Allsvenskan =07
2006-11-27 15:32
SVART VITT!!!!!
Örebro rirobban
2006-11-27 15:24
Självklart är det bara "The Ghoooooost" förhoppningar och antagande. Jag är också ganska säker på att båda de kommer skriva på, men frågan är bara när!? Kanske har de redan gjort det, men det är inget vi vet. "The Ghoooooost" ord är just spökliga, alltså genomskinliga...
Örebro Grixx
2006-11-27 15:19
The Ghoooooost// Vare sig du får rätt eller inte så är det bara att hålla med andra.....det luktar väldigt mycket "veto" om dig.
Örebro rirobban
2006-11-27 15:15
Chipset//
Jag håller inte med dig. Carreño hann knappast visa vad han gick för. Att han kunde ta plats så lätt var ju för att det saknades konkurrens på mitten. I övrigt var han ju skadad länge och fick aldrig riktigt bevisa sin storhet. Munster däremot visade att han hade målnäsa, och att klubben inte behöll honom tycker jag var både synd och överraskande. Dock är det skönt att klubben lärt sig värvat nu och skiter i dessa panikvärvningar som tidigare gjorts.
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 15:07
Var spelar Carrenó nu, fortfarande Colo Colo?
Tyckte han var relativt bra, men lite för sölig kanske. Om han får en svensk försäsongsträning i benen kanske han vore något?
Men om jag inte minns fel så hade han och famlijen hemlängtan.
Örebro Chivas
2006-11-27 15:02
Svartvitt!!
Örebro Chipset
2006-11-27 15:01
Instämmer gällande Carreño. En riktig klasspelare som blivit viktig om han fått en säsong bakom sig. Munster var dock ingen hit. Kunde, precis som Gigena, inte driva bollen framåt pga för dålig grundteknik. Dessutom oduglig vek. Spelade han någonsin i Bunkeflo förresten?
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 15:00
The Goooooosst//

Är det du som är, eller tidigare var "veto"?
AIK Saywee
2006-11-27 14:44
Min kompis polare Rodevåg vet att Walker är klar.
Örebro Sersant
2006-11-27 14:09
timfhager:
varken Munster el Carreno var väl någna ruttna värvningar. Munster gjorde mål när han fick chansen och Carreno tog en plats i startelvan.
Örebro Kronblom
2006-11-27 13:56
Ämne: Denna tystnad blir m....
Nej,det inte alltid negativt med tystnad.Det händer nog betydligt mer än som yppas i media och det är inget fel med att ha locket på!
AIK Saywee
2006-11-27 13:16
Det händer som skrivet inte så mycket just nu, utan det är bara att spinna vidare på nya idéer och inslag inför kommande säsong.

Tänk vad kul det skulle vara med någon slags match i pausen eller innan match med representanter ur de båda klackarna vars lag möts. Skulle kunna bli någon slags cup (sett över hela säsongen), eller?

I klackarna finns säkert några som kan spela boll, några slags "profiler", vore kul, lite av FCZ över det hela.
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 13:11
Någon som vet hur det går med ÖSK´s DVD säsongen 2006 ?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-27 13:10
timfhager//

Carreño var väl inte så dålig? Tror han skulle passa mycket bra i dagens trupp!

Richardsson tydligen aktuell, känns ganska bra tycker jag! Två jämna målvakter nästa säsong skulle sitta fint, alltid bra med konkurrens!
AIK Saywee
2006-11-27 13:06
De som spekulerar hoppas bara att få rätt i efterhand, de chansar och hoppas att så småningom kunna skriva vad var det jag sa (=skrev).

Nej, det är bara att ha tålamod och invänta fakta från officiella sidan eller kanske möjligen från NA.

Forza svartvitt!
Örebro Ösk-Power
2006-11-27 12:59
Denna tystnad blir man ju irriterad på, men det är bara bra, det är mitt tålamod som är felet . Jag litar 100% på ledningen, och hoppas dom snarast gör klart med Nordback, Anttonen , samt Wikström och Rodevåg.
Känns betdydligt bättre och vara ÖSK:are än en Bajare. Har dom ens en trupp nu? Där kan man snacka spelarflykt!
Örebro bison
2006-11-27 12:51
Det är ju inte första gången som The Ghooooost uttalar sig om "klara" kontrakt.
Jag tar vad han säger med en riktigt rejäl nypa salt eller två.
timfhager
2006-11-27 12:51
In med svenska duktiga spelare och strunta i Carreño och Munster nyförvärv...de är sämre än att spela på Bingolotto.
Annons: