/fotboll/osk/forum/8606.aspx/fotboll/osk/forum/8606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro hejhejjohannes
2006-12-05 21:22
Känns skönt att Rodevåg är signad, anfallet ser bra ut, det man kan föreställa sig i alla fall. Känns att man är på väg upp till allsvenskt spel, med lite bra värvningar istället för att hetsvärva en bulgar mitt under en säsong som hamnde i kungsör? hare fint öskare
Örebro HJÄRTA_ÖSK
2006-12-05 21:14
Panucci världens målfarligaste högerback!
Örebro joth
2006-12-05 21:05
Tänk att tack vare Rodevåg så har vi Nedim och Rodevåg. Hade Stefan tackat ja i somras hade vi förmodligen inte haft Nedim.

-------PeWe--------
SeHe-PaHa-MaWi-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----StRo-NeHa-----
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-05 21:03
*AleXz*//

Han kom som bosman, kostar inte mer än lön plus eventuell sign on bonus...

Gillar Yunus skarpt, en riktigt skön lirare. Hoppas verkligen det löser sig med honom!
Örebro Rasberg
2006-12-05 21:03
Rodevåg gick som bosman men det blev väl en sign-on bonus som man inte vet storleken på.

Håller med alla om Yunus. Vad jag sett av han så är han grym. Han kommer verkligen att imponera i Allsvenskan!
Örebro *AleXz*
2006-12-05 20:31
Någon som vet prislappen på Rodevåg?

ForZa svart vitt!!
Örebro Chivas
2006-12-05 20:13
Forza svartvitt!!
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-05 19:58
yunus kommer få oss att jubla många gånger i framtiden, tro mej!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2006-12-05 19:04
Tack Mackan för rapporten,hoppas som du säger att det löser sig med Yunus,själv vet jag knappt något om honom förutom det jag läst om men jag vill verkligen ha hit den killen.jävla migrationsverk om dom inte beviljar honom att stanna för det är väl där (fotbolls)skon klämmer?
Örebro Mittåt
2006-12-05 18:51
Mackan// En notering i kanten. Viktor Andersson har liksom resten av familjen (Gustav m.fl) bytt efternamn till Crona.
Örebro Mackan
2006-12-05 18:33
joth//
Ingen fara. Men med det här vädret kan man bara bli illamående på. Det är ju långt (nåja) in i december. Inte mittenslutet av oktober så frågan är om det var vinterkräksjukan jag verkligen hade.

Elfsborg ordnadet ett bra nyförvärv i dag i James Keene. Men Joakim Sjöhage är nog inte superlycklig. Var tror ni han hamnar nu? Djurgården? Göteborg? Hammarby? Att han inte blir kvar i IFE tar jag för givet då han redan innan Keenes ankomst var placerad på bänken för det mesta. Ursäkta icke ÖSK-relevansen.
Örebro joth
2006-12-05 18:31
Mackan//Tack för rapporten! Verkar som att kräksjukan har släppt. :-)
Örebro Grixx
2006-12-05 18:30
Mackan// Tack.
Örebro bison
2006-12-05 18:27
Julkalendern på officiella måste vara årets julklapp!!
Wow!!!!
Bra jobbat!!
Örebro Rasberg
2006-12-05 18:26
Hann ju bli riktigt orolig när man såg rubriken från BP här på SF. Henriksson till BP. Som tu är finns våran Henriksson kvar. :)
Örebro Mackan
2006-12-05 18:23
Så har man bevakat säsongens (eller i alla fall vinterns) första träning. Truppen var uppdelad i två grupper om tolv spelare och den ena hälften var inomhus med den andra körde på konstgräset och så skiftade man. Det var bara lite enklare passning- och förflyttningsövningar så något mer ingående finns inte att berätta om det egentligen. Saknade bara Joel Riddez (men möjligt att han var där då mössorna ställer till det och det inte är helt lätt att känna igen våra lirare).

Man avslutade i alla fall spel i 6 mot 6 med följnade lag:
Västfria:
Westman(!)
Green-Reed
Kevin-Robert
Nedim-Vadim

Blåvästade:
Viktor Andersson
FreSa-Glenn
Gerzic-Per J
Rodevåg-Yunus

Den spelare som var bäst var, som vanligt är jag beredd att tillägga, Yunus. Tekniken, snabbheten, halheten, avsluten, passningarna och förmågan att hela tiden fatta rätt beslut är enastående. En magisk spelare helt enkelt. Jag passade på att fråga Lennart Sjögren om det finns något nytt att berätta om Yunus vara/icke vara men tyvärr gäller bara att "vänta och se". Frustrerande, inte minst för Yunus själv. Jobbig ovisshet.

Av provspelarna blev jag mest imponerad av Per Johansson. Hoppas verkligen att klubben kan finna en lösning som gör att han vill bli ÖSK:are. Även om vi har ett överflöd av vänsterfötter i truppen hoppas jag inte att Per är (ytterligare) en talang som går staden förlorad. Nordin Gerzic var bollkär men tog för sig mycket på ett bra sätt. Det finns något som jag gillar med Nordin men frågan är om det räcker för allsvenskan. Vadim Jevtushenko såg ut att ha det lite jobbigare, kanske beroende på att han försökte sig på lite för svåra saker. Men bra teknik noterade jag och Vadim Jr stod för två mål. Jidsjö var tyvärr inte (märkligt kan jag tycka) med i tvåmålsspelet men det kommer nog fler tillfällen.

Rodevåg såg lite segare ut (han tränade ju iofs i förmiddags så det var förståeligt) men han hann i alla fall visa att han är riktigt stark i kroppen vilket bland annat Moses Reed fick känna på.

Så, det var en kort rapport från dagens regninga träning.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2006-12-05 17:27
Kan aldrig tänka mig att det kommer bli konstgräs på Råsunda,inte på en sån anrik arena.
Örebro
2006-12-05 17:09
Hoppas nu att det också blir konstgräs på någon av de stora arenorna i huvudstaden.
Då kommer Stockholms sportjournalister att försöka överträffa varandra, när dom ska beskriva alla fördelarna, som dom gjorde när det blev matta i Kungliga Tennishallen och tartan på Stadions löpabanor.
Hammarby Bajen Jeppe
2006-12-05 16:53
Mittåt // Ja konstgräs är framtidens melodi i Norden enligt mig och många andra. Man kan börja träna tidigare och längre på bättre planer. Dessutom får man bättre teknik om man spelare konstgräs.

Grattis till att ni har fått Stefan Rodevåg, det ni behöver nu är en mittback som ersätter Thomas Andersson.
Örebro Mittåt
2006-12-05 16:40
Beträffande konstgräs så noterade jag idag i en artikel från min gamla förening Turebergs IF i Sollentuna.

Konstgräs.
Av det som hänt det senaste halvåret är det i särklass viktigaste att vi har fått vårt efterlängtade konstgräs på plats. Det var sannerligen inte något som kom seglande från skyn utan det tog en hel del resurser i anspråk.

Men det var ändå värt insatsen - och så inspirerande att springa ut, gång efter gång!

Vi har alla under en längre tid känt att vi utan vettiga träningsförutsättningar skulle ha mycket svårt att bedriva verksamheten i konkurrens med de som har det så mycket bättre. En stor pusselbit finns nu på plats och nu gäller det att hitta smarta vägar att utnyttja denna underbara träningsyta på effektivaste sätt.

Ja, så kan det låta på - förlåt uttrycket - gräsrotsnivå i norra Stor-Stockholm. TIF vann för övrigt sin div 4-serie i år och spelar nästa år följaktligen i trean.
Örebro Mittåt
2006-12-05 16:33
För övrigt planerar Degerfors att lägga en plastmatta över Stora Valla. Den blir knappast klar till i vår, men väl till nästa år.
Örebro Mittåt
2006-12-05 16:32
Ja, det var ett riktigt härligt mål. Både att uppleva in natura och att få se det i repris. Märkligt hur Larsen så intensivt kollar bakåt då han springar fram mot Seb för att gratulera honom för målet. Var han rädd för att domare eller linjeman inte skulle godkänna målet. Det verkar nästan så.
Örebro GT
2006-12-05 16:00
Underbart att se Super-Sebs mål som sänker degen !!
Undrar om de ska spela på sjögräs även nästa år på Gnäll-Valla ??
Mjällby mr mjällby
2006-12-05 15:09
Grattis till Rodevåg!!!Nu blir ni farliga nästa år!!
Hälsa till E-A!!!Ha det Kubaner!!!
Örebro Andy King
2006-12-05 14:57
Var det coopers test som gjordes i mässhallen??
Vilka tider har de bästa killarna?
Örebro Allsvenskan =07
2006-12-05 14:49
Rodevåg klar?? Ojojojoj...Nu har Halilovic en partner..ngng som kan beskriva rodevågs styrkor har alldrig sett han..
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-05 14:36
Nu när första nyförvärvet är i hamn så kan det börja rulla på med fler nya spelare. Magkänslan säger iaf att Wikström och Richardsson snart är ÖSK:are.
Örebro Chivas
2006-12-05 13:47
Ska bli grymt kul att se ÖSK:s matcher i AS nästa år. Forza ÖSK!!
Örebro Kerberos
2006-12-05 13:41
Problemet spelare som Nordback har är att han har en ganska osexig roll, destruktivt spelförstörande spelsätt i rollen som defensiv mittfältare.

På ungefär samma sätt som Linderoth i landslaget blir Nordback och Linderoth emellanåt ifrågasatt om de verkligen är så bra. Det är svårare att se det nyttiga i det destruktiva spelet än i det konstruktiva, alltså skillanden mellan Larsen kontra Nordback.

Att den ena är viktigare än den andre tycker jag är meningslöst att ens jämföra då det är som att jämföra, vilken frukt är mest nyttig, päron eller äpple?
Örebro Kronblom
2006-12-05 13:39
Känns skönt att det blev ÖSK som fixade Rodevågs namnteckning,har varit mycket snack om var målkungen skulle hamna men eftersom det inte blev Norge så kändes det som ÖSK låg närmast till.Nu får man se hur han klarar steget från SE till Allsvenskan och hur samspelet mellan honom och Nedim kommer bli,han kommer inte ösa in mål som i Falkenberg men han är ju giftig i boxen och en väldigt snabb spelare som en del mål kommer det ändå bli och han har ju stått överst på både min och övriga ÖSK:ares önskelista inför 2007!
Annons: