/fotboll/osk/forum/8609.aspx/fotboll/osk/forum/8609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg hrus
2006-12-03 06:41
Kan börja med att hälsa er välkomna till allsvenskan! Undrar bara vad ni har för intryck av Halilovic?? Har spelat med killen och skrev här inne just när ni värvat honom. Är ni nöjda med honom?
Örebro gnumule
2006-12-03 01:28
Ämne: Hur går det med säso....
Rätt trögt dessvärre, så ha inte alltför höga förväntningar där. Jag har inte fått allt videomaterial med målen ännu. Kanske blir av, men det dröjer nog ett tag i såna fall.
Örebro MangeSvartAndVit
2006-12-02 20:33
Hello boys and girls!! Nån som vet om det blir flaggor på toppen av Norra precis som på ritningsförslaget? eller är dom bara dit ritade som lite godis för ögat kanske:)
Å nu när jag ändå är i gång och pratar behrn arena, nån som har hört lite inside kanske om det finns några planer på att bygga ihop hörnen framöver?
Skål tamefan:)
AIK Saywee
2006-12-02 19:34
Ursäkta men..

reggae, reggae
say something
rockers, rockers
say something
could you be loved?

I luv negrobianco!!!
AIK Saywee
2006-12-02 19:19
Jag har bara sett Vadim Jevtushenko Sr i AIK, å de var inge fel där, utan finns generna i junior, skulle det kunna bli bra!

I morgon är det söndag, tänk om Rodevåg kunde visa upp sig i söndagskolan ....?

D...//
Det är inte märkligt, jag menar alla dessa "ungdomar" som byter halsduk, dag efter dag, detta har jag verkligen erfarenhet av sedan slutet att 1980-talet, i en del av gårdagens verklighet (=samhälle) träffat ungdomar som har ett behov av att synas, med kanske en felstart i livet beroende på omgivningen eller av annan orsak ...?

Gäller säkert forfarande, att sådant sker ...

Jag har sett " fotbollsfans" som ena dagen har haft AIK-utstyrsel som dagen därpå haft Djurgårds-utstyrsel eller Bajen-utstyrsel, i verkliga livet och dessutom diskuterat med dessa, och jag vill mena att fotbollsintresset = noll!!!!

Med kvällspassning från Saywee
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-02 19:16
DaSa//

Har också för mig det.. Kan det vara svenska cupen från förra året? Har tyvärr inte tid att kolla upp det just nu men jag får väl återkomma...
Örebro Sempre vittoria
2006-12-02 19:13
jaha. då var det dags igen, träningen börjar igen på måndag. officiella vägrar som vanligt skriva ut tiden. så min fråga är; när är träningen på måndag? någon som vet?
Örebro DaSa
2006-12-02 18:54
Jag har ett svagt minne att Jevtushenko gjort mål på ÖSK i ngn match för ett tag sedan, kan det stämma?

Känns som han inte är ngt klipp om alla Sthlms klubbar har dissat honom, de borde ju ha relativt bra koll på honom.

Skulle inte Samuel Barlay kunna vara ngt? Kanske inte går direkt in i startelvan men har potential att kunna mantla Larsens roll inom ngt år. Han borde kunna bjudas in på provspel i alla fall.
Örebro Mittåt
2006-12-02 18:39
DaSa// Jag undrar om inte Jevtuschenko är en sådan där spelare som själv bett att få komma och visa upp sig. Han är kontraktslös och ingen av Stockholms fyra allsvenska klubbar verkar att vara intresserade.
Örebro DaSa
2006-12-02 18:14
Ngn som har bra koll på Jevtushenko? Är han tänkt som ersättare för Anttonen eller skall han vara back-up till Larsen?
Örebro Chivas
2006-12-02 16:51
ÖSK!!
Örebro
2006-12-02 15:57
Mycket bra idé med att våra spelare åker ut till skolorna för att skapa intresse bland ungdomarna. Har hört att det förekommit tidigare och då att dom hjälpt till med läxorna, vilket jag tror kan vara bra för en del elever, men inte ge så mycket för ÖSK.
Spelarna ska ut som "idoler" och propagera för fotboll på BA.
Minns också att i slutet av den förra allsvenska sejouren var en hel sektion av "Östra stå" reserverad för skolungdomar som kom in gratis. Dom både hejade och sjöng och tog faktiskt upp kampen med Kubanerna. Växelramsor mellan dom skulle höja stämningen och skapa intresse.

Och till sist en av mina favoriter i repris: Det ska vara flaggor på toppen av norra läktaren precis som det är på "ritningsförslaget"!
Örebro Mittåt
2006-12-02 15:08
Tydligen är det radioprogrammet Kaliber som sätter tänderna i Obol. De kan vara rätt så fräna på gränsen till tendensiösa. Det blir nog inget roligt program för Saradlic.
Gefle smas
2006-12-02 14:37
Halle 20 mål: Snabb är han väl inte men bra i luften, den snabbheten som fanns i Gefles mittlås stod Hedlund för. placeringssäcker och bra på huvudet. Det är väl beskrivningen på Mangnus! Hoppas ni får honom nu då!
Örebro Aspen
2006-12-02 14:26
Efter att ha hört nyheterna på radion är man glad att det blev Behrn fick ta hand om Eyravallen. Det skulle vara tungt om ÖSK förknippades med Obol nu när det börjar bli ordning igen.
Tycker vi skall skicka ett tack till Mats Sjöström som hade mod och vett att tacka nej till Obol. Mats fick oförtjänt nycket skit från oss ivriga supporters. Trots allt han och S gjort för ÖSK.
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-02 14:11
herish på vivallaskolan, mirza på mikaelskolan, nurme och näfver på oxhagsskolan...

..verkar som näfver får det svettigt nästa säsong
Örebro orebrosk_
2006-12-02 14:10
ÖSKare i exil:

Jag tror du har helt rätt. Det var fan smart av dej där :D Skicka ut spelarna till skolorna o lära känna barnen lite mer... Jag tror också att de tycker är lite häftigt för dem att se en allsvensk spelare i deras klassrum eller på skolgården.... Det kan stämma att de helt plötsligt ändrar tycke om vilka de ska hålla på... Fortsätt att komma på dessa idéer !!
Mer publik till finaste arenan i sverige !!
Örebro bandoo
2006-12-02 13:54
Ämne: Lite spännande läsni....
Ett antal ÖSK-spelare har under detta år och förra året haft en viss tid ute på vissa skolor i stan. Det är ett samarbete med ÖBO som tydligen har varit bra.
Örebro Kronblom
2006-12-02 13:23
Ämne: Rodevåg nära ÖSKkont....
Ja,jag tror det blir både Wikström och Rodevåg i ÖSK,magkänslan säger det och det brukar oftast stämma!
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-02 13:17
Lite spännande läsning från TFF. Bland annat om hur man skall öka publiken. Jag tycker att ÖSK ligger betydligt bättre till men det fanns en del kul idéer.

"Skicka ut spelare på skolorna i Trelleborg inför någon match, låt dessa anordna tävlingar med små priser."

Nån klagade på att smågrabbarna håller på de stora lagen. Och det är ju klart att man i den åldern attraheras av profiler. Man hejar på Barca för Ronaldinho finns där osv samt att de stora svenska lagen syns mer i media än i ÖSK så följer det. Att ungarna får möta en fotbolls spelare från ÖSK skulle ju definitivt var spännande och öka den unga supporterskaran, locka familjer till BA osv.

+ stort tack till grabbarna bakom adventkalendern. Det är så lätt att vara ÖSKare nu.
Örebro Chivas
2006-12-02 13:06
Forza svartvitt!!
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-02 12:36
Bakfull som ett ägg, 14 grader varmt inomhus och ändå känns det bra. Känslan i magen säger att vi snart får se spännande signaturer...eller möjligtvis att jag kanske behöver köra porslinsbussen snart.
Örebro micro_42
2006-12-02 11:50
Ämne: må// Att få video oc....Stor bild i IE går oxå.
V-klicka på bildrutan sedan H-klicka på densamma-ZOOMA helskärm.
men det visste du redan men andra kanske vill se stor bild :-)
Örebro Halle 20mål
2006-12-02 11:38
Ericson/på högre platser

kul med rodevåg.kan knappt vänta
Örebro D...
2006-12-02 11:26
Ämne: kenya: Om det ser....
Det märkligaste av allt är ju att dessa unga fjantar står med ÖSK tröja i ÖSK klacken en dag för att dagen efter stå i AIK klacken med en AIK tröja...
Örebro Ericson
2006-12-02 10:55
Rodevåg nära ÖSKkontrakt?

SPORTEN 7 NA lördag 2 december 2006
FOTBOLL/ÖREBRO

Stefan Rodevåg har i stort sett
bestämt sig för en ny klubb.
Och Örebro SK finns med
i bilden.
Detta konstaterande är
agenten Innocent Okekes –
och bör betyda att Falkenbergs
anfallare till slut ändå hamnar
i Örebro.
– Vi ligger mycket nära en klubb
i förhandlingarna nu. Men jag vill
inte kommentera vilken klubb det
rör sig om, säger Okeke.
Finns ÖSK fortfarande med
i bilden?
– Ja, Örebro är med. Men jag vill
inte säga mer, det är många klubbar
inblandade och många kan bli
sårade om jag säger för mycket.
Svårt dock att tolka saken på
annat vis än att Rodevåg och ÖSK
är på väg att komma överens.
– Inga kommentarer. Men det
är viktigt att komma ihåg att i den
här branschen är inget någonsin
klart innan alla papper är påskrivna,
konstaterar Okeke.
Från ÖSK:s sida skönjs en försiktig
optimism.
– Det låter ju trevligt att Okeke
säger så, kommenterar sportchefen
Lennart Sjögren, som i övrigt
inte vill gå in på detaljer. Säger
bara:
– Det är nu ganska länge sedan
som Stefan besökte oss, och sedan
dess har vi fört diskussioner. Mer
vill jag inte säga.
Jevtushenko provar ÖSK
Helt klart är däremot att en fjärde
provspelare är på ingång. Vadim
Jevtushenko, mittfältare från
Vasalund/Essinge i norrettan
finns med när ÖSK återupptar
träningen på måndag.
– Det ska bli intressant att se
honom i träning hos oss. Vadim
är väl skolad i AIK, har varit
duktig i Vasalund/Essinge, säger
Sjögren.
Många minns säkert hans far,
med samma namn. Pappan spelade
med AIK under många år, och
där har också den yngre upplagan
spelat i yngre år.
– Jag vet att han varit två år hos
Vasalund nu, och före det i Valsta-
Syrianska. Men dessförinnan
var det AIK.
Per tränar med ÖSK
Pappa Jevtushenko kom från
Ukraina, där han bland annat
spelade med Dynamo Kiev, till
AIK och blev en förgrundsfigur
under sin tid som gnagare. Är
numera tränare i Valsta-Syrianska.
Vadim junior är 22 år.
Som NA berättade i går är
Karlslunds juniorlandslagsman
Per Johansson fortfarande aktuell.
– Jag har pratat med Per, och
han kommer att vara med när
vi inleder träningen på måndag,
säger Lennart Sjögren.
Örebro Ericson
2006-12-02 10:52
Halle 20mål// Skjuta upp oss var???
Hammarby Slaik
2006-12-02 10:30
Ämne: Ruggig sång det där.....
Vi vet. Därför sjungs den rätt ofta på våra läktare nu för tiden.. :-)
Örebro Halle 20mål
2006-12-02 10:23
Hagge/drömma går med dixon och willams mumba behöver vi inte !tar hellre Kilhberg
Örebro HaggeFORCaptain
2006-12-02 10:19
in med Rodevåg Wikström och rikardsson nu!

om det blir nej från Rosevåg wikström lägg in en stöt på häcken lirarna dixon och williams (som värkar vara iskalla på marknaden just nu)
Släng med mumbo mambo på det också =)
Annons: