/fotboll/osk/forum/8603.aspx/fotboll/osk/forum/8603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro
2006-12-06 22:45
Har nyss sett mina favoriter Newcastle (visserligen randiga, men ändå svart-vita) slå Reading med 3-2 - och visst är deras "warrior" Butt en kopia av vår "warrior" Ian Jeffs!
Örebro K.Carlos
2006-12-06 22:35
Nikki Sixx//
Inget nytt direkt,han har väl varit överens med ÖSK i över en vecka?
Örebro Nikki Sixx
2006-12-06 22:31
Richardsson överens med ÖSK.
Örebro Mittåt
2006-12-06 22:11
Rasberg// ÖSk Ungdom förlorade matchen med 1-4, vilket väl var några mår fler än vad jag hoppats på. Resultatet speglade dock matchförloppet rätt väl. ÖSK höll spelet väl uppe i första halvlek och i början av andra, men sedan disintegrerade spelet mer och mer. ÖSK tog ledningen med 1-0 efter ett hårt långskott av Vadim, men det var nog en målvaktstavla mer än något annat. Det verkade som om målvakten försökte blockera skottet, men hade armarna felvinklade för bollen gick i en snygg båge över honom och in i mål. Men CU kom både ikapp och gick förbi till 1-2 innan halvleken var fördigspelad.

ÖSK bytte ut en hel del spelare inför andra halvlek och det såg till att börja med rätt bra ut, men efterhand föll spelet isär med stora avstånd mellan lagdelarna och oorganisertat spel i baclinjen. De två baklängesmålen i andra halvlek kom typiskt nog efter missar i försvarsspelet. CU hade dessutom bud på ytterligare mål, bland annat hade man ett hårt skott i stolpen. ÖSK däremot hade inga egentliga målchanser.

Det är svårt att ha någon egentlig uppfattning om Vadim efter en sådan här match. Jag tyckte dock inte att han höll något som skulle kunna kallas allsvensk klass. Bland annat såg han rätt tung ut i löpningarna. Och det är ju något som en yttermittfältare måste göra en hel del.
Örebro Rasberg
2006-12-06 21:13
Nån som kan skriva lite om matchen ikväll? Ligger hemma med magsjuka och kunde inte ta mig dit. :(
Den viktigaste frågan: Hur gick det för Vadim?

Tack på förhand!
Örebro Aspen
2006-12-06 21:05
Kom igen nu, WIKSTRÖM
Örebro Aspen
2006-12-06 21:04
ÖSK-Radio helt fantastisk bra !!!!!!!!
Örebro Mullet
2006-12-06 20:49
Ödets ironi fortsätter - en Örebroare tar över ordförandeskapet i Assyriska...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-06 20:05
De räknar väl inte upp Seb som forward eller var det något jag missade?

Tyckte de pratade om Johan, Yunus och Nedim men hörde inget om Seb...
AIK Saywee
2006-12-06 19:15
Ämne: Hehe, hittade den hä....
Jaa du Erki, sicken fånig lista, bra att ingen skrev på.

Walker kom till ett allsvenskt lag som Lagrell skickade ner i Superettan, men han gav inte upp så lätt utan jobbade frenetiskt på.

Första året var det nära att han lyckades föra laget till AS igen efter en fin höst. Detta år tycker jag nog att Walker gjorde sitt för det mesta, medans flera spelare alltför ofta underpresterade, vilket säkert inte var hans önskan.

Året därpå, detta gyllene år, blev det klart om än med mycket spänning på slutet.

Hans intresse och engagemang (och även coachning) för den svartvita fotbollen går inte att ta miste på.

Det är inte så lätt att fixa ett återtåg med den jämna klass som råder mellan AS och SE, det finns många exempel på, eller hur?

... och förresten det finns en och annan tränare som lyckas med det omvända, t.ex. hur många lag har inte en viss Liston fått att klättra åt fel håll ...?

Dessutom brukar ju de flesta tränare säga att det tar ett par år att "forma sitt lag"

Jag avslutar med WALK ON WALKER!!!
Örebro Chivas
2006-12-06 17:44
Forza svartvitt!! I med och motgång!!
Örebro Ordem e Progresso
2006-12-06 17:36
Rodevåg har redan börjat bekanta sig med lokalbefolkningen. Var på Pitcher's igår, då satt han där med ngn kompis (eller agent) och njöt av Barcelona-Werder Bremen!!
Örebro Erki
2006-12-06 17:16
Hehe, hittade den här namninsamlingen från förra året! Vad bittra vissa var då ;-) Iofs skrev ingen på och Walkers ställning bland supportrarna har nog stärkts sen dess.
Örebro Erki
2006-12-06 16:46
Joerny//

Jag har inte heller haft tid att kolla in butiken riktigt. Såg dock inga machtröjor när jag gick förbi idag! :-O
Fast man kunde lägga ett bud på Tomas Anderssons signerade bortatröja!

Som en liten bonus idag såg jag Seb cykla ner mot Behrn Arena. Han ville nog följa läktarbygget han med :-)
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-06 16:43
Erki// Måste ta mig en titt på butiken vid tilfälle. Har bara rusat förbi, men det såg ut som det fanns lite nya t-shirts.
Örebro Erki
2006-12-06 16:42
Shit, vad många pelare dom han resa från det att jag åkte förbi runt 13.25 tills kl 15.15 när Tomten tog kort ;-)
Det kommer gå undan med läktarbygget :-P
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-06 16:32
Om själva läktardelen ska vila på klaffen som vätter in mot planen så ser det ut som den blir en aning högre en gamla västra stå. Den ser ut att bli najs.
Örebro Mattias69
2006-12-06 16:29
Ämne: Tomten//Här kommer f....
Ohhh....härligt, Behrn Arena - snart Sveriges modernaste fotbollsarena!
Örebro joth
2006-12-06 16:11
Tomten//Här kommer fler bilder på västra... :-)
Örebro kubanen_90
2006-12-06 15:57
I nästa års AS går Rodevåg 7-8 mål Nedim gör 10+
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2006-12-06 15:47
Dokument Västra Stå! uppdaterat, mycket trevliga bilder tycker i alla fall undertecknad!

Observera att det är en ny länk!
Örebro go_osk
2006-12-06 15:10
Kul att även Joakim Green får chansen att träna med de stora grabbarna. Upplägget med att han och Lovén spelar matcher med Ungdom är helt lysande. Därmed försvinner ju risken att det blir ett liknande fall som för Moses Reed i fjol.

Det som dock oroar mig är hur ÖSK kan vara så nongalanta vad gäller Patrik Anttonens eventuella kontraktsförlängning. Visserligen har vi en intressant högerytter på provspel i form av Vadim J, men att ÖSK tar risken och synar honom på Anttonens bekostnad känns helt obegripligt för mig. Jag tycker ändå att Patrik gjorde det riktigt bra i det fåtalet matcher som han väl spelade i år.

Om Anttonen skulle sticka så ser det helt plötsligt väldigt tunt ut bakom FreSa och Jeffs på högerkanten, så jag hoppas verkligen att ÖSK har en plan b även om det mot förmodan inte skulle gå i lås med Anttonen.
Örebro Arx
2006-12-06 14:58
Chipset//
Kan inte hålla med om att Guterstam dominerat särskilt mycket, åtminstone inte i de matcher jag sett och fått rapporterat för mig. Lite långsam och ofta anonym stora delar av matchen - men med en sjuhelsickes målnäsa. Lite gubben i lådan, man tror inte att han finns på planen överhuvudtaget, och rätt som det är har han gjort två mål. I rätt omgivning kommer han säkert att lyckas i allsvenskan. Också, vill jag tillägga, eftersom jag är övertygad om att Rodevåg kommer att göra det.

Att Marklund inte lyckades berodde ju också på att han blev rätt så illa skadad nästan med en gång när han kom till AIK. Men jag bjuder gärna på ett bättre exempel som styrker din teori: Olle Kullinger. Livsfarlig i Enköping, totalt anonym och bänknötare i HBK. Så visst kan steget från Superettan till allsvenskan vara stort. Men jag hävdar - som tidigare - att skillnaden mellan serierna inte är lika stor idag som för några år sedan.

Något som ju också var en av poängerna när SE kom till, eliten skulle breddas. De senaste årens resultat pekar helt i den riktningen. På 2000-talet har endast Malmö och AIK lyckats med bedriften att återvända direkt (om jag inte minns helt fel) och i kvalet har Superettanlaget vunnit två år i rad.
Örebro Erki
2006-12-06 14:57
När jag promenerade förbi ÖSK-shopen idag i väntan på bonde-bussen såg jag något roligt!
På en tv-skärm i butiken rullades målen från Mjällby hemma samt Larsens mål borta mot Sundsvall! Tyvärr hann jag inte se mer, men jag hoppas att det fixas en dvd med "det bästa från ÖSK 2006"!
Örebro Erki
2006-12-06 14:54
Chipset//
"Han har inte dominerat planen direkt." Nej, men det gjorde väl knappast Halilovic heller? ;-)
Faktum är väl att vi nästa säsong får ett anfall nästan helt utan Allsvensk rutin (som anfallare). Hoppas det är positivt på något sätt.
Örebro Matthew S
2006-12-06 14:44
Tack för ditt svar Chipset. Konstaterar bara att vi ser olika på värvningen av Rodevåg. Jag har blivit grymt impad i de matcherna jag har sett honom. Att göra mål i tre matcher av fyra (fyra av fyra om domaren inte missat) mot ÖSK tycker jag tyder på kvalitet. Rodevåg dominerade mot ÖSK i matchen på Falkenbergs IP (2005) och tycker han och Elm var formidabla i mötet på Berhnabeu i år.
Örebro Sersant
2006-12-06 14:35
Chipset:
Tycker inte att en anfallare behöver märkas allt för mycket ta Allbäck tillexempel märks knappt alls i matcherna men nog gör han mål ändå.

Ösk har länge saknat någon som gör mål på löpande band som alltid levererar tror Rodevåg kan vara den som ska göra de för ÖSK :P
Örebro Chipset
2006-12-06 14:21
Matthew S// Förutom Kalmarmatcherna har jag sett honom två gånger mot ÖSK och borta mot Norrköping. Han har inte dominerat planen direkt. Det ska en 27-åring som man förväntar sig 10 pytsar av i allsvenskan göra om det ska vara en bra värvning. Killen är färdigutvecklad och ska leverera! Göran Marklund gjorde lika många mål om inte fler i superettan och han kunde aldrig hävda sig i allsvenskan. Daniel Mendes gjorde inte heller många pytsar fast han lös i flera matcher superettan (och faktiskt kunde vunnit skytteligan). Guterstam har däremot dominerat planen och varit mer framträdande i sina matcher. Han kan lyckas i allsvenskan trots en medioker miljö. Men han kan, med ålderns rätt, inte ställas inför dom kraven. Han är mer en utvecklingspelare.

Men men, om Rodevåg levererar är jag den första att njuta.
Örebro Mittåt
2006-12-06 13:51
Sersant// Avspark 19.15
Örebro Sersant
2006-12-06 13:44
När är matchen ikväll?
Annons: