/fotboll/osk/forum/8614.aspx/fotboll/osk/forum/8614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D...
2006-12-02 11:26
Ämne: kenya: Om det ser....
Det märkligaste av allt är ju att dessa unga fjantar står med ÖSK tröja i ÖSK klacken en dag för att dagen efter stå i AIK klacken med en AIK tröja...
Örebro Ericson
2006-12-02 10:55
Rodevåg nära ÖSKkontrakt?

SPORTEN 7 NA lördag 2 december 2006
FOTBOLL/ÖREBRO

Stefan Rodevåg har i stort sett
bestämt sig för en ny klubb.
Och Örebro SK finns med
i bilden.
Detta konstaterande är
agenten Innocent Okekes –
och bör betyda att Falkenbergs
anfallare till slut ändå hamnar
i Örebro.
– Vi ligger mycket nära en klubb
i förhandlingarna nu. Men jag vill
inte kommentera vilken klubb det
rör sig om, säger Okeke.
Finns ÖSK fortfarande med
i bilden?
– Ja, Örebro är med. Men jag vill
inte säga mer, det är många klubbar
inblandade och många kan bli
sårade om jag säger för mycket.
Svårt dock att tolka saken på
annat vis än att Rodevåg och ÖSK
är på väg att komma överens.
– Inga kommentarer. Men det
är viktigt att komma ihåg att i den
här branschen är inget någonsin
klart innan alla papper är påskrivna,
konstaterar Okeke.
Från ÖSK:s sida skönjs en försiktig
optimism.
– Det låter ju trevligt att Okeke
säger så, kommenterar sportchefen
Lennart Sjögren, som i övrigt
inte vill gå in på detaljer. Säger
bara:
– Det är nu ganska länge sedan
som Stefan besökte oss, och sedan
dess har vi fört diskussioner. Mer
vill jag inte säga.
Jevtushenko provar ÖSK
Helt klart är däremot att en fjärde
provspelare är på ingång. Vadim
Jevtushenko, mittfältare från
Vasalund/Essinge i norrettan
finns med när ÖSK återupptar
träningen på måndag.
– Det ska bli intressant att se
honom i träning hos oss. Vadim
är väl skolad i AIK, har varit
duktig i Vasalund/Essinge, säger
Sjögren.
Många minns säkert hans far,
med samma namn. Pappan spelade
med AIK under många år, och
där har också den yngre upplagan
spelat i yngre år.
– Jag vet att han varit två år hos
Vasalund nu, och före det i Valsta-
Syrianska. Men dessförinnan
var det AIK.
Per tränar med ÖSK
Pappa Jevtushenko kom från
Ukraina, där han bland annat
spelade med Dynamo Kiev, till
AIK och blev en förgrundsfigur
under sin tid som gnagare. Är
numera tränare i Valsta-Syrianska.
Vadim junior är 22 år.
Som NA berättade i går är
Karlslunds juniorlandslagsman
Per Johansson fortfarande aktuell.
– Jag har pratat med Per, och
han kommer att vara med när
vi inleder träningen på måndag,
säger Lennart Sjögren.
Örebro Ericson
2006-12-02 10:52
Halle 20mål// Skjuta upp oss var???
Hammarby Slaik
2006-12-02 10:30
Ämne: Ruggig sång det där.....
Vi vet. Därför sjungs den rätt ofta på våra läktare nu för tiden.. :-)
Örebro Halle 20mål
2006-12-02 10:23
Hagge/drömma går med dixon och willams mumba behöver vi inte !tar hellre Kilhberg
Örebro HaggeFORCaptain
2006-12-02 10:19
in med Rodevåg Wikström och rikardsson nu!

om det blir nej från Rosevåg wikström lägg in en stöt på häcken lirarna dixon och williams (som värkar vara iskalla på marknaden just nu)
Släng med mumbo mambo på det också =)
Örebro Halle 20mål
2006-12-02 10:16
Spelare som vadim kommer inte skjuta upp oss..det kan jag redan nu säga..
Örebro Mittåt
2006-12-02 09:38
Det verkar vara Saradlic som får ta den största stöten nu när Finansinspektionen har kallats in. Det tillståndspliktiga företaget i Sverige heter Obol Investment EU och finns i Örebro på samma ställe som Saradlics företag Assuransforum.
Örebro Mittåt
2006-12-02 09:18
Obol
Gänget bakom Obol är på gång med nya vilda affärer. Man (oklart vem man egentligen är) har köpt ett IT-bolag i Luleå som heter Genesis IT. Bolaget skall nu namnändras till Obol Sports Europe. Enligt planerna skall bolaget sedan börsintroduceras och man räknar med att kunna ta in 200 mkr genom en nyemission. Osv.

I Luleå är det inte Saraclic som är huvudpersonen utan Bo Johansson, som ligger bakom satsningarna på Luleå Hockey resp. Basket. Johansson skall dock lämna verksamheten och bli vinbonde, verkar det som.

Norrbottens-Kuriren har gjort ett betydligt bättre arbete än vad NA gjorde, när det gäller att utforska Obols murkna historia.

Det visar sig även att Obol bedriver sin finansiella verksamhet i Sverige utan tillstånd och nu har man Finansinspektionen på sig som frågat företaget vad man håller på med samt begärt in räkenskapshandlingar etc.

Jag antar att både ÖSK och Örebro Kommun känner sig nöjda med att inte riskeras att dras in i den härva, som verkar vara på väg att nystas upp. Obol har dock fortfarande intressen i stan eftersom de sponsrar hockeylaget.

Örebro Matthew S
2006-12-02 09:12
Chivas//
Det har han varit länge nu tycker jag. :) Kan du återge vad som stod i artikeln?
Örebro Chivas
2006-12-02 08:56
Enligt NA papperstidning , så är Rodevåg på "G" till ÖSK
Örebro Chivas
2006-12-02 08:54
Forza svartvitt!!
Örebro Sersant
2006-12-02 02:16
Ämne: kenya: Om det ser....
De e ALLTID TUFFT ATT HÅLLA PÅ ÖSK
Örebro orebrosk_
2006-12-02 00:39
kenya: Om det ser ut sådär på Behrn Arena innom några år så ska vi vara nöjda... jag tycker att det är synd att Kubanerna inte är så stora ännu... Men det var ju inte så längesen de bildades så vad ska man göra?? Men jag hoppas o tror att klacken växer... Om man ser Örebro som stad så borde klacken vara mycket större... men det är ju alla unga fjantar som håller på aik, dif eller bajen som inte vågar hålla på sin "egen" stad som förstör... De tror ju att de e tuffa som håller på ett 08-lag... Men ICKE... det är fan så mkt tuffare att stå upp o hejja på ÖSK.. Om man bor i Örebro då förståss... ;P (Speciellt om man kommer härifrån från början) Hejja Svartvitt Allsvenskan 07 !!
Örebro orebrosk_
2006-12-02 00:26
jag tycker definitivt att Dennis vore något.... ser mkt helldre DeJo än FrSa !!
Örebro Halle 20mål
2006-12-02 00:17
Tycker också Dennis jonsson vore något
Örebro Ösk-Power
2006-12-02 00:07
9 inloggade, dock dålig fart här inne på forumet :P

Förövrigt anser jag att Dennis Jonsson är betydligt bättre än FreSa!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-01 23:39
Någon som brukar kolla in Alvbåges hemsida?

Läs gärna det han skrev den 18/11 där han rekommenderar ÖSK att värva Dennis Jonsson.

"Han kan även spela högerback, vem finns där nu i ÖSK? ? ? plus att han är Bosman till årsskiftet, ekvationen e glas klar-köp killen! ett köp tips till ÖSK ledningen!"

En sågning av FreSa?
Örebro Aspen
2006-12-01 23:29
Lördag 2006-12-02 16:00 IF Elfsborg - Viborg FF
Royal League MED JOHN ALVBÅGE på Kanal5
Örebro Ösk-Power
2006-12-01 22:28
Kanske, eller på måndag . Viktigast är att han skriver på =)
Örebro Halle 20mål
2006-12-01 21:41
Rodevåg skriver på söndag en skön känsla jag får ...
Örebro Chivas
2006-12-01 20:48
Forza svartvitt!! och Markus!!
Örebro Halle 20mål
2006-12-01 20:46
Forza ÖSK OCH Chivas!
Örebro Ösk-Power
2006-12-01 17:20
Hur går det med säsongsdvd´n ?
Blir den av, eller blir det bara en dröm?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-01 17:11
Ni har väl inte missat att man kan lägga ett bud på Thomas Anderssons matchtröja? Den röda modellen som bla användes mot Landskrona borta om jag inte minns fel.

Den är signerad och finns i souvenirbutiken om ni är intresserade, vet inte riktigt hur budgivningen fungerar dock..
Örebro
2006-12-01 17:07
Tack Toro och Mittåt - nu kan jag njuta av julkalendern också!
Örebro Mittåt
2006-12-01 17:07
Nej, nu är det snart dags för Wikström och Rodevåg att skriva på. Annars kanske de missar träningen på måndag.
Örebro Mittåt
2006-12-01 16:55
må// Att få video och audio att fungera på officiella kan vara något av ett helvete. Vilket till stor del verkar bero på plattformen och hur man länkat ihop inslaget med websidan i övrigt.

Att komma med några goda råd är därför väldigt svårt - speciellt som du inte talar om vilken webläsare du använder osv.

Adventskalendern verkar dock vara rätt lyckad sett ur ett programmeringsperspektiv. Jag fick nämligen igång videoklippet utan några större problem. Jag har lyckats köra det både med Firefox och Internet Explorer. Under Firefox fick jag visserligen inte insticksprogrammet (videospelaren) att starta av sig själv, men om man använder tillägsprogrammet Media Player Connectivity så fungerar det riktigt bra. Man får acceptera att videospelare startas separat utanför websidan men det är ju på gränsen till en fördel eftersom man får en större bild då.

Och för fullständighetens skull skall jag väl nämna att kombinationen Firefox plus Media Player Connectivity även fungerar utmärkt under Ubuntu (som är en Linuxdistribution).

Så tala först om vilket operativsystem du använder och vilken webläsare som du använder så kan du kanske få hjälp.

I värsta fall man man ladda hem filen (se länktipset) till sin dator och köra klippet lokalt. Det kan det faktiskt vara värt eftersom killarna lagt ned en del redigeringsarbete på klippet också. Det är inte enbart en uppspelning från matchvideon.
Örebro initforlife
2006-12-01 16:47
Grym stämning,kan man ju bara drömma om i surnärke...men det har iaf blivit bättre sen nya läktarn byggdes...Gamla va lika högljud som en begravning...
Örebro Toro
2006-12-01 16:46
må // ladda ner VLC,den rackarn suger i sig vilket format somhelst =)

www.download.com
Annons: