/fotboll/osk/forum/8604.aspx/fotboll/osk/forum/8604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-12-06 13:21
Inte för att vara tjatig men i länken ovan finns uppdaterade bilder från Västra klockan 11:00. Två pelare på plats.
Örebro Arx
2006-12-06 12:37
Chipset//
Att Rodevåg gjort så många mål är en gåta för många. Men faktum kvarstår: Han har gjort 30 mål i näst högsta serien på två säsonger. Och att skillnaden mellan SE och AS inte är så stor som man kan tro, har vi fått massor av exempel på på senare tid.
Örebro Mittåt
2006-12-06 12:34
Avgå Lagrell// Green kommer att ha samma status som Lovén, verkar det som. Det vill säga att de tränar med A-truppen, men spelmässigt kommer de att fortsätta att representera ÖSK Ungdom. På så sätt kan man kombinera träningen i A-truppen med kontinuerligt matchspel.

Detta täpper till ett hål, som jag ser det, i hur man har hanterat sina talanger tidigare. Då har en uppflyttning till A-truppen ofta inneburit att klubbens mest lovande talanger inte fått den matchträning de verkligen behöver i denna fas av sin utveckling.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-06 12:30
Joakim Green verkar vara helt klar för en uppflyttning, hur är det med Lovén?
Örebro apskallen
2006-12-06 12:11
Chipset//
27 år och på väg ned i utvecklingen? Så ser inte verkligheten ut som jag känner den, är det kanske så att du spelat för mycket fotbollsmanagerspel? =)
Örebro Matthew S
2006-12-06 11:47
Chipset//Hur ofta har du sett Rodevåg de två senaste säsongerna? Om du sett honom i matcherna mot ÖSK kan du väl knappast förneka att han kommer att bli ett tillskott. Men du kanske har sett han i fler matcher? Falkenberg är ju aldrig på TV så jag gissar att du bor i Halland? Själv har jag sett honom live tre gånger (båda matcherna på Behrn Arena och bortamatchen 2005) och han har varit riktigt bra samtliga matcher.
Örebro jocke.
2006-12-06 11:28
Näfver måste/kommer ta en ordinarie plats på vänstermittfältet. Och jag tycker Joel är ganska given på vänsterbacken. Men att sätta Glenn på bänken, nja, det tar emot. Men, knyter vi till oss Wikström. Hur ska backlinjen formeras? MaWi, PaHa, GlHo som mittbackar - vem ska bort?
Örebro Chipset
2006-12-06 11:07
Har inte mycket över för Rodevåg. Hur han kan kunnat pilla in så många bollar är en gåta för mig. Dessutom är han 27 år och på väg ner i utvecklingen. Skulle inte förvåna mig om han gör en Kalmarsäsong igen.

Viktigare med de unga lirarna som besitter de egenskaper som gör ÖSK intressant i den framtida moderna fotbollen där teknik och snabbhet premieras. Med Yunus, Frempong, Nedim, Näfver, Larsen och Nordin får vi det roligaste ÖSK-laget rent spelmässigt sen år 2000. Dessutom det mest lönsamma laget för spelarinvest. De kommer aldrig bli rika på R&R, Wikström, Rodevåg, Nordback eller Henriksson.

Precis som någon skrev tidigare är vi ett akut behov av en ersättare till Larsen. Han håller högst en halv säsong till frisk. Den ersättare ser jag i Nordin. Hans uttaladen i NA talar om en ny, mer motiverad, spelare som är beredd att offra lite.
Örebro Pitur_
2006-12-06 10:34
Kul med Rodevåg! Personligen tror jag att Seb under stora delar av säsongen kommer att ta Larsens plats på mitten. Lars var ingen höjdare vår senaste säsong i allsvenskan och är nu 36 är gammal. Tror hellre att Walker ser Seb med sitt utmärkta defensiva spel på den platsen.
Örebro Mittåt
2006-12-06 10:31
Om ÖSk träffar Patrik Anttonen den 5 december och kommer överens med honom om att bordlägga och ta upp samtalen igen den 21 december, så måste det rimligen betyda att Patrik funderar på andra alternativ. Om detta beror på ÖSKs inställning eller hans egen vill jag låta vara osagt. Ett miljöombyte för Patriks del skulle säkert inte vara helt fel. Problemet är bara att han kommer att lämna ett stort hål efter sig på högerkanten. ÖSK verkar dock beredda på att ta risken att han hittar och kommer överens med en annan klubb. I annat fall hade man väl i alla fall givit honom ett kontraktsförslag att fundera på.
Örebro Mittåt
2006-12-06 10:27
Ämne: Mittåt//
Stod allt ....
K. Carlos// Ja, allt detta stod på samma sida som artikeln om Anttonen. I diverse smånotiser.
Örebro sekt b
2006-12-06 10:25
för.h-e!
Signa Anttonen. Killen har ju klubbkänsla så det räcker o blir över! Kom igen nu sport..
Örebro Mittåt
2006-12-06 10:24
Ämne: Mittåt//

Låter in....
DaSa// Jag gillar verkligen Mirza och hans inställning. Men tyvärr verkar det inte finnas någon given plats för honom i nästa års trupp. På anfallssidan rankas han säkert efter Halilovic, Rodevåg och Sebbe. Att sitta som fjärde/femte anfallare i truppen är inte något eftersträvansvärt.

På mittfältet är han nog litet för omständlig för att han skall kunna bli effektiv i allsvenskan. Och även där finns det nog 4-5 gubbar som går före. Mittback brukar Wirström föreslå. Kanske det, men helt oprövad på den positionen. Ingenting som man nystartar i allsvenskan med.
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-06 10:12
Äh, jag tror NA bara vill skrämmas. Gör höna av en fjäder. Jag tror Antonnen kommer bli erbjuden ett kontrakt och vi får se honom i den svartvita dressen nästa år.
Örebro
2006-12-06 10:07
Förstår ÖSK:s tveksamhet till Anttonen. Han har varit mycket skadad under senare år och platsar nog inte längre i en förstauppställning. Då är det bättre att ha en yngre, coming man på bänken.
Örebro K.Carlos
2006-12-06 10:06
Mittåt//
Stod allt detta i dagens NA?

Själv hade jag bara Anttonen artikeln, den här sammanslagningen med Bergslagsposten verkar ju bli katastrof för min del...
Örebro K.Carlos
2006-12-06 10:00
Vafan håller ÖSK på med?! Ska dom släppa Anttonen på fri transfer?! Finns ju ingen spelare av hans klass på marknaden, att jämföra honom med nån division 2 jugge är ju skandal.
Örebro Chivas
2006-12-06 09:57
ÖSK!!
Örebro DaSa
2006-12-06 09:43
Mittåt//

Låter inte som du heller är speciellt förtjust i att få "tillbaka" Mirza. Men det borde inte vara någon fara får vi hoppas:)

Vet du/ngn hur trupp fördelningen kommer se ut nästa säsong? Alltså hur många spelare i varje lagdel samt fördelning mellan unga och gamla spelare. har för mig att det fanns en uttalade startegi om det förut.
Örebro zxcv
2006-12-06 09:42
joth/ härligt! kul att se hur bygger fortskrider
Bra jobbat!
Örebro houston
2006-12-06 09:39
joth// du gör ett bra jobb för oss ösk:are...
Örebro joth
2006-12-06 09:25
Ny blir det fart på bygget av Västra läktaren. Se länk...

Kommer att uppdatera flera gånger dagligen då monteringen går snabbt!
Örebro Mittåt
2006-12-06 09:08
Arx// Ja, eller Gustaf Andersson (Crona).
Örebro Arx
2006-12-06 08:49
Mittåt//
Lite Jonas Pelgander över hela affären, va?
Örebro Mittåt
2006-12-06 08:49
Det här med Mirza och DVDn och Hollandsresan som inte blir av kan väl betyda två olika saker. Antingen så är klubben väldigt intresserad och har redan kollat in honom ordentligt. Vilket kanske inte är så troligt.

Eller så är man egentligen inte alls intresserade från holländsk sida. Men efter diverse tjat från Mirzas agent har man sagt någonting i stil med: "Ok, skicka över den där DVDn då". Och så är den saken ur världen, glömd och förlåten.

Den holländska förstaligan är både större och (penning)starkare än vad den svenska är, så att Mirza skall lyckas få in en fot där är väl inte speciellt troligt. Det blir nog Degerfors eller något annat lag i Superettan för Mirzas del nästa år.
Örebro Mittåt
2006-12-06 08:35
Arx// Det ligger en hel del i det. Det kanske var en liten försöksballong från Mirzas sida. Det kanske inte är så lätt för honom att bli utlandsproffs, när allt kommer omkring.
Örebro Arx
2006-12-06 08:32
När det gäller alla tänkbara laguppställningar kan jag bidra med ytterligare en: Henriksson på högerkanten och en ordentlig inskolning av Jeffs på högerbacken. Jag vet att det inte var så jättelyckat när Ian provade på backspelet i år, men jag envisas med att tro att han - om han skolas in redan under försäsongen - kan bli en utmärkt ytterback.

För Anttonens del ser jag inget annat alternativ än bänken, tyvärr. Och jag tror inte att Patrik är särskilt intresserad av det. Så det är inte alltför vågat att gissa att PA lämnar klubben inom kort.

Ett annat problem är vänsterkanten. Vem av Holgersson, Riddez och Näfver vill vi ha på bänken? Ingen! Dags att skola om Glenn till mittback? Är lite tveksam om Frippe och en matchotränad MaSa verkligen hänger med i svängarna i allsvenskan. Får vi inte Wikström, är mittbacksfrågan akut. Då finns ingen som känns riktigt het. Och mittbackarna kommer att få mycket att göra!

Nu tror jag att Magnus snart skriver på för ÖSK. Att han tackat nej till Norge känns ju som en större nyhet än vad NA gör det till idag. Men vem ska stå vid hans sida?
Örebro Arx
2006-12-06 08:25
Mittåt//
Fast man kan ju undra hur intresserat ÖSK är av att ha Mirza kvar. Inte så jättevärst som jag får gissa.
Örebro Mittåt
2006-12-06 08:02
Jag missade Mirza i klippen från papperstidningen. Han är fortfarande intressant för en klubb i holländska högstaligan, enligt hans agent. Klubben ifråga har dock bara sett Mirza på video. Dessutom finns det numera två andra klubbar (som inte ligger i Holland) som anmält intresse. Vidare skriver NA genom Malin Engström:

"Mirza Jelecak vill själv inte kommentera ett eventuellt klubbyte ännu.
- Jag har inte stängt någon dörr helt. Jag avvaktar lite just nu."

Vilket man skulle kunna tyda som att han fortfarande kan tänka sig att fortsätta i Örebro. Om det nu inte var så att Fredrik halkade på tangenterna då han skrev "eventuellt klubbyte". För det enda klubbyte som är aktuellt för Mirzas del är ju från Örebro.
Örebro Mittåt
2006-12-06 07:47
Kul för Jocke Green, tycker jag. Han har missat uttagningen till A-truppen två år i rad, men kämpat på i ÖSK Ungdom. På gränsen till överårig (han blir 21 nästa år) får han till slut chansen. Vilket väl visar att det kan löna sig att ta något hundår extra i Talangtruppen även när det verkar som om karriären tagit stopp. Och Karlslund med alla sina talanger blir inte heller ofarliga.

Lyckas man med målsättningen att spela upp ÖSK Ungdom i tvåan blir det givetvis en intressantare plattform för unga talanger.

Men konkurrensen blir hård i den serien i år. Ner från tvåan har Kungsör och IFK Ölme kommit. Och i Strömtorp som misslyckades i uppflyttningskvalet i år laddar man om.
Annons: